NORMATIV cu tarifele pentru plata prestatiilor de servicii in domeniile de
activitate ale Inspectiei Muncii
Art. 1
(1) Inspectia Muncii efectueaza, prin personalul propriu, analize, expertize
tehnice si acorda asistenta de specialitate si consultanta in domeniul
relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca, denumite in
continuare prestatii de servicii, la cererea persoanelor fizice, juridice,
persoanelor fizice autorizate si a altor entitati constituite in conditiile
legii.
(2) Contravaloarea prestatiilor de servicii efectuate in conditiile prevazute de
prezentul normativ se suporta de catre beneficiarii acestora si se vireaza in
contul de trezorerie sau la casieria inspectoratului teritorial de munca care
efectueaza prestatia.
Art. 2
(1) Prestatiile de servicii prevazute in prezentul normativ se efectueaza numai
dupa confirmarea achitarii tarifului.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), in conditiile in care prin lege
se precizeaza ca prestatiile de servicii trebuie efectuate de indata ce au fost
solicitate de beneficiarii legali, achitarea tarifului poate fi ulterioara
realizarii acestora.
Art. 3
In functie de categoria de servicii prestate, tarifele care se percep de la
persoane fizice, juridice, persoane fizice autorizate si de la alte entitati
constituite in conditiile legii sunt urmatoarele:
a) Eliberarea de certificate/adeverinte in baza documentelor existente in
arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice,
juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si de a
obtine aceste informatii, conform Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare, si Ordonantei Guvernului nr. 33/2002
privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre
autoritatile publice centrale si locale, aprobata cu modificari prin Legea nr.
223/2002.
Tarif: 40 lei/document.
b) Eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata
la nivelul Inspectiei Muncii cu registrele generale de evidenta a salariatilor
depuse de angajatori, conform Hotararii Guvernului nr. 161/2006 privind
intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu
modificarile si completarile ulterioare si Ordonantei Guvernului nr. 33/2002,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 223/2002.
Tarif: 10 lei/persoana.
c) Furnizarea datelor din Registrul general de evidenta a salariatilor pentru
refacerea continutului sau la angajator, prin preluarea informatiilor din baza
de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii conform Hotararii Guvernului nr.
161/2006, cu modificarile ulterioare.
Tarif: 50 lei/registru de cel mult 1 MB, plus 10 lei pentru fiecare MB
suplimentar.
Art. 4
Prin exceptie de la prevederile art. 2, nu se percep tarife pentru prestarea de
servicii catre:
a) institutiile care functioneaza in subordinea, in coordonarea sau sub
autoritatea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale. Informatiile
furnizate se utilizeaza numai in scopul mentionat in mod expres in solicitarea
adresata de catre aceste institutii, cu respectarea prevederilor Legii nr.
677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu
caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si
completarile ulterioare;
b) instantele de judecata, organele de cercetare penala, organele de urmarire
penala, organele fiscale, precum si oricare alte institutii pentru care actele
normative prevad scutirea de taxe, tarife si comisioane;
c) institutiile cu care Inspectia Muncii a incheiat protocoale de colaborare
privind efectuarea de prestatii cu titlu gratuit, necesare realizarii
atributiilor acestora, potrivit legii