Liliana
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 20.04.2010 16:00
Buna,
Sper sa nu va para penibila intrebarea, sunt noua in domeniu.
Am o plata, impozit pe cladire SEM I 2010, in suma de 26250.
Nu cred ca este bine sa inregistrez acum toata suma pe cheltuiala.
Cum ma sfatuiti sa fac inregistrarile in contabilitate?
Multumesc
|
Aura
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 20.04.2010 20:56
In mod normal, pentru relevanta, toate taxele, impozitele se trec printr-un cont de datorie:
adica:
1. Inregistrarea datoriei (cu analitice distincte, daca vrei)
471.ITL = 446.ITL
2. Achitarea acesteia:
446.ITL = 5121
3. Inregistrarea pe cheltuieli, lunar:
635 = 471.ITL.
Inregistrarea 635 = AAA o faci indiferent daca sumele au fost sau nu achitate.
Am spus AAA pentru ca este posibil sa nu fi achitat decat in =, sa zicem 01.04.20xx, caz in care:
In Ianuarie, februarie si martie se face:
635 = 446
|