30 Decembrie 2007
contabilitateafirmei.ro
ORGANIZAREA EVIDENTEI IN SCOPUL TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA
|
ORDIN nr. 2217 / 2006 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 alin. (1)-(3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.- Monitorul Oficial nr. 1041 / 28 Decembrie 2006
Art. 1. - (1) In conformitate cu prevederile art. 156 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, denumita in
continuare Codul fiscal, au obligatia sa tina evidente corecte si complete:
a) persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru operatiunile efectuate in
desfasurarea activitatii lor economice, pentru operatiunile pentru care sunt
obligate la plata taxei, precum si pentru orice operatiune reglementata la
titlul VI din Codul fiscal;
b) persoanele obligate la plata taxei pentru orice operatiune sau care se
identifica ca persoane inregistrate in scopuri de TVA conform titlului VI din
Codul fiscal, in scopul desfasurarii oricarei operatiuni, pentru operatiunile
respective;
c) persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile, pentru toate
achizitiile intracomunitare;
d) in cazul asociatiilor in participatiune care nu constituie o persoana
impozabila, asociatul care contabilizeaza veniturile si cheltuielile, potrivit
contractului incheiat intre parti, pentru operatiunile realizate de respectiva
asociatie in participatiune.
(2) In sensul art. 156 alin. (4) din Codul fiscal, jurnalele, registrele,
evidentele si alte documente similare ale activitatii economice a fiecarei
persoane impozabile se vor intocmi astfel incat sa permita stabilirea cu
usurinta a urmatoarelor elemente:
a) valoarea totala, fara taxa, a tuturor livrarilor de bunuri si/sau a
prestarilor de servicii efectuate de aceasta persoana in fiecare perioada
fiscala, evidentiata distinct pentru:
1. livrarile intracomunitare de bunuri scutite;
2. exporturile de bunuri si alte operatiuni scutite de taxa;
3. operatiunile care nu au loc in Romania;
4. livrarile de bunuri si/sau prestarile de servicii taxabile si carora li se
aplica cote diferite de taxa;
b) valoarea totala, fara taxa, a tuturor achizitiilor pentru fiecare perioada
fiscala, evidentiata distinct pentru:
1. bunuri mobile corporale;
2. servicii;
3. bunuri de capital;
4. achizitii intracomunitare de bunuri;
5. importuri pentru care persoana impozabila foloseste derogarea prevazuta la
art. 157 alin. (4) din Codul fiscal;
6. celelalte operatiuni pentru care persoana impozabila este obligata la plata
taxei in conditiile art. 150 alin. (1) lit. b)-g) din Codul fiscal;
c) taxa colectata de respectiva persoana pentru fiecare perioada fiscala;
d) taxa totala deductibila si taxa dedusa pentru fiecare perioada fiscala;
e) calculul taxei deduse provizoriu pentru fiecare perioada fiscala, a taxei
deduse efectiv pentru fiecare an calendaristic si al ajustarilor efectuate,
atunci cand dreptul de deducere se exercita pe baza de pro-rata, evidentiind
distinct:
1. taxa dedusa conform art. 147 alin. (3) din Codul fiscal;
2. taxa nededusa conform art. 147 alin. (4) din Codul fiscal;
3. taxa dedusa pe baza de pro-rata conform art. 147 alin. (5) din Codul fiscal.
(3) Registrul nontransferurilor de bunuri se utilizeaza pentru evidentierea
bunurilor transportate de persoana impozabila sau de alta persoana in contul
acesteia in afara Romaniei, dar in interiorul Comunitatii pentru operatiunile
prevazute la art. 128 alin. (12) lit. f)-h) din Codul fiscal, cu exceptia
situatiilor in care se aplica masurile de simplificare aprobate prin ordin al
ministrului finantelor publice. Acest registru va cuprinde:
1. descrierea bunurilor;
2. cantitatea bunurilor;
3. valoarea bunurilor;
4. circulatia bunurilor;
5. descrierea bunurilor care nu sunt returnate, cantitatea acestora si o
mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu aceste operatiuni, dupa
caz, precum si data emiterii acestor documente.
(4) Persoanele impozabile care primesc in Romania bunuri in scopul expertizarii
sau pentru efectuarea de lucrari asupra acestor bunuri vor trebui sa tina
registrul bunurilor primite, in care se evidentiaza bunurile care au fost
transportate din alt stat membru in Romania de catre o persoana impozabila
inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata in acel alt stat membru sau
de alta persoana in numele acesteia, sau importate in Romania sau achizitionate
din Romania de persoana impozabila inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea
adaugata in alt stat membru. Nu se trec in acest registru bunurile plasate in
regim de perfectionare activa.
(5) Registrul bunurilor primite va cuprinde:
1. un numar de ordine;
2. data primirii bunurilor;
3. numele si adresa primitorului;
4. codul de inregistrare in scopuri de TVA al primitorului;
5. cantitatea bunurilor primite;
6. descrierea bunurilor primite;
7. data transportului bunurilor supuse expertizarii sau prelucrate transmise
clientului;
8. cantitatea si descrierea bunurilor care nu sunt returnate clientului;
9. cantitatea si descrierea bunurilor care sunt returnate clientului dupa
prelucrare;
10. o mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu serviciile
prestate, precum si data emiterii acestor documente.
(6) Documentele prevazute la alin. (2)-(4) nu sunt formulare tipizate stabilite
de Ministerul Finantelor Publice. Fiecare persoana impozabila poate sa-si
stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa
deductibila, conform specificului propriu de activitate, dar acestea trebuie sa
contina informatiile minimale stabilite la alin. (2), (3) si (5).
(7) Totusi, in anexele nr. 1-4 la prezentul ordin se propun modele orientative
ale jurnalelor si registrelor, care sa se tina conform art. 156 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.
Art. 2. - (1) Documentele prevazute la art. 1 se pot intocmi manual, prin
procedee mecanografice, prin utilizarea sistemului informatic, dupa caz.
(2) Documentele prevazute la art. 1 se pot stoca prin orice metode si in orice
loc in urmatoarele conditii:
a) locul de stocare sa se afle pe teritoriul Romaniei, cu exceptia celor
intocmite prin mijloace electronice, care pot fi pastrate in orice loc, daca pe
perioada stocarii:
1. se garanteaza accesul on-line la datele respective;
2. se garanteaza integritatea continutului documentelor respective;
b) documentele prevazute la art. 1 sau continutul acestora, in cazul stocarii
prin mijloace electronice, sa fie puse la dispozitia organelor fiscale
competente fara nicio intarziere, ori de cate ori se solicita acest lucru.
Art. 3. - Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea
adaugata conform art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificarile ulterioare, au obligatia sa depuna semestrial, pana la data de 25 a
lunii urmatoare incheierii semestrului, la organul fiscal de care apartin, lista
in format electronic a facturilor emise pentru livrarile si prestarile efectuate
catre cumparatori/beneficiari din tara. Lista va cuprinde, pentru fiecare
factura emisa, numarul si data emiterii, denumirea si codul de inregistrare al
cumparatorului/beneficiarului, valoarea tranzactiei si taxa pe valoarea adaugata
aferenta.
Art. 4. - Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul
ministrului finantelor publice nr. 171/2004 pentru aprobarea unor formulare
financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adaugata,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 73 din 28 ianuarie
2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, si va intra in vigoare la 1 ianuarie 2007.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|