Descarcati:
Model
Jurnal privind operatiunile de casa si banca.pdf
Jurnal privind operatiunile de casa si banca
Serveste ca:
- ca jurnal auxiliar pentru inregistrarea operatiunilor cu mijloace banesti la
unitatile care aplica forma de inregistrare "pe jurnale";
- la completarea registrului Cartea mare.
2. Se intocmeste lunar sau pe masura efectuarii operatiunilor, in cadrul
compartimentului financiar-contabil, separat pentru fiecare cont sintetic,
utilizandu-se formatul potrivit, in functie de numarul conturilor corespondente.
Se completeaza pe baza registrului de casa si a extraselor de cont primite de la
banca la care sunt anexate documentele justificative. In acest scop, se poate
efectua gruparea sumelor pe conturi, atat pentru incasari, cat si pentru plati,
intr-un document cumulativ.
La sfarsitul lunii se determina rulajul total, precum si totalurile fiecaruia
dintre conturile corespondente, care se trec in Cartea mare.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii; contul;
- denumirea formularului si data (luna, anul) pentru care se intocmeste;
- registrul de casa sau extrasele de cont de la banca; conturile corespondente;
rulajul;
- semnaturi: intocmit, verificat.