03 Ianuarie 2007
contabilitateafirmei.ro
AUTORIZAREA ANTREPOZITULUI DE TVA
|
ORDIN nr. 2219 / 2006 pentru aprobarea Normelor privind stabilirea procedurii si a conditiilor de autorizare a antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata, prevazut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare- Monitorul Oficial nr.1040 / 28 Decembrie 2006
Art. 1. - Se aproba Normele privind stabilirea procedurii si a
conditiilor de autorizare a antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata,
prevazut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Referirile la Codul fiscal din cuprinsul normelor prevazute la art. 1
reprezinta trimiteri la Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile
si completarile ulterioare.
Art. 3. - Directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, organele fiscale teritoriale subordonate acestora, precum si Directia
generala de administrare a marilor contribuabili vor lua masuri pentru ducerea
la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I.
Art. 5. - Prezentul ordin intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
Norma
Art. 1. - Potrivit art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sunt
scutite de taxa pe valoarea adaugata livrarile de bunuri care urmeaza sa fie
plasate in regim de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, definit dupa cum
urmeaza:
a) pentru produse accizabile, orice locatie situata in Romania, care este
definita ca antrepozit fiscal, in sensul art. 163 lit. c) din Codul fiscal;
b) pentru bunuri, altele decat cele de la lit. a), locatiile definite ca atare
prin prezentul ordin.
Art. 2. - Antrepozitul de taxa pe valoarea adaugata trebuie sa fie autorizat sa
functioneze in aceasta calitate de catre Ministerul Finantelor Publice, cu
exceptia antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata mentionat la art. 1 lit.
a), pentru care autorizatia de functionare ca antrepozit fiscal este valabila in
mod automat si pentru functionarea ca antrepozit de taxa pe valoarea adaugata.
Art. 3. - (1) Autorizatia de functionare a antrepozitului de taxa pe valoarea
adaugata prevazut la art. 1 lit. b) se emite de catre Ministerul Finantelor
Publice, prin comisia instituita in acest scop prin ordin al ministrului
finantelor publice, denumita in continuare Comisia.
(2) In vederea obtinerii autorizatiei, pentru ca o locatie sa functioneze ca
antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, persoana care intentioneaza sa fie
antrepozitar autorizat pentru acea locatie trebuie sa depuna o cerere la
autoritatea fiscala teritoriala la care este inregistrat in scopuri de taxa pe
valoarea adaugata.
(3) Cererea va fi intocmita utilizand modelul prevazut in anexa la prezentele
norme si trebuie sa contina informatii si sa fie insotita de documente cu
privire la:
a) amplasarea si natura locului;
b) tipurile si cantitatea de bunuri estimate a fi depozitate in decursul unui
an;
c) identitatea si alte informatii cu privire la persoana care urmeaza sa-si
desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat;
d) capacitatea persoanei care urmeaza a fi antrepozitar autorizat de a satisface
cerintele prevazute la art. 8.
(4) Autoritatea fiscala teritoriala verifica realitatea si exactitatea
informatiilor si a documentelor depuse de persoana care intentioneaza sa fie
antrepozitar autorizat.
(5) Persoana prevazuta la alin. (4) este obligata ca pe durata actiunii de
verificare sa asigure conditiile necesare bunei desfasurari a acesteia.
(6) In termen de 30 de zile de la depunerea cererilor de autorizare,
documentatiile vor fi inaintate Comisiei, insotite de un referat care sa
cuprinda punctul de vedere asupra oportunitatii emiterii autorizatiei de
antrepozitar autorizat si, dupa caz, aspectele sesizate privind neconcordanta cu
datele si informatiile prezentate de persoana care intentioneaza sa fie
antrepozitar autorizat. Aceste referate vor purta semnatura si stampila
autoritatii fiscale teritoriale.
(7) Comisia poate sa solicite persoanei care intentioneaza sa fie antrepozitar
autorizat orice informatie si documente pe care le considera necesare, cu
privire la:
a) amplasarea si natura antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata a carui
autorizare se solicita;
b) tipurile si cantitatile de bunuri ce urmeaza a fi depozitate in antrepozitul
de taxa pe valoarea adaugata respectiv;
c) identitatea persoanei care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat.
(8) Persoana care intentioneaza sa fie antrepozitar autorizat va prezenta, de
asemenea, o copie a contractului de inchiriere/concesionare/administrare sau a
actelor de proprietate ale sediului unde va fi amplasat antrepozitul.
(9) Persoana care isi manifesta in mod expres intentia de a fi antrepozitar
autorizat pentru mai multe antrepozite de taxa pe valoarea adaugata poate depune
la autoritatea fiscala teritoriala o singura cerere. Cererea va fi insotita de
documentele prevazute de prezentul ordin, aferente fiecarei locatii.
Art. 4. - Comisia elibereaza autorizatia de antrepozit de taxa pe valoarea
adaugata pentru o locatie numai daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) locatia urmeaza a fi folosita pentru depozitarea bunurilor si prestarea
serviciilor prevazute prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.218/2006
privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata
pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare;
b) locul este amplasat, construit si echipat astfel incat sa se previna
scoaterea bunurilor din acest loc fara plata taxei;
c) locul nu va fi folosit pentru vanzarea cu amanuntul a bunurilor, cu
exceptiile prevazute prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.218/2006
privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata
pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare;
d) in cazul unei persoane fizice care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca
antrepozitar autorizat, aceasta sa nu fi fost condamnata in mod definitiv pentru
infractiunea de abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare,
marturie mincinoasa, dare ori luare de mita in Romania sau in oricare dintre
statele straine in care aceasta a avut domiciliul/rezidenta in ultimii 5 ani, sa
nu fi fost condamnata pentru o infractiune dintre cele reglementate de Codul
fiscal, de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de legislatia vamala,
de Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, de
Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, de Legea nr. 31/1990 privind
societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
sau pentru orice alta fapta contra regimului fiscal, reglementata de Codul penal
al Romaniei, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) in cazul unei persoane juridice care urmeaza sa-si desfasoare activitatea ca
antrepozitar autorizat, administratorii acestor persoane juridice sa nu fi fost
condamnati pentru infractiunile enumerate la lit. d);
f) persoana care urmeaza sa isi desfasoare activitatea ca antrepozitar autorizat
trebuie sa dovedeasca ca poate indeplini cerintele prevazute la art. 8.
Art. 5. - (1) Comisia emite decizii de aprobare sau de respingere a cererilor
persoanelor care intentioneaza sa devina antrepozitari autorizati, dupa
analizarea documentatiilor complete depuse de solicitanti.
(2) Urmare a deciziei mentionate la alin. (1), Comisia va notifica in scris
solicitantului acceptarea sau respingerea cererii de autorizare ca antrepozit de
taxa pe valoarea adaugata, in termen de 60 de zile de la data depunerii
documentatiei complete de autorizare. Notificarea referitoare la respingerea
cererii de autorizare va contine si motivele care au condus la luarea acestei
decizii.
(3) In cazul respingerii cererii de autorizare ca antrepozit de taxa pe valoarea
adaugata, persoana care a depus cererea poate contesta aceasta decizie, conform
prevederilor legislatiei in vigoare.
(4) Autorizatia pentru un antrepozit de taxa pe valoarea adaugata este valabila
incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care a fost emisa decizia de
aprobare a cererii de autorizare de catre comisie.
Art. 6. - (1) Autorizatia va contine urmatoarele:
a) elementele de identificare ale antrepozitarului autorizat;
b) descrierea si amplasarea antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata;
c) tipul bunurilor;
d) perioada de valabilitate a autorizatiei;
e) orice alte informatii relevante pentru autorizare.
(2) Procedura de autorizare a antrepozitelor de taxa pe valoarea adaugata nu
intra sub incidenta prevederilor legale privind procedura aprobarii tacite.
Art. 7. - (1) Autorizatiile pot fi modificate de catre autoritatea emitenta.
(2) Inainte de a fi modificata autorizatia, Comisia trebuie sa-l informeze pe
antrepozitarul autorizat asupra modificarii propuse si asupra motivelor acesteia.
(3) Antrepozitarul autorizat poate solicita Ministerului Finantelor Publice
modificarea autorizatiei, in conditiile prevazute in prezentele norme.
Art. 8. - Orice antrepozitar autorizat are obligatia de a indeplini urmatoarele
cerinte:
a) sa instaleze si sa mentina incuietori, sigilii, instrumente de masura sau
alte instrumente similare adecvate, necesare asigurarii securitatii bunurilor
amplasate in antrepozitul de taxa pe valoarea adaugata;
b) sa depoziteze in antrepozit numai bunurile stabilite prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr. 2.218/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a
scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri,
prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificarile ulterioare;
c) sa tina evidente exacte si actualizate cu privire la bunurile detinute in
antrepozitele de taxa pe valoarea adaugata si expediate din aceste antrepozite,
si sa prezinte evidentele corespunzatoare, la cererea autoritatilor fiscale
competente;
d) sa tina un sistem corespunzator de evidenta a stocurilor din antrepozitul de
taxa pe valoarea adaugata, inclusiv un sistem de administrare, contabil si de
securitate;
e) sa asigure accesul autoritatilor fiscale competente in orice zona a
antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata, in orice moment in care
antrepozitul de taxa pe valoarea adaugata este in exploatare sau este deschis
pentru primirea sau expedierea bunurilor;
f) sa prezinte bunurile detinute in antrepozitul de taxa pe valoarea adaugata
pentru a fi inspectate de autoritatile fiscale competente, la cererea acestora;
g) sa cerceteze si sa raporteze catre autoritatile fiscale competente orice
pierdere, lipsa sau neregularitate cu privire la bunurile aflate in antrepozitul
de taxa pe valoarea adaugata;
h) sa instiinteze autoritatile fiscale competente cu privire la orice extindere
sau modificare propusa a structurii antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata,
precum si a modului de operare in acesta;
i) sa instiinteze autoritatea fiscala competenta despre orice modificare adusa
datelor initiale in baza carora a fost emisa autorizatia de antrepozitar, in
termen de 30 de zile de la data inregistrarii modificarii;
j) pentru antrepozitele de taxa pe valoarea adaugata in care se vor desfasura
activitati care se supun reglementarii din punctul de vedere al protectiei
mediului, este obligatorie obtinerea autorizatiei/autorizatiei integrate de
mediu, conform prevederilor legislatiei in vigoare;
k) sa se conformeze cu alte cerinte impuse prin prezentele norme.
Art. 9. - (1) Autorizatiile emise sunt nominale si netransferabile.
(2) Atunci cand are loc vanzarea spatiului utilizat ca antrepozit sau inceteaza
contractul de inchiriere/concesionare/administrare, autorizatia nu va fi
transferata in mod automat noului detinator al spatiului. Noul posibil
antrepozitar autorizat trebuie sa depuna o cerere de autorizare.
Art. 10. - (1) Ministerul Finantelor Publice poate anula autorizatia pentru un
antrepozit de taxa pe valoarea adaugata atunci cand i-au fost oferite informatii
inexacte sau incomplete in legatura cu autorizarea antrepozitului de taxa pe
valoarea adaugata.
(2) Comisia poate revoca autorizatia pentru un antrepozit de taxa pe valoarea
adaugata in urmatoarele situatii:
a) in cazul unui antrepozitar autorizat, persoana fizica, daca:
1. persoana a decedat;
2. persoana a fost condamnata pentru una dintre infractiunile prevazute la art.
4 lit. d);
3. activitatea desfasurata este in situatie de faliment sau lichidare;
b) in cazul unui antrepozitar autorizat, care este persoana juridica, daca se
afla in una dintre urmatoarele situatii:
1. in legatura cu persoana juridica a fost deschisa o procedura de faliment ori
de lichidare;
2. oricare dintre administratorii persoanei juridice a fost condamnat pentru una
dintre infractiunile prevazute la art. 4 lit. e);
c) antrepozitarul autorizat nu respecta oricare dintre cerintele prevazute la
art. 8;
d) cand antrepozitarul incheie un act de vanzare a locului sau inceteaza
contractul de inchiriere / concesionare / administrare a spatiului respectiv;
e) pentru situatia prevazuta la alin. (8).
(3) La propunerea organelor de control, Comisia poate suspenda autorizatia
pentru un antrepozit de taxa pe valoarea adaugata pana la solutionarea
definitiva a cauzei penale, in cazul in care a fost pusa in miscare actiunea
penala pentru una dintre infractiunile mentionate la art. 4 lit. d) sau e).
(4) Decizia prin care Comisia a hotarat suspendarea, revocarea sau anularea
autorizatiei de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata va fi comunicata
antrepozitarului detinator al autorizatiei.
(5) Antrepozitarul autorizat nemultumit poate contesta decizia de suspendare,
revocare sau anulare a autorizatiei pentru un antrepozit de taxa pe valoarea
adaugata, potrivit legislatiei in vigoare.
(6) Decizia de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei de antrepozit de
taxa pe valoarea adaugata produce efecte de la data comunicarii sau de la o alta
data ulterioara mentionata in aceasta, dupa caz.
(7) Contestarea deciziei de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei de
antrepozit de taxa pe valoarea adaugata suspenda efectele juridice ale acestei
decizii pe perioada solutionarii contestatiei in procedura administrativa.
(8) In cazul in care antrepozitarul autorizat doreste sa renunte la autorizatia
pentru un antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, acesta are obligatia sa
notifice acest fapt Ministerului Finantelor Publice cu cel putin 60 de zile
inainte de data de la care renuntarea la autorizatie isi produce efecte.
(9) In cazul anularii autorizatiei, cererea pentru o noua autorizatie poate fi
depusa numai dupa o perioada de cel putin 5 ani de la data anularii.
(10) In cazul revocarii autorizatiei, cererea pentru o noua autorizatie poate fi
depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.
(11) Masura suspendarii, revocarii sau anularii autorizatiilor se va dispune de
catre Comisie, in baza actelor de control emise de organele de specialitate,
prin care s-au constatat incalcari ale prevederilor legale.
(12) Actele de control vor fi inaintate, in termen de doua zile lucratoare de la
finalizare, Comisiei, care va analiza propunerea organului de control si va
dispune in consecinta.
(13) Decizia Comisiei va fi comunicata antrepozitarului autorizat sanctionat si
organului fiscal teritorial.
(14) In cazul antrepozitarilor autorizati carora le-a fost suspendata, revocata
sau anulata autorizatia, daca exista stocuri de bunuri in antrepozit la data
suspendarii, revocarii ori anularii, acestea pot fi valorificate numai cu
acordul Comisiei.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|