05 Ianuarie 2007
contabilitateafirmei.ro
ADMINISTRAREA CONTRIBUABILILOR NEREZIDENTI FARA SEDIU PERMANENT IN ROMANIA
|
ORDIN nr. 2157 / 2006 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent- Monitorul Oficial nr.1053 / 29 Decembrie 2006
Art. 1. - (1) Incepand cu 1 ianuarie 2007, competenta pentru
administrarea contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un
sediu permanent se stabileste dupa cum urmeaza:
a) contribuabilii nerezidenti care au, potrivit titlului VI "Taxa pe valoarea
adaugata" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare, obligatia desemnarii unui reprezentant fiscal se
administreaza de organul fiscal competent pentru administrarea reprezentantului
fiscal;
b) contribuabilii nerezidenti care au, potrivit titlului VI "Taxa pe valoarea
adaugata" din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, un
sediu fix in Romania se administreaza de organul fiscal in a carui raza
teritoriala se afla sediul fix;
c) contribuabilii nerezidenti, stabiliti in spatiul comunitar, care au, potrivit
legilor speciale, dreptul de a se inregistra direct in Romania se administreaza
de serviciul de specialitate din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice
a Municipiului Bucuresti;
d) contribuabilii nerezidenti care au, potrivit art. 18 din Ordonanta Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, obligatia desemnarii unui imputernicit se administreaza
de organul fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus
dispozitiilor legale fiscale.
(2) In cazul veniturilor obtinute de persoane nerezidente din
vanzarea-cesionarea titlurilor de participare, competenta de administrare revine:
a) organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla institutia prin
intermediul careia se face tranzactia, in cazul tranzactionarii titlurilor de
participare la societati deschise;
b) organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla societatea ale carei
titluri se tranzactioneaza, in cazul tranzactionarii titlurilor unor societati
inchise.
Art. 2. - Incepand cu data de 1 ianuarie 2007 se infiinteaza, in cadrul
Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Serviciul de
administrare a contribuabililor nerezidenti, in cadrul Activitatii de
metodologie si administrare a veniturilor statului, organ fiscal competent
pentru administrarea contribuabililor prevazuti la art. 1 alin. (1) lit. b).
Art. 3. - Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti are
urmatoarele atributii principale:
a) inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti, stabiliti in spatiul
comunitar, care au dreptul sa solicite inregistrarea directa, potrivit
reglementarilor in vigoare in domeniul contributiilor sociale;
b) inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile nestabilite in
Romania, dar stabilite in spatiul comunitar, care nu si-au desemnat un
reprezentant fiscal;
c) organizarea si gestionarea Registrului contribuabililor nerezidenti, ca parte
a Registrului contribuabililor;
d) organizarea si gestionarea dosarului fiscal al contribuabililor nerezidenti;
e) primirea, prelucrarea si gestionarea declaratiilor fiscale;
f) colectarea obligatiilor fiscale de plata principale si accesorii;
g) aplicarea procedurilor de executare silita;
h) organizarea evidentei analitice pe platitori;
i) compensarea si restituirea/rambursarea sumelor reprezentand impozite, taxe si
contributii, conform Codului de procedura fiscala;
j) efectuarea inspectiei fiscale;
k) solutionarea contestatiilor impotriva actelor administrative fiscale, cu
respectarea prevederilor Codului de procedura fiscala;
l) emiterea si eliberarea certificatelor si a altor documente solicitate de
contribuabili;
m) acordarea asistentei pentru contribuabili;
n) organizarea si gestionarea cazierului fiscal;
o) emiterea si eliberarea certificatelor de cazier fiscal.
Art. 4. - Administrarea contribuabililor nerezidenti care, potrivit legii, au
dreptul de a se inregistra direct se realizeaza potrivit procedurii prevazute in
anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si intra in vigoare la data publicarii.
Art. 6. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin Regulamentul de
organizare si functionare al Directiei Generale a Finantelor Publice a
Municipiului Bucuresti se modifica in mod corespunzator.
Art. 7. - Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti se
organizeaza de Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti,
cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat pentru aceasta directie
generala.
Art. 8. - Pentru administrarea contribuabililor nerezidenti care nu au un sediu
permanent pe teritoriul Romaniei, Directia generala a tehnologiei informatiei
asigura logistica si aplicatiile informatice necesare.
Art. 9. - Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor,
Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directia
de organizare si resurse umane din cadrul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei si Directia generala a
politicilor si resurselor umane din cadrul Ministerului Finantelor Publice si
Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti vor duce la
indeplinire prevederile prezentului ordin.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|