Descarcati:
Model
Registru Inventar.pdf
Registrul Inventar
1. Serveste ca document contabil obligatoriu de inregistrare a rezultatelor
inventarierii elementelor de activ si de pasiv.
2. Se intocmeste de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea
contabilitatii nr. 82/1991, republicata, intr-un singur exemplar, dupa ce a fost
numerotat, snuruit, parafat si inregistrat in evidenta unitatii.
Se intocmeste la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar sau
cu ocazia incetarii activitatii, fara stersaturi si fara spatii libere, pe baza
datelor cuprinse in listele de inventariere si procesele-verbale de inventariere
a elementelor de activ si de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe
de conturi.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de
activ si de pasiv grupate dupa natura lor conform posturilor din bilant. In
cazul in care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din
operatiunea de inventariere se actualizeaza cu intrarile si iesirile din
perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului
financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse in registrul-inventar.
Operatiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua
astfel incat la sfarsitul exercitiului financiar sa fie reflectata situatia
reala a elementelor de activ si de pasiv.
In cazul incetarii activitatii, registrul-inventar se completeaza cu valoarea
elementelor de activ si de pasiv inventariate faptic la acea data.
In cazul in care o unitate are subunitati dispersate teritorial care conduc
contabilitatea pana la balanta de verificare, registrul-inventar se va conduce
de catre subunitati, in conditiile inregistrarii acestuia in evidenta
subunitatii.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in
ordine cronologica, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau
incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele inventariate, detaliat pe fiecare
cont de activ si de pasiv, conturile de valori materiale putand fi defalcate pe
gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv,
stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere
si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare de inregistrat, calculate ca
diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri, dezasortari etc.).
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, impreuna cu documentele
justificative care au stat la baza intocmirii lui.