NR. 19
Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunii privind inscrierea sau
modificarea emblemei unei persoane juridice*:
1. Cererea de inregistrare (original);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii emblemei (original);
3. Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului
unic sau, dupa caz, actul modificator al actului constitutiv care cuprinde
descrierea emblemei si macheta acesteia, original (inclusa in act);
4. Daca este cazul, actul constitutiv actualizat cu macheta emblemei in
originali inclusa in act.
5. Macheta emblemei, in 2 exemplare (original);
6. Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau
delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale
(original);
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
NOTA:
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate
cere administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
* * *
1. In cazul in care emblema este element al actului constitutiv si se solicita
modificarea acesteia se va depune si actul constitutiv actualizat.
2. In actul modificator se va efectua descrierea emblemei (continut, forma,
culoare si altele);
3. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de
avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data
certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi
incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este
obligatorie in cazul SNC si SCS;
4. Hotararea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si
data, descrierea emblemei (continut, forma, culoare si altele), semnaturile
persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional
in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza
careia acesta a fost incheiat.
5. In cazul modificarii emblemei RA si OC, in locul documentelor prevazute la
punctul 3 se vor depune, dupa caz:
- hotararea Consiliului de administratie aprobata de ministerul de resort,
pentru RA de interes national, iar pentru RA de interes local, de autoritatea
administratiei publice locale (original);
- pentru societatile cooperative hotararea organului statutar (original);
- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a
membrilor cooperatori sau actul additional modificator si avizul prealabil al
B.N.R. pentru casele centrale ale cooperatiei de credit (original).
6. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
7. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului.