FISA DE POST MEDIC SEF DE SECTIE
1
1. Denumirea compartimentului:
Sectie
2. Denumirea postului:
Medic sef de sectie
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Managerului , Directorului Medical si Directorului Cercetare
Dezvoltare al spitalului
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Este seful ierarhic al intregului personal angajat in sectia
respectiva
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
- colaboreaza cu celelalte sectii/compartimente sau subunitati
functionale ale spitalului, in scopul realizarii sarcinilor de
serviciu si coordonarii activitatii sectiei pe care o conduce, precum
si in scopul furnizarii de servicii medicale in sistemul
asigurarilor sociale de sanatate,conform contractului intre spital
si CAS-MB.
9. Pregatirea si experienta:
a) Studii superioare de specialitate
b) Ocuparea postului prin concurs
c) Sa nu fi avut sanctiuni disciplinare sau sanctiuni aplicate de
Colegiul Medicilor din Romania
d) Gradul didactic cel mai inalt din sectie
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
1. RESPONSABILITATI SI SARCINI
Activitatea de furnizare de servicii medicale spitalicesti in sectia
pe care o conduce, in cadrul sistemului asigurarilor sociale de
sanatate:
Este membru al consiliului medical,format din sefii de sectii,al
carui presedinte este Directorul Medical, avand in principal
urmatoarele atributii:
- imbunatatirea standardelor clinice si a modelelor de practica in
scopul acordarii de servicii medicale de calitate in scopul
cresterii gradului de satisfactie a pacientilor;
- monitorizarea si evaluarea activitatii medicale desfasurate in
spital in scopul cresterii performantelor profesionale si utilizarii
eficiente a resurselor alocate;
- elaborarea proiectului de plan de achizitii al spitalului in
limita bugetului estimat;
- intarirea disciplinei economico-financiare
Organizeaza si raspunde de intreaga activitate in sectia pe care o
conduce,astfel incat sa fie realizati indicatorii de performanta
prevazuti si stabiliti de comitetul director,care sa contribuie la
indeplinirea contractului individual de administrare incheiat intre
Managerul spitalului si Seful sectiei. In acest scop, raspunde de
coordonarea intregii activitati profesionale si administrative a
sectiilor de instruirea intregului personal din subordine cu privire
la cunoasterea si respectarea normelor de aplicare a
contractului-cadru privind acordarea asistentei medicale in sistemul
asigurarilor sociale de sanatate si a altor legi specifice
domeniului de referinta:
-sa nu refuze acordarea asistentei medicale in caz de urgenta ori de
cate ori se solicita unitatii acest serviciu.
-verifica aplicarea corecta de catre colectivul sectiei/clinicii a
prevederilor contractului cadru privind conditiile acordarii
asistentei medicale spitalicesti cu respectarea pachetului de
servicii de baza pentru asigurati si a pachetului minimal in cazul
persoanelor cu asigurare facultative.
- ia masuri de informare a asiguratilor despre serviciile de baza ,pachetul
minimal de servicii medicale si pachetul de servicii pentru
persoanele asigurate facultative,obligatiile furnizorului de
servicii medicale in relatie contractuala cu CNAS precum si
obligatiile asiguratului referitor la actul medical.
Asigurarea calitatii serviciilor din pachetul de baza pentru
asigurati prin respectarea masurilor conform criteriilor elaborate
de MS si CNAS cum sunt:
-utilizarea pentru tratamentul afectiunilor numai a medicamentelor
din Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman.
-utilizarea materialelor sanitare si a dispozitivelor medicale
autorizate,conform legii
-organizeaza la inceputul programului de lucru, raportul de garda,in
cadrul caruia se analizeaza evenimentele petrecute in sectie in
ultimele 24 de ore sau dupa caz in cursul weekendului sau la
sfarsitul perioadelor de sarbatori legale ,stabilindu-se masurile
necesare in acest sens;
-programeaza si raspunde de activitatea medicala din sectie inclusiv
in activitatea operatorie,verifica si semneaza la 24 ore
diagnosticul din foaia de observatie,oportunitatea continuarii
spitalizarii si tratamentului pentru fiecare bolnav in parte si
consemneaza foile de observatie la bolnavi care continua internarea.
-controleaza si raspunde de intocmirea corecta si completa a foilor
de observatie clinica,asigura si urmareste stabilirea diagnosticului
,aplicarea corecta a tratamentului medicamentos administrat si a
indicatiilor terapeutice,controleaza efectuarea investigatiilor
prescrise,stabileste momentul externarii bolnavilor, conform
prevederilor Normelor metodologice de aplicare a contractului cadru
privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti si in
concordanta cu principiile economice ale bunei administrari a
sectiei;
-in situatia in care pacientul nu poate deconta calitatea de
asigurat , acorda serviciile medicale de urgenta , avand obligatia
sa evalueze situatia medicala a pacientului sis a externeze
pacientul daca starea de sanatate nu mai reprezinta urgenta , la
solicitarea pacientului, se poate continua internarea , cu
suportarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale de acatre
acesta.In acest caz are obligatia de a anunta CNSAS despre
internarea acestor pacienti print-un centralizator lunar separat, cu
justificarea medicala a internarii de urgenta.
-elaboreaza la nivelul sectiei planul anual de achizitii publice cu
privire la achizitia de aparatura si echipamente
medicale,medicamente si materiale sanitare si raspunde de incadrarea
cheltuielilor la nivelul sectiei in bugetul alocat.
-participa la elaborarea ROI si ROF ale spitalului;
-organizeaza si raspunde de activitatea de contravizita si garda in
sectie,conform reglementarilor legale in domeniu;
- in cazul in care este coordonator pe spital pe perioada garzii
raspunde de activitatea medicala de urgenta a intregului Spital si
solutioneaza toate problemele ivite. Informeaza ofiterul de serviciu
despre orice eveniment din garda si consemneaza in condica medicilor
coordonatorii evenimentele deosebite aparute.
In situatii deosebite , raspunde solicitarilor echipei de
interventii medico-chirurgicale prin chemari de la domiciliu.
Raspunde de inscrierea protocolului operator in condica de
interventii chirurgicale si in foia de observatie a bolnavului.
-organizeaza consulturile medicale de specialitate,colaboreaza cu
medicii sefi ai altor sectii/compartimente,laboratoare in scopul
stabilirii diagnosticului,aplicarii tratamentului corespunzator;
-Acorda servicii medicale asiguratilor fara nicio
discriminare,folosind formele cele mai eficiente metode de tratament.
-raspunde de raportarea in termen la CNAS si ASP a datelor necesare
pentru urmarirea desfasurarii activitatii in asistenta medicala
potrivit formularelor de raportare stabilite conform reglementarilor
in vigoare.
-raspunde de completarea la zi a tuturor documentelor privind
evidentele obligatorii din sistemul asigurarilor sociale cu datele
corespunzatoare activitatii desfasurate.
-raspunde de raportarea datelor lunare privind decontarile pe baza
de tarif pe caz rezolvat(DRG) in functie de numarul de cazuri
externate,raportate si validatre in limita valorii de contract.
-raspunde de intocmirea decontului de cheltuieli ce se elibereaza
pacientului si de raportarea lunara a datelor in baza carora Casa de
Asigurari asigura decontarea serviciilor medicale ,stabilite prin
normele de aplicarea a Contractului –cadru.
-organizeaza,controleaza si raspunde pentru derularea activitatilor
proprii sectiei,conform planului anual de supraveghere si control al
infectiilor nosocomiale din unitatea sanitara conform
ORD.MS.916/2006 si se va preocupa de raportarea corecta a
infectiilor nosocomiale participand la analizele specifice la
nivelul spitalului
-raspunde de buna utilizare a aparaturii medicale, instrumentarului
si intregului inventar al sectiei, si face propuneri de dotare
conform necesitatilor si normelor cu incadrarea in bugetul alocat
sectiei;
-coordoneaza si controleaza modul in care asiguratii internati sunt
informati asupra serviciilor medicale oferite;
Raspunde de respectarea drepturilor pacientilor cu privire la
consimtamantul scris al acestora pentru recoltarea , pastrarea ,
folosirea tuturor produselor biologice , prelevate de corpul sau ,
in vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu cere
acesta este de acord.
Consimtamantul pacientului este obligatoriu in cazul participarii
sale in invatamantul medical clinic si la cercetarea stiintifica.
-raspunde de respectarea confidentialitatii tuturor;
-raspunde de respectarea drepturilor pacientilor cu privire la
garantarea confidentialitatii privind datele in special in ce
priveste diagnosticul si tratamentul:
-
Sa aiba dreptul la informatie in cazul tratamentelor medicale
datelor si informatiilor privitoare la asigurati, a intimitatii si
demnitatii acestora;
-
Sa beneficieze de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de
sanatate in conditiile legii.
-organizeaza, controleaza si raspunde de respectarea regimului de
odihna, servirea mesei, primirea vizitelor de catre bolnavi, in
concordanta cu programul
de vizite stabilit de conducerea spitalului;
-controleaza si raspunde de eliberarea, conform prevederilor legale,
a documentelor medicale intocmite in sectie, controleaza modul de
pastrare pe sectie, in timpul spitalizarii, a documentelor de
spitalizare;
-raspunde de raportarile lunare cu privire la certificatele medicale
eliberate conform normelor stabilite de casele de asigurari de
sanatate,date care sunt inaintate atat pe suport de hartie cat si
electronic in formatul solicitat de CNAS.
-controleaza modul de intocmire, la iesirea din spital, a epicrizei
si a recomandarilor de tratament dupa externare, controleaza
intocmitrea corecta a scrisorilor medicale catre medicul de familie
sau, dupa caz, catre medicul de specialitate din amblatoriul de
specialitate despre diagnosticul stabilit, investigatiile ,
tratamentele efectuate sau orice alte informatii referitoare la
starea de sanatate a pacientului externat;
-coordoneaza , controleaza si raspunde de evidenta distincta a
pacientilor internati in urma unor accidente de munca, aparute in
cursul exercitarii profesiei, a imbolnavirilor profesionale, a
daunelor, prejudiciilor aduse sanatatii de alte persoane, pentru
care contravaloarea serviciilor medicale funizate nu se suporta de
catre CAS-MB , ci de angajator sau de persoanele vinovate;
-informeaza conducerea spitalului asupra activitatii sectiei, punand
la dispozitie actele necesare in acest scop;
-angajeaza cheltuieli in limita bugetului repatizat;
-inainteaza comitetului director propuneri de crestere a veniturilor
proprii ale sectiei conform reglementarilor legale,inclusiv din
donatii,fonduri ale comunitatii locale ori alte surse;
-elaboreaza fisa postului pentru personalul aflat in subordine pe
care o supune aprobarii managerului spitalului;
-stabileste atributiile care vor fi prevazute in fisa postului
pentru personalul din subordine,pe care le inainteaza spre aprobare
managerului,in conformitate cu reglementarile legale in vigoare;
-face propuneri Comitetului director privin necesarul de personal,pe
categorii si locuri de munca, in functie de volumul de activitati
conform reglementarilor legale in vigoare
-propune programul de lucru pe locuri de munca si categorii de
personal ,pentru personalul aflat in subordine,in vederea aprobarii
de catre manager
-raspunde de solutionarea sugestiilor,sesizarilor si reclamatiilor
referitoare la activitatea sectiei
-propune managerului un inlocuitor pentru perioada cand lipseste din
spital
2.ATRIBUTII, RESPONSABILITATI IN RAPORTURILE JURIDICE DE MUNCA
-organizeaza si raspunde de aducerea la cunostinta intregului
personal al sectiei a ROI si ROF, a tuturor masurilor /deciziilor
conducerii spitalului care au implicatii asupra personalului din
sectie, a raporturilor de munca ale acestora;
-verifica respectarea , de catre intregul personal al sectiei, a
sarcinilor de serviciu si normelor de comportare in unitate
stabilite prin ROI si ROF al spitalului; controleaza permanent
comportamentul personalului sectiei si tinuta de lucru al acestuia
-controleaza si raspunde de aplicarea si respectarea masurilor de
protectie a muncii in sectie; controleaza permanent tinuta corecta a
personalului sectiei ;
-intocmeste fisele de evaluare a performantelor individuale ale
personalului angajat in sectie si le comunica conducerii spitalului;
-verifica si raspunde de respectarea programului de lucru in cadrul
sectiei pe care o conduce;
-este membru al Comisiei de analiza a deceselor intraspitalicesti
-este Presedinte al Comisiei de incadrare si promovare a
personalului din Spitalul ...;
-este membru al Comisiei de evaluare a ofertelor si de stabilire a
ofertei castigatoare pentru achizitii de calculatoare si alte
echipamente periferice;
-este membru al Comisiei de evaluare a ofertelor si de stabilire a
ofertei castigatoare pentru achizitii de aparate medicale diverse;
-este membru al Comisiei de evaluare a ofertelor si de stabilire a
ofertei castigatoare pentru achizitii de cerneluri negre sau
colorate pentru imprimante;
-este membru al comisiei de cercetare prealabila;
-este responsabila cu evaluarea pacientilor si organizarea
transferului pacientului critic intre spitale;
-este responsabil cu efectuarea investigatiilor de inalta
performanta internati ,platite din fondurile alocate prin contractul
cu CASMB;
-are calitatea de membru al Consiliului Medical al Spitalului
...........,colaborand cu nucleul DRG si cu Nucleul/Comisia de
Calitate a spitalului in vederea realizarii indicatorilor de
performanta asumati prin contractul cu Spitalul ....... si CASMBcat
si prin subcontractul de administrare al sectiei semnat cu Managerul
Spitalului ..... ,a perfectionarii activitatii de codificare si
raportare pentru intrunirea conditiilor unor finantari optime a
sectiei si a spitalului;
-organizeaza si supravegheaza eliberarea decontului la nivel de
pacient,conform legislatiei in vigoare;
-participa in calitate de membru la sedintele consiliului medical,
face propuneri cu privire la activitatea de evaluare si monitorizare
a calitatii si eficientei activitatilor medicale desfasurate in
spital:
O Evaluarea satisfactiei pacientilor care beneficiaza de servicii in
cadrul sectiei spitalului
O Monitorizarea principalilor indicatori de performanta in
activitatea medicala si urmareste inbunatatirea permanenta a
acestora
-supravegheaza ,indruma si raspunde de activitatea clinica a
personalului didactic din subordine;
-supravegheaza si indruma activitatea de cercetare(exceptand alte
situatii prevazute expres de lege sau de decizii ale conducerii)a
personalului din subordine;
-desfasoara activitate integrata in baza unui contract individual de
munca,coordoneaza si indruma activitatea medicilor rezidenti si
activitatea de cercetare stiintifica conform legislatiei in vigoare;
-urmareste permanent punerea in practica a prevederilor
subcontractului de administrare semnat in calitatea de sef de sectie
cu Managerul Spitalul .....;
-colaboreaza cu compartimentul IT asigurand buna functionare si
securitate a dotarii informatice a sectiei(hardware si software)
-furnizeaza departamentului IT la conducerea unitatii toate datele
solicitate functionarii informatice normale a sistemului informatic
unitar,clinico-administrativ, precum si datele necesare alcatuirii
si actualizarii permanente a site-ului de Internet al spitalului
-asigura respectarea normelor de etica profesionala si deonologie
medicala la nivelul sectiei;
-raspunde de acreditarea personalului si de acreditarea
activitatilor medicale desfasurate in conformitate cu legislatiei in
vigoare;
-face propuneri si monitorizeaza activitatea de educatie si
cercetare medicala desfasurate la nivelul sectiei spitalului in
colaborare cu institutiile acreditate;
-participa alaturi de manager la organizarea asistentei medicale in
caz de dezastre, epidemii si in situatii speciale;
-efectueaza-periodic-activitate-de-consult-
interdisciplinar,intraclinic/intraspitalicesc in vederea corelarii
activitatii medicale desfasurate la nivelul sectiilor pentru
asigurarea tratamentului adecvat pacientilor internati;
-analizeaza si ia decizii la nivelul sectiei in situatia existentei
unor cazuri medicale deosebite de exemplu(cazuri foarte complicate
care necesita o spitalizare prelungita , morti subite etc)
-verifica si supravegheaza activitatea consemnata in registrul de
programari existent la nivelul fiecarei ssectii;
-tine evidenta si semneaza condica de medicamente ,stabileste dieta
bolnavilor si raspunde la eventualele solicitari ale medicului de
garda in cazuri deosebite;
-evalueaza necesarul liniilor de garda si face propuneri managerului
cu privire la structura si numarul acestora;
-face propuneri in vederea intocmirii planului anual de formare
profesionala a personalului;
-instruieste personalul cu privire la cunoasterea regulamentului
pentru situatii de urgenta si a deciziilor comitetului de urgenta ,masurile
de protectie a muncii si a prevederilor ROI si ROF;
-indeplineste orice alte sarcini la solicitarea managerului
spitalului cu privire la situatii fortuite aparute la nivelul
spitalului;
-raspunde de executarea atributiilor si sarcinilor in termenele
stabilite.
3.ACTIVITATEA UNIVERSITARA
-se vor elabora la nivelul fiecarei sectii responsabilitatile
specifice ce decurg din planul de dezvoltare a centrului medical
universitar
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: