Imobilizari corporale in curs - Forum Contabilitate

 
 

Dragi colegi,

Acest forum a fost inchis. Va invitam sa vizitati noul forum pe www.theexperts.ro.

Va multumim

 

 
Subiect: Imobilizari corporale in curs

Amalia
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 19.05.2015 14:55

Buna, am urmatoarea situatie: firma care isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat pe o perioada nedeterminata, incepe sa execute lucrari de renovare a spatiului, astfel ea cumpara ciment, faianta si alte materiale de constructii. Toate acestea trebuie trecute in contul 231. Incepatoare fiind, sper sa ma intelegeti :), trec in 231 valoarea totala a facturii sau fiecarei materii ii pastrez denumirea dandu-i contul 231? ma ajuta cu ceva ulterior pentru a identifica ce am cumparact si pentru ce? Cand se termina lucrarea cum o inregistrez? Am inteles ca trebuie sa o si amortizez dupa finalizare? Daca renovez baia, peretii si acoperisul, regasesc acestea in fisa cu durata de functionare pentru a vedea anii de amortizare? Si pentru ca durata contractului este nedeterminata afecteaza la durata amortizarii? Daca este cineva ca re imi raspunda la speta aceasta sa inteleg exact cum trebuie facut...Multumesc.

 

viorel55
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 19.05.2015 16:14
Practic faci asa :
-Generezi o gestiune Cantitativ-Valorica numita "Investitie Cladire"
-Receptionezi Cantitativ Valoric fiecare factura de materiale pe masura efectuarii cheltuielilor. Tot aici inregistrezi si Manoperele platite aferente lucrarilor. Acesata operatie o poti face inregistrand valoarea ca un produs dintre OreLucratexTarif Orar. Tariful Orar il stabilesti tu din burta. Deexemplu zici 30/ora. In conditiile acestea o manopera care te-a costat 500 lei o vei inregistra cantitativ valoric ca 16.6orex30lei=500. La finalizarea lucrarii soldul acestei gestiuni va reprezenta valoarea lui 231 care trebuie imobilizata. Contabil se face :
212 231 cu valoare de mai sus. In Mijloace Fixe se va trece "Modernizare Cladire" si nu "Cladire" pentru ca nu esti propietar. Valoarea va fi cea de mai inainte iar ca Durata de Utilizare se ia aprox 3 ani. Nu uitati,neaparat la finalizarea modernizarii, faceti un proces verbal de receptie finala.

Ca legislatie ai ceva aici :
http://contabilul.manager.ro/a/8663/investitii-spatiu-inchiriat-ce-tratament-contabil-aplicam.html
 

Amalia
Utilizator neinregistrat
Data mesaj: 22.05.2015 12:45
Multumesc pentru raspuns, cheluieli cu executia nu am pentru ca lucrarile vor fi realizate de personalul existent in timpul programului de lucru. Eu am inregistrat asa: am creat denumirea de Imobilizari corporale in curs (cont 231) si aici am inregistrat valoarea facturii (daca am trei produse: ciment, gresie, chit - am inregistrat 1buc x val toatala a facturii). Este in regula asa? Nu va fi doar partea de renovare ci va exista si constructia unui gard, a unei incarperi ce va fi destinata biroului, mobilier. Le pot lasa asa dupa care cand le receptionez sa le impart exact pe ce s-a realizat pentru a le face amortizarea?
Multumesc tare mult.

 .

Vreau sa aflu mai multe despre Imobilizari corporale in curs ...

Ofera un raspuns

Reincarca
 

Autentificare

Utilizator: 

.

Parola:   

.

.

Nu ai cont? Creaza unul aici.

 
 
.
..

        Top

 


Google analytics

SATI