PROCEDURA din 21 octombrie 2010 de aplicare efectiva a masurilor
asiguratorii prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedura fiscala
1. Termeni
1.1. Expresiile utilizate in cuprinsul prezentei proceduri au urmatoarele
semnificatii:
a) organ de control - organ de control competent, potrivit legii, al Garzii
Financiare, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Autoritatii
Nationale a Vamilor, directiilor generale ale finantelor publice judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, organelor fiscale teritoriale subordonate
acestora si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) organ de executare - organ de executare competent, potrivit legii, al
Autoritatii Nationale a Vamilor, directiilor generale ale finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, organelor fiscale teritoriale
subordonate acestora si al Directiei generale de administrare a marilor
contribuabili;
c) creante bugetare - sume ce constituie venituri ale bugetului general
consolidat, astfel cum sunt reglementate in cuprinsul art. 1 alin. (1) si
(2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura
fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
1.2. In vederea instituirii de urgenta a masurilor asiguratorii asupra bunurilor
mobile dispuse de catre organul de control, competenta ducerii la indeplinire
revine organului de executare in a carui raza teritoriala organul de control
face constatarea actului sau a faptului supus dispozitiilor legale fiscale,
prevederile art. 36 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
2. Atributii
2.1. Organul de control prevazut la pct. 1.1 lit. a) poate dispune masuri
asiguratorii ori de cate ori sunt indicii ca exista pericolul ca debitorul sa se
sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca patrimoniul, periclitand sau
ingreunand in mod considerabil colectarea, in urmatoarele situatii:
a) in urma constatarii unor acte si fapte care pot constitui infractiuni de
evaziune sau frauda fiscala, in cazul carora prejudiciul nu a fost stabilit prin
acte administrative fiscale de impunere, potrivit Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Garzii Financiare, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 132/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) in situatia in care au fost stabilite obligatii fiscale cu ocazia actiunii de
control prin acte administrative fiscale de impunere;
c) in situatia in care urmeaza sa fie stabilite obligatii fiscale cu ocazia
actiunii de control prin acte administrative fiscale de impunere;
d) daca sunt indeplinite conditiile pentru deschiderea procedurii de atragere a
raspunderii solidare dupa emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare;
e) in cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru deschiderea procedurii de
atragere a raspunderii solidare inainte de emiterea deciziei de atragere a
raspunderii solidare.
2.1.1. Masurile asiguratorii dispuse vor fi duse la indeplinire de organul de
executare, in timpul actiunii de control, impreuna cu organul de control.
2.2. Organul de executare prevazut la pct. 1.1 lit. b) poate dispune si
duce la indeplinire masurile asiguratorii ori de cate ori sunt indicii ca exista
pericolul ca debitorul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi risipeasca
patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil colectarea, in
urmatoarele situatii:
a) inainte de existenta posibilitatii legale de aplicare a masurilor executorii;
b) daca creantele fiscale sunt individualizate si inregistrate in evidenta
fiscala si acestea fac obiectul unor inlesniri la plata, potrivit legii;
c) dupa emiterea deciziei de atragere a raspunderii solidare;
d) in cazul in care sunt indeplinite conditiile pentru deschiderea procedurii de
atragere a raspunderii solidare inainte de emiterea deciziei de atragere a
raspunderii solidare.
2.3. Masurile asiguratorii dispuse de organele de urmarire penala sau de
instantele judecatoresti, asa cum este prevazut la art. 164 din Codul de
procedura penala, ori de alte organe competente, potrivit legii, se duc la
indeplinire de catre organul de executare in conformitate cu dispozitiile
referitoare la executarea silita, care se aplica in mod corespunzator si raman
valabile pe toata perioada executarii silite, fara indeplinirea altor
formalitati.
2.4. Organul de control/Organul de executare nu va dispune masuri asiguratorii
pentru debitorii aflati in insolventa potrivit Legii nr. 85/2006 privind
procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, sau cand
contribuabilul nu detine active patrimoniale urmaribile.
3. Acte administrative utilizate
3.1. "Referatul justificativ al masurilor asiguratorii" se intocmeste de catre
organul de control/organul de executare si sta la baza emiterii "Deciziei de
instituire a masurilor asiguratorii".
3.2. "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii" se intocmeste de catre
organul de control/organul de executare, cand s-a constatat existenta unor
elemente care pot duce la periclitarea sau ingreunarea colectarii creantelor ce
au fost sau urmeaza sa fie stabilite.
3.3. "Procesul-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri mobile" se
intocmeste de catre organul de executare in vederea ducerii la indeplinire a
masurilor asiguratorii dispuse.
3.4. "Procesul-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri imobile" se
intocmeste de catre organul de executare in vederea ducerii la indeplinire a
masurilor asiguratorii dispuse.
3.5. "Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor
banesti" se intocmeste de organul de executare in vederea ducerii la indeplinire
a masurilor asiguratorii dispuse.
3.6. "Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate
debitorului de catre terti" se intocmeste de catre organul de executare in
vederea ducerii la indeplinire a masurilor asiguratorii dispuse.
3.7. "Referatul justificativ de ridicare a masurilor asiguratorii" se intocmeste
de organul de control/organul de executare si sta la baza emiterii "Deciziei de
ridicare a masurilor asiguratorii".
3.8. "Decizia de ridicare a masurilor asiguratorii" se intocmeste de catre
organul de control/organul de executare in situatia in care au incetat motivele
pentru care s-au dispus masurile asiguratorii.
4. Masuri asiguratorii dispuse
4.1. Sechestru asigurator pentru bunuri imobile
4.2. Sechestru asigurator pentru bunuri mobile, inclusiv titlurile de valoare si
bunuri mobile necorporale
4.3. Poprirea asiguratorie asupra sumelor datorate debitorului de catre terti
4.4. Poprirea asiguratorie asupra disponibilitatilor banesti din conturile
bancare.
5. Modul de desfasurare a procedurii
5.1. Masurile asiguratorii dispuse de catre organul de control se duc la
indeplinire de organul de executare, in timpul actiunii de control, impreuna cu
organul de control. In acest scop se desfasoara urmatoarele activitati:
5.1.1. In situatia in care organul de control, in timpul actiunii de control,
efectuata dupa procedurile prealabile de documentare pentru control, si in urma
analizei dosarului fiscal, situatiilor financiare, declaratiilor fiscale sau a
altor documente si a informatiilor pe care le detine, constata ca exista
suficiente informatii ca debitorul nu si-a declarat materia impozabila si
totodata apreciaza ca exista pericolul iminent sa se sustraga de la plata
obligatiilor la bugetul general consolidat sau sa prejudicieze bugetul, prin
ascunderea sau risipirea patrimoniului, periclitand sau ingreunand in mod
deosebit colectarea, va dispune luarea masurilor asiguratorii, iar organul de
executare va proceda la ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii impreuna
cu organul de control.
5.1.2. In cazul in care masurile asiguratorii urmeaza sa fie dispuse inainte de
stabilirea si individualizarea creantei fiscale printr-un act administrativ
fiscal de impunere, pentru reducerea timpului de aplicare efectiva, acestea vor
fi duse la indeplinire de organul de executare, in timpul actiunii de control,
impreuna cu organul de control.
5.1.3. "Referatul justificativ al masurilor asiguratorii" va fi intocmit de
organul de control, propus spre avizare de seful de serviciu de specialitate si
avizat de coordonatorul acestuia.
5.1.4. Dupa avizarea "Referatului justificativ al masurilor asiguratorii" se va
intocmi "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii" de catre echipa de
control, care va fi semnata de seful de serviciu de specialitate si avizata de
coordonatorul organului de control.
5.1.5. Organul de control va transmite in aceeasi zi sau cel tarziu in ziua
urmatoare proiectul "Referatului justificativ al masurilor asiguratorii", precum
si proiectul "Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii" conducatorului
organului fiscal respectiv, directorului executiv/general, dupa caz, in vederea
aprobarii.
5.1.6. Aprobarea sau respingerea proiectului "Referatului justificativ al
masurilor asiguratorii" si a proiectului "Deciziei de instituire a masurilor
asiguratorii" se va realiza de catre directorul executiv/general, dupa caz, in
termen de cel mult doua zile.
5.1.7. Dupa aprobarea "Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii", aceasta
va fi comunicata debitorului in aceeasi zi sau cel tarziu in ziua urmatoare de
catre organul de executare impreuna cu organul de control. Odata cu comunicarea
deciziei, aceste organe vor proceda la identificarea si aplicarea masurilor
asiguratorii asupra bunurilor proprietate a debitorului ce fac obiectul "Deciziei
de instituire a masurilor asiguratorii".
5.1.8. Procedura prevazuta la pct. 5.1.3-5.1.7 se va aplica in mod similar si in
cazul "Referatului justificativ de ridicare a masurilor asiguratorii" si al "Deciziei
de ridicare a masurilor asiguratorii".
5.1.9. Daca masurile asiguratorii sunt instituite asupra unor bunuri perisabile
sau degradabile, in scopul protejarii valorii acestora, ele pot fi valorificate
in conditiile art. 129 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar contravaloarea
acestora, consemnata intr-un cont de disponibil, isi mentine caracterul
asiguratoriu pana la data individualizarii si ajungerii la scadenta a creantei
pentru care au fost instituite.
5.2. In cazul masurilor asiguratorii dispuse si duse la indeplinire de catre
organul de executare prevazut la pct. 1.1 lit. b) , se desfasoara si urmatoarele
activitati:
5.2.1. In situatia in care organul de executare, in desfasurarea atributiilor
sale, pe baza documentarii realizate si/sau a informatiilor obtinute, constata
ca exista indicii suficiente privind posibilitatea risipirii sau ascunderii
patrimoniului debitorului, va proceda la dispunerea si ducerea la indeplinire a
masurilor asiguratorii.
5.2.2. Aceste masuri asiguratorii se pot lua si in situatia in care creanta este
individualizata, dar termenul de plata nu este indeplinit, precum si in cazul in
care se aproba deschiderea procedurii de atragere a raspunderii solidare.
5.2.3. "Referatul justificativ al masurilor asiguratorii" va fi intocmit de
organul de executare, propus spre avizare de seful de serviciu de specialitate
si avizat de coordonatorul acestuia.
5.2.4. Dupa avizarea "Referatului justificativ al masurilor asiguratorii" se va
intocmi "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii" de catre organul de
executare, care va fi semnata de seful de serviciu de specialitate si avizata de
coordonatorul organului de executare.
5.2.5. Aprobarea sau respingerea proiectului "Referatului justificativ al
masurilor asiguratorii" si a proiectului "Deciziei de instituire a masurilor
asiguratorii" se va realiza de catre directorul executiv/general, dupa caz, in
termen de cel mult doua zile.
5.2.6. Dupa aprobarea "Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii", aceasta
va fi comunicata debitorului in aceeasi zi sau cel tarziu in ziua urmatoare de
catre organul de executare. Odata cu comunicarea deciziei, organul de executare
va proceda la aplicarea masurilor asiguratorii asupra bunurilor proprietate a
debitorului ce fac obiectul "Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii",
prevederile pct. 5.1.9 aplicandu-se in mod corespunzator.
5.2.7. Procedura prevazuta la pct. 5.2.3-5.2.5 se va aplica in mod similar si in
cazul "Referatului justificativ de ridicare a masurilor asiguratorii" si al "Deciziei
de ridicare a masurilor asiguratorii".
5.2.8. Gestiunea masurilor asiguratorii se realizeaza de catre organul de
executare intr-o evidenta speciala.
5.3. In timpul derularii controlului/antrenarii raspunderii solidare sau in
fazele premergatoare acestor activitati (analiza, documentare, informare) , daca
nu sunt detinute suficiente informatii, organul de control/organul de executare,
pentru stabilirea si instituirea masurilor asiguratorii, va desfasura, dupa caz,
urmatoarele activitati de documentare si pregatire:
a) identificarea conturilor de disponibilitati si a depozitelor bancare ale
debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea
solidara, dupa caz, precum si a unitatilor bancare care le administreaza,
evidentiate in documentele contabile ale acestora, precum si consultarea
aplicatiei informatice clienti-banci detinute de Agentia Nationala de
Administrare Fiscala si utilizate de unitatile subordonate;
b) identificarea in declaratiile informative si/sau evidenta contabila a sumelor
datorate debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga
raspunderea solidara de catre terti;
c) identificarea bunurilor proprietate a debitorului/persoanelor la care s-a
atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea solidara si a locatiilor unde acestea
se gasesc.
5.4. In cazurile in care se impune, organul de control/organul de executare
poate solicita informatii despre patrimoniul debitorului si de la urmatoarele
institutii:
a) Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, oficiile si
birourile teritoriale ale acesteia, cu privire la bunurile imobile aflate in
patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga
raspunderea solidara;
b) unitati administrativ-teritoriale, in cadrul carora sunt organizate directii/compartimente/structuri
de impozite si taxe locale, cu privire la bunurile imobile si mobile aflate in
patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga
raspunderea solidara;
c) Directia Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor, cu
privire la bunurile mobile reprezentand vehicule inmatriculate in Romania,
aflate in patrimoniul debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa
se atraga raspunderea solidara;
d) Autoritatea Navala Romana, cu privire la bunurile mobile reprezentand nave de
tip transport sau agrement, aflate in patrimoniul debitorului/persoanelor la
care s-a atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea solidara;
e) Autoritatea Aeronautica Civila Romana, cu privire la bunurile mobile
reprezentand aeronave de tip transport sau agrement, aflate in patrimoniul
debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea
solidara;
f) Oficiul National al Registrului Comertului, cu privire la actiunile/partile
sociale detinute de catre debitor/persoanele la care s-a atras sau urmeaza sa se
atraga raspunderea solidara la societati comerciale;
g) Depozitarul Central autorizat de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, cu
privire la actiunile cotate pe piata bursiera detinute de catre debitor/persoanele
la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga raspunderea solidara la societati
comerciale;
h) orice alte institutii care detin informatii cu privire la bunurile si
veniturile debitorului/persoanelor la care s-a atras sau urmeaza sa se atraga
raspunderea solidara.
5.5. Pe baza informatiilor obtinute, organul de control/organul de executare va
intocmi "Referatul justificativ al masurilor asiguratorii", in care se motiveaza,
de drept si de fapt, necesitatea dispunerii si instituirii masurilor
asiguratorii si se estimeaza sumele, dupa caz, referat care va sta la baza
emiterii "Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii".
5.6. "Referatul justificativ al masurilor asiguratorii" va contine urmatoarele
elemente minimale:
a) datele de identificare ale contribuabilului;
b) temeiul de drept;
c) prezentarea starii fiscale de fapt a contribuabilului, constatata in urma
documentarii si/sau a unei inspectii fiscale ori ca urmare a cercetarii la fata
locului;
d) cuantumul obligatiilor bugetare restante/stabilite in urma inspectiei fiscale/controlului
vamal ulterior/estimate sau care urmeaza a se stabili prin inspectie fiscala/control
vamal ulterior sau pentru care s-a dispus/urmeaza sa se dispuna atragerea
raspunderii solidare ori cuantumul obligatiilor bugetare stabilite prin titluri
de creanta care nu au ajuns la scadenta;
e) activele patrimoniale asupra carora pot fi instituite masurile asiguratorii;
f) motivarea necesitatii dispunerii masurilor asiguratorii, in sensul indiciilor
sau pericolului ca debitorul sa se sustraga, sa isi ascunda ori sa isi
risipeasca patrimoniul, periclitand sau ingreunand in mod considerabil
colectarea, tinand cont si de istoria comportamentului fiscal al
contribuabilului, al reprezentantilor legali si al asociatilor/actionarilor
majoritari (mod de declarare si plata, situatii de atragere a raspunderii
solidare, situatii de insolventa sau de insolvabilitate etc) .
5.7. In continutul "Referatului justificativ al masurilor asiguratorii", activul
patrimonial al contribuabilului identificat pentru instituirea masurilor
asiguratorii va cuprinde urmatoarele:
a) prezentarea cu caracter informativ a activelor patrimoniale asupra carora pot
fi instituite masuri asiguratorii;
b) prezentarea activelor patrimoniale selectate pentru instituirea efectiva a
masurilor asiguratorii potrivit pct. 5.8.
5.8. Dispunerea si/sau ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii asupra
bunurilor proprietate a debitorului se efectueaza, de regula, in limita a 150%
din valoarea creantei estimate/stabilite si in urmatoarea ordine:
a) bunuri care nu sunt nemijlocit predestinate desfasurarii activitatii care
constituie principala sursa de venit;
b) bunurile mobile si imobile care nu sunt direct folosite in activitatea ce
constituie principala sursa de venit a contribuabilului;
c) bunurile mobile si imobile care se afla temporar in detinerea altor persoane
in baza contractelor de arenda, de imprumut, de inchiriere, de concesiune, de
leasing si altele;
d) ansamblu de bunuri in conditiile prevederilor art. 158 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) masini-unelte, utilaje, materii prime si materiale si alte bunuri mobile,
precum si bunuri imobile ce servesc activitatii care constituie principala sursa
de venit;
f) produse finite;
g) sume urmaribile datorate cu orice titlu debitorului de catre terte persoane;
h) disponibilitati aflate in conturile bancare;
i) bunuri perisabile sau supuse degradarii.
5.9. In cazul debitorilor persoane fizice prevederile art. 151 alin. (2)
din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
5.10. In cazul in care bunurile perisabile sau supuse degradarii sunt de natura
bunurilor alimentare si/sau animale, se va anunta directia sanitar-veterinara si
pentru siguranta alimentelor (DSVSA) competenta teritorial pentru
verificari tehnice sau constatarea conformitatii acestora, dupa caz, iar in
functie de rezultatul verificarilor, acestea vor face sau nu, dupa caz, obiectul
"Deciziei de instituire a masurilor asiguratorii".
5.11. Pentru estimarea valorii bunurilor mobile si imobile proprietate a
debitorului ce vor face obiectul masurilor asiguratorii, se vor avea in vedere
urmatoarele:
a) valoarea de inventar a bunurilor din contabilitatea debitorului;
b) valoarea titlurilor de valoare conform datelor publicate pe piata bursiera;
c) valoarea estimata direct de catre organul de executare prin metoda
comparativa;
d) pentru bunurile imobile, valoarea rezultata din expertizele actualizate
privind valoarea de circulatie a bunurilor imobile utilizate de Camera Notarilor
Publici comunicate anual organelor fiscale in baza art. 771 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
5.12. Organul de control/Organul de executare nu va dispune masuri asiguratorii
asupra bunurilor din urmatoarea categorie din cele prevazute la pct. 5.8 in
cazul in care acestea se incadreaza in asigurarea atingerii limitei de 150% fata
de valoarea creantei restante/stabilite/estimate.
5.13. La dispunerea si/sau ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii
asupra bunurilor proprietate a debitorului, organul de control/organul de
executare, pe langa ordinea prevazuta la pct. 5.8 lit. a) -i) , va avea in
vedere si posibilitatea de valorificare a bunurilor sau a valorilor
indisponibilizate.
5.14. "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii" se emite in conformitate
cu dispozitiile art. 129 alin. (4) si (5) din Ordonanta Guvernului
nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
5.15. Bunurile sechestrate asiguratoriu vor putea fi lasate in custodia sau in
administrarea debitorului ori, dupa caz, a altei persoane desemnate de organul
de executare. In cazul bunurilor mobile, acestea vor putea fi ridicate si
depozitate de catre organul de executare.
5.16. In cazul in care se considera necesara stabilirea custodiei sau
administrarii bunurilor sechestrate asiguratoriu in sarcina altei persoane,
conducatorul organului de executare va aproba aceasta masura in baza unui
referat justificativ.
5.17. Organul de executare va atribui custodelui sau administratorului-sechestru,
dupa caz, urmatoarele responsabilitati in ceea ce priveste custodia si
administrarea bunului indisponibilizat, respectiv:
a) executarea lucrarilor de reparatii la imobile, in vederea prevenirii
deteriorarii acestora;
b) luarea masurilor pentru mentinerea in stare de functionare a utilajelor si
echipamentelor date in custodie;
c) efectuarea cheltuielilor pentru a asigura paza bunurilor primite in custodie;
d) administrarea bunurilor indisponibilizate, chiriilor, arendei si altor
venituri obtinute din administrarea acestora, consemnarea veniturilor incasate
la unitatile abilitate, precum si responsabilitatea de a depune recipisa la
organul fiscal competent al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
e) indeplinirea oricaror alte activitati cu privire la custodia si administrarea
bunurilor stabilite de organul fiscal competent al Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala.
5.18. Custodele si/sau administratorul-sechestru, in cazul in care este o alta
persoana decat debitorul sau creditorul, primeste pentru responsabilitatile
indeplinite o remuneratie stabilita de organul fiscal competent al Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala, tinandu-se seama de activitatea depusa si
avandu-se in vedere urmatoarele aspecte:
a) caracteristicile specifice bunului dat in custodie sau in administrare;
b) conditiile pe care custodele si/sau administratorul-sechestru trebuie sa le
asigure pentru pastrarea, conservarea, mentinerea in stare de functionare a
bunului;
c) valoarea bunului dat in custodie sau in administrare;
d) preturile de piata practicate in zona pentru depozitarea (pastrarea)
bunurilor similare;
e) dificultatile intampinate in indeplinirea sarcinilor sale;
f) orice alte elemente relevante pentru evaluarea remuneratiei custodelui si/sau
a administratorului-sechestru.
5.19. "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii" va fi comunicata
contribuabilului de catre organul de executare, impreuna cu organul de control,
dupa caz, odata cu "Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra
disponibilitatilor banesti"/"Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra
sumelor datorate debitorului de catre terti" si/sau "Procesul-verbal de
sechestru asigurator pentru bunuri mobile"/"Procesul-verbal de sechestru
asigurator pentru bunuri imobile", dupa caz, dispozitiile art. 44 din Ordonanta
Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
aplicandu-se in mod corespunzator.
5.20. In cazul infiintarii sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor imobile,
un exemplar al procesului-verbal intocmit de organul de executare se comunica de
indata pentru inscriere biroului de carte funciara.
5.21. In cazul infiintarii sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor mobile, un
exemplar al procesului-verbal intocmit de organul de executare se comunica de
indata institutiilor publice si private care gestioneaza informatii despre
bunurile mobile ale debitorului, pentru inscrierea dreptului de gaj in favoarea
statului.
5.22. Masurile asiguratorii dispuse vor fi ridicate de catre organul de
executare, in tot sau in parte, in baza deciziei motivate ori a inscrisurilor
emise de instanta sau de alte organe competente prin care se dispune aceasta,
comunicate tuturor celor carora le-au fost comunicate "Decizia de dispunere a
masurilor asiguratorii" sau celelalte acte de executare in legatura cu acestea.
6. Responsabilitati
6.1 ."Referatul justificativ al masurilor asiguratorii", in situatia prevazuta
la pct. 2.1, se intocmeste intr-un singur exemplar de organul de control, va fi
propus spre avizare de seful de serviciu de specialitate si va fi avizat de
coordonatorul acestuia.
6.2. "Referatul justificativ al masurilor asiguratorii", in situatia prevazuta
la pct. 2.2, se intocmeste intr-un singur exemplar de organul de executare, va
fi propus spre avizare de seful de serviciu de specialitate si va fi avizat de
coordonatorul acestuia.
6.3. "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii", in situatia prevazuta la
pct. 2.1, se intocmeste, in doua exemplare, de catre organul de control si va fi
semnata de seful de serviciu de specialitate si de coordonatorul organului de
control.
6.4. "Decizia de instituire a masurilor asiguratorii", in situatia prevazuta la
pct. 2.2, se intocmeste, in doua exemplare, de catre organul de executare si va
fi semnata de seful de serviciu de specialitate si de coordonatorul organului de
executare.
6.5. Aprobarea "Referatului justificativ al masurilor asiguratorii" si a "Deciziei
de instituire a masurilor asiguratorii", in situatiile prevazute la pct. 2.1 si
2.2, se realizeaza de catre conducatorul organului fiscal, respectiv directorul
executiv/general, dupa caz.
6.6. "Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor
banesti"/"Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra sumelor datorate
debitorului de catre terti" si/sau "Procesul-verbal de sechestru asigurator
pentru bunuri mobile"/"Procesul-verbal de sechestru asigurator pentru bunuri
imobile", dupa caz, vor fi intocmite de organul de executare.
6.7. "Referatul justificativ de ridicare a masurilor asiguratorii" se intocmeste
de organul de control/organul de executare, dupa caz, si sta la baza emiterii "Deciziei
de ridicare a masurilor asiguratorii". Acesta va fi propus spre avizare de seful
de serviciu de specialitate, va fi avizat de coordonatorul acestuia, dupa caz,
si aprobat de catre conducatorul organului fiscal, respectiv directorul executiv/general,
dupa caz.