FISA DE POST MANAGER PUBLIC
1
1. Denumirea compartimentului:
Conducere
2. Denumirea postului:
Manager Public
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Inaltul functionar public sau, dupa caz, functionarul public de
conducere situat pe cel mai inalt nivel din cadrul autoritatii sau
institutiei publice in care isi desfasoara activitatea
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Colectivul pe care il coordoneaza ca urmare a unui act administrativ
de constituire al acestuia pe perioada derularii unui proiect sau
program
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
- colaboreaza cu toate structurile din cadrul institutie in limita
atributiilor.
9. Pregatirea si experienta:
Conditii specifice privind ocuparea postului:
a) Studii de specialitate:
- studii superioare,
- absolventi ai unuia dintre urmatoarele programe:
- programului de formare specializata cu durata de 2 ani, organizat
de Institutul National de Administratie (INA);
- programului de formare specific pentru tineri functionari publici,
cu durata de 1 an, organizat de I.N.A.,
- programului de Burse Speciale “Guvernul Romaniei” cu conditia sa
urmeze un program intensiv de formare specializata in administratia
publica, in Romania, organizat de I.N.A. sau de alte institutii de
formare continua.
b) Perfectionari (specializari):
Management Resurse Umane, Management Strategic, Afaceri Europene,
Stat de Drept
si Buna Guvernare, Management Financiar, Politici Publice, Drept
International, Relatii Internationale.
c) Cunostinte de operare/programe pe calculator: ECDL
d) Limbi straine: foarte bine (scris, vorbit, citit) cel putin intr-o
limba de circulatie internationala;
10. Autoritate si libertate organizatorica:
- Conducerea de activitati, proiecte, programe, departamente sau
institutii publice;
- Intarirea capacitatii institutionale, prin imbunatatirea
sectorului de resurse umane, precum si a metodelor si existente;
- Evaluarea, revizuirea si propunerea de recomandari pentru imbunatatirea practicilor curente;
- Identificarea de lacune, suprapuneri sau duplicari in relatiile
organizationale existente;
- Formulari de politici, strategii si proceduri noi, actualizate sau
imbunatatite;
- Elaborarea de planuri de actiune pentru implementarea politicilor
si strategiilor;
- Estimarea, asigurarea si gestiunea resurselor umane, financiare,
tehnice, materiale;
- Managementul sistematic al informatiei;
- Monitorizarea si evaluarea implementarii, dupa caz, de politici,
strategii, programe;
- Implementarea de planuri si strategii de comunicare interna si
externa.
Limite de competenta:
a) Desfasurarea de activitati specifice programelor si proiectelor
legate de reforma administratiei publice si integrarea in Uniunea
Europeana.
b) Activitatea nu se limiteaza la traduceri, interpretari sau
secretariat.
11. Responsabilitati si sarcini:
- Revizuirea procedurilor si regulamentelor curente in conformitate
cu standardele de calitate si eficienta ale Uniunii Europene;
- Aplicarea de principii si tehnici moderne privind:
- bugetarea si managementul financiar din sectorul public;
- managementul operational, supervizarea si controlul calitatii;
- managementul resurselor umane;
- managementul proiectelor,
- comunicarea si transferul de cunostinte.
Atributii
1. Revizuirea, evaluarea si propunerea de recomandari pentru
simplificarea, modernizarea si imbunatatirea interfetei serviciilor
publice la nivelul furnizarii;
2. Propunerea si implementarea de strategii de comunicare si
management la nivel intra si interinstitutional;
3. Coordonarea de activitati de insusire a bunelor practici si
transfer de cunostinte la nivelul institutiilor romane si
structurilor Uniunii Europene;
4. Identificarea ariilor care ar putea beneficia de asistenta
externa privind reforma administratiei publice, precum si a
proiectelor corespunzatoare;
5. Proiectarea de cadre de monitorizare continua si control al
calitatii activitatilor privind reforma administratiei publice si
integrarea europeana;
6. Sustinerea de prezentari publice si asumarea rolului de purtator
de cuvant;
7. Elaborarea de rapoarte privind activitatile cheie ale reformei
administratiei publice si integrarea europeana;
8. Analizarea si elaborarea de documente legate de afacerile
europene;
9. Indeplinirea oricaror atributii in limita competentelor dispuse
de seful ierarhic;
10. Evaluarea personalului coordonat pe perioada derularii
proiectului sau programului.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: