.

 

23 Aprilie 2009

contabilitateafirmei.ro

Ajutor de stat - "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor"

(Ordin nr. 310 din 26/03/2009)

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nou� - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificat�

Plaseaz� o comand� ...

Ordin nr. 310 din 26/03/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" (M. Of. nr. 256 din 17/04/2009)

 

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor"

I. Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta procedura instituie o schema transparenta de ajutor de minimis denumita "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor!", aferenta Programului operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", axa prioritara 3 "Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a �ntreprinderilor", domeniul major de interventie 3.2 "Formare si sprijin pentru �ntreprinderi pentru promovarea adaptabilitatii".
(2) Acordarea ajutorului de minimis �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se va face numai cu respectarea prevederilor privind ajutorul de minimis stipulate �n Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006.
(3) Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica pe �ntreg teritoriul Rom�niei, �n toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schema de ajutor de minimis nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana �n conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006.
II. Baza legala
Art. 2. - Prezenta schema de ajutor de minimis este elaborata �n conformitate cu:
a) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006;
b) Decizia Comisiei Europene nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operational de ajutor comunitar din partea Fondului Social European �n conformitate cu obiectivul "Convergenta" �n Rom�nia;
c) Hotar�rea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate �n cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) Legea nr. 346/2004 privind stimularea �nfiintarii si dezvoltarii �ntreprinderilor mici si mijlocii, publicata �n Monitorul Oficial al Rom�niei, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile �n cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
f) Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de functii privind implementarea Programului operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
g) Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea �n munca.
III. Definitii
Art. 3. - �n sensul prezentei scheme de ajutor de minimis urmatorii termeni se definesc astfel:
a) administrator al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" sau prin organismele intermediare;
b) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
c) �ntreprindere - orice entitate implicata �ntr-o activitate economica, indiferent de forma juridica a acesteia, inclusiv persoane fizice care desfasoara activitati economice �n mod independent, asociatii familiale, parteneriate sau asociatii, care desfasoara activitati economice, �n conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, care transpune Recomandarea CE nr. 361/2003 privind definirea micro�ntreprinderilor si a �ntreprinderilor mici si mijlocii, publicata �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124/2003, denumita �n continuare Recomandarea CE 361/2003;
d) rata de actualizare - rata de referinta stabilita de Comisia Europeana pentru Rom�nia pe baza unor criterii obiective si publicata �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si pe internet;
e) produse agricole - produsele enumerate �n anexa I la Tratatul CE, cu exceptia produselor pescaresti;
f) transformarea produselor agricole - o operatiune asupra produsului agricol �n urma careia rezulta, de asemenea, un produs agricol, cu exceptia activitatilor agricole necesare prepararii unui produs animal sau vegetal pentru prima v�nzare;
g) comercializare de produse agricole - detinerea sau expunerea �n vederea v�nzarii, oferirea spre v�nzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piata, cu exceptia primei v�nzari, de catre un producator primar catre rev�nzatori sau operatori si a oricarei activitati const�nd �n prepararea unui produs �n vederea primei v�nzari; o v�nzare de catre un producator primar catre consumatorii finali este considerata comercializare, �n cazul �n care se desfasoara �n localuri distincte, rezervate acestei activitati;
h) bolile profesionale - afectiunile care se produc ca urmare a exercitarii unei meserii sau profesii cauzate de agenti nocivi fizici, chimici ori biologici caracteristici locului de munca, precum si de suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului, �n procesul de munca;
i) lucrator - persoana angajata de catre un angajator potrivit legii, inclusiv studentii, elevii �n perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice;
j) angajator - persoana fizica sau juridica ce se afla �n raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea �ntreprinderii si/sau unitatii;
k) loc de munca - locul destinat sa cuprinda posturi de lucru, situat �n cladirile �ntreprinderii si/sau unitatii, inclusiv orice alt loc din aria �ntreprinderii si/sau unitatii la care lucratorul are acces �n cadrul desfasurarii activitatii;
l) securitate si sanatate �n munca - ansamblul de activitati institutionalizate av�nd ca scop asigurarea celor mai bune conditii �n desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii fizice si psihice, sanatatii lucratorilor si a altor persoane participante la procesul de munca.
IV. Obiectivul schemei de ajutor de minimis
Art. 4. - Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis �l constituie cresterea calitatii angajarii si �mbunatatirea conditiilor de munca prin asigurarea securitatii si protectiei sanatatii la locul de munca, prevenirea riscurilor profesionale, informarea si instruirea lucratorilor �n domeniul sanatatii si securitatii �n munca, precum si asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii �n munca.
V. Domeniul de aplicare
Art. 5. - Prezenta schema de ajutor de minimis nu se aplica:
a) ajutoarelor acordate �ntreprinderilor care �si desfasoara activitatea �n sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comuna a pietelor �n sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, publicat �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarelor acordate �ntreprinderilor care �si desfasoara activitatea �n productia primara a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate �n anexa 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarelor acordate �ntreprinderilor care �si desfasoara activitatea �n transformarea si comercializarea produselor agricole, prevazute �n anexa nr. 1 la Tratatul CE, �n urmatoarele cazuri:
- atunci c�nd valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor �n cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de �ntreprinderile �n cauza;
- atunci c�nd ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatori primari;
d) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate �nfiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate folosirii marfurilor nationale �n locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate �ntreprinderilor care �si desfasoara activitatea �n sectorul carbunelui, �n sensul Regulamentului CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui, publicat �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarelor pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate �ntreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri �n numele tertilor;
h) ajutoarelor acordate �ntreprinderilor �n dificultate, asa cum sunt acestea definite �n Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea �ntreprinderilor �n dificultate, publicate Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
VI. Conditii de eligibilitate pentru activitati
Art. 6. - Activitatile eligibile �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt activitati si interventii pentru:
(i) asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca;
(ii) prevenirea bolilor profesionale;
(iii) informarea si instruirea lucratorilor �n domeniul sanatatii si securitatii �n munca;
(iv) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii �n munca.
VII. Conditii de eligibilitate pentru beneficiari
Art. 7. - Pot beneficia de facilitatile prevazute �n prezenta schema de ajutor de minimis �ntreprinderile care �ndeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt legal constituite �n Rom�nia si �si desfasoara activitatea �n Rom�nia;
b) sunt eligibile pentru finantare conform prevederilor Documentului-cadru de implementare pentru POS DRU si ale Ghidului solicitantului;
c) nu sunt �n stare de insolventa, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au nicio restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente �ntre creditori sau nu se afla �ntr-o alta situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementate prin lege;
d) nu �nregistreaza datorii publice si si-au platit la timp taxele, obligatiile si alte contributii la bugetul de stat, bugetele speciale si bugetele locale, prevazute de legislatia �n vigoare;
e) reprezentantul legal al �ntreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata �n ultimii 3 ani de catre nicio instanta de judecata, din motive profesionale sau etic-profesionale;
f) reprezentantul legal al �ntreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru frauda, coruptie, implicare �n organizatii criminale sau �n alte activitati ilegale, �n detrimentul intereselor financiare ale Comunitatii Europene;
g) reprezentantul legal al �ntreprinderii nu furnizeaza informatii false;
h) nu sunt "�ntreprinderi �n dificultate", conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea �ntreprinderilor �n dificultate (publicate �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004);
i) sunt direct responsabile de pregatirea si implementarea proiectului si nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat;
j) nu au fost subiectul unui ordin de recuperare �n urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, �n cazul �n care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dob�nda de recuperare aferenta;
k) valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat �ntreprinderea pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal �n curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate �n conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nu depaseste echivalentul �n lei a 200.000 euro (100.000 euro �n cazul �ntreprinderilor care activeaza �n sectorul transporturilor). Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau comunitare;
l) �ndeplineste si alte conditii specificate �n cererea de propuneri de proiecte si �n Ghidul solicitantului, fara a aduce atingere prevederilor �n materie de ajutor de minimis.
VIII. Conditii de eligibilitate ale proiectelor
Art. 8. - Criteriile de eligibilitate ale proiectelor sunt urmatoarele:
a) proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de interventie 3.2;
b) grupul/grupurile-tinta si activitatile proiectului sunt �n concordanta cu conditiile axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de interventie 3.2 si ale cererii de propuneri de proiecte;
c) bugetul proiectului respecta limitele prevazute de prezenta schema de ajutor de minimis;
d) proiectul respecta prevederile comunitare si nationale privind informarea si publicitatea;
e) proiectul respecta perioada maxima de implementare si perioada de transmitere a cererilor de finantare;
f) proiectul este implementat �n Rom�nia.
Art. 9. - Verificarea �ndeplinirii conditiilor de eligibilitate se realizeaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis �n conformitate cu Ghidul solicitantului.
IX. Selectia si evaluarea proiectelor
Art. 10. - Selectia si evaluarea proiectelor se efectueaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis �n conformitate cu Ghidul solicitantului.
X. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
Art. 11. - (1) Masurile de sprijin acordate �ntreprinderilor �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se acorda �n baza unei cereri de finantare, �nsotita de documentele solicitate �n cererea de propuneri de proiecte si �n Ghidul solicitantului.
(2) Masurile de sprijin acordate �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis constau �n finantare nerambursabila din fonduri comunitare si nationale.
(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa �n scris �ntreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat �n baza prezentei scheme de ajutor de minimis si caracterul de minimis al acestuia1.
___________
1 �n conformitate cu art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 si art. 88 din Tratat ajutoarelor de minimis.

Art. 12. - (1) Valoarea minima a unei cereri de finantare este de 10.000 euro (echivalentul �n lei), fara a se depasi valoarea maxima a ajutorului prevazuta la art. 12 alin. (2).
(2) Valoarea maxima a finantarii acordate prin aceasta schema de ajutor de minimis este de 200.000 de euro (echivalentul �n lei) pentru o �ntreprindere pe durata a 3 (trei) exercitii fiscale.
(3) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de catre beneficiarul ajutorului de minimis.
(4) Plafonul stabilit va fi exprimat sub forma financiara, ca valoare bruta, �nainte de deducerea taxelor sau a altor obligatii fiscale.
Art. 13. - Activitatile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finantate numai daca au fost initiate dupa semnarea contractului de finantare �ncheiat �ntre administratorul schemei de ajutor de minimis si beneficiar.
Art. 14. - �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, ajutorul de minimis se va acorda sub forma de finantare nerambursabila, esalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizata folosindu-se o rata egala cu rata de referinta stabilita de Comisia Europeana la momentul acordarii ajutorului de minimis.
Art. 15. - (1) Pentru a beneficia de finantare nerambursabila �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, beneficiarul va da o declaratie privind ajutoarele de minimis primite �n acel an fiscal si �n ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare).
(2) Administratorul schemei de ajutor de minimis va acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a �ntreprinderii, faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de trei ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali si anul fiscal �n curs), fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate �n conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nu depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru �ntreprinderile care activeaza �n domeniul transporturilor), echivalent �n lei.
(3) �n cazul �n care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei �ntreprinderi pe o perioada de 3 ani consecutivi, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate �n conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru �ntreprinderile care activeaza �n domeniul transporturilor), echivalent �n lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei de ajutor de minimis, nici chiar pentru acea fractiune din ajutor care nu depaseste acest plafon.
(4) Administratorul schemei de ajutor de minimis va verifica daca solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleasi cheltuieli eligibile.
(5) Ajutoarele de minimis acordate �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat �n sensul art. 87 (1) din Tratatul CE acordate pentru aceleasi costuri eligibile, daca un astfel de cumul genereaza o intensitate a ajutorului de stat care depaseste intensitatea maxima stabilita �n fiecare caz printr-un regulament privind exceptarile �n bloc sau printr-o decizie adoptata de Comisia Europeana.
XI. Cheltuieli eligibile
Art. 16. - Cheltuielile eligibile �n cadrul schemei de ajutor de minimis sunt detaliate �n Ghidul solicitantului, �n conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008.
XII. Durata schemei de ajutor de minimis
Art. 17. - Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica de la data lansarii p�na la 31 decembrie 2010, �n limita fondurilor alocate pentru aceasta schema de ajutor de minimis.
XIII. Bugetul schemei de ajutor de minimis
Art. 18. - (1) Sursa de finantare pentru prezenta schema de ajutor de minimis este Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", domeniul major de interventie 3.2 "Formare si sprijin pentru �ntreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii". Contributia Comunitatii Europene la finantarea acordata este de 85%, restul de 15% fiind din contributia publica nationala.
(2) Valoarea totala estimata a ajutorului de minimis care va fi acordat �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, pe �ntreaga durata de aplicare a acesteia, este de aproximativ 92.065.250 lei (echivalent a 24.882.500 euro):


+------------------------------------------------------------------------------+
� An � 2009 � 2010 � TOTAL �
+-------------------+-------------------+-------------------+------------------�
� Lei � 50.000.000 � 42.065.250 � 92.065.250 �
+------------------------------------------------------------------------------+


Art. 19. - Numarul estimat de beneficiari de ajutor de minimis �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis este de 124 de �ntreprinderi.
XIV. Modalitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis
Art. 20. - (1) Administratorul schemei lanseaza cererea de propuneri de proiecte. Tipul cererii de propuneri de proiecte este "cerere deschisa de proiecte cu depunere continua".
(2) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, �ntreprinderile trebuie sa �nainteze o cerere de finantare administratorului schemei de ajutor de minimis, �n conformitate cu Ghidul solicitantului.
(3) Cererea de finantare va fi �nsotita de o declaratie pe propria raspundere prin care beneficiarul certifica faptul ca nu este �ndeplinita nicio conditie pentru a fi considerat �ntreprindere �n dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea �ntreprinderilor aflate �n dificultate, publicate �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/2004.
(4) �nainte de primirea ajutorului, �ntreprinderea beneficiara trebuie sa transmita administratorului schemei de ajutor de minimis o declaratie pe propria raspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleasi cheltuieli eligibile, precum si cu privire la ajutoarele de minimis primite �n cursul anului fiscal curent si al celor 2 ani fiscali anteriori.
(5) Verificarea conditiilor de eligibilitate ale activitatilor, proiectelor si cheltuielilor se realizeaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis, �nainte de acordarea facilitatii. Administratorul asigura, sub orice forma, publicitatea listei documentelor ce dovedesc �ndeplinirea conditiilor de eligibilitate si a altor conditii specifice.
(6) �n cazul �n care proiectul este eligibil pentru a primi o finantare �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis si este selectat pentru finantare �n urma procesului de evaluare, administratorul schemei de ajutor de minimis comunica �n scris �ntreprinderii beneficiare cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat si caracterul acestuia de ajutor de minimis, fac�nd referire expresa la Regulamentul CE nr. 1998/2006, prin mentionarea titlului acestuia si a numarului de publicare �n Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(7) �ntreprinderea �ncheie cu administratorul schemei de ajutor de minimis un contract de finantare.
(8) �n cazul �n care �ntreprinderea nu este eligibila sa primeasca o alocare specifica �n cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis �i comunica �n scris acest lucru.
XV. Efecte si beneficii
Art. 21. - Prin aplicarea prezentei scheme de ajutor de minimis se vizeaza obtinerea urmatoarelor efecte si beneficii:
a) cresterea numarului de cursanti certificati pentru actualizarea si �mbunatatirea competentelor �n domeniul sanatatii si securitatii la locul de munca;
b) cresterea securitatii si protectiei sanatatii lucratorilor;
c) prevenirea bolilor profesionale;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii �n munca;
e) cresterea numarului de lucratori informati cu privire la securitatea si sanatatea �n munca.
XVI. Reguli privind transparenta
Art. 22. - (1) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa �n scris �ntreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat �n baza prezentei scheme de ajutor de minimis si caracterul de minimis al acestuia2.
(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicata integral pe pagina de internet a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale - Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial dezvoltarea resurselor umane, la adresa http://www.fseromania.ro
___________
2 �n conformitate cu art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis.

XVII. Reguli privind raportarea si monitorizarea ajutorului de minimis
Art. 23. - Raportarea si monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate �n baza prezentei scheme de ajutor de minimis se fac �n conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus �n aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat �n Monitorul Oficial al Rom�niei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
Art. 24. - Furnizorul de ajutor de minimis pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate �n baza prezentei scheme de ajutor de minimis pe o durata de cel putin 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata �n baza schemei de ajutor de minimis. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara �n domeniul ajutorului de minimis.
Art. 25. - (1) Furnizorul are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate �n derulare, si de a dispune masurile care se impun �n cazul �ncalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema de ajutor de minimis sau prin legislatia nationala ori europeana aplicabila la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, �n formatul si �n termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus �n aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel national.
(3) �n cazul �n care exista �ndoieli serioase cu privire la datele transmise de catre furnizor, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.
(4) �n cazul �n care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite Consiliului Concurentei valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor si corectiile legale, anularile, recalcularile, recuperarile, rambursarile se raporteaza Consiliului Concurentei p�na la data de 31 martie a anului urmator anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schema de ajutor de minimis �n termen de 15 zile de la data adoptarii acesteia, conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale �n domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
Art. 26. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, �n termen de 20 de zile lucratoare sau �n termenul fixat �n cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor prezentei scheme de ajutor de minimis.
Art. 27. - Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis are obligatia de a pune la dispozitia furnizorului de ajutor de minimis, �n formatul si �n termenul solicitate de acesta, toate datele si informatiile necesare �n vederea �ndeplinirii procedurilor de raportare si monitorizare ce cad �n sarcina furnizorului conform art. 25 si 26.

 

Categorii: contabilitate | fiscalitate | monografii contabile
Cuvinte cheie: subventii | ajutor de stat | fonduri nerambursabile

 

 
 
.

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22

..


        Top

 


Google analytics