Cristina
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 29.11.2012 10:38
Buna,
Am urmatoarea situatie: in cadrul unei prestari, anumite plati se fac de noi, in numele clientului.
Inteleg ca exista doua modalitati de recuperare a banilor, respectiv factura de decont si / sau refacturare, insa nu mi-e foarte clara diferenta dintre acestea.
Daca se poate sa-mi explice cineva ...
Multumesc.
|
Nelu
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 29.11.2012 15:48
Situatia se prezinta astfel:
Factura de decont se face pentru documentele pentru care la beneficiar este trecut clientul tau. Documentul este doar unul informativ. La factura de decont se ataseaza documentele pentru care se solicita decontarea, in original. La tine sumele nu se recunosc venituri sau cheltuieli.
Refacturare se face in cazul in care achizitia s-a facut de prestator, in cadrul serviciului prestat clientului. La beneficiar este trecut prestatorul (adica tu). Sumele se inregistreaza in costuri, se deduce TVA, iar din factura emisa (refacturare) se recunoaste venit si tva colectat.
|