|
Data mesaj: 24.01.2013 11:01
Buna ziua,
Ma confrunt cu o situatie pe cat simpla pe atat de dificila in cazul acesta.
Am achizitionat un autoturism in luna iunie 2012, valoarea de achizitie fara TVA- 46.276 euro.
Intrebari:
1.-inregistrarea in contabilitatea PFA-ului, neplatitor de TVA,(activitate medicala) va fi la valoarea de achizitie+TVA? in cazul in care am mai avut si un discount de 2000euro , valoarea de achizitie va fi 46.276+TVA-2000euro?
2. Ar mai exista o problema, s-a platit un avans de 30% din suma la inceput, suma care provenea din vanzarea unui autoturism inregistrat pe persoana fizica. Autoturism vandut firmei x care a virat bani catre firma de leasing iar diferenta de pana la 30% am achitat-o prin depunere de numerar.
Contractul de leasing este facut pe persoana fizica autorizata.
Cum pot justifica eu aceasta situatie incurcata?
3.comisionul de analiza pt dosoarul de leasing este deductibil?
4.dobanda si comisionul sunt deductibile?
5.Cheltuielile aditionale cu masina:
-che. cu inregistrarea masinii
-che cu anvelope
-che cu impozitul auto
-che cu rovinieta
- che cu asig casco
- che cu asig RCA
- che combustibil
Acestea sunt deductibile integral sau 50%?
Pt combustibil exista foi de parcurs, insa autoturismul nu a fost folosit doar in scopul activitatii PFA-ului.
5.ratele de leasing vor fi trecute in registrul de casa la plati si luate in considerare ca fiind cheltuieli nedeductibile si va fi inregistrata cheltuiala cu amortizare ca fiind cheltuiala deductibile?
Va multumesc anticipat pentru ajutor, sper ca cineva sa poate sa imi raspunda la aceste nelamuriri.
O zi buna!
|