Descarcati:
Model
Dispozitie de incasare / plata catre casierie.pdf
Dispozitie de incasare / plata catre casierie
1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume,
potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli
de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in
cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de
materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care
nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor
legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in
contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document
justificativ.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin
care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal
etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile
de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente
prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza
in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si
se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a
primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru
efectuarea inregistrarilor in contabilitate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de
casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care
incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv,
compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma
primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.