FISA DE POST REFERENT MARKETING BANCA
1
1. Denumirea compartimentului:
2. Denumirea postului:
Referent Marketing
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Director sucursala si Director de marketing din centrala
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Operatorii de teren (angajati sau cooptati)
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
Referenti marketing din sucursala si Centrala, firme de publicitate
9. Pregatirea si experienta:
Pregatirea necesara postului de munca
- De baza: studii superioare in orice domeniu de activitate
- De specialitate: marketing
- Cursuri speciale: marketing bancar, psihologia muncii si
organizationala, financiar-bancar, legislatie bancara, psihologia
reclamei, operarea pe calculator (editoare de text, baze de date,
limbi straine.
Cunostinte in legatura cu domeniul muncii:
- Cunoasterea pietei de produse si servicii bancare
- Cunostinte din domeniul comportamentului consumatorului
- Cunoasterea mediului economic si bancar
- Cunostinte de management si marketing bancar
- Cunoasterea unei limbi straine de circulatie
Cunostinte privind modul de executie al sarcinilor:
- Operarea cu baze de date (Excel, FOX, ACCESS)
- Cunoasterea unui editor de text pe calculator
Experienta:
-Postul de referent marketing poate fi ocupat de orice persoana care
manifesta interes si are aptitudini pentru aceasta profesie.
- Dupa 1-2 ani de experienta in domeniul bancar si al marketingului,
se pot obtine performante superioare
Cunostinte legate de folosirea accesoriilor muncii (aparate, utilaje
etc.):
- Cunostinte de utilizare a calculatorului personal, a aparatelor de
telefon, fax si a copiatorului.
- Utilizarea programelor Power Point, a pachetelor de programme
statistice (SPSS, STATISTICA, STATVIEW)
10. Autoritate si libertate organizatorica:
- de supervizare: directionarea si coordonarea activitatii
operatorilor de teren, a personalului bancar implicat in strategia
de marketing, coordonarea demersurilor de cercetare de piata,
coordonarea proceselor de implementare de proceduri, programe sau
politici de marketing;
- de prestari servicii: asistarea companiei si a celorlalte
departamente in indeplinirea obiectivelor bancii prin implementarea
permanenta a strategiilor de marketing adecvate, oferirea de
consultanta managerilor si altor categorii de angajati cu privire la
procesele de marketing;
- de participant in echipa: isi aduce contributia la indeplinirea
obiectivelor bancii, a obiectivelor de marketing prin sustinerea,
cooperarea, rezolvarea plangerilor venite din partea clientilor prin
implementarea unor strategii de marketing adaptate la clienti).
11. Responsabilitati si sarcini:
Responsabilitati
1. In raport cu alte persoane:
- Rezolvarea prompta a plangerilor venite din partea clientilor;
- Cooperarea cu ceilalti angajati ai sucursalei si colegii din
Centrala;
- Onestitate si confidenta vizavi de persoanele din interior si
exterior cu care este in contact.
2. In raport cu aparatura pe care o utilizeaza:
- Mentinerea la standardele unei bune functionari a aparaturii din
dotare;
- Utilizarea cu responsabilitate a aparaturii din dotare, fara
abuzuri;
- Anuntarea oricarei defectiuni serviciului administrativ;
- Utilizarea cu aprobare a serviciului telefonic international.
3. In raport cu produsele muncii:
- Constiinciozitate vizavi de sarcinile pe care le are de indeplinit;
- Pastrarea spiritului stiintific in executarea sarcinilor de
serviciu;
- Pastrarea confidentialitatii rezultatelor obtinute si a
informatiilor pe care le detine privitor la problematica bancii.
4. In raport cu securitatea muncii
- Vegheaza la respectarea normelor de tehnica securitatii muncii;
- Respecta normele de securitate impuse de banca;
- Respecta secretul bancar;
- Respecta procedurile financiar-contabile.
5. Privind precizia si punctualitatea
- Va respecta programul de lucru conform normelor interne ale bancii;
- Transmite la timp rapoartele si informarile solicitate de
Departamentul de marketing din Centrala.
6. In raport cu metode/programe
- Activitatile de marketing presupun respectarea unor metodologii
care trebuie respectate intocmai;
- Orice nepotrivire metodologica va fi discutata cu Centrala;
- Preocupare continua de autoperfectionare prin studiu individual si
participare la cursuri.
7. Privind relatiile cu altii/comunicarea
- Este prompt in raspunsurile pe care trebuie sa le dea clientilor,
in scris sau oral;
- Mentine relatii colegiale si coopereaza cu colegii;
- Este politicos in relatiile cu clientii, dand dovada de maniere si
o amabilitate echilibrata;
- Mentine relatii corecte cu firmele/companiile cu care lucreaza;
- Se va specializa continuu in tehnici de abordare a clientilor si
negocieri.
Sarcini si activitati specifice postului de munca:
1. Informeaza clientii privitor la activitatea bancii prin
intermediul mass-media (stiri, comunicate, interviuri)
2. Se implica in analiza concurentei
- Efectueaza studii de piata in vederea identificarii de clienti
potentiali
- Analizeaza comisioanele de piata bancara si face propuneri de
modificare a acestora ori de cate ori este nevoie
3. Intocmeste, impreuna cu Centrala, planul de publicitate al
Sucursalei (medii de difuzare, temporizare, obiective).
4. Analizeaza ofertele publicitare
5. In colaborare cu Centrala (pentru a exista o unitate in
promovarea imaginii bancii), proiecteaza materiale publicitare
6. Este in colaborare nemijlocita cu firmele de publicitate
7. Propune, creeaza si implementeaza, sub controlul nemijlocit al
Centralei, produse noi:
- Analizeaza serviciile si produsele existente, facand propuneri
constructive pentru ridicarea calitatii acestora si diversificarea
lor. Lunar, sunt efectuate rapoarte care se transmit Centralei.
- Efectueaza continuu documentari prin vizite la bancile concurente.
- Este in corespondenta cu cei care au implementat produse similare
cu cele ale bancii in care este angajat cu scopul largirii
cunostintelor in domeniu.
- Lanseaza cererile de oferta pentru un nou produs scos pe piata.
- Proiecteaza strategii de atragere a unor noi clienti/persoane
fizice si juridice.
- Negociaza contractele de lansare a noilor produse.
- Implementeaza noile produse la nivel de sucursala.
8. Efectueaza studii de piata (locala) singur sau in colaborare cu
Centrala (ca participant la studii de piata de interes major):
- Proiecteaza chestionare pentru studiul pietei.
- Efectueaza culegerea de date si prelucrarile statistice aferente.
- Redacteaza raportul de studiu al pietei.
Gestioneaza o serie de date statistice: numar de clienti, numar de
operatiuni, evaluarea produselor. Efectueaza rapoarte lunare pe
aceste zone de interes.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: