Mircea
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 29.03.2010 22:07
Buna tuturor,
Am o factura de prest serviciiin suma de 5200 lei emisa pe 22.10.2009, pe care clientul nu a vrut sa o mai plateasca, in cele din urma acum 2 zile a achitat 2200 lei si a spus ca restul nu mai plateste, deoarece a fost o greseala in legatura cu tariful, pot pt diferenta sa emit o facutra de storno , sa se inchida soldul clientului? Am inteles ca este obligatorie justificarea facturii storno si semnarea ei de catrre client? Stiti ceva in acest sens?
Va multumesc tare mult pt ajutor.
|
Nina
Utilizator neinregistrat
|
Data mesaj: 29.03.2010 23:41
Mircea,
Ca reguna generala, daca un bun se da inapoi (si se face factura de stornare), un serviciu, odata rpestat, ramane prestat.
Deci nu se poate anula.
Ce poti sa faci:
- act aditional la contractul de prestari servicii pentru schimbarea valorii contractului
- factura de corectie a pretului initial (nu de stornare a facturii precedente)
Dpdv al venitului, inregistrarea anularii de pret (-3000 lei) se va inregistra in 2009 (anulare de venit, 418 = 704 si 418 = 4428). TVA-ul colectat - minusul - se inregistreaza abia in 2010 (aici tine de factura).
|