Pana la finele
anului 2010, Ministerul Finantelor Publice acorda, unitatilor
administrativ-teritoriale, imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare,
cu o dobanda de 6,25%, pe termen de maximum 5 ani, cu o perioada de gratie de un
an.
Intentia este
aceea de reducere a arieratelor din economie, respectiv de stingere a datoriilor
pe care unitatile administrativ teritoriale le au fata de furnizorii de bunuri
sau prestatorii de servicii.
Perioada de
acordare a imprumutului se stabileste in conventiile de imprumut incheiate cu
unitatile administrativ-teritoriale.
Pentru solicitarea
imprumutului de la Ministerul Finantelor Publice, unitatea
administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, intocmeste
Cererea pentru
solicitarea acordarii unui imprumut din venituri din privatizare in conformitate
cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 51/2010 potrivit modelului
prezentat in formularul nr. 1, la care anexeaza Lista operatorilor economici ale
caror obligatii restante se sting in limita imprumutului solicitat, potrivit
modelului prezentat in formularul nr. 2, si copia hotararii consiliului local
sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din
veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei
Statului, stampilata si semnata, conform cu originalul.
Valoarea
imprumutului solicitat de unitatea administrativ-teritoriala nu poate depasi
valoarea cea mai mica dintre totalul obligatiilor de plata restante inregistrate
de aceasta la data de 31 decembrie 2009 fata de operatorii economici furnizori
de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care
presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei
termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului, si
totalul obligatiilor fiscale restante prevazute la art. 1 alin. (2) si (3) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2010.