FISA DE POST DIRECTOR ADJUNCT SUCURSALA ASIGURARI
1
1. Denumirea compartimentului:
management
2. Denumirea postului:
Director adjunct sucursala
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Directorului sucursalei
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
- Directori de agentie;
- Biroul Asigurari;
- Biroul Daune
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
Cu intreg personalul din sucursala in probleme de asigurari - daune
Colaboreaza cu personalul din compartimentele asigurari, daune,
metodologie, statistica, contabilitate, personal, control si revizie
din administratia centrala.
9. Pregatirea si experienta:
a) studii superioare economice sau tehnice;
b) vechime: minimum 3 ani in asigurari;
c) alte cerinte specifice profesionale:
- competenta profesionala;
- capacitate de organizare a activitatii;
- abilitate de comunicare cu sefii ierarhici superiori si cu
colaboratorii din subordine;
- capacitate de analiza si sinteza.
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Specifice:
a) Inlocuieste Directorul Sucursalei in perioadele in care acesta
lipseste din societate;
b) Analizeaza propunerile de diversificare a portofoliului de
asigurari primite din teritoriu si intocmeste rapoarte privind
oportunitatea introducerii de noi asigurari;
c) In baza datelor, informatiilor, precum si a datelor statistice
detinute si coroborate, intocmeste proiecte de strategii de
dezvoltare a produselor, pe care le supune spre aprobare
Directorului Sucursalei si face propuneri de pachete de produse;
d) Identifica cauzele pentru care unele produse nu aduc rezultatele
asteptate si le evidentiaza in rapoarte pe care le inainteaza
directorului sucursalei;
e) Analizeaza din punct de vedere tehnic si calitativ activitatea
sucursalei si face propuneri de imbunatatire a calitatii acesteia ;
f) Desfasoara in mod sistematic actiuni de prospectare a pietei
locale de asigurare in vederea cunoasterii temeinice a potentialului
asigurabil din zona, urmarind marirea gradului de cuprindere in
asigurare a bunurilor si persoanelor;
g) Monitorizeaza in permanenta activitatea concurentei si utilizeaza
benchmarking-ul in scopul cresterii calitatii serviciilor oferite;
h) Desfasoara activitate de promovare si popularizare a produselor
de asigurare pe care compania le vinde si difuzeaza in teritoriu
materialele promotionale repartizate de catre centrala;
i) Efectueaza sau urmareste efectuarea inspectiilor de risc pentru
riscurile asigurabile importante, in conformitate cu normele de
lucru;
j) Organizeaza si verifica activitatea de constatare a evenimentelor
asigurate, evaluarea pagubelor, stabilire si plata a despagubirilor
de catre Biroul daune din cadrul sucursalei;
k) In cazul solicitarii agentiilor participa efectiv la constatarea
pagubelor produse de evenimente asigurate;
l) In cazul pagubelor la care stabilirea realitatii, datei, locului,
cauzelor si a cuantumului acestora prezinta dificultati tehnice
deosebite, da acordul, cu aprobarea prealabila a conducerii
sucursalei, pentru efectuarea de expertize tehnice, de catre experti
tehnici autorizati;
m) Rezolva dosarele de dauna in cazurile de raspundere civila cand
sunt pagubite persoane straine si poarta corespondenta cu firmele de
regularizare care rezolva aceste cazuri, dupa caz;
n) Asigura consultanta permanenta in cazul dosarelor de dauna cu
aspecte deosebite, atat din punct de vedere tehnic cat si a modului
de incadrare in conditiile de asigurare si a Legii 136/1996;
o) Urmareste rezolvarea in termen util a sesizarilor si
reclamatiilor adresate sucursalei cu privire la solutionarea
dosarelor de dauna si a modului de lucru al inspectorilor de daune
din teritoriu;
p) Intocmeste situatii centralizatoare cu privire la numarul
daunelor avizate si situatia valorica a daunelor pe forme de
asigurari practicate, pentru informarea conducerii sucursalei cu
privire la nivelul despagubirilor si pentru constituirea rezervei de
daune;
q) Urmareste cresterea eficientei activitatii in domeniul lichidarii
daunelor, prin analiza unor indicatori care reflecta rezultatele
activitatii, pe forme de asigurare: rata daunei, rata fizica a
daunei, durata medie de lichidare a daunelor, gradul de acoperire al
daunei sau rata despagubirii, dauna medie, etc.
r) Analizeaza evolutia despagubirilor pe categorii de bunuri, pe
categorii de asigurati si pe sucursale;
s) Colaboreaza cu informaticienii societatii pentru realizarea
sistemului informational pentru evidenta datelor referitoare la
activitatea de daune din cadrul sucursalei;
t) Colaboreaza cu controlul financiar intern pentru sesizarea si
rezolvarea aspectelor aparute in activitatea de lichidare a
dosarelor de dauna;
u) Urmareste realizarea dreptului de regres, pe cale administrativa,
in cazurile prevazute de dispozitiile in vigoare, la despagubirile
platite, obtinand in acest scop avizarea din punct de vedere juridic;
v) Asigura respectarea legislatiei in vigoare, in activitatea
sucursalei;
w) Asigura perfectionarea pregatirii profesionale proprii si a
lucratorilor din subordine prin:
- studierea actelor normative emise de CSA si a materialelor
teoretice puse la dispozitie de administratia centrala,
- participarea la instructaje, aplicatii practice si schimburi de
experienta organizate de administratia centrala,
- organizarea de instructaje cu lucratorii din subordine privind
noutatile, puse la dispozitie de conducerea operativa;
x) Avizeaza planul anual de instruire a personalului de specialitate
din subordine si-l supune spre aprobare directorului sucursalei;
y) Solicita aprobare pentru efectuarea de cheltuieli administrativ
gospodaresti si actioneaza pentru reducerea ratei cheltuielilor
administrativ gospodaresti;
z) Urmareste modul de realizare a indicatorilor inscrisi in bugetul
de venituri si cheltuieli, in vederea evitarii unor eventuale
lipsuri de lichiditati banesti si realizarii sarcinilor de profit;
aa) Intretine si utilizeaza sistemele stabilite pentru circulatia
informatiei, atat intern cat si a celor care ies din sucursala;
bb) Promoveaza metode de munca adecvate, relatii directe si
operative, stabilind solutii corespunzatoare pentru elaborarea
lucrarilor si realizarea sarcinilor la timp si in bune conditii;
cc) Urmareste aplicarea intocmai a dispozitiilor legale privind
depozitarea, pastrarea, conservarea si manipularea materialelor,
bunurilor, valorilor, a imprimatelor cu regim special, a mijloacelor
banesti si asigura securitatea lor, luand masuri de paza si
siguranta, precum si masuri de prevenire a incendiilor;
dd) Stabileste, implementeaza si verifica sistemul de evidenta a
documentelor utilizate (dosare de daune, registru de daune, fise de
evidenta a imprimatelor cu regim special, etc.);
ee) Ia masuri pentru arhivarea corespunzatoare a tuturor
documentelor descrise in nomenclatorul de arhivare;
ff) Asigura respectarea prevederilor legale si a normelor proprii
privind pastrarea secretului de serviciu;
gg) Urmareste aplicarea, in cadrul sucursalei si a agentiilor, a
prevederilor Contractului Colectiv de Munca si a Regulamentului de
Organizare si Functionare a societatii, luand sau propunand
conducerii sucursalei masurile ce se impun;
hh) Asigura aplicarea si respectarea normelor de tehnica a
securitatii muncii si prevenirea incendiilor, paza sediului,
securitatea imprimatelor cu regim special, respectarea normelor
legale privind disciplina in munca;
ii) Asigura folosirea integrala a timpului de munca;
jj) Duce la indeplinire orice alte masuri dispuse de conducerea
sucursalei.
Generale:
a) Organizarea activitatii proprii;
b) Perfectionarea activitatii profesionale;
c) Aplicarea si respectarea prevederilor legislatiei;
d) Stabileste, pentru salariatii din subordine, relatiile ierarhice,
atributiile si responsabilitatile ce le revin;
e) Stabileste si asigura respectarea traseelor de circulatie a
informatiei;
f) Asigura aplicarea prevederilor Regulamentului de Organizare si
Functionare; a Regulamentului de Ordine Interioara si a
Regulamentului intern pe anul 2003 (nr.
69/21.04.2003) emis in baza Legii nr.53/2003;
g) Manifestarea unei conduite profesionale (ce include obligatoriu
politete, solicitudine) in relatiile cu colegii, cu toate persoanele
cu care intra in contact;
h) Aplicarea si respectarea normelor, procedurilor cu privire la
elaborarea, avizarea, aprobarea, evidenta, difuzarea, modificarea,
arhivarea tuturor documentelor ce se utilizeaza;
i) Respectarea normelor de tehnica securitatii muncii si a normelor
de prevenire si stingere a incendiilor, a celor privind paza
securitatii sediului; asigura securitatea documentelor aflate asupra
sa si respectarea normelor legale privind disciplina in munca;
j) Respectarea prevederilor legale si a normelor proprii privind
pastrarea secretului de serviciu.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: