|
Autoritatea
Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP)
solicita tutuor clientii bancilor sau ai companiilor de telefonie mobila,
nemultumiti de folosirea necorespunzatoare a datelor lor personale, sa depuna
plangere ei pentru solutionareaneplacerilor. Asadar potrivit datelor publicat de
ANSPDCP, in 2009, circa 428 de romani au depus plangeri prin care au reclamat
primirea de mesaje comerciale nesolicitate, sau pentru ca datele lor personale
au fost raportate incorect catre biroul de credit, dar si din cauza ca datele
lor personale au fost prelucrate ilegal. De asemenea, acestia au efectuat 258
controale, in urma multora dintre acestea fiind aplicate sanctiuni
contraventionale in valoare de 76.100 lei (18.000 euro).Cele mai multe plangeri
sunt din cauza SMS-urilor. "In cadrul investigatiei s-a retinut ca operatorul a
incalcat art. 12 din Legea 506/2004, care interzice efectuarea de comunicari
comerciale prin utilizarea unor sisteme automate de operare, care nu necesita
interventia unui operator uman prin fax ori prin posta electronica sau prin
orice alta metoda care foloseste serviciile de comunicatii electronice destinate
publicului, fara consimtamantul prealabil al destinatarului", au explicat pentru
Gandul oficialii ANSPDCP. Vodafone a fost amendata cu 7.000 lei in acest caz. (V.S)
Mai multe detalii
pe
www.gandul.info