.

 

06 Ianuarie 2011

contabilitateafirmei.ro

Declaratia unica - Declaratia 112

(Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 897 din 31/12/2010)

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...

Hotarare nr. 1397 din 28/12/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"

 

Prin aceasta hotarare se aproba modelul si continutul "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", precum si anexele nr. 1.1 "Anexa angajator" si nr. 1.2 "Anexa asigurat" la aceasta, prevazute in anexa nr. 1.

"Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale datorate, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere pana la data de 25 februarie 2011 inclusiv.

Urmatoarele persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului au obligatia depunerii declaratiilor prevazute la art. 1 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu respectarea conditiilor prevazute in anexa nr. 8, prin intermediul portalului e-Romania.

 a) persoanele fizice rezidente care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevazut de lege, atat pe perioada in care desfasoara activitate, cat si pe perioada in care beneficiaza de concedii medicale si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate, precum si cele care realizeaza venituri de natura celor prevazute la art. 55 alin. (2);
b) persoanele fizice nerezidente care realizeaza veniturile prevazute la lit. a), cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte;
c) persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele de natura salariala, si pentru care, potrivit art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, cu modificarile ulterioare, exista obligatia platii contributiei individuale de asigurari sociale si asigurari pentru somaj;
d) pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
e) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, precum si entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care persoanele prevazute la lit. a) si b) desfasoara activitate, cat si pe perioada in care acestea beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate;
f) institutiile publice care calculeaza, retin, platesc si, dupa caz, suporta, potrivit prevederilor legale, contributii sociale obligatorii, in numele asiguratului, respectiv:
1. Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sau, dupa caz, de alte drepturi de protectie sociala ori de indemnizatii de asigurari sociale de sanatate care se acorda din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, si pentru care dispozitiile legale prevad plata de contributii sociale din bugetul asigurarilor pentru somaj;
2. Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale, care administreaza si gestioneaza prestatiile sociale acordate de la bugetul de stat, prin agentiile judetene pentru prestatii sociale, pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru persoanele care beneficiaza de indemnizatie pentru copilul cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
3. autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele care beneficiaza de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;
4. Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, prin casele judetene de pensii, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
5. entitatile care platesc venituri din pensii, altele decat cele care sunt platite de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depasesc 740 lei;
6. Ministerul Justitiei, pentru persoanele care executa o pedeapsa privativa de libertate sau se afla in arest preventiv, precum si pentru persoanele care se afla in executarea masurilor prevazute la art. 105, 113, 114 din Codul penal, respectiv persoanele care se afla in perioada de amanare sau de intrerupere a executarii pedepsei privative de libertate, daca nu au venituri;
7. Ministerul Administratiei si Internelor, pentru strainii aflati in centrele de cazare in vederea returnarii ori expulzarii, precum si pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se afla in timpul procedurilor necesare stabilirii identitatii si sunt cazati in centrele special amenajate potrivit legii;
8. Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru personalul monahal al cultelor recunoscute, daca nu realizeaza venituri din munca, pensie sau din alte surse;
9. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, prin casele de asigurari de sanatate subordonate, pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) si la art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 339/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. unitatile trimitatoare, pentru personalul roman trimis in misiune permanenta in strainatate, pentru sotul/sotia care insoteste personalul trimis in misiune permanenta in strainatate si caruia/careia i se suspenda raporturile de munca sau raporturile de serviciu si pentru membrii Corpului diplomatic si consular al Romaniei, carora li se suspenda raporturile de munca ca urmare a participarii la cursuri ori alte forme de pregatire in strainatate, pe o durata care depaseste 90 de zile calendaristice;
11. autoritatile administratiei publice locale, pentru persoanele, cetateni romani, care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioada de cel mult 12 luni, daca nu au venituri;
g) orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor.  (Art. 2963 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal)

Prin exceptie de la prevederile de mai sius, pana la data de 1 iulie 2011, formularul "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.

 

Caracteristici de tiparire:
- se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare.
 

Se utilizeaza la:
- declararea contributiilor de asigurari sociale si impozitului pe venit, calculate si retinute de angajator si entitatile asimilate acestuia.
 

Se intocmeste de: angajator si entitatile asimilate acestuia.
 

Circula:
- in format electronic, la organul fiscal competent;
- formularul "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" in format hartie, in doua exemplare listate, semnate si stampilate conform legii: un exemplar la angajator sau entitatea asimilata acestuia si un exemplar la organul fiscal competent.
 

Se arhiveaza:
- la organul fiscal: formatul electronic, in arhiva de documente electronice, iar formularul "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" insotitor, listat, semnat si stampilat conform legii, la dosarul fiscal al angajatorului sau al entitatii asimilate acestuia.

 

Prezentare formular D112:

Anexa 1 angajator,

Anexa 1.1 angajator, 

Anexa 1.2 asigurat

 

INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE
a formularului "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"


Declaratia se completeaza de catre persoanele fizice si juridice prevazute la art. 2963  lit. e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, la care isi desfasoara activitatea sau se afla in concediu medical persoanele prevazute la art. 2963 lit. a) si b), de catre platitorii de venituri pentru persoanele prevazute la art. 2963 lit. c), de catre persoanele asimilate angajatorului prevazute la art. 2963 lit. f), precum si de catre orice platitor de venituri de natura salariala sau asimilate salariilor, prevazut la art. 2963 lit. g).


I. Depunerea declaratiei:
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza si se depune de platitorii de impozite si contributii carora le revin, potrivit legislatiei in vigoare, obligatiile de plata cuprinse in Nomenclatorul "Creante fiscale".
 

Termenul de depunere a declaratiei:
Lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contributiile sociale.
 

Organul fiscal competent:
Organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.
 

Modul de depunere:
Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, conform anexei nr. 1 la hotarare, care are atasat fisierul XML descris in anexa nr. 8 la hotarare.
1. Declaratia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
2. Pana la data de 1 iulie 2011, declaratia se poate depune si in format electronic, pe suport electronic, insotit de formularul prevazut in anexa nr. 1 la hotarare - "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", in format hartie, semnat si stampilat, conform legii.
Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat si stampilat, conform alineatului precedent, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice ori se comunica prin posta cu confirmare de primire.
Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta.
Programele de asistenta sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale subordonate sau poate fi descarcat de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.mfinante.gov.ro.
 

II. Completarea declaratiei
A. Anexa nr. 1 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate"
1. Caseta "Perioada de raportare":
In rubrica "Luna" se inscrie cu cifre arabe numarul lunii la care se refera obligatia (de exemplu: 01 pentru luna ianuarie).
"Anul" pentru care se completeaza declaratia se inscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu: 2011).
2. Caseta "Declaratie rectificativa" - se bifeaza cu X in situatia in care declaratia este rectificativa.
Rectificarea declaratiei
2.1. Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate poate fi corectata de contribuabili din proprie initiativa, prin depunerea unei declaratii rectificative.
2.2. Declaratia rectificativa se utilizeaza pentru:
- corectarea impozitului pe venit, precum si a contributiilor sociale datorate de angajatori si entitati asimilate angajatorilor si retinute de catre acestia de la asigurati;
- modificarea unor elemente de identificare a asiguratului;
- modificarea unor date pe baza carora se determina stagiile de cotizare si punctajul asiguratului in sistemul public de pensii, pentru situatia cand a fost omisa inscrierea unui/unor asigurat/asigurati sau in cazul in care asiguratul/asiguratii a/au fost inregistrat/inregistrati fara temei si este necesara anularea respectivei inregistrari;
- corectarea altor informatii prevazute de formular.
2.3. Declaratia rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular ca si declaratia care se corecteaza, bifandu-se cu X casuta aflata pe prima pagina a formularului.
2.4. Declaratia rectificativa se completeaza integral, inscriindu-se toate datele si informatiile prevazute de formular, inclusiv cele care nu difera fata de declaratia initiala.
2.5. In cazul veniturilor din salarii si/sau al diferentelor de venituri din salarii stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculeaza si se retine in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale normelor de aplicare a acestuia.
2.6. Pentru contributiile sociale, in situatiile in care au fost acordate drepturi banesti in baza unor hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, precum si in situatiile in care prin astfel de hotarari se dispune reincadrarea in munca a unor persoane, se intocmesc declaratii rectificative corespunzatoare fiecarei luni.
2.7. Declaratia rectificativa intocmita conform prezentei proceduri se depune numai pentru rectificarile care vizeaza perioadele de raportare ulterioare datei de 1 ianuarie 2011.
2.8. Pentru perioadele de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011 contribuabilii vor depune declaratii rectificative potrivit legislatiei specifice in vigoare in perioada la care se refera.
Atentie! Sumele inscrise in declaratie nu cuprind diferentele de impozite si contributii sociale stabilite prin actele de control.
 

Sectiunea "Date de identificare a platitorului"
Caseta "Cod de identificare fiscala" - se completeaza codul de identificare fiscala atribuit platitorului conform legii, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
In situatia in care declaratia se completeaza de catre imputernicit/reprezentant fiscal, desemnat potrivit legii, se inscriu codul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent persoanei ale carei obligatii sunt indeplinite, precum si datele de identificare a acesteia, iar la rubrica "Functia/Calitatea" din formular se inscrie "Imputernicit".
In cazul in care contribuabilul este inregistrat in scopuri de taxa pe valoarea adaugata conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, in prima casuta se inscrie prefixul RO.
Caseta "Denumire" - se inscrie, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele platitorului de impozite si contributii.
Caseta "Adresa domiciliu fiscal" - se completeaza adresa domiciliului fiscal, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sectiunea "Creante fiscale"
Pentru impozitul pe venit si pentru fiecare contributie prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale", datorate in perioada de raportare, se completeaza in acelasi formular cate un tabel generat cu ajutorul programului de asistenta, inscriindu-se in randurile corespunzatoare (rd.1-rd.3) sumele reprezentand obligatiile constituite in perioada de raportare la care se refera declaratia, in conformitate cu instructiunile de mai jos.
In situatia in care in perioada de raportare nu au rezultat sume datorate/de plata pentru impozitul pe venit si/sau contributiile cuprinse in vectorul fiscal, la rubrica "Suma datorata/de plata" se inscrie cifra 0 (zero).
Necompletarea tabelului din aceasta sectiune pentru impozitul pe venit sau contributia pentru care exista obligatie declarativa potrivit legii echivaleaza cu nedeclararea obligatiei respective.
Coloana "Denumire creanta fiscala" - se inscrie denumirea obligatiei de plata conform Nomenclatorului "Creante fiscale", datorata in perioada de raportare.
Coloana "Suma":
- Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe venit/contributia datorat/datorata in perioada de raportare, conform legii.
- Randul 2 "Suma deductibila" - se inscriu sumele care pot fi deduse in perioada de raportare din contributiile sociale datorate de angajatori, conform legislatiei specifice privind contributiile sociale. Nivelul sumei deductibile nu va depasi nivelul sumei datorate in perioada de raportare.
- Randul 3 "Suma de plata (rd.1-rd.2)" - se inscrie suma de la randul 1 sau, dupa caz, diferenta intre suma de la randul 1 si cea de la randul 2.
- Randul "Total obligatii de plata" - se inscrie totalul obligatiilor de plata, pentru perioada de raportare, respectiv totalul sumelor declarate, inscrise la randul 3 "Suma de plata".
Suma inscrisa la randul "Total obligatii de plata" se plateste in contul unic corespunzator.
Pentru impozitul pe venit si contributiile prevazute la pozitiile 1-4, 7-13, 16, 18-29 din Nomenclatorul "Creante fiscale", formularul se completeaza de catre angajatori sau entitati asimilate acestora, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale legislatiei specifice privind contributiile sociale.
Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe venit/contributia datorat/datorata in perioada de raportare, conform legislatiei specifice.
Randul 3 "Suma de plata" - se inscrie suma de la randul 1.
La pozitia 1 din Nomenclatorul "Creante fiscale" se declara impozitul pe venitul din salarii retinut de catre contribuabil, inclusiv pentru sediile secundare care au obligatia inregistrarii fiscale, potrivit legii.
La pozitiile 28 si 29 din Nomenclatorul "Creante fiscale" se declara impozitul pe veniturile din drepturi de autor si drepturi conexe, definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 131 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv impozitul pe veniturile din activitati profesionale desfasurate in baza contractelor/conventiilor incheiate potrivit Codului civil, pentru care obligatia declararii, calcularii, retinerii si platii revine platitorului de venit, in conformitate cu prevederile art. III alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare.
Pentru contributiile sociale datorate de angajatori, prevazute la pozitiile 5, 6, 14, 15 si 17 din Nomenclatorul "Creante fiscale", formularul se completeaza de catre angajatori sau entitati asimilate acestora, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale legislatiei specifice privind contributiile sociale astfel:
Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma datorata de angajatori in perioada de raportare, conform prevederilor legale specifice contributiilor sociale.
Randul 2 "Suma deductibila" - se inscriu sumele care pot fi deduse in perioada de raportare din contributiile sociale datorate de angajatori, conform legislatiei specifice privind contributiile sociale. Nivelul sumei deductibile nu va depasi nivelul sumei datorate in perioada de raportare.
La randul "Suma deductibila" se inscriu, cu respectarea conditiei prevazute mai sus, sumele reprezentand:
a) facilitati/deduceri acordate din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, si alte deduceri conform legislatiei specifice;
b) deduceri efectuate din bugetul asigurarilor sociale de stat, in conformitate cu prevederile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare (contributia asigurarilor sociale de sanatate, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, si alte deduceri conform legislatiei specifice privind contributiile sociale);
c) indemnizatiile care se calculeaza si se platesc de catre angajatori, conform prevederilor Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, republicata, si ale Ordinului ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului sanatatii nr. 450/825/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, si alte deduceri conform legislatiei specifice privind contributiile sociale;
d) pentru pozitiile 14 si 15 din Nomenclatorul "Creante fiscale" se completeaza indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, care se calculeaza si se platesc de angajatori, conform art. 38 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Nivelul sumei deductibile nu va depasi nivelul sumei datorate in perioada de raportare.
Randul 3 "Suma de plata" - se inscrie suma reprezentand diferenta dintre suma datorata si cea deductibila, respectiv dintre suma inscrisa la randul 1 si suma inscrisa la randul 2.
Pentru contributiile sociale prevazute la pozitiile 14 si 15 din Nomenclatorul "Creante fiscale", sumele reprezentand indemnizatii platite de catre angajatori asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate de acestia in luna respectiva, respectiv suma care se regaseste la randul C.2.-13 se recupereaza din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate din creditele bugetare prevazute cu aceasta destinatie, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

B. Anexa nr. 1.1 "Anexa angajator"
SECTIUNEA A - Alte date de identificare a platitorului
Caseta "Numar de ordine in registrul comertului" - se completeaza cu numarul de ordine de la registrul comertului.
Caseta "Cod CAEN" - se completeaza cu codul CAEN al platitorului conform Nomenclatorului privind clasificarea activitatilor economice la nivel national.
Caseta "Adresa sediu social" - se completeaza adresa sediului social al platitorului.
Caseta "Casa de asigurari de sanatate angajator" - contine codificarea casei de asigurari de sanatate la care este luat in evidenta angajatorul.
Caseta "Tarif de risc" - se inscrie procentul contributiei de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, care este in functie de incadrarea in clasele de risc (cod CAEN).
Caseta "Datoreaza contributie de accidente de munca D/N" - se inscrie:
"D" - daca se datoreaza contributie de accidente de munca si boli profesionale;
"N" - daca nu se datoreaza contributie de accidente de munca si boli profesionale (pentru angajatorii la care nu se aplica prevederile Legii nr. 346/2002, republicata).
 

SECTIUNEA B - Indicatori statistici
Randul 1 "Numar de asigurati somaj" - se completeaza cu numarul de asigurati obligatoriu in sistemul asigurarilor pentru somaj, potrivit legii, in luna de raportare, respectiv cu numarul de asigurati din "Anexa asigurat" pentru care atat asiguratul, cat si angajatorul acestuia datoreaza contributii de asigurari sociale de somaj. Se calculeaza prin insumarea unica a cazurilor pentru care caseta "Asigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj" = "1", iar in sectiunea A sau/si B.1 din "Anexa asigurat", rubrica "Tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca" = "1 - salariat" sau "3 - alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de munca sau raport de serviciu (nu este salariat)". In situatia asiguratilor cu mai multe contracte de munca incheiate cu respectivul angajator, acestia vor fi numarati o singura data.
Randul 2 "Numar de asigurati concedii si indemnizatii" - se completeaza cu numarul efectiv de angajati (asigurati) care au realizat venituri in luna pentru care se intocmeste declaratia si pentru care angajatorul datoreaza contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
Randul 3 "Numar de asigurati pentru care angajatorul datoreaza CAS" - se completeaza cu numarul de asigurati pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale.
Randul 4 "Total fond de salarii brute" - se completeaza cu suma castigurilor brute realizate de asiguratii inscrisi la "randul 2" (venituri de natura salariala, venituri asimilate salariilor, precum si sumele suportate de angajator, primele 5 zile de incapacitate temporara de munca, pentru concedii medicale conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si sumele suportate de angajator, primele 3 zile, pentru concediile medicale conform Legii nr. 346/2002, republicata) si nu poate fi mai mare decat produsul dintre numarul asiguratilor din luna pentru care se calculeaza contributia pentru concedii si indemnizatii si valoarea corespunzatoare a 12 salarii minime brute pe tara garantate in plata.
 

SECTIUNEA C
C.1 Conditii de munca

Sectiunea C.1. "Conditii de munca" contine informatii despre angajatorii care au conditii diferite de munca.
Coloana "Total venit realizat" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Conditii normale - total venit realizat" (C1_11) - contine totalul castigurilor brute lunare realizate in conditii normale de munca de asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat", exclusiv cele realizate de persoanele exceptate de lege.
- Randul 2 "Conditii deosebite - total venit realizat" (C1_21) - contine totalul castigurilor brute lunare realizate in conditii deosebite de munca de asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat", exclusiv cele realizate de persoanele exceptate de lege.
- Randul 3 "Conditii speciale - total venit realizat" (C1_31) - contine totalul castigurilor brute lunare realizate in conditii speciale de munca de asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat", exclusiv cele realizate de persoanele exceptate de lege.
- Randul 4 "Total venit realizat" (C1_T1) - contine totalul castigurilor brute lunare realizate de asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat", exclusiv cele realizate de persoanele exceptate de lege.
Coloana "Total baza de calcul a contributiei la BASS aferenta indemnizatiei, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare", se completeaza astfel:
- Randul 1 "Conditii normale" (C1_12) - contine totalul bazei de calcul a contributiei la bugetul asigurarilor sociale de stat, aferenta indemnizatiilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care asiguratul a lucrat in ziua premergatoare concediului medical in conditii normale de munca, exclusiv ajutorul de deces.
- Randul 2 "Conditii deosebite" (C1_22) - contine totalul bazei de calcul a contributiei la bugetul asigurarilor sociale de stat, aferenta indemnizatiilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care asiguratul a lucrat in ziua premergatoare concediului medical in conditii deosebite de munca, exclusiv ajutorul de deces.
- Randul 3 "Conditii speciale" (C1_32) - contine totalul bazei de calcul a contributiei la bugetul asigurarilor sociale de stat, aferenta indemnizatiilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care asiguratul a lucrat in ziua premergatoare concediului medical in conditii speciale de munca, exclusiv ajutorul de deces.
- Randul 4 "Total baza de calcul a contributiei la BASS aferenta indemnizatiei conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare" (C1_T2) - contine totalul bazei de calcul a contributiei la bugetul asigurarilor sociale de stat, aferenta indemnizatiilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, exclusiv ajutorul de deces.
Coloana "Scutiri angajator" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Conditii normale - scutiri angajator" (C1_13) - contine totalul sumelor pentru care angajatorul beneficiaza de scutire in conditii normale de munca, pentru asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat".
- Randul 2 "Conditii deosebite - scutiri angajator" (C1_23) - contine totalul sumelor pentru care angajatorul beneficiaza de scutire in conditii deosebite de munca, pentru asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat".
- Randul 3 "Conditii speciale - scutiri angajator" (C1_33) - contine totalul sumelor pentru care angajatorul beneficiaza de scutire in conditii speciale de munca, pentru asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat".
- Randul 4 "Total scutiri angajator" (C1_T) - contine totalul sumelor pentru care angajatorul beneficiaza de scutire.
Coloana "Contributie CAS angajator" se completeaza astfel:
- Randul 4 "Total Contributie CAS angajator" - contine totalul contributiei de asigurari sociale datorate de angajator (C1_T3).
Varianta I
▪ Daca baza de calcul angajator nu depaseste baza de calcul plafonata:
Daca (C1_T1 + C1_T2 - C1_T) < = BCP->
C1_T3 = (C1_11 + C1_12 - C1_13) * CotaAngN + (C1_21 + C1_22 - C1_23) * CotaAngD + (C1_31 + C1_32 - C1_33) * CotaAngS
Varianta II
▪ Daca baza de calcul angajator depaseste baza de calcul plafonata:
Daca (C1_T1 + C1_T2 - C1_T) > BCP->
C1_T3 = [(C1_11 + C1_12 - C1_13) * CotaAngN + (C1_21 + C1_22 - C1_23) * CotaAngD + (C1_31 + C1_32 - C1_33) * Cota AngS] * BCP/(C1_T1 + C1_T2 - C1_T),
unde:
▪ BCP (baza de calcul plafonata) = produsul dintre numarul de asigurati pentru care angajatorul datoreaza contributii de asigurari sociale din luna pentru care se calculeaza contributia si valoarea corespunzatoare a de cinci ori castigul salarial mediu brut.
▪ Baza de calcul angajator (C1_T1 + C1_T2 - C1_T) = totalul castigurilor brute lunare realizate de asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat" + totalul bazei de calcul a contributiei la bugetul asigurarilor sociale de stat, aferenta indemnizatiilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, exclusiv ajutorul de deces - totalul sumelor pentru care angajatorul beneficiaza de scutire.
▪ CotaAngN = cota de contributie de asigurari sociale datorata de angajator pentru conditii normale de munca.
▪ CotaAngD = cota de contributie de asigurari sociale datorata de angajator pentru conditii deosebite de munca.
▪ CotaAngS = cota de contributie de asigurari sociale datorata de angajator pentru conditii speciale de munca.
- Randul 5 "Baza calcul punctaj somaj tehnic beneficiar de scutire" - se completeaza cu suma salariilor de baza minime brute pe tara garantate in plata, proportionale cu numarul de zile de somaj tehnic.
- Randul 6 "Total suma de recuperat de angajator de la BASS, aferenta lunii de raportare" - se completeaza cu suma reprezentand ajutorul de deces care se recupereaza de catre angajator de la bugetul asigurarilor sociale de stat, in situatia in care ajutorul de deces depaseste contributia de asigurari sociale datorata de acesta.
- Randul 7 "Total suma de recuperat de angajator de la FAAMBP, aferenta lunii de raportare" - se completeaza cu suma reprezentand cuantumul prestatiilor de asigurari sociale suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, contributia de asigurari sociale de sanatate aferenta concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca cauzate de accidente de munca si boli profesionale conform Legii nr. 95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si contributia pentru concedii si indemnizatii conform art. 6 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, care se recupereaza de catre angajator din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, in cazul in care aceasta depaseste contributia de accidente de munca si boli profesionale datorata de acesta.
 

C2. Indemnizatii sanatate (conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare)
Coloana "Numar cazuri" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Numar cazuri pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu total concedii medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Numar cazuri pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu total concedii medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Numar cazuri pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu total concedii medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Numar cazuri pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu total concedii medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Numar cazuri pentru risc maternal" - se completeaza cu total concedii medicale pentru risc maternal.
Coloana "Total zile prestatii" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Total zile prestatii pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Total zile prestatii pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Total zile prestatii pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Total zile prestatii pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Total zile prestatii pentru risc maternal" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru risc maternal.
Coloana "Zile prestatii suportate de angajator" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Zile prestatii suportate de angajator pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate de angajator aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
Coloana "Zile prestatii suportate din FNUASS" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aferente concediilor medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aferente concediilor medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aferente concediilor medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru risc maternal" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, aferente concediilor medicale pentru risc maternal.
Coloana "Suma suportata de angajator" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Suma suportata de angajator pentru incapacitate temporara de munca"- se completeaza cu suma suportata de angajator, aferenta concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
Coloana "Suma suportata din FNUASS" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Suma suportata din FNUASS pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Suma suportata din FNUASS pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Suma suportata din FNUASS pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Suma suportata din FNUASS pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Suma suportata din FNUASS pentru risc maternal" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru risc maternal.
- Randul 6 "Total suma suportata din FNUASS" - se completeaza cu suma totala a indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate.
- Randul 7 "Total contributii pentru concedii si indemnizatii calculate la fond salarii" - se completeaza cu suma care reprezinta total contributii pentru concedii si indemnizatii calculate la fond salarii (Fondul de salarii se regaseste inscris la sectiunea B, randul 4).
- Randul 8 "Total contributii pentru concedii si indemnizatii datorate pentru indemnizatiile suportate din FAAMBP" - se completeaza cu suma care reprezinta contributiile pentru concedii si indemnizatii datorate pentru indemnizatiile suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
- Randul 9 "Total contributii datorate pentru concedii si indemnizatii" - se completeaza cu suma dintre total contributii pentru concedii si indemnizatii calculate la fond salarii (randul 7) si total contributii pentru concedii si indemnizatii datorate pentru indemnizatiile suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale (randul 8).
- Randul 10 "Total cuantum prestatii de suportat din bugetul FNUASS pentru concedii si indemnizatii" - se completeaza cu total cuantum prestatii de suportat din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate pentru concedii si indemnizatii.
- Randul 11 "Total suma recuperata de angajator din contributia lunii curente" - se completeaza cu suma recuperata de angajator din contributia lunii curente. Suma recuperata de angajator nu poate depasi suma reprezentand contributia datorata, in luna curenta, pentru concedii si indemnizatii, inscrisa la randul 9.
- Randul 12 "Total suma de virat la FNUASS pentru concedii si indemnizatii" - se completeaza cu total suma de virat la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate pentru concedii si indemnizatii.
- Randul 13 "Total suma ramasa de recuperat de la FNUASS pentru concedii si indemnizatii" - se completeaza cu total suma ramasa de recuperat in luna de raportare de la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate pentru concedii si indemnizatii.


C.3. Indemnizatii pentru accidente de munca si boli profesionale
Coloana "Nr. cazuri" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Incapacitate temporara de munca" - contine numarul total de cazuri de indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 2 "Trecerea temporara la alt loc de munca" - contine numarul total de cazuri de indemnizatie pentru trecerea temporara in alt loc de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 3 "Reducerea timpului de lucru" - contine numarul total de cazuri de indemnizatie pentru reducerea timpului de lucru cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 4 "Cursuri de calificare si reconversie profesionala" - contine numarul total de cazuri de indemnizatie pe durata cursurilor de calificare si reconversie profesionala cauzate de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
Coloana "Zile prestatii" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Incapacitate temporara de munca" - numarul total de zile lucratoare de prestatii pentru incapacitate temporara de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, din certificatele medicale.
- Randul 2 "Trecerea temporara la alt loc de munca" - numarul total de zile lucratoare de prestatii pentru trecerea temporara in alt loc de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, din certificatele medicale.
- Randul 3 "Reducerea timpului de lucru" - numarul total de zile lucratoare de prestatii pentru reducerea timpului de lucru cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, din certificatele medicale.
- Randul 4 "Cursuri de calificare si reconversie profesionala" - numarul total de zile lucratoare de prestatii pe durata cursurilor de calificare si reconversie profesionala cauzate de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, din certificatele medicale.
Coloana "Suma totala accidente de munca" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Incapacitate temporara de munca" - cuantumul total al prestatiilor pentru incapacitate temporara de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 2 "Trecerea temporara la alt loc de munca" - cuantumul total al prestatiilor pentru trecerea temporara in alt loc de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 3 "Reducerea timpului de lucru" - cuantumul total al prestatiilor pentru reducerea timpului de lucru cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 4 "Cursuri de calificare si reconversie profesionala" - cuantumul total al prestatiilor pe durata cursurilor de calificare si reconversie profesionala cauzate de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate.
- Randul 5 "Total" - cuprinde cuantumul total al prestatiilor de asigurari sociale cauzate de accidente de munca si boli profesionale, la nivel de unitate.
Coloana "Suma suportata din FAAMBP" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Incapacitate temporara de munca" - este suma prestatiilor pentru incapacitate temporara de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
- Randul 2 "Trecerea temporara la alt loc de munca" - este suma prestatiilor pentru trecerea temporara in alt loc de munca cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
- Randul 3 "Reducerea timpului de lucru" - este suma prestatiilor pentru reducerea timpului de lucru cauzata de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
- Randul 4 "Cursuri de calificare si reconversie profesionala" - este suma prestatiilor pe durata cursurilor de calificare si reconversie profesionala cauzate de accidente de munca si boli profesionale la nivel de unitate, suportate din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
- Randul 5 "Total suma suportata din FAAMBP" - contine total cuantum de prestatii de asigurari sociale de suportat din Fondul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
Caseta "Ajutoare de deces"
- "Numar cazuri" - se completeaza cu numarul total de cazuri pentru care s-au acordat ajutoare de deces, la nivel de unitate.
- "Suma" - se completeaza cu suma totala a ajutoarelor de deces acordate la nivel de unitate, suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat.
 

C.4. Suma scutita din contributia la somaj a angajatorului potrivit prevederilor legale in vigoare
Se completeaza cu suma reprezentand contributia datorata de angajator la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta categoriilor de persoane asigurate obligatoriu, prin efectul legii, in sistemul asigurarilor pentru somaj, pentru care angajatorul este scutit de plata acestei contributii in temeiul prevederilor legale in vigoare, in situatia in care pentru acordarea acestei scutiri nu se prevede potrivit dispozitiilor legale incheierea unui act juridic sau aprobarea unei solicitari de a beneficia de scutire.
Se calculeaza prin insumarea produsului dintre suma prevazuta la sectiunea B.1.1. pozitia 2 "Angajator - Suma pentru care se beneficiaza de scutire" din "Anexa asigurat" si cota de contributie datorata de angajator la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazuta de lege.
 

C.5. Subventii/Scutiri/Reduceri (conform Legii nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare)
"Subventie/scutire/reducere" - se completeaza prin selectarea din Nomenclatorul "Subventii/scutiri/reduceri" a tipului de subventie, scutire si/sau reducere, dupa caz, de care beneficiaza angajatorul respectiv, potrivit legislatiei in vigoare, din bugetul asigurarilor pentru somaj.
"Suma de recuperat din contributia datorata" - se completeaza cu suma corespunzatoare tipului de subventie, scutire si/sau reducere selectat, de recuperat prin deducere din totalul contributiei datorate de angajator, diminuata cu scutirea de la plata de care angajatorul este scutit in temeiul prevederilor legale in vigoare (prevazuta la cap. C.4.).
La completarea creantei fiscale "Contributia de asigurari pentru somaj datorata de angajator" prevazuta in sectiunea "Creante fiscale", totalul sumelor de recuperat din contributia datorata, prevazute la C.5., se inscrie ca suma deductibila, cu respectarea conditiei ca nivelul sumei deductibile sa nu depaseasca nivelul sumei datorate.
"Suma de restituit de la AJOFM/AMOFM" - se completeaza cu suma corespunzatoare tipului de subventie, scutire si/sau reducere selectat, de restituit de catre agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca/Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti. Se completeaza numai in situatia in care suma deductibila din "Contributia de asigurari pentru somaj datorata de angajator" din Nomenclatorul "Creante fiscale" este egala cu suma datorata.
 

C.6. Contributie somaj datorata de angajator
"Baza de calcul" - se completeaza cu suma reprezentand totalul veniturilor care constituie baza lunara de calcul a contributiei datorate de angajator la bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit prevederilor legale in vigoare. Se calculeaza prin insumarea bazelor lunare de calcul a contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj.
"Contributie" - se completeaza cu suma reprezentand contributia datorata de angajator la bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit prevederilor legale in vigoare. Se calculeaza prin aplicarea cotei prevazute de prevederile legale in vigoare pentru contributia datorata de angajator la bugetul asigurarilor pentru somaj asupra sumei bazelor de calcul ale contributiei individuale la bugetul asigurarilor pentru somaj.
 

C.7. Contributie fond de garantare datorata de angajator
"Baza de calcul" - se completeaza cu suma reprezentand baza de calcul a contributiei datorate de angajator, conform Legii nr. 200/2006 privind constituirea si utilizarea Fondului de garantare pentru plata creantelor salariale, cu modificarile ulterioare, la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.
"Contributie" - se completeaza cu suma reprezentand contributia datorata de angajator la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale, cu rotunjire potrivit prevederilor legale.
 

SECTIUNEA D - Indicatori statistici
Se completeaza numai de catre entitatile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asigurati, conform Nomenclatorului "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului".
Randul 1 "Numar de asigurati somaj" - se completeaza cu numarul de asigurati in sistemul asigurarilor pentru somaj, raportati de angajatori asimilati.
Se calculeaza prin insumarea asiguratilor pentru care in "Anexa asigurat" caseta "Asigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj" = "1" iar rubrica "Tip asigurat alte entitati asimilate" din sectiunea C din "Anexa asigurat" = "17 - Drepturi de autor" sau/si "18 - Conventii civile".
Randul 2 "Numar de asigurati (concedii si indemnizatii)" - se completeaza cu numarul efectiv de asigurati din luna pentru care se intocmeste declaratia, pentru care institutia asimilata datoreaza contributia pentru concedii si indemnizatii.
Randul 3 "Numar de asigurati pentru care angajatorul datoreaza CAS" - se completeaza cu numarul de asigurati pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale.
Randul 4 "Total indemnizatii de somaj" - se completeaza suma indemnizatiilor de somaj pentru care institutia asimilata plateste contributia pentru concedii si indemnizatii.
 

SECTIUNEA E
Se completeaza numai de catre entitatile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asigurati.


E.1 Conditii de munca
Sectiunea E.1 "Conditii de munca" contine informatii despre entitatile asimilate angajatorului care au conditii normale de munca.
Coloana "Total venit realizat" se completeaza pentru "Conditii normale de munca" (E1_venit) - contine totalul castigurilor brute lunare realizate in conditii normale de munca de asiguratii inscrisi in "Anexa asigurat" (se calculeaza pentru tipurile de asigurat 2, 13, 14, 15, 17 si 18 din Nomenclatorul "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului").
Coloana "Total baza de calcul a contributiei la BASS aferente indemnizatiei conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare" se completeaza pentru "Conditii normale de munca" (E1_baza) - contine totalul bazei de calcul a contributiei la bugetul asigurarilor sociale de stat, aferenta indemnizatiilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care asiguratul a lucrat in ziua premergatoare concediului medical in conditii normale de munca, exclusiv ajutorul de deces (se calculeaza pentru tipurile de asigurat 2, 13 si 14 din Nomenclatorul "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului").
Coloana "Contributie CAS - angajator" - contine total contributia de asigurari sociale datorata de entitatea asimilata angajatorului (E1_ct).
Varianta I
Daca baza de calcul angajator nu depaseste baza de calcul plafonata
▪ Daca [(E1_venit - S_plcomp-S_oug58)+ E1_baza] <= BCP-> E1_ct = (E1_venit-S_plcomp-S_oug58) * CotaAngN + E1_baza * CotaAngN
Varianta II
Daca baza de calcul angajator depaseste baza de calcul plafonata
▪ Daca [(E1_venit - S_plcomp-S_oug58) + E1_baza] > BCP-> E1_ct = (E1_venit-S_plcom-S_oug58)*CotaAngN + E1_baza * CotaAngN) * BCP / [(E1_venit - S_plcom-S_oug58)+ E1_baza]
Unde:
S_plcomp = total castig brut realizat de asigurat, exceptat din calculul CAS angajator pentru tip asigurat = 15 din Nomenclatorul "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului"
S_oug58 = total castig brut realizat de asigurat, exceptat din calculul CAS angajator pentru tip asigurat = 17 si 18 din Nomenclatorul "Tip asigurat pentru alte entitati asimilate angajatorului"
BCP = baza de calcul plafonata = produsul dintre numarul asiguratilor din luna pentru care se calculeaza contributia si valoarea corespunzatoare a de 5 ori castigul salarial mediu brut.
CotaAngN = cota de contributie de asigurari sociale datorata de angajator pentru conditii normale de munca.
In baza de calcul CAS angajator nu se includ sumele reprezentand plati compensatorii platite din bugetul asigurarilor de somaj, precum si veniturile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010, aprobata prin Legea nr. 279/2010, cu modificarile ulterioare.
In cazul persoanelor beneficiare de indemnizatie de somaj, cota CAS folosita este cota totala CAS pentru conditii normale de munca (Cipens + CotaAngN), unde Cipens = cota de contributie individuala de asigurari sociale retinuta de la asigurat.
 

E.2. Indemnizatii sanatate (conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare)
Coloana "Numar cazuri" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Numar cazuri pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu total concedii medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Numar cazuri pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu total concedii medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Numar cazuri pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu total concedii medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Numar cazuri pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu total concedii medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Numar cazuri pentru risc maternal" - se completeaza cu total concedii medicale pentru risc maternal.
Coloana "Total zile prestatii" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Total zile prestatii pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Total zile prestatii pentru prevenire imbolnavire"- se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Total zile prestatii pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Total zile prestatii pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Total zile prestatii pentru risc maternal" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii aferente concediilor medicale pentru risc maternal.
Coloana "Zile prestatii suportate din FNUASS" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Zile prestatii suportate din FNUASS pentru risc maternal" - se completeaza cu numarul total de zile prestatii suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru risc maternal.
Coloana "Suma suportata din FNUASS" se completeaza astfel:
- Randul 1 "Suma suportata din FNUASS pentru incapacitate temporara de munca" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru incapacitate temporara de munca.
- Randul 2 "Suma suportata din FNUASS pentru prevenire imbolnavire" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru prevenire imbolnavire.
- Randul 3 "Suma suportata din FNUASS pentru sarcina si lauzie" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru sarcina si lauzie.
- Randul 4 "Suma suportata din FNUASS pentru ingrijire copil bolnav" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente concediilor medicale pentru ingrijire copil bolnav.
- Randul 5 "Suma suportata din FNUASS pentru risc maternal" - se completeaza cu suma indemnizatiilor suportate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate aferente

Categorii: contabilitate | fiscalitate | formulare
Cuvinte cheie: declaratia unica 2011 | declaratia 112 | declaratii fiscale 2011

 

 
 
.

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22

..


        Top

 


Google analytics