Descarcati:
Model
ordin de deplasare / delegatie in strainatate.pdf
Stat de salarii
1. Serveste ca:
- document pentru calculul drepturilor banesti cuvenite salariatilor, precum si
al contributiilor si al altor sume datorate;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.
2. Se intocmeste in doua exemplare, lunar, pe sectii, ateliere, servicii etc.,
pe baza documentelor de evidenta a muncii si a timpului lucrat efectiv, a
documentelor de centralizare a salariilor individuale pentru muncitorii
salarizati in acord etc., a evidentei si a documentelor privind retinerile
legale, a listelor de avans chenzinal, concediilor de odihna, certificatelor
medicale (in cazul statului de salarii cod 14-5-1/b si cod 14-5-1/c) si se
semneaza, pentru confirmarea exactitatii calculelor, de catre persoana care
determina salariul cuvenit si intocmeste statul de salarii.
Coloanele libere din partea de retineri a statelor de salarii urmeaza a fi
completate cu alte feluri de retineri legale decat cele nominalizate in
formular.
Pentru centralizarea la nivelul unitatii a salariilor si a elementelor
componente ale acestora, inclusiv a retinerilor, se utilizeaza aceleasi
formulare de state de salarii.
Platile facute in cursul lunii, cum sunt: avansul chenzinal, lichidarile,
indemnizatiile de concediu etc. se includ in statele de salarii, pentru a
cuprinde astfel intreaga suma a salariilor calculate si toate retinerile legale
din perioada de decontare respectiva.
3. Circula:
- la persoanele autorizate sa exercite controlul financiar preventiv si sa
aprobe plata (exemplarul 1);
- la casieria unitatii pentru efectuarea platii sumelor cuvenite (exemplarul 1),
dupa caz;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in contabilitate
(exemplarul 1);
- la compartimentul care a intocmit statele de salarii (exemplarul 2), care va
servi la acordarea vizei atunci cand se solicita plata salariilor neridicate.
4. Se arhiveaza:
- la compartimentul financiar-contabil, separat de celelalte acte justificative
de plati (exemplarul 1);
- la compartimentul care a intocmit statele de salarii (exemplarul 2).
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii, sectiei, serviciului etc.;
- denumirea formularului; intocmit pentru luna, anul;
- numele si prenumele; venitul brut; contributia individuala de asigurari
sociale; contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj;
contributia pentru asigurari sociale de sanatate; cheltuieli profesionale;
venitul net; deducere personala de baza; deduceri suplimentare; venitul baza de
calcul; impozitul calculat si retinut; salariul net;
- semnaturi: conducatorul unitatii, conducatorul compartimentului
financiar-contabil, persoana care il intocmeste.