.

25 Aprilie 2007
contabilitateafirmei.ro
 

RAMBURSAREA TVA CATRE PERSOANE NON UE FARA OBLIGATII DE INREGISTRARE

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


ORDIN Nr. 530 / 2007 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii- Monitorul Oficial nr.267 / 20 Aprilie 2007

 Art. 1. - Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba modelul si continutul formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii", cod MFP 14.13.03.02/13, prevazut in anexa nr. 2.
Art. 3. - Instructiunile de completare a formularului mentionat la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 4. - Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului mentionat la art. 2 sunt prevazute in anexa nr. 4.
Art. 5. - Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii", cod MFP 14.13.02.02/13, prevazut in anexa nr. 5.
Art. 6. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 8. - Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.


ANEXA Nr. 3

INSTRUCTIUNI

pentru completarea Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii

1. Cererea de rambursare se depune de catre persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile si achitate de aceasta pentru bunurile mobile care i-au fost livrate sau serviciile care i-au fost prestate in beneficiul sau in Romania, precum si a taxei achitate pentru importul bunurilor in Romania pe o perioada de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioada mai mica de 3 luni ramasa din anul calendaristic.
Cererea se depune in termen de 6 luni de la incheierea anului calendaristic in care taxa devine exigibila.
2.1. Cererea se depune in format electronic la:
- registratura organului fiscal competent;
- posta, prin scrisoare recomandata.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de solicitant cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnat si stampilat, conform legii.
Formatul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar se pastreaza de catre solicitant.
Formatul electronic al Cererii se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice si se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatea fiscala sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
Modul de completare a Cererii de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii
Sectiunea 1
- anul la care se refera declaratia; se inscrie cu cifre arabe cu 4 caractere (exemplu: 2007)
- perioada aferenta operatiunilor realizate (exemplu: pentru perioada februarie-iunie se va inscrie 01-06)
Cartusul Date de identificare a solicitantului contine:
1. Denumire/nume, prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele persoanei impozabile.
2. Cod de inregistrare in scopuri de TVA - se completeaza codul primit la inregistrarea in scopuri de TVA, inscris in certificatul de inregistrare fiscala in tara de origine a solicitantului.
3. Se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile.
Cartusul Date de identificare a reprezentantului contine:
1. Denumire/nume, prenume - se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele reprezentantului.
2. Cod de identificare fiscala - se completeaza codul primit la inregistrare, inscris in certificatul de inregistrare fiscala al reprezentantului.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
3. Se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al reprezentantului.
Cartusul Informatii financiare contine:
1. Suma solicitata la rambursare: se inscrie suma solicitata. Inscrierea cifrelor in caseta se realizeaza cu aliniere la dreapta.
2. IBAN: se inscrie codul IBAN al contului bancar in care se doreste a fi transferata suma solicitata.
3. Titularul contului: se inscrie numele complet al titularului contului bancar.
4. Cont numarul: se inscrie numarul contului bancar in care se doreste a fi transferata suma solicitata.
5. Codul bancii: se inscrie codul bancii la care se afla contul nominalizat mai sus.
6. Numele bancii: se inscrie numele bancii.
7. Adresa, tara, orasul si codul postal ale bancii: se inscrie adresa exacta a bancii nominalizate pentru realizarea transferului sumei solicitate.
Nr. anexe: se inscrie numarul anexelor ce insotesc cererea.
Nr. facturi: se inscrie numarul facturilor ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
Nr. documente de import: se inscrie numarul documentelor de import ce insotesc cererea pentru a dovedi validitatea sumei solicitate.
In cazul in care solicitantul a mai avut si alte cereri de rambursare anterioare, acest lucru va fi specificat prin bifarea casutei corespunzatoare, precum si prin specificarea numarului de referinta repartizat acelei cereri. In cazul in care nu a mai avut alte cereri de rambursare anterioare va bifa casuta "Nu".
Sectiunea a 2-a
Cuprinde operatiunile ce stau la baza sumei solicitate si vor fi introduse nominal toate achizitiile si importurile de bunuri, precum si prestarile de servicii ce i-au fost efectuate.
Tipul - se inscrie tipul operatiunii. Se inscrie: A - pentru achizitii, I - pentru import, S - pentru prestari servicii.
Natura bunurilor sau a serviciilor - se inscrie natura bunurilor achizitionate sau importate sau natura serviciilor care i-au fost prestate.
Denumirea partenerului - se inscriu numele si prenumele sau denumirea furnizorului ori a prestatorului de servicii.
Codul de identificare fiscala al partenerului: se inscrie codul de identificare fiscala comunicat de catre furnizor sau de catre prestatorul de servicii.
Data facturii si Numarul facturii: se inscrie data, respectiv numarul facturii din care reiese suma solicitata spre rambursare.
Suma de taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare - se inscrie suma de taxa pe valoarea adaugata ce reiese din factura respectiva.
Toate sumele se inscriu in lei.

Procedura din 03/04/2007

de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii

1. Rambursarea taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Uniunii Europene, potrivit dispozitiilor art. 1472 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 50 din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza potrivit prezentei proceduri.
2. Pentru a beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitate, persoana impozabila trebuie sa isi desemneze un reprezentant in Romania in scopul rambursarii, potrivit pct. 50 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Reprezentantul solicita rambursarea taxei pe valoarea adaugata prin completarea si depunerea formularului 313 "Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii", prevazut in anexa nr. 2.
4. Reprezentantul desemnat in scopul rambursarii trebuie sa inregistreze la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal actul de imputernicire in forma autentica, potrivit dispozitiilor art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Continutul si limitele reprezentarii sunt cele stabilite prin lege, respectiv de pct. 50 alin. (6) si (7) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
In vederea inregistrarii fiscale, reprezentantul desemnat depune la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Comunicarea certificatului de inregistrare fiscala se face fie la sediul organului fiscal, prin prezentarea reprezentantului, fie prin posta prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Codul de inregistrare fiscala atribuit reprezentantului va fi utilizat numai pentru rambursarea taxei pe valoarea adaugata persoanei reprezentate, stabilita in afara Uniunii Europene.
5. Cererea se depune la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata, insotita de documentatia prevazuta la pct. 50 alin. (7) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care sa evidentieze taxa a carei rambursare se solicita.
Cererea se depune insotita si de dovada emisa de organul fiscal competent din tara in care solicitantul este stabilit, din care sa rezulte ca, potrivit legislatiei nationale a acelui stat, o persoana impozabila stabilita in Romania ar avea acelasi drept de rambursare in ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata sau alte impozite ori taxe similare aplicate in tara respectiva.
6. Documentele justificative, documentele din care rezulta ca persoana este angajata intr-o activitate economica ce ar face-o sa fie considerata persoana impozabila in conditiile art. 127 din Legea nr. 571 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca ar fi stabilita in Romania, precum si declaratiile in limba straina vor fi insotite de traduceri in limba romana certificate de traducatori autorizati, potrivit prevederilor art. 8 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
7. De la registratura, cererea insotita de documentatie se repartizeaza Compartimentului de analiza de risc, denumit in continuare compartiment de specialitate, care inregistreaza cererile in Registrul de evidenta a cererilor de rambursare, organizat potrivit anexei nr. 1a) la prezenta procedura.
8. Toate documentele anexate la cererea de rambursare se scaneaza si se arhiveaza in format electronic.
9. Compartimentul de specialitate analizeaza documentatia depusa, verificand respectarea conditiilor impuse pentru rambursare, potrivit pct. 50 alin. (1)-(11) din Normele metodologice de aplicare a titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Rezultatul analizei se consemneaza intr-un referat, intocmit conform modelului prevazut in anexa nr. 1b) la prezenta procedura.
10. In cazul in care exista suspiciuni cu privire la unele facturi, compartimentul de specialitate poate solicita, cu avizul conducatorului organului fiscal competent, efectuarea unei cercetari la fata locului, potrivit art. 56 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la persoana impozabila stabilita in Romania, care a emis factura respectiva, precum si la reprezentant.
11. Pe baza constatarilor cuprinse in referatul de analiza si, dupa caz, in procesul-verbal intocmit ca urmare a cercetarii la fata locului, compartimentul de specialitate intocmeste "Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, stabilite in afara Comunitatii", potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5 la ordin.
12. Decizia prevazuta la pct. 11 se intocmeste in 3 exemplare, se verifica si se vizeaza de seful compartimentului de specialitate si se inainteaza, impreuna cu documentatia, referatul de analiza si, dupa caz, procesul-verbal, spre aprobare conducatorului unitatii fiscale sau directorului coordonator, dupa caz.
Deciziile de rambursare a TVA emise sunt decizii sub rezerva verificarii ulterioare, potrivit art. 88 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
13. Pentru solutionarea cererii, organul fiscal are dreptul de a cere reprezentantului orice alte documente pe care le considera necesare.
Termenul legal de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data emiterii instiintarii privind documentele solicitate si data limita stabilita pentru prezentarea acestora, potrivit art. 681 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
14. Decizia de rambursare, aprobata de directorul executiv adjunct coordonator, se transmite compartimentului de colectare, in vederea compensarii si/sau restituirii, in conformitate cu prevederile art. 113 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
15. Compartimentul de colectare, in baza datelor din evidenta analitica pe platitor si a Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adaugata, intocmeste Nota privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, conform formularelor aprobate.
Nota privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume se intocmeste in 4 exemplare, se semneaza de seful compartimentului de colectare si se aproba de directorul executiv adjunct coordonator.
Nota aprobata se transmite, pe baza de borderou, compartimentului de trezorerie in vederea efectuarii compensarii si/sau restituirii.
16. Dupa efectuarea compensarii si/sau restituirii, compartimentul de trezorerie transmite compartimentului de colectare 3 exemplare ale Notei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzand si data la care s-a efectuat operatiunea de compensare si/sau de rambursare.
17. Compartimentul de colectare retine Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adaugata si un exemplar al Notei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume si transmite compartimentului de specialitate doua exemplare ale notei, un exemplar pentru a fi comunicat solicitantului si un exemplar in vederea arhivarii.
18. Restituirea taxei pe valoarea adaugata se efectueaza in lei, in contul indicat de reprezentantul persoanei impozabile, deschis la o institutie de credit din Romania.
Comisioanele bancare se suporta de catre persoana impozabila.
19. Dupa operarea datelor privind solutionarea cererii de rambursare in evidenta speciala, compartimentul de specialitate va transmite dosarul solicitarii compartimentului de gestionare a dosarului fiscal, pentru arhivare.
Dosarul solicitarii va cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) referatul de analiza;
c) procesul-verbal privind rezultatul cercetarii la fata locului, dupa caz;
d) Decizia de rambursare a taxei pe valoarea adaugata;
e) Nota privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, cuprinzand data la care s-a efectuat operatiunea de compensare si/sau de rambursare.
20. Dupa primirea Notei privind compensarea obligatiilor fiscale si/sau Notei privind restituirea/rambursarea unor sume de la compartimentul de colectare, compartimentul de specialitate il instiinteaza pe solicitant despre modul de solutionare a cererii, prin transmiterea Deciziei de rambursare a taxei pe valoarea adaugata, a Notei de compensare si/sau de rambursare, precum si a documentatiei care evidentia taxa pe valoarea adaugata a carei rambursare a fost solicitata.
Toate documentele se stampileaza de catre compartimentul de specialitate, pentru a nu fi folosite pentru cereri viitoare de rambursare ale respectivei persoane impozabile.

 

Categorii: declaratii fiscale | tva | contabilitate

Cuvinte cheie: rambursare tva catre persoane non ue | cerere rambursare tva | monitorul oficial nr.267 din 20 aprilie 2007

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics