Descarcati:
Model
Jurnal privind decontarile cu furnizorii.pdf
Jurnal privind decontarile cu furnizorii
1. Serveste:
- ca jurnal auxiliar pentru tinerea contabilitatii analitice a clientilor sau
furnizorilor la unitatile care aplica forma de inregistrare "pe jurnale";
- ca situatie a soldurilor contului 411 "Clienti" sau contului 401 "Furnizori".
2. Se intocmeste lunar sau pe masura efectuarii operatiunilor, in cadrul
compartimentului financiar-contabil, fie pentru toti clientii sau furnizorii,
fie separat pe feluri de clienti sau de furnizori. In cazul in care situatia se
intocmeste pentru achitarea facturilor separat pe feluri de furnizori, se au in
vedere furnizorii principali potrivit categoriilor stabilite pentru
inregistrarea in Jurnalul privind decontarile cu furnizorii (cod 14-6-6).
Formularul se completeaza astfel:
▪ In cazul incasarii facturilor
- periodic, pe baza documentelor justificative privind produsele sau marfurile
livrate, lucrarile executate, serviciile prestate etc., respectiv incasarea de
la clienti;
- la inceputul lunii, prin transcrierea pozitiilor (facturilor) ramase
neincasate din situatia incasarii facturilor intocmita pentru luna precedenta.
▪ In cazul achitarii facturilor
- periodic, pe baza documentelor justificative de receptie a materialelor si
produselor aprovizionate, respectiv de achitare a furnizorilor, in cazul in care
contabilitatea analitica a furnizorilor nu se tine cu ajutorul Jurnalului
privind decontarile cu furnizorii, (cod 14-6-6);
- la inceputul lunii, prin transcrierea pozitiilor (facturilor) ramase
neachitate din situatia achitarii facturilor sau din Jurnalul privind
decontarile cu furnizorii, cod (14-6-6).
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si data (luna, anul) intocmirii formularului;
- ziua inregistrarii; numarul si data facturii; clientul (furnizorul),
localitatea (explicatii); sume de primit (datorate);
- incasarea (plata) facturilor: ziua, contul corespondent, nr. documentului,
suma;
- semnaturi: intocmit, verificat.