Descarcati:
Model
Lista de inventariere.pdf
Lista de inventariere
1. Serveste ca:
- document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile unitatii;
- document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri (imobilizari,
stocuri materiale) si a altor valori (elemente de trezorerie etc.);
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor (depozitelor) si
in contabilitate a plusurilor si minusurilor constatate;
- document pentru intocmirea registrului-inventar;
- document pentru stabilirea provizioanelor pentru deprecieri;
- document centralizator al operatiunilor de inventariere.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, la locurile de depozitare, anual sau in
situatiile prevazute de dispozitiile legale, de comisia de inventariere, pe
gestiuni, conturi de valori materiale, eventual grupe sau subgrupe, separat
pentru bunurile unitatii si separat pentru cele apartinand altor unitati, aflate
asupra personalului unitatii la data inventarierii, primite pentru prelucrare
etc. si se semneaza de catre membrii comisiei de inventariere si de catre
gestionar.
In cazul bunurilor primite in custodie si/sau consignatie, pentru prelucrare
etc., se intocmeste in doua exemplare iar copia se inainteaza unitatii in a
carei evidenta se afla bunurile respective
In cazul unei gestiuni colective, cu mai multe schimburi, listele de
inventariere se semneaza de catre toti gestionarii, iar in cazul
predarii-primirii gestiunii, acestea trebuie semnate atat de persoana (sau
persoanele) care preda gestiunea, cat si de gestionarul (gestionarii) care
primeste gestiunea.
In listele de inventariere a bunurilor aflate in ambalaje originale intacte, a
lichidelor a caror cantitate efectiva nu se poate stabili prin transvazare si
masurare sau a materialelor de masa, in vrac etc., a caror inventariere prin
cantarire sau masurare ar necesita cheltuieli importante sau ar conduce la
degradarea bunurilor respective, se vor atasa notele de calcul privind
inventarierea, precum si datele tehnice care au stat la baza calculelor.
Materiile prime, materialele, prefabricatele, piesele de schimb, semifabricatele
etc. aflate in sectiile de productie si nesupuse prelucrarii se inscriu separat
in listele de inventariere.
Materialele, obiectele de inventar, produsele finite si ambalajele se inscriu in
listele de inventariere pe feluri, indicandu-se codul, unitatea de masura, unii
indici calitativi (tarie alcoolica, grad de umiditate la cereale etc.).
Listele de inventariere intocmite pentru bunurile apartinand altor unitati
trebuie sa contina, pe langa elementele comune (felul materialului sau produsul
finit, cantitatea, valoarea etc.), numarul si data actului de predare-primire.
Pentru stocurile fara miscare, de calitate necorespunzatoare, depreciate, fara
desfacere asigurata, se intocmesc liste de inventariere separate, la care se
anexeaza procesele-verbale in care se arata cauzele nefolosirii, caracterul si
gradul deteriorarii sau deprecierii, daca este cazul, cauzele care au determinat
starea bunurilor respective, precum si persoanele vinovate, dupa caz.
Constatarile facute se solutioneaza de conducerea unitatii in conformitate cu
dispozitiile legale.
3. Circula:
- la comisia de inventariere, pentru stabilirea minusurilor, plusurilor si a
deprecierilor constatate la inventar, precum si pentru consemnarea in
procesul-verbal a rezultatelor inventarierii;
- la gestionar, prin semnarea fiecarei file, mentionand pe ultima fila a listei
de inventariere ca toate cantitatile au fost stabilite in prezenta sa, ca
bunurile respective se afla in pastrarea si raspunderea sa;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru calcularea diferentelor valorice
si semnarea listei de inventariere privind exactitatea soldului scriptic, precum
si pentru verificarea calculelor efectuate;
- la conducatorul compartimentului financiar-contabil si la compartimentul
juridic, impreuna cu procesele-verbale cuprinzand cauzele degradarii sau
deteriorarii bunurilor, inclusiv persoanele vinovate, precum si cu
procesul-verbal al rezultatelor inventarierii pentru avizarea propunerilor
facute de comisia de inventariere;
- la conducatorul unitatii, impreuna cu procesul-verbal al rezultatelor
inventarierii, pentru a decide asupra solutionarii propunerilor facute;
- la unitatea careia ii apartin valorile materiale primite in custodie, pentru
prelucrare etc., in scopul comunicarii eventualelor nepotriviri (exemplarul 2).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea formularului;
- data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- denumirea unitatii;
- gestiunea; locul de depozitare;
- numarul curent;
- denumirea bunurilor inventariate;
- codul sau numarul de inventar;
- unitatea de masura;
- cantitati: stocuri faptice, stocuri scriptice, diferente in plus, diferente in
minus;
- pret unitar;
- valoarea contabila: valoarea, diferente in plus, diferente in minus;
- valoarea de inventar;
- deprecierea: valoarea, motivul;
- comisia de inventariere: numele si prenumele, semnatura;
- gestionar: numele si prenumele, semnatura;
- contabilitate: numele si prenumele, semnatura.