FISA DE POST AGENT DE ASIGURARE
1
1. Denumirea compartimentului:
vanzari
2. Denumirea postului:
Agent de asigurare
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
directorului de sucursala, sef serviciu asigurari, inspectorului de
asigurare
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Numai daca este cazul
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
-cu personalul de specialitate din serviciul contabilitate, serviciul
daune, biroul de control si revizie
-colaborare cu agentii de asigurare din cadrul sucursalei; cu
persoane fizice si juridice in vederea contractarii asigurarilor
9. Pregatirea si experienta:
studii medii
vechime: sase luni in asigurari
alte cerinte specifice profesionale:
- calificare profesionala corespunzatoare
- competenta profesionala;
- capacitate de organizare a activitatii si de colaborare in
relatiile cu asiguratii si cu colaboratorii
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Specifice:
a) estimeaza, evalueaza si preia in asigurare riscurile specifice
tipurilor de asigurari pe care societatea este autorizata sa le
incheie;
b) contracteaza, incheie si reinnoieste contractele de asigurare
pentru asigurarile autorizate in limita competentelor stabilite de
normele interne;
c) se preocupa de incasarea la scadenta a ratelor de
prima, urmatoare
celei dintai, in vederea continuarii raporturilor de asigurare;
d) tine evidenta ratelor de prima urmatoare celei dintai, la
contractele de asigurare incheiate personal;
e) ofera inspectorului de asigurare date informative
in vederea
elaborarii ofertelor de asigurare in concordanta cu cerintele
asiguratilor sai;
f) urmareste depunerea la termen a primelor incasate
in concordanta
cu documentele cu regim special si a celor de incasare existente
asupra sa;
g) arhiveaza copiile contractelor de asigurare
si raspunde de
pastrarea lor in conditii de siguranta si protectie corespunzatoare;
h) sesizeaza operativ conducerea sucursalei despre problemele ce apar
in activitatea
sa si face propuneri corespunzatoare de solutionare a lor;
i) desfasoara activitate de promovare si popularizare a produselor de
asigurare pe care societatea le vinde si
difuzeaza asiguratilor,
materialele promotionale repartizate din cadrul sucursalei;
j) in vederea maririi gradului de cuprindere
in asigurare si a
numarului de asigurati este obligat sa obtina 20 de referinte
saptamanal prin intermediul unor surse specifice si centre de
influenta;
k) sa aiba interviuri cu 12 potentiali asigurati pe saptamana,
acestea pentru detectarea nevoii de asigurare;
l) sa prezinte produsele de asigurare ca solutii la nevoile existente
incercand sa incheie vanzarea cu 1 sau 2 asigurati pe zi, avand ca
obiectiv minim de vanzare 2 contracte pe saptamana;
m) sa-i viziteze pe asigurati frecvent cu orice ocazie
si neaparat la
aniversarea politelor lor, detectand noile nevoi de asigurare sau
orice probleme existente;
n) preocuparea continua si constanta de a-si
imbogati listele de
prospectare cu noi referinte asigurati potentiali;
o) sa participe la toate cursurile si intrunirile sucursalei
si sa cunoasca foarte bine produsele de asigurare ale companiei cat si
cele ale competitorilor de pe piata;
p) se preocupa de aplicarea corecta a dispozitiilor legale
privind prevenirea si inlaturarea cauzelor care duc la delapidare si
alte forme de incalcare a legalitatii care produc daune
patrimoniului societatii;
q) se preocupa de ridicarea nivelului de calificare propriu, prin:
-studierea actelor normative emise de Comisia de Supraveghere a
Asigurarilor si
care ii sunt puse la dispozitie de Administratia Centrala;
-studierea materialelor teoretice privind activitatea de asigurari;
-participarea la instructaje, aplicatii practice si schimburi de
experienta organizate de conducerea sucursalei si administratia
centrala;
r) urmareste aplicarea dispozitiilor legale privind protectia muncii,
prevenirea incendiilor, paza securitatii sediului, securitatea
imprimatelor cu regim special aflate in gestiunea sa, respectarea
normelor legale privind disciplina in munca;
s) folosirea integrala si eficienta a timpului de
munca;
t) executa alte sarcini repartizate de conducerea sucursalei.
Generale:
a) organizarea activitatii proprii;
b) perfectionarea activitatii profesionale;
c) respectarea prevederilor programelor de instruire;
d) aplicarea cerintelor Regulamentului de Organizare
si Functionare;
e) aplicarea si respectarea prevederilor legislatiei;
f) aplicarea si respectarea prevederilor normelor tehnice;
g) aplicarea si respectarea normelor, procedurilor cu privire la
elaborarea, avizarea, aprobarea, evidenta, difuzarea, modificarea,
arhivarea tuturor documentelor ce le utilizeaza;
h) respectarea normelor de tehnica securitatii muncii
si a normelor
de paza contra incendiilor;
i) manifestarea unei conduite profesionale ( ce include obligatoriu
politete, solicitudine) in relatiile cu asiguratii, cu colegii, cu
toate persoanele cu care intra in contact;
j) raspunde pentru pastrarea in bune conditii
si utilizarea conforma
a echipamentelor si aparatelor cu care lucreaza;
k) pastreaza secretul de serviciu conform normelor interne aprobate.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: