Flor
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 07.09.2011 19:36
Buna,am si eu o problema.Am incheiat un contract cu o firma,ca furnizor al lor, pentru distributie detergenti.Prin contract,ei doresc sa le fac initial, o factura prin care sa plateasca un avans de 30%,dupa care sa plateasca restul de 70%,la livrarea marfii.Cum se procedeaza,ce facturi tb sa fac si care sunt inregistrarile contabile? Dc se poate sa-mi dati un exemplu.Ms
|
Ioana
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 07.09.2011 19:54
In principiu exista doua facturi:
- o prima factura - factura de avans 30%, de ex. 30 lei.
Inregistrare:
411 = % 37.20 lei
419 30.00 lei
4427 7.20 lei
- o a doua factura, pentru livrarea marfii, va avea una sau mai multe liunii de marfa, in val totala de 100 lei
- ultima linie va fi de stornare avans, minus 30 lei
Factura pentru stornarea avansului se poate face separat.
Se inregistreaza vanzarea:
411 = % 124.00 lei
707 100.00 lei
4427 24.00 lei
si se anuleaza avansul:
411 = % - 37.20 lei
419 - 30.00 lei
4427 - 7.20 lei
asta-i tot!
|