Potrivit actului normativ, "orice activitate poate fi reconsiderata ca
activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele
criterii:
a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de
platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit,
si respecta conditiile de munca impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii
revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii,
programul de lucru;
b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv baza
materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare
corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca
sau altele asemenea si contribuie cu prestatia fizica sau cu capacitatea
intelectuala, nu si cu
capitalul propriu;
c) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii
cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de
delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de
aceasta natura;
d) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si
indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de
venit".
Observam asadar introducerea, in definitia de la litb), a cuvantului exclusiv:
in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste exclusiv
baza materiala a platitorului de venit, dar si eliminarea literei f),
potrivit careia activitatea independenta putea fi reconsiderata ca dependenta pe
baza "oricaror alte elemente ce reflecta natura dependenta a activitatii"