.

Inregistrare societati europene constituite prin fuziune de catre societati anonime

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

 

Merg la lista de formulare

 

<< Modelul precedent   /   Modelul urmator >>

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


NR. 5
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului si inregistrarea fiscala a unei societati europene, constituita prin fuziune, de catre societatile anonime (prevazute in Anexa 1 la Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001) infiintate potrivit legislatiei unui stat membru, cu sediul social si administratia centrala in cadrul Comunitatii, cu conditia ca cel putin doua dintre ele sa fie reglementate de dreptul unor state membre diferite.
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte si de desemnare a expertilor/expertului ( art. 22 din Regulamentul Consiliului (CE) nr.2157/2001 privind statutul societatii europene, art. 10 din a treia Directiva a Consiliului privind fuziunile societatilor anonime – 78/855/CEE si art. 2433 din Legea nr. 31/1990, republicata ) intocmita de societatea /societatile participanta la fuziune;
2. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia dintre societatile care fuzioneaza, cuprinzand informatiile prevazute la art. 20 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001, (original);
3. Notificarea informatiilor prevazute la art. 21 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001 pentru publicare in Monitorul Oficial;
4. Certificate eliberate de autoritatile competente ale statelor membre UE pe teritoriul carora isi au sediile entitatile juridice implicate in constituire, in original si in traducere legalizata, din care sa rezulte ca acestea functioneaza, au sediul si administratia centrala in cadrul UE;
5. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legi speciale;
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor legale:
- taxa judiciara de timbru;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial.
Etapa II
1. Cerere de inregistrare intocmita de societatea rezultata din fuziune – absorbanta (SE) sau de societatea care se infiinteaza (SE);
2. Hotararile adunarilor generale ale fiecareia dintre societatile care fuzioneaza prin care se aproba proiectul de fuziune si statutul SE, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 8 din a treia Directiva a Consiliului 78/855/CEE care permite fuziunea fara aprobarea adunarii generale a societatii absorbante;
3. Actul constitutiv (statutul SE);
4. Dovada subscrierii si varsarii capitalului social minim prevazut de Regulamentul (CE) nr. 2157/2001;
5. Actele constatatoare ale operatiunilor incheiate de fondatori in contul societatii europene aprobate de adunarea constitutiva, daca nu au fost prevazute in actul constitutiv;
6. Dovada privind acceptarea expresa a mandatului de administrator/membru al directoratului ori a numirii ca cenzor/auditor;
7. Raportul expertului/expertilor asupra proiectului de fuziune;
8. Acordul privind modalitatile de implicare a lucratorilor in cadrul SE sau decizia grupului special de negociere prin care s-a hotarat sa se aplice reglementarile relative la informarea si consultarea muncitorilor, potrivit prevederilor art. 12 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001 si ale art. 3,4 si 7 din Directiva 2001/86/CE, sau dovada ca s-au purtat negocieri fara a se ajunge la un acord;
9. Certificatul prevazut la art. 25 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001 care atesta incheierea actelor si formalitatilor premergatoare fuziunii eliberat de catre instanta judecatoreasca, notarul sau alta autoritate competenta pentru fiecare societate participanta la fuziune ( necesar pentru examinarea legalitatii fuzionarii in statul membru in care va fi situat sediul social al SE, original si traduse) si copia proiectului de fuziune aprobat de societatea in cauza;
10. Daca este cazul, dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei si/sau a emblemei;
11. Dovezile privind sediul social /secundar al SE rezultata din fuziune;
12. Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de fondatori/administratori/directori/membrii consiliului de
supraveghere/membrii directoratului, cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati;
13. Declaratiile pe propria raspundere ale reprezentantilor entitatilor juridice implicate in constituire, din care sa rezulte ca acestea nu sunt supuse unei proceduri de lichidare, insolventa (reorganizare judiciara, faliment) sau unei alte proceduri cu efect similar (original);
14. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor SE rezultata din fuziune;
15. Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali ai societatii rezultata din fuziune;
16. Declaratia – tip pe propria raspundere din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate o perioada de maximum 3 ani (model 1- original);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar – veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia – tip (model 2 – original).
17. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de supraveghere, membrilor directoratului, cenzorilor, dupa caz, in copie certificata de parte;
18. Pentru fondatorul persoana juridica - actul de inmatriculare, in copie certificata de parte, hotararea organului statutar privind participarea la constituirea persoanei juridice si mandatul pentru persoana abilitata sa semneze actul constitutiv in numele si pe seama fondatorului persoana juridica (original);
19. Certificatul de bonitate al persoanei juridice nerezidente care participa la fuziune;
20. Daca este cazul:
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
21. Certificatele de inregistrare si anexele la acestea ale societatilor care inceteaza a exista in cazul in care mai sunt si alte societati cu sediul in Romania participante la fuziune in afara celor din alte state membre.
22. Dovezile privind plata taxelor legale:
- taxa judiciara de timbru;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial;
- tariful de publicare a anuntului privind inmatricularea SE in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
NOTA:
- SE constituita prin fuziune si SE holding se considera a fi o societate anonima, reglementata de dreptul statului membru in care isi are sediul.
- Capitalul unei SE se exprima in euro si nu poate fi inferior sumei de 120000 EUR .
- Statutul SE desemneaza atat actul constitutiv cat si statutul SE, daca acestea sunt documente separate.
- SE dobandeste personalitate juridica la data inmatricularii in registrul specificat de legislatia statului membru unde isi stabileste sediul social.
- Fuziunea produce urmatoarele efecte:
- intregul patrimoniu activ si pasiv al societatilor care fuzioneaza se transfera societatii absorbante/ SE;
- actionarii societatilor care fuzioneaza/absorbite devin actionarii societatii absorbante/ SE;
- societatile care fuzioneaza/absorbite inceteaza sa existe;
- societatea absorbanta adopta forma de SE.
- Sediul social al unei SE este situat pe teritoriul Comunitatii, in acelasi stat membru ca si administratia centrala.
Un stat membru poate impune SE inmatriculata pe teritoriul sau obligatia de a-si amplasa administratia centrala si sediul social in acelasi loc.
- O SE este reglementata:
- de dispozitiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2157/2001 privind statutul societatii europene (SE);
- daca Regulamentul permite in mod expres, de dispozitiile din statutul SE
sau
- in lipsa unor reglementari sau a unor reglementari partiale in Regulament prin :
(i) dispozitiile legale adoptate de statele membre in aplicarea masurilor comunitare privind SE;
(ii) dispozitiile legale din statele membre aplicabile unei societati anonime constituita in conformitate cu dreptul statului membru in care SE isi are sediul;
(iii) dispozitiile din statutul societatii, in aceleasi conditii ca si pentru o societate anonima constituita in conformitate cu dreptul statului membru in care SE isi are sediul social.
- dispozitiile legale adoptate de statele membre special pentru SE;
- daca natura activitatilor desfasurate de o SE este reglementata de dispozitiile specifice ale legislatiei interne, aceste dispozitii se aplica in intregime in cazul SE.
- Denumirea unei SE este precedata sau urmata de abrevierea SE. Aceasta abreviere poate fi folosita numai de SE cu exceptia altor entitati juridice inmatriculate intr-un stat membru anterior intrarii in vigoare a Regulamentului, care nu sunt obligate sa-si modifice denumirea.
- Mentiunea inmatricularii unei SE si a radierii acesteia se publica in Jurnalul Oficial al Comunitatii Europene in termen de o luna de la publicarea efectuata in conformitate cu legislatia statului membru in care SE isi are sediul social; anuntul precizeaza denumirea societatii, numarul, data si locul inmatricularii SE, data si locul si titlul publicatiei, precum si sediul social si domeniul de activitate al SE.
- Informatiile mentionate mai sus sunt comunicate Oficiului pentru Publicatii Oficiale al Comunitatii Europene in termen de o luna de la publicarea efectuata in statul membru.

* * *
1. Fuziunea poate fi realizata in conformitate cu:
- procedura de fuziune prin absorbtie conform art. 3 din a treia Directiva a Consiliului nr. 78/855/CEE privind fuziunile societatilor anonime iar societatea absorbanta devine SE in momentul fuziunii.
- procedura de fuziune prin constituirea unei noi societati conform art. 4 din aceasi Directiva, SE fiind noua societate.
2. Proiectul de fuziune include urmatoarele elemente:
- denumirea si sediul social al societatilor care fuzioneaza precum si cele preconizate pentru SE;
- raportul de schimb al actiunilor si, daca este cazul, valoarea sultei;
- modalitatile de predare a actiunilor SE;
- data de la care aceste actiuni dau dreptul de a participa la beneficii si orice modalitati speciale privind acest drept;
- data de la care operatiunile societatilor care fuzioneaza sunt considerate din punct de vedere contabil ca fiind efectuate in contul SE;
- drepturile acordate de SE actionarilor care beneficiaza de drepturi speciale si detinatorilor de titluri, altele decat
actiuni, sau masurile preconizate in privinta acestora;
- orice avantaj special acordat expertilor care examineaza proiectul de fuziune, precum si membrilor organelor de
administratie, de conducere, de supraveghere sau de control ale societatilor care fuzioneaza;
- statutul SE;
- informatii privind procedurile de stabilire a modalitatilor referitoare la implicarea lucratorilor, in temeiul Directivei 2001/86/CE.
3. Pentru fiecare dintre societatile care fuzioneaza se publica in buletinul intern al statului membru in cauza urmatoarele informatii:
- tipul, denumirea si sediul social al fiecareia dintre societatile care fuzioneaza;
- registrul in care documentele sunt inmatriculate pentru fiecare dintre societatile care fuzioneaza si numarul de inregistrare din acest registru;
- indicarea modalitatilor stabilite cu privire la drepturile creditorilor societatii in cauza si adresa la care pot fi obtinute gratuit informatii complete in acest sens;
- denumire si sediul social preconizat pentru SE.
Cererea de inregistrare va fi insotita de dovada privind publicitatea fuziunii, efectuata conform legilor aplicabile statutelor societatilor care urmeaza sa fuzioneze.
4. Legalitatea fuzionarii se examineaza de catre instanta judecatoreasca, notarul sau alta autoritate competenta din statul membru in care va fi situat viitorul sediu social al SE.
5. Fiecare dintre societatile care fuzioneaza trimite autoritatii mentionate mai sus certificatul prevazut la art. 25 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001, in termen de 6 luni de la eliberarea acestuia precum si o copie a proiectului de fuziune aprobat de societatea in cauza.
6. Formalitatile si documentele necesare pentru fuziunea prin constituirea unei noi societati sunt aceleasi. In acest sens „societatile care fuzioneaza” si „societatea absorbanta” inseamna societatile care inceteaza sa mai existe, iar „societatea absorbanta” inseamna noua societate.
7. Nulitatea unei fuziuni in sensul art. 2 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 2157/2001 nu poate fi pronuntata dupa inmatricularea SE.

 

  

Cuvinte cheie: Modele formulare | Formulare gratuite | Template formulare

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics