Setul minim de informatii pe care trebuie sa le contina oferta comerciala
a furnizorilor de servicii de comunicatii electronice destinate publicului
I. Ofertele comerciale referitoare la serviciile de telefonie vor cuprinde:
A. Datele de identificare a furnizorului: nume/denumire, domiciliu/sediu,
telefon, fax, adresa de e-mail, pagina de internet
B. Descrierea categoriilor de servicii oferite:
- servicii de acces;
- apeluri nationale/internationale;
- servicii oferite persoanelor fizice sau juridice, cu plata in avans ori
ulterior furnizarii serviciilor;
- posibilitatea de a apela serviciile de urgenta, precum si daca si in ce
conditii este disponibila localizarea apelantului;
- servicii de identificare a liniei care apeleaza si a liniei apelate;
- servicii de relatii cu clientii;
- servicii de informatii privind abonatii;
- servicii de restrictionare a apelurilor;
- servicii de redirectionare a apelurilor;
- serviciul de roaming;
- serviciul de portabilitate a numerelor;
- servicii de intretinere si/sau reparatii etc.
C. Informatii referitoare la conditiile de furnizare a serviciilor, dupa cum
urmeaza:
C.1. In cazul serviciilor de telefonie fixa pe baza de abonament se vor
prezenta:
1. aria de furnizare a serviciilor (localitatile in care sunt disponibile
serviciile);
2. documentele necesare pentru incheierea unui contract, pentru fiecare
categorie de utilizatori finali (de exemplu, pentru persoane fizice, respectiv
pentru persoane juridice);
3. pentru fiecare categorie de utilizatori finali si pentru fiecare tip de
abonament1):
a) contractul-cadru, precum si conditiile generale privind furnizarea
serviciului de telefonie;
b) durata minima a contractului, daca este cazul, conditiile de modificare,
cesiune sau incetare a contractului inainte de termen, precum si penalitatile
aplicabile, daca este cazul;
c) tariful de conectare la retea/tariful de instalare a serviciului, daca este
cazul;
d) termenul de instalare a postului telefonic/termenul de punere in functiune a
serviciului;
e) tariful abonamentului lunar;
f) alte tarife suplimentare percepute lunar (tarife pentru inchirierea
echipamentelor etc.), daca este cazul;
g) numarul de minute incluse sau creditul inclus initial, daca este cazul; in
cazul in care abonamentul cuprinde minute incluse, se vor preciza cu exactitate
intervalele orare, destinatiile (nationale/internationale), retelele/tipurile de
retele de destinatie sau tipurile de numere apelate (de exemplu, numere dintr-un
grup definit) pentru care minutele incluse sunt valabile sau, alternativ, cele
pentru care minutele incluse nu sunt valabile (de exemplu, numere cu tarif
special); de asemenea, se va preciza daca creditul/minutele incluse
neutilizat/neutilizate se reporteaza in urmatoarea sau in urmatoarele perioade
de facturare, precum si perioada de valabilitate a creditului/minutelor incluse,
daca este cazul;
h) numarul de minute sau orice alte facilitati care se ofera periodic ori cu
anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si
modalitatea de utilizare a acestora;
i) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national, in
functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte
retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi
apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele
de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare
corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de
exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va
indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari
decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);
j) tarifele pentru serviciul de portabilitate a numerelor si pentru apelurile
realizate catre numerele portate, daca acestea difera de tarifele percepute
pentru apelurile catre reteaua in care numarul a fost portat, pentru categoria
de utilizatori finali sau pentru tipul de abonament respectiv;
k) tarifele pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de
destinatie;
l) tarifele pentru serviciul SMS, in functie de destinatie
(nationala/internationala), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca
pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod
obisnuit;
m) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie
de apeluri, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call set-up", primul
minut indivizibil etc.), daca este cazul;
n) in cazul furnizarii de servicii "in pachet", se vor prezenta conditiile in
care se ofera serviciile incluse in cadrul pachetului, iar pentru fiecare
serviciu se vor specifica informatiile corespunzatoare categoriei de servicii
din care face parte;
o) modalitatile si mijloacele de plata a facturilor (daca tarifele sunt
exprimate in alta moneda decat cea in care se face plata, se va preciza cursul
de schimb; in cazul in care se utilizeaza un curs de schimb mediu lunar, se va
preciza acest lucru, precum si tariful pentru emiterea facturii detaliate, daca
este cazul;
p) conditiile de suspendare, respectiv de reconectare a serviciului de acces la
retea in caz de suspendare.
1) In cazul in care unele elemente sunt comune pentru mai multe tipuri de
abonamente sau categorii de utilizatori, acestea se vor putea mentiona o singura
data, cu precizarea expresa a domeniului de aplicare.
C.2. In cazul serviciilor de telefonie fixa pentru care plata se realizeaza in
avans se vor prezenta:
1. aria de furnizare a serviciilor (localitatile in care sunt disponibile
serviciile);
2. categoriile de servicii de telefonie fixa care pot fi accesate de catre
utilizatorii finali;
3. pentru fiecare categorie de servicii, se vor enumera:
a) planurile tarifare si creditul corespunzator inclus initial in pret;
b) perioada de valabilitate a creditului, daca este cazul;
c) in cazul furnizarii de servicii prin intermediul procedurii de selectare a
transportatorului sau al numerotatiei nongeografice, se vor specifica
indicativul individual de selectare a transportatorului sau numerotatia
nongeografica prin care utilizatorii au acces la serviciile oferite, precum si
retelele de acces din care poate fi initiat apelul;
d) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie
de apeluri oferite, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call
set-up", primul minut indivizibil etc.), daca este cazul;
e) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national in
functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte
retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi
apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele
de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare
corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de
exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va
indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari
decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);
f) tarifele pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de
destinatie;
g) numarul de minute sau orice alte facilitati care se ofera periodic ori cu
anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si
modalitatea de utilizare a acestora.
C.3. In cazul serviciilor de telefonie mobila oferite pe baza de abonament se
vor prezenta:
1. aria de acoperire a retelei (procentul populatiei si procentul din
teritoriu);
2. documentele necesare pentru incheierea unui contract, pentru fiecare
categorie de utilizatori finali (de exemplu, pentru persoane fizice, respectiv
pentru persoane juridice);
3. pentru fiecare categorie de utilizatori finali si pentru fiecare tip de
abonament1):
a) contractul-cadru, precum si conditiile generale privind furnizarea
serviciului de telefonie;
b) durata minima a contractului, daca este cazul, conditiile de modificare,
cesiune sau incetare a contractului inainte de termen, precum si penalitatile
aplicabile, daca este cazul;
c) termenul de punere in functiune a serviciului, daca este cazul;
d) tariful de conectare la retea, daca este cazul;
e) tariful abonamentului lunar;
f) numarul de minute/SMS-uri/MMS-uri incluse sau creditul inclus initial, daca
este cazul; in cazul in care abonamentul cuprinde minute/SMS-uri/MMS-uri
incluse, se vor preciza cu exactitate intervalele orare, destinatiile
(nationale/ internationale), retelele/tipurile de retele de destinatie sau
tipurile de numere (de exemplu, numere dintr-un grup definit) pentru care
minutele/SMS-urile/MMS-urile incluse sunt valabile sau, alternativ, cele pentru
care minutele incluse nu sunt valabile (de exemplu, catre numere cu tarif
special); de asemenea, se va preciza daca creditul/minutele/SMS-urile/MMS-urile
incluse ramase neutilizate se reporteaza in urmatoarea sau urmatoarele perioade
de facturare, precum si perioada de valabilitate a creditului/
minutelor/SMS-urilor/MMS-urilor incluse, daca este cazul;
g) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national, in
functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte
retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi
apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele
de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare
corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de
exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va
indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari
decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);
h) tarifele percepute pentru apelurile internationale, in functie de
zonele/tarile de destinatie;
i) tarifele pentru serviciul de portabilitate a numerelor si pentru apelurile
realizate catre numerele portate, daca acestea difera de tarifele percepute
pentru apelurile catre reteaua in care numarul a fost portat, pentru categoria
de utilizatori finali si pentru tipul de abonament respectiv;
j) tarifele pentru serviciile SMS si MMS, in functie de destinatie
(nationala/internationala), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca
pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod
obisnuit;
k) destinatiile disponibile si tarifele pentru serviciile utilizate in roaming
(apeluri primite, apeluri efectuate, SMS, MMS), in functie de reteaua selectata,
intervalul orar (daca este cazul), precum si in functie de destinatie (in
interiorul tarii vizitate, catre tara de origine, catre o alta tara decat cea de
destinatie sau cea de origine);
l) numarul de minute sau orice alte facilitati care se ofera periodic ori cu
anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si
modalitatea de utilizare a acestora;
m) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie
de apeluri, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call set-up", primul
minut indivizibil etc.), daca este cazul;
n) in cazul furnizarii de servicii "in pachet", se vor prezenta conditiile in
care se ofera serviciile incluse in cadrul pachetului, iar pentru fiecare
serviciu se vor specifica informatiile corespunzatoare categoriei de servicii
din care face parte;
o) modalitatile si mijloacele de plata a facturilor (daca tarifele sunt
exprimate in alta moneda decat cea in care se face plata, se va preciza cursul
de schimb; in cazul in care se utilizeaza un curs de schimb mediu lunar, se va
preciza acest aspect, precum si tariful pentru emiterea facturii detaliate, daca
este cazul;
p) conditiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului de acces la
retea in caz de suspendare, precum si tarifele aplicabile, daca este cazul.
1) In cazul in care unele elemente sunt comune pentru mai multe tipuri de
abonamente sau categorii de utilizatori, acestea se vor putea mentiona o singura
data, cu precizarea expresa a domeniului de aplicare.
C.4. In cazul serviciilor de telefonie mobila pentru care plata se realizeaza in
avans, se vor prezenta:
1. aria de acoperire a retelei (procentul populatiei si procentul din
teritoriu);
2. planurile tarifare oferite;
3. pentru fiecare plan tarifar se vor mentiona:
a) creditul initial inclus in pret;
b) perioada de valabilitate a creditului, daca este cazul;
c) perioada de valabilitate a cartelei SIM si conditiile de prelungire a
valabilitatii;
d) cartelele valorice de reincarcare disponibile, valoarea si valabilitatea
creditului corespunzator fiecareia;
e) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie
de apeluri oferite, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call
set-up", primul minut indivizibil etc.), daca este cazul;
f) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national, in
functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte
retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi
apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele
de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare
corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de
exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va
indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari
decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);
g) tarifele pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de
destinatie a apelului;
h) tarifele pentru serviciile SMS si MMS, in functie de destinatie
(nationala/internationala);
i) destinatiile disponibile si tarifele pentru serviciile utilizate in roaming
(apeluri primite, apeluri efectuate, SMS, MMS), in functie de reteaua selectata,
intervalul orar (daca este cazul), precum si in functie de destinatie (in
interiorul tarii vizitate, catre tara de origine, catre o alta tara decat cea de
destinatie sau cea de origine);
j) numar de minute (valoare credit), precum si orice alte facilitati care se
ofera periodic sau cu anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile
in care se ofera si modalitatea de utilizare a acestora;
4. descrierea modalitatilor de reincarcare a cartelei SIM.
D. Serviciile de mesagerie vocala oferite, modalitatea de activare,
dezactivare si tarifele aferente pentru activare, pentru apeluri catre mesageria
vocala si pentru accesarea mesageriei vocale
E. Ofertele promotionale in curs, cu specificarea conditiilor si a perioadei
de valabilitate, daca este cazul
F. Produsele si serviciile suplimentare oferite (de exemplu, se va preciza
daca este necesara achizitionarea unui aparat telefonic compatibil cu serviciul
oferit sau instalarea unor echipamente suplimentare si tarifele aplicabile),
serviciile cu valoare adaugata oferite, conditiile in care se pun la dispozitie,
modalitatea de activare, dezactivare si tarifare a acestora
G. Eventualele restrictii la utilizarea echipamentului terminal (spre
exemplu, blocarea in retea), precum si termenul de valabilitate a acestor
restrictii, daca este cazul
H. Programele de fidelizare (acordarea de bonusuri, reduceri, gratuitati
etc.), conditiile in care se acorda si modul de utilizare a facilitatilor
oferite
I. Numerele de acces la serviciul de relatii cu clientii si/sau la serviciul
care ofera asistenta tehnica si programul de disponibilitate a acestora
J. Nivelurile de calitate oferite
K. Tipurile de servicii de remediere a defectiunilor, intretinere si
reparatii oferite (se vor oferi informatii cu privire la compartimentul
responsabil pentru remedierea defectiunilor, datele de contact, programul de
lucru si tarifele aferente acestor servicii)
II. Ofertele comerciale referitoare la serviciile de acces la internet vor
cuprinde:
A. Datele de identificare a furnizorului: nume/denumire, domiciliu/sediu,
telefon, fax, adresa de e-mail, pagina de internet
B. Descrierea categoriilor de servicii de acces la internet oferite
C. Aria de furnizare a serviciilor (localitatile in care sunt disponibile
serviciile)
D. Informatii referitoare la conditiile de furnizare a serviciilor, dupa cum
urmeaza:
D.1. In cazul serviciilor de acces la internet pentru care plata se realizeaza
in avans, se vor prezenta1):
1. planurile tarifare oferite;
2. pentru fiecare plan tarifar se vor mentiona:
a) tariful de conectare la retea, daca este cazul;
b) numarul de ore (creditul) incluse in pret;
c) perioada de valabilitate a creditului;
d) numerele de acces la retea;
e) tarifele in functie de perioada din zi/saptamana in care se realizeaza
accesul la internet, daca este cazul;
f) viteza de upload/download in intervalul orar de trafic maxim (calculata in
functie de numarul maxim de utilizatori care pot accesa simultan serviciul),
precum si viteza maxima de upload/download.
D.2. In cazul serviciilor de acces la internet pe baza de abonament, se vor
prezenta1):
1. documentele necesare pentru incheierea unui contract, pentru fiecare
categorie de utilizatori finali (de exemplu, pentru persoane fizice, respectiv
pentru persoane juridice);
2. pentru fiecare categorie de utilizatori finali si pentru fiecare tip de
abonament:
a) tariful de conectare la retea si/sau tariful de instalare a serviciului, cu
specificarea elementelor componente;
b) echipamentele aditionale necesare pentru accesul la internet si
preturile/tariful lunar pentru utilizarea/inchirierea acestora;
c) tariful abonamentului lunar, cu mentionarea situatiilor in care tariful este
conditionat de achizitionarea unui pachet de servicii;
d) traficul inclus in abonament (limita de trafic);
e) tariful pentru traficul suplimentar, in cazul depasirii traficului inclus in
abonament;
f) viteza de upload/download in intervalul orar de trafic maxim (calculata in
functie de numarul maxim de utilizatori care pot accesa simultan serviciul),
precum si viteza maxima de upload/download;
g) tarifele in functie de perioada din zi/saptamana in care se realizeaza
accesul la internet, daca este cazul;
h) modalitatile si mijloacele de plata a facturii (daca tarifele sunt exprimate
in alta moneda decat cea in care se face plata, se va preciza cursul de schimb;
in cazul in care se utilizeaza un curs de schimb mediu lunar, se va preciza
acest aspect), precum si tariful pentru emiterea facturii detaliate, daca este
cazul;
i) pachetele de servicii integrate oferite, care includ servicii de acces la
internet, precum si conditiile in care se ofera, daca este cazul;
j) conditiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului de acces la
retea in caz de suspendare, precum si tarifele aplicabile, daca este cazul.
1) In cazul in care unele elemente sunt comune pentru mai multe tipuri de
abonamente sau categorii de utilizatori, acestea se vor putea mentiona o singura
data, cu precizarea expresa a domeniului de aplicare.
E. Termenul de conectare la retea/de instalare a serviciului
F. Produsele si serviciile suplimentare oferite (de exemplu, de precizat daca
este necesara achizitionarea/instalarea unor echipamente suplimentare si
tarifele aplicabile), serviciile cu valoare adaugata oferite, conditiile in care
se pun la dispozitie, modalitatea de activare, dezactivare si tarifare a
acestora
G. Eventualele restrictii la utilizarea echipamentului terminal, precum si
termenul de valabilitate a acestora, daca este cazul
H. Programele de fidelizare (acordarea de bonusuri, reduceri etc.), conditiile
in care se acorda si modul de utilizare a facilitatilor oferite
I. Numerele de acces la serviciul de relatii cu clientii si/sau serviciul care
ofera asistenta tehnica si programul de disponibilitate a acestora
J. Nivelurile de calitate oferite (de exemplu, se va indica nivelul de calitate
privind accesul, daca largimea de banda este sau nu este garantata ori daca
depinde de nivelul de utilizare a retelei sau a serverului unde utilizatorul
este conectat)
K. Tipurile de servicii de remediere a defectiunilor, intretinere si reparatii
oferite (se vor indica informatii cu privire la compartimentul responsabil
pentru remedierea defectiunilor, datele de contact, programul de lucru si
tarifele aplicabile).