Dragi colegi,

Acest forum a fost inchis. Va invitam sa vizitati noul forum pe www.theexperts.ro.

Va multumim

 

 
Subiect: casa marcat

ALIALI
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 10:24

am avut o casa de marcat a carei memorie fiscala era ful pt a nu plati 500 lei pt marirea acesteia administratorul a pus in functiune o alta casa folosita pt o activitate ce nu o mai avem .Problema e ca pe BF apare activitatea pt care a fost folosita casa nu cea care o avem acum iar cei de la servis au spus ca nu are nimic vor trimite ei o hirtie la finante si nu o sa avem probleme , e posibil asa ceva ?adica in loc de mat constr -ce vindem acum -sa imi apara produse alimentare?

 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 12:09
Nu este posibil asa ceva.Pe un bon fiscal scrie felul produsului,cantitatea si pretul.Produsul eliberat pe baza de bon trebuie prima data sa iti intre in gestiune,be baza de NIR.Tu vinzi materiale de constructie,nu produse alimentare,deci nu iti poti descarca gestiunea,intelegi?
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 12:15
Si inca ceva.zi-le la aia de la service sa nu trimita nimic la finante,ca s-ar putea sa va faca probleme.Finantele,daca vor,pot verifica la sange intrarile si iesirile pentru a depista marfa la negru,si cum pot face asta decat pe baza bonurilor de casa.Voi aveti intrari de materiale de constructie,dar aveti iesiri de produse alimentare.
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 12:20
Sau codurile de produse folosite sunt materiale de constructie,doar codul caen este 4711?(folosite de actuala casa de marcat)
M-am uitat si eu pe un bon de-al meu,dar nu scrie codul caen pe el,scrie doar produsul,pretul,cum ti-am zis .
 

geo58
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 14:15
Intrebari :
1.Casa de marcat apartine aceleiasi firme ?
2.A functionat in acelasi magazin ?,la aceiasi adresa ?
3.Cei care fac service,v-au introdus noile produse pe care le vindeti ?
Altfel nu va jucati.Amenda este de 100 mil.vechi
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 14:47
Geo,cred ca nu le-a introdus noile produse,din moment ce zice ca le apar produse alimentare in loc de mat.de constr.
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 17.05.2011 14:53
Ce trebuie sa faceti atunci cand aveti casa de marcat
Actiunea Articolul de lege (pe scurt)
Conf. Norma metodologica din 18/04/2003 republicat in
Monitorul Oficial, Partea I nr. 348 din 25/04/2005 Amenda (lei)
Folositi casa de marcat
Emiteti bon pentru tot ce vindeti Art.10. –(b) din OUG 28: neindeplinirea obligatiei agentilor economici de a se dota si de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ... neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale, precum si nereintroducerea datelor inscrise pe rola jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative; 8000 - 10000
Casa de marcat s-a defectat.
Anuntati imediat firma de service (daca aveti asistenta tehnica permanenta) sau mergeti la sediul acesteia.
Pastrati dovada sesizarii. Art. 6. - (1) In situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, prezentata in anexa nr. 1, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza confirmarea scrisa, respectiv telex, fax sau altele asemenea, privind anuntarea defectarii aparatului de marcat electronic fiscal. 2000-4000

Notati in Registrul special toate vanzarile din perioada in care casa de marcat este defecta Art. 6. - (2) Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii... inregistreaza tranzactiile efectuate in aceasta perioada intr-un registru, denumit in continuare registru special, care se completeaza fara stersaturi sau fara spatii neutilizate.
Cum corectati/anulati o suma batuta gresit pe casa de marcat Art. 36. - Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde: a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea,b) decizia scrisa de aprobare a corectarii,c) copie de pe NIR, d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata. Fara amenda.
Atasati raportul firmei de service!
Cum se procedeaza la returul de marfa Art. 37. - (1) In cazul returului de marfa utilizatorul intocmeste un dosar cu: a) nota de receptie b) dispozitia de plata-incasare catre casierie c) factura in rosu. (2) Returnarea ambalajelor refolosibile, a caror contravaloare este inclusa in pretul produsului vandut, poate fi mentionata inainte de emiterea bonului fiscal prin inscrierea sumei aferente a acestora ca valoare negativa si cu specificatia "ambalaj refolosibil".
Nu lasati pe nimeni sa intervina asupra casei de marcat in afara tehnicianului firmei de service Art. 47.- (8) Orice interventie a utilizatorilor sau a altor persoane neautorizate asupra aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia operatiunilor de inlocuire a rolelor de hartie si/sau a ribonului, este interzisa.
ATENTIE : Se sesizeaza Politia. Este caz penal (sigiliul casei de marcat este insemn de stat)
Fiecare produs sa apara pe bon cu denumirea clara ! Nu se accepta „Diverse”. „Fructe” nu este suficient ci „Mere Golden”.
Respectati numele din NIR. Art. 56. - (1) Continutul bonului fiscal, cu exceptia bonurilor fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate activitatilor de schimb valutar si de taximetrie, cuprinde:
d) denumirea fiecarui bun livrat sau a serviciului prestat... 2000 - 4000
Nu uitati modificarea orei de vara/iarna . Art. 56. - (1) Continutul bonului fiscal cuprinde: ...
a) data, ora si minutul emiterii bonului fiscal; ... 2000 - 4000
Arhivati Registrul special si Raportul Z Art. 65. - (1) Utilizatorii sunt obligati sa asigure arhivarea si pastrarea registrului special prevazut la art. 6 alin. (2) pe o perioada de 10 ani, iar raportul Z pe o perioada de 5 ani.
(2) Datele inscrise in documentele mentionate la alin. (1) trebuie sa ramana lizibile pe perioada de pastrare, utilizandu-se consumabile care au garantata perioada de pastrare impusa. 8000-10000
Atentie maxima la memoria fiscala ! Amenzi foarte mari. Art. 66. - (1) In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale utilizatorul este obligat sa anunte distribuitorul autorizat, unitatea de service acreditata, precum si organul fiscal teritorial la care s-a depus declaratia de instalare a aparatului prevazuta la art. 104 alin. (1).

40000 –
60000
Cand nu e obligatoriu sa inlocuiti memoria fiscala Art. 71. - Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri: a) la schimbarea atributului fiscal b) la schimbarea formei de constituire a societatii comerciale fara modificarea denumirii acesteia; c) la mutarea unui punct de lucru de la un stand la altul, in cadrul unui complex comercial situat la aceeasi adresa; d) la schimbarea denumirii strazii de la locul de instalare e) in cazul inactivitatii temporare a utilizatorilor, anuntata organelor fiscale, potrivit legii.
Folositi numai role de hartie de calitate care asigura lizibilitatea pana la 5 ani. Raportul Z sta in contabilitate 10 ani. Art. 72. - (1) Utilizatorii pot achizitiona consumabile destinate aparatelor de marcat electronice fiscale de la orice agent economic producator, importator sau comerciant de astfel de consumabile, numai cu conditia respectarii prevederilor art. 4 alin. (6) si (9) din ordonanta de urgenta.
Cumparati role de hartie numai de la furnizori cu care aveti contract de furnizare a consumabilelor Art.4. (6) Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati: a) sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv; b) sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii datelor; c) sa solicite distribuitorului ... completarea manualului de utilizare cu informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii; d) sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice prevazute in manualul de utilizare...si clauze privind daunele la care sunt indreptatiti utilizatorii in cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre furnizori. 40000 –
60000
Acordati atentie maxima Cartii de interventii. Riscati amenzi de 10000 lei.
Daca ati pierdut-o reconstituiti-o in 72 de ore Art. 102. - (6) In cazul pierderii sau deteriorarii cartii de interventii, utilizatorii vor informa de indata organul fiscal .... Informarea se va face in scris ... se va prezenta pentru stampilare o noua carte de interventii reconstituita.... In situatia deteriorarii cartii de interventii, utilizatorii vor prezenta organului fiscal, pentru eventuale confruntari, si cartea de interventii deteriorata. 8000 – 10.000
Daca nu aveti contract de service trebuie sa va cumparati o alta casa de marcat Art. 107.- (4) Refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat. Fara amenda
Casa de marcat defecta si fara contract de service aduce amenda si inchiderea unitatii Art. 107.- (5) In cazul in care organele de specialitate constata neutilizarea aparatului de marcat electronic fiscal ca urmare a defectarii si nerepunerii in functiune a acestuia datorita inexistentei unui contract valabil de service.. vor aplica agentului economic in cauza amenda contraventionala si vor suspenda activitatea unitatii pana la achizitionarea si instalarea unui alt aparat. 8000 – 10.000
si inchidere unitate
Afisati cu litere de 3 cm anuntul „Solicitati bon fiscal” Art. 117. -(2) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati sa afiseze la loc vizibil anunturi de atentionare a clientilor cu privire la obligatia de a solicita si de a pastra bonul fiscal pentru prezentarea acestuia la un eventual control. Art.118. Anunturile ... vor fi scrise cu litere de tipar avand inaltimea minima de 3 cm. 2000- 4000
Faceti cel putin o revizie tehnica pe an. Aceasta se dovedeste cu stampila firmei de service in Cartea de interventii Art. 106.-(2) Distribuitorii autorizati sunt obligati ca, prin intermediul propriilor tehnicieni de service sau al unitatilor de service acreditate, sa asigure: ...
d) efectuarea cel putin a unei verificari anuale a aparatelor de marcat electronice fiscale 8000-10000 pt. neactualizare Carte de interventii
Permiteti accesul tehnicianului pe service pentru revizia periodica si completarea Cartii de interventii Art. 47.- (9) Unitatile de service acreditate sunt obligate ca, de indata ce prin intermediul tehnicianului de service au constatat orice interventie neautorizata asupra aparatului de marcat electronic fiscal, sa sesizeze asupra acestui fapt in scris, prin telex, fax sau altele asemenea, organul teritorial al Garzii Financiare in a carui raza se afla unitatea utilizatorului in cauza.
(10) Conform prevederilor alin. (9) se va proceda si in cazul refuzului utilizatorului de a permite accesul tehnicianului de service in unitate pentru efectuarea reviziilor periodice asupra aparatului de marcat electronic fiscal ori de a pune la dispozitie acestuia cartea de interventii a aparatului. Nu are amenda. Se anunta Garda Financiara.
 

aliali
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 18.05.2011 11:46
tis mai speriat foarte tare ,codurile sunt pt materiale de constructii dar la antentul BF in loc de materiale scrie elimentare pt ca asta s-a vindut initial prin casa cei de la servis au trecut doar codurile materialelor dar pt activitatae desfasurata au zis ca trimit ei adresa la finante .BF are adresa corecta coduri corecte numai denumirea activitatii e alta .Ce fac ?Ca sa cumparam alta casa nu ne convine ca avem deja cam multe pe stoc,am inchis pct de lucru.
 

aliali
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 18.05.2011 11:51
cum fac cu raportul lunar jumatate il am pe o casa cea cu memorie ful si jumatate de luna pe casa noua ?Gestionarul spune ca nu poate sa scoata raportul lunar din casa cu memorie ful ,e posibil asa ceva ?
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 18.05.2011 13:01
Daca sunt trecute codurile corecte pe BF,atunci cred ca este OK.Ar mai fii o problema,la antetul firmei de pe BF figureaza aceasi adresa,acelasi cod fiscal,ca exact atunci pe cand vindeati produse alimentare? Daca este asa cred ca nu este o problema grava.
Daca nu se poate scoate raportul cu memoria fiscala plina,nu stiu.Cel mai bine ar fi sa intrebi pe cei care ti-au vandut casa de marcat.
Mai bine vorbeste cu patronul tau si spune-i cum sta treaba.Pentru 500 de lei in plus pe care ar trebui sa ii platesca,s-ar putea sa aiba probleme mai mari.Eu zic ca nu are rost sa te complici.
 

aliali
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 18.05.2011 14:39
totul e la fel ca la casa cu memorie ful numai activitatea difera
cit despre raportul lunar cei de la servis au zis ca nu se poate asa ca nu ma mai agit daca o sa ne gaseasca cineva asta e e vorba de o jumatate de luna
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 18.05.2011 15:45
Daca este totul la fel atunci este bine.
 

aliali
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 25.05.2011 08:17
am o probleme destul de serioasa ,dupa cum am spus am scimbat casele de marcat de la alimentare la materiale de costructii,cind ne-au schimbat codurile cei de la servis nu au vazut ca are tva 19% si nici fata de la depozit deci s-a vindut timp de o saptamina cu 19% ,am fost cu casa am schimbat tva dar ce fac in contabilitate inregistrez corect monetarele cu 24% nu 19 dar raportul lunar nu o sa bata cu conta ,trebuie sa intocmesc dosar cu note explicative ?
 

tis1974
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 25.05.2011 09:35
O saptamana nu este o perioada mare.Faci note explicative cum ai zis.
 

adrian
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 12.08.2011 23:30
Buna ziua! Inainte sa scot jurnalul electronic am schimbat rola casei de marcat si nu sa imprimat jurnalul electronic. NU se vede nimic. Daca ma puteti ajuta cu un sfat. Ce trebuie sa fac in acest caz? Va multumesc
 

tis1974
Membru senior
Data mesaj: 13.08.2011 10:32
Nu am auzit de jurnalul electronic.Suna mai bine la cei care ti-au vandut casa de marcat.

 .

Vreau sa aflu mai multe despre casa marcat ...

Ofera un raspuns

Reincarca
 

Autentificare

Utilizator: 

.

Parola:   

.

.

Nu ai cont? Creaza unul aici.

 
 
.
..

        Top

 


Google analytics

SATI