.

21 Februarie 2007
contabilitateafirmei.ro
 

GESTIONAREA DOCUMENTELOR ADMINISTRATIVE DE INSOTIRE IN CAZUL DEPLASARII PRODUSELOR ACCIZABILE

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


ORDIN NR. nr. 110 / 2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv- Monitorul Oficial nr.121 / 19 Februarie 2007

 Art. 1. - Se aproba Procedura de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul comunitar, prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Se aproba formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", cod M.F.P. 14.13.01.03/d, prevazut in anexa nr. 3.
(2) Formularul 121 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 4.
(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului 121 sunt prevazute in anexa nr. 5.
Art. 4. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 5. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se infiinteaza, in cadrul fiecarei unitati fiscale teritoriale in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozite fiscale, o structura de gestiune a documentelor administrative de insotire a produselor accizabile, organizata la nivel de serviciu, birou sau compartiment.
(2) Regulamentul de organizare si functionare al unitatilor fiscale teritoriale se completeaza in mod corespunzator.
(3) Numarul de posturi necesar functionarii structurii organizatorice se va asigura prin redistribuire din numarul de posturi vacante/ocupate, din cadrul structurii de administrare, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat pentru fiecare directie generala a finantelor publice prin ordin al ministrului finantelor publice.

Art. 6. - Serviciul/biroul/compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire a produselor accizabile are ca atributii principale urmatoarele:
a) procesarea si organizarea evidentei exemplarului 5 al documentelor administrative de insotire primite de la expeditorii produselor accizabile in format electronic;
b) procesarea si organizarea evidentei exemplarului 4 al documentelor administrative de insotire sau a documentului unic vamal, dupa caz, transmise de primitorii produselor accizabile;
c) verificarea formala a datelor inscrise in documentele administrative de insotire;
d) colaborarea cu organul de control competent in scopul verificarii neconcordantelor sesizate in documentele administrative de insotire, precum si in circuitul acestora;
e) incheierea circuitului documentelor administrative de insotire, prin verificarea existentei exemplarelor 4 si 5 ale documentelor administrative de insotire in evidenta organelor fiscale;
f) stabilirea si identificarea gradului de risc fiscal in cazul transporturilor de produse accizabile in regim suspensiv;
g) transmiterea documentelor administrative de insotire pentru tranzactiile intracomunitare Serviciului central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala;
h) acordarea aprobarii pentru necompletarea casutelor din documentul administrativ de insotire in cazurile prevazute de normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
i) orice alte sarcini ce ii revin din procedurile privind gestiunea documentelor administrative de insotire si administrare a accizelor.

Art. 7. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se infiinteaza, in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si in cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, compartimentul de schimb international de informatii. Compartimentul de schimb international de informatii functioneaza in subordinea directorului executiv adjunct coordonator al Activitatii de Control Fiscal si este coordonat si indrumat metodologic de catre Serviciul central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala din Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(2) Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili se completeaza in mod corespunzator.
(3) Numarul de posturi necesar functionarii structurii organizatorice se va asigura prin utilizarea a 130 de posturi dintre cele prevazute pentru Ministerul Finantelor Publice, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2006 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana, repartizate astfel:
a) cate 3 posturi pentru fiecare directie generala a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti;
b) 4 posturi pentru Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Art. 8. - Compartimentul de schimb international de informatii are ca atributii principale urmatoarele:
a) transmite catre Serviciul central de legaturi, periodic sau la cerere, informatii si date necesare gestionarii activitatii de cooperare administrativa intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si administratiile fiscale ale statelor membre ale Uniunii Europene;
b) primeste informatiile si datele transmise de Serviciul central de legaturi, referitoare la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
c) organizeaza si gestioneaza evidenta solicitarilor, informatiilor si datelor primite si a celor transmise de la/catre Serviciul central de legaturi;
d) efectueaza sau solicita structurilor competente, cu avizul sefului ierarhic superior si al directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea de actiuni de inspectie fiscala, in vederea solutionarii solicitarilor primite de la Serviciul central de legaturi;
e) asigura si urmareste respectarea termenelor de solutionare a solicitarilor primite de la Serviciul central de legaturi;
f) asigura comunicarea dintre Serviciul central de legaturi si structurile teritoriale competente in gestionarea documentelor administrative de insotire a produselor accizabile;
g) colaboreaza cu compartimentele de inspectie fiscala in pregatirea si desfasurarea actiunilor de inspectie fiscala la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
h) participa la elaborarea tematicilor si metodologiilor de inspectie fiscala in domeniul inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare;
i) verifica modul de aplicare, de catre organele de inspectie fiscala, a metodologiilor si procedurilor din domeniul inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare;
j) indruma activitatea organelor de inspectie fiscala in cazul inspectiei fiscale la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
k) primeste din partea compartimentelor de inspectie fiscala solicitari destinate altor state membre ale Uniunii Europene, pentru verificarea unor tranzactii intracomunitare ale contribuabililor romani, si le transmite Serviciului central de legaturi;
l) intocmeste periodic raportari catre Serviciul central de legaturi si/sau catre conducerea directiei.
Art. 9. - Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice asigura realizarea si implementarea aplicatiilor informatice suport pentru aplicarea procedurilor prevazute in prezentul ordin.
Art. 10. - Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala si Directia de organizare si resurse umane din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei si Directia generala a politicilor si resurselor umane din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 11. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA Nr. 4

INSTRUCTIUNI
pentru completarea Declaratiei privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv

1. In temeiul dispozitiilor art. 194, coroborat cu art. 1891 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, declaratia privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv se depune de catre antrepozitarul autorizat, in cazul neprimirii exemplarului 3 al documentului administrativ de insotire de la antrepozitul fiscal primitor, in situatia livrarilor de produse accizabile in regim suspensiv, in maximum 5 zile de la expirarea termenului de 45 de zile lucratoare de la data expedierii produsului accizabil.
2.1. Declaratia se depune in format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la posta, prin scrisoare recomandata;
- prin SEN, de catre marii contribuabili.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul pe suport hartie, semnat si stampilat, conform legii.
Formularul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la organul fiscal, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar se pastreaza de catre antrepozitar.
Formatul electronic al declaratiei se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice si se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
Modul de completare a declaratiei
Declaratia depusa initial se poate rectifica prin depunerea unei noi declaratii, pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular.
Cartusul A. "Date de identificare ale platitorului" contine:
1. Cod de identificare fiscala - se inscrie codul primit la inregistrarea in evidentele fiscale, inscris in certificatul de inregistrare fiscala.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
2. "Denumire" - se inscrie denumirea contribuabilului.
Se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al contribuabilului.
Cartusul B. "Diferente de accize"
"Documentul administrativ de insotire" - se completeaza prin inscrierea seriei si numarului documentului administrativ de insotire.
"Codul de accize al expeditorului" - se completeaza cu codul de inregistrare pentru accize atribuit expeditorului de catre autoritatea fiscala competenta.
"Data expedierii produselor accizabile" - se completeaza cu data inscrisa pe exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
"Tipul accizei" - se completeaza conform Nomenclatorului din anexa la declaratie.
"Codul bugetar" - se completeaza cu codul aferent accizei de plata.
"Suma datorata" - se va inscrie suma de plata aferenta operatiunii. Suma va fi inscrisa in lei.

ANEXA Nr. 5

CARACTERISTICI
de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularelor

1. Denumire: Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv
1.1. cod: 14.13.01.03/d;
1.2. format: A4/t1;
1.3. U.M.: seturi;
1.4. caracteristici de tiparire: se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare, cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie gratuit de Ministerul Finantelor Publice.
1.5. se difuzeaza: gratuit;
1.6. se utilizeaza la: declararea diferentelor rezultate din neprimirea de catre antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil in regim suspensiv, in termen de 45 de zile lucratoare, a exemplarului 3 al documentului administrativ de insotire, certificat de organul fiscal competent;
1.7. se intocmeste de catre contribuabil in doua exemplare;
1.8. circula:
- originalul la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitarul expeditor;
- copia la contribuabil;
1.9. se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.

Procedura de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv

A. Documentul administrativ de insotire
1. Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv este permisa numai atunci cand transportul este insotit de documentul administrativ de insotire, in conditiile titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, si ale normelor metodologice pentru aplicarea acestuia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
2. In cazul deplasarii produselor accizabile intre doua antrepozite fiscale in regim suspensiv sau intre un antrepozit fiscal si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar, in cazul in care antrepozitul expeditor isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, acest document se intocmeste in 5 exemplare, care se utilizeaza potrivit dispozitiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal.
3. In cazul deplasarii produselor accizabile intre un antrepozit fiscal care isi desfasoara activitatea intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, in calitate de expeditor, si un antrepozit fiscal, operator inregistrat sau neinregistrat, care isi desfasoara activitatea in Romania, in calitate de primitor, documentul administrativ de insotire sau un alt document comercial prevazut in legislatia acelui stat membru se intocmeste in 4 exemplare, care se utilizeaza conform pct. 14 alin. (3) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
4. In cazul deplasarii produselor accizabile intre un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal care isi desfasoara activitatea in Romania, in calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului administrativ unic reglementat de legislatia vamala vor fi folosite cu rol de document administrativ de insotire, conform pct. 15 alin. (5) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
B. Organizarea evidentei documentelor administrative de insotire
1. Documentele administrative de insotire primite de organele fiscale competente se inregistreaza in urmatoarele evidente, organizate in format electronic, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1a) la prezenta procedura:
a) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei;
b) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei;
c) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, pentru tranzactiile intracomunitare, care fac obiectul analizei de risc efectuate de Serviciul central de legaturi;
d) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depus de antrepozitul fiscal, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat pentru produsele primite in regim suspensiv din Uniunea Europeana.
2. Evidentele se organizeaza si se gestioneaza de compartimentele cu atributii in gestiunea documentelor administrative de insotire.
C. Deplasarea produselor accizabile, in regim suspensiv, intre doua antrepozite fiscale situate pe teritoriul Romaniei
I. Gestiunea documentului administrativ de insotire, transmis de catre antrepozitul fiscal expeditor (exemplar 5)
1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor, exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire catre organul fiscal teritorial in a carui raza isi desfasoara activitatea, denumit in continuare organ fiscal competent.
1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire se depune in format electronic, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat conform legii.
1.3. Formatul electronic al documentului administrativ de insotire se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice.
1.4. Programul de asistenta este pus la dispozitie contribuabililor gratuit, de catre unitatile fiscale, sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
1.5. La aceeasi adresa pot fi consultate si conditiile tehnice care trebuie indeplinite pentru utilizarea programului de asistenta.
2. Zilnic, compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire, denumit in continuare compartiment de specialitate, preia de la registratura organului fiscal, pe baza de nota de predare-primire, documentele administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire exemplar 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei.
3.1. In maximum o zi de la preluare, compartimentul de specialitate efectueaza o verificare formala a documentelor administrative de insotire primite si urmareste daca:
a) datele de identificare inscrise in documentul administrativ de insotire, referitoare atat la antrepozitul expeditor, cat si la cel primitor, sunt valide, inclusiv valabilitatea autorizatiilor de antrepozit fiscal;
b) produsele inscrise in documentul administrativ de insotire sunt incluse in listele de produse ce au fost autorizate in prealabil pentru cele doua antrepozite fiscale (expeditor si primitor);
c) garantiile sunt depuse la organele fiscale in conditiile legii.
3.2. In cazul in care din verificari se constata neconcordante, compartimentul de specialitate solicita organului de control competent verificarea conformitatii datelor inscrise in exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
3.3. In acest scop, compartimentul de specialitate transmite, in termen de maximum o zi de la verificare, organului de control competent, o lista a documentelor administrative de insotire care au prezentat neconcordante.
3.4. Pentru fiecare pozitie din lista se comunica in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
- persoana care a expediat produsul accizabil si codul de identificare fiscala al acesteia;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- seria si numarul documentului administrativ de insotire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire;
- neconcordantele constatate.
4. Formatul hartie al documentelor prelucrate se arhiveaza de catre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire.
II. Gestiunea documentului administrativ de insotire transmis de catre antrepozitul fiscal primitor (exemplar 4)
1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor, exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire, care insoteste transportul, catre organul fiscal competent in a carui raza isi desfasoara activitatea.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratura, pe baza de nota de predare-primire, documentele administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire se preiau in baza de date informatiile cuprinse in macheta prevazuta in anexa nr. 1b) la prezenta procedura.
4. A doua zi dupa primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de insotire, informatiile din acesta, preluate potrivit pct. 3, se transmit organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla antrepozitul expeditor, prin intermediul suportului informatic pus la dispozitie de Directia generala a tehnologiei informatiei.
5. Formatul hartie al documentelor inregistrate se arhiveaza de catre compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire.
III. Inchiderea circuitului documentelor administrative de insotire
1.1. Circuitul documentelor administrative de insotire se inchide, la nivelul fiecarui compartiment de specialitate, daca unui exemplar 5 al documentului administrativ de insotire i se aloca un exemplar 4 corespunzator aceluiasi transport de produse accizabile, documentele cu regim special avand elemente de identificare identice (numar si serie, antrepozit expeditor, antrepozit primitor, produse accizabile transportate).
1.2. In acest caz, aplicatia genereaza un mesaj care confirma inchiderea circuitului documentului administrativ de insotire. Exemplarul tiparit al mesajului generat de sistemul informatic se arhiveaza de catre compartimentul de specialitate, impreuna cu exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
1.3. In situatia in care, informatiile cuprinse in exemplarul 5 nu coincid cu informatiile cuprinse in exemplarul 4, documente cu regim special avand acelasi numar si aceeasi serie, circuitul documentelor nu poate fi inchis.
1.4. Atat inchiderea circuitului, cat si orice alta faza intermediara prin care trec documentele administrative de insotire se inregistreaza in evidentele documentelor administrative de insotire.
2. Daca, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii produselor accizabile, exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire nu i-a fost alocat, la nivelul compartimentului de specialitate, exemplarul 4 cu elemente de identificare identice, circuitul documentului administrativ de insotire nu poate fi inchis.
3. Bilunar, la datele de 1 si 16 ale fiecarei luni, compartimentul de specialitate transmite organului de control competent:
a) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost inchis, ca urmare a lipsei exemplarului 4, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire;
b) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost inchis, intrucat exemplarul 4 prezenta diferente, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- informatiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire care prezinta diferentele prevazute la cap. C pct. II alin. 3;
c) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost inchis, intrucat pentru exemplarul 4 nu a putut fi gasit un exemplar 5 corespondent, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- informatiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire, prevazute la cap. C pct. II alin. 3.
IV. Obligatii declarative ale antrepozitarilor expeditori
1. Daca antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil in regim suspensiv nu primeste, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, certificat de organul fiscal competent, acesta este obligat sa instiinteze compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile, potrivit dispozitiilor art. 1891 din Codul fiscal.
2. Totodata, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, in termenul prevazut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", intocmita potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
V. Gestiunea documentelor administrative de insotire in cazul antrepozitarilor autorizati pentru productia de alcool etilic si pentru prelucrarea acestuia
1. Documentele administrative de insotire intocmite de antrepozitarii autorizati pentru productia de alcool etilic si pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate, pe toate cele 5 exemplare, de catre reprezentantul desemnat de organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitarul expeditor.
2. Daca antrepozitele fiscale de productie pentru alcoolul etilic si de prelucrare a acestuia se afla in localitati diferite, gestiunea documentelor administrative de insotire se face potrivit cap. C pct. I sau II, dupa caz.
3. Daca antrepozitele fiscale de productie pentru alcoolul etilic si de prelucrare a acestuia se afla in acelasi loc, documentul administrativ de insotire se intocmeste in 3 exemplare, in conditiile pct. 14 alin. (8) din normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. In aceasta situatie, antrepozitul fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire certificat compartimentului de specialitate din cadrul organului fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea.
D. Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar
I. Gestiunea documentelor administrative de insotire (exemplarul 4) sau a altor documente comerciale cu rol de document administrativ de insotire in cazul produselor accizabile primite in Romania in regim suspensiv dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene
1. In situatia in care produsele accizabile sunt deplasate in regim suspensiv dintr-un antrepozit fiscal aflat intr-un alt stat membru al Uniunii Europene intr-un antrepozit fiscal la un operator inregistrat sau neinregistrat aflat in Romania, primitorul transmite organului fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de insotire a produsului accizabil.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratura documentele administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4 pentru produse primite din Uniunea Europeana.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire care prezinta diferente se preiau in baza de date informatiile cuprinse in macheta prevazuta in anexa nr. 1b) la prezenta procedura si se trateaza potrivit cap. D pct. II lit. A.
4. Formatul hartie al exemplarului 4 al documentului administrativ de insotire se arhiveaza de compartimentul de specialitate.
II. Gestiunea documentelor administrative de insotire - exemplarul 4 care prezinta lipsuri si nereguli pe parcursul circulatiei in regim suspensiv a produselor accizabile
A. In cazul in care Romania este statul de destinatie
1. Compartimentul de specialitate care primeste exemplarul 4 al unui document administrativ de insotire, care contine pierderi sau lipsuri de produse intervenite pe parcursul transportului si constatate de autoritatea competenta a unui stat membru, aplica procedura prevazuta la pct. 182 alin. (2)-(4) din normele de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
2.1. Compartimentul de specialitate intocmeste un referat care cuprinde in mod obligatoriu:
- numarul si seria documentului administrativ de insotire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competenta a statului membru respectiv;
- incadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea competenta a statului membru respectiv in situatiile prevazute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal, cu mentionarea temeiului legal;
- stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
2.2. Referatul se vizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se aproba de catre conducatorul unitatii fiscale, seful adjunct de administratie sau directorul executiv adjunct coordonator, dupa caz.
3. In baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o instiintare care cuprinde:
- numarul si seria documentului administrativ de insotire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- autoritatea competenta a statului membru care a constatat pierderile sau lipsurile de produse;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competenta a statului membru care se incadreaza in situatiile prevazute la art. 192 alin. (4) din Codul fiscal;
- baza de impozitare a accizelor stabilita potrivit prevederilor titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
4. Compartimentul de specialitate transmite instiintarea prevazuta la pct. 3 impreuna cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de insotire Serviciului central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala, prin intermediul compartimentului de schimb international de informatii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice.
5. Instiintarea prevazuta la pct. 3 impreuna cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de insotire se transmit de catre Serviciul central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala autoritatii fiscale competente care a stabilit sau a constatat lipsurile ori pierderile de produse accizabile.
B. In cazul in care Romania este statul in care au fost stabilite sau constatate lipsurile ori pierderile de produse accizabile
1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse accizabile, scutite potrivit legislatiei din statul de destinatie, precum si baza de calcul a accizei, impreuna cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de insotire, primite de la autoritatea competenta a statului membru de destinatie al transportului de produse accizabile, se transmite Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
2. Dupa primirea documentatiei prevazute la pct. 1, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti calculeaza acciza datorata, pe baza cotelor aplicabile in Romania la data cand s-au produs pierderile sau a fost inregistrata pierderea.
3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti emite Decizia privind stabilirea obligatiei de plata a accizelor datorate in cazul pierderilor sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul circulatiei intracomunitare in regim suspensiv al produselor accizabile, prevazuta in anexa nr. 1c) la prezenta procedura.
4. In vederea recuperarii accizelor stabilite, Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti va aplica, potrivit competentelor, masurile pentru recuperarea intr-un alt stat membru a creantelor stabilite prin titluri de creanta in Romania.
III. Gestiunea documentelor administrative de insotire (exemplarul 5) in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, intr-un alt stat membru al Uniunii Europene
1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire transmis de antrepozitul fiscal expeditor din Romania, dispozitiile cap. C pct. I sunt aplicabile in mod corespunzator.
2. Dupa inregistrarea in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, pentru tranzactiile intracomunitare, compartimentul de specialitate va efectua analiza de risc.
3. Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul comunitar este prevazuta in anexa nr. 2 la ordin.
IV. Obligatii declarative
1. Daca antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil in regim suspensiv nu primeste, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii, exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire certificat de autoritatea fiscala in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal primitor, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sa instiinteze despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile.
2. Totodata, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune, in termenul prevazut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", intocmita potrivit modelului aprobat prin anexa nr. 3 la ordin.
E. Deplasarea produselor accizabile intre un antrepozit fiscal din Romania si un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar sau intre un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal din Romania
1. In situatia in care produsele accizabile sunt transportate in regim suspensiv de la un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar catre un antrepozit fiscal situat pe teritoriul Romaniei, primitorul transmite catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 3 al documentului administrativ unic reglementat de legislatia vamala.
2. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile cap. D pct. I sau II, dupa caz.
3. In situatia in care produsele accizabile sunt transportate in regim suspensiv de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul Romaniei catre un birou vamal de iesire de pe teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite catre organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
4. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile cap. D pct. III.

Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul comunitar

I. Aspecte generale
Procedura prevazuta in aceasta anexa se aplica in vederea determinarii gradului de risc pe care il comporta toate livrarile de produse accizabile transportate in regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Analiza de risc se realizeaza in doua etape, asa cum sunt descrise la cap. II si III:
- stabilirea punctajului indicatorilor care reflecta comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat;
- stabilirea punctajului indicatorilor care reflecta riscul prezentat de livrarea de produse accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Dupa parcurgerea acestor etape se va obtine Coeficientul de risc al transportului (CRT). Coeficientul de risc al transportului (CRT) reprezinta o suma obtinuta automat in urma analizei de risc, clasificata ulterior pe 3 niveluri de risc, indicand proportional si in ordine crescatoare riscul dezvoltat:
- CRT stabilit este sub valoarea de 10 puncte ponderate - fara risc;
- CRT stabilit este intre valorile de 11-60 de puncte ponderate - risc scazut;
- CRT stabilit este intre valorile 61-100 de puncte ponderate - risc ridicat.
Un CRT se va acorda fiecarui DAI aferent unui transport pe teritoriul comunitar si va fi determinat la momentul primirii exemplarului 5 din DAI de catre Serviciul central de legaturi, cu suportul Directiei generale a tehnologiei informatiei, in baza de date centrala.
Se va identifica un grad de risc al transportului respectiv, pe baza datelor detinute despre antrepozitarul autorizat si antrepozitul fiscal expeditor si a celor din documentul administrativ de insotire. Fiecarui indicator de risc i se acorda o pondere la calcularea CRT, care reprezinta procentul ariei de risc in cadrul riscului general.
Valoarea CRT reprezinta ponderea punctajelor indicatorilor de risc care reflecta comportamentul fiscal al antrepozitarului si a celor asociati livrarii de produse accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Exceptie vor face de la analiza de risc urmatoarele categorii de operatiuni care se vor califica in mod automat ca avand un risc ridicat:
- operatiuni avand ca obiect tranzactiile cu tigarete, alcool etilic si bauturi spirtoase provenind sau avand ca destinatie o tara terta;
- livrari de produse accizabile realizate de antrepozitarii aflati in stare de insolvabilitate;
- livrarile de produse accizabile realizate de antrepozitarii care se afla in prima luna de activitate;
- operatiuni realizate de antrepozitari care au fost declarati inactivi.
II. Indicatori care reflecta comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat expeditor
II.1 . Indicatori calculati de catre autoritatea fiscala teritoriala in a carei administrare se afla antrepozitarul expeditor
Indicatorii se calculeaza pentru prima data in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei proceduri si apoi semestrial, incepand cu data de 5 august 2007, intr-un termen de maximum 5 zile.
Inainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, compartimentul de specialitate din cadrul autoritatii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va solicita in scris compartimentelor de specialitate implicate confirmarea actualizarii la zi a tuturor bazelor de date care furnizeaza informatii utilizate in aplicarea procedurii.
Dupa calcularea indicatorilor, compartimentul de specialitate din cadrul autoritatii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va comunica punctajele catre Serviciul central de legaturi.
Indicatorii urmariti si punctajul aferent acestora sunt:
1. Marimea contribuabilului
Punctaj:
0 puncte - mari contribuabili;
50 de puncte - contribuabili mijlocii si mici.
2. Antecedente fiscale
Punctaj:
0 puncte - nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
100 de puncte - are fapte inscrise in cazierul fiscal.
3. Modul de verificare a antrepozitarului (sumele reprezinta rezultatele cumulate ale tuturor inspectiilor fiscale efectuate in perioada de referinta)
Punctaj:
0 puncte - a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani si au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 10.000 lei;
50 de puncte - a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani si au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 10.000 lei si pana la 100.000 lei;
70 de puncte - a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani si au fost calculate sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 100.000 lei;
100 de puncte - nu a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani.
4. Sanctiuni aplicate
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul nu a primit nicio sanctiune contraventionala la regimul produselor accizabile, prevazuta in Codul de procedura fiscala, in ultimele 12 luni;
50 de puncte - antrepozitarul a primit pana la 3 sanctiuni contraventionale la regimul produselor accizabile, prevazute in Codul de procedura fiscala, in ultimele 12 luni;
100 de puncte - antrepozitarul a primit mai mult de 3 sanctiuni contraventionale la regimul produselor accizabile, prevazute in Codul de procedura fiscala, in ultimele 12 luni.
5. Documente administrative de insotire neinchise
Punctaj:
0 puncte - nu are documente administrative de insotire neinchise in ultimele 12 luni;
100 de puncte - are documente administrative de insotire neinchise in ultimele 12 luni.
6. Gradul de conformare la indeplinirea obligatiilor declarative prevazute de vectorul fiscal
Punctaj:
0 puncte - indeplinirea voluntara si la termen a tuturor obligatiilor declarative in ultimele 12 luni;
50 de puncte - indeplinirea tuturor obligatiilor declarative in ultimele 12 luni, dar fara respectarea termenelor legale;
100 de puncte - neindeplinirea partiala sau totala a obligatiilor declarative in ultimele 12 luni (cel putin un impozit sau o taxa nedeclarata in ultimele 12 luni).
7. Executari silite inregistrate
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul nu a fost supus unei executari silite de la autorizarea sa;
50 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executari silite mai vechi de un an;
100 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executari silite in ultimul an.
8. Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat (total datorat - total de rambursat/restituit)
Punctaj:
0 puncte - contribuabili care nu au datorii;
10 puncte - contribuabili mari care au datorii sub 500.000 lei, contribuabili mici si mijlocii care au datorii sub 350.000 lei;
50 de puncte - contribuabili mari care au datorii intre 500.001 lei si 1.000.000 lei, contribuabili mici si mijlocii care au datorii intre 350.001 lei si 1.000.000 lei;
100 de puncte - contribuabilii care au datorii ce depasesc 1.000.000 lei.
9. Nivelul capitalurilor totale (se calculeaza potrivit bilantului pentru ultimul an fiscal incheiat)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale de peste 10.000.000 lei;
10 puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale intre 5.000.001 si 10.000.000 lei;
50 de puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale intre 1.000.001 si 5.000.000 lei;
100 de puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu exista date pentru calcularea indicatorului.
10. Active imobilizate (se calculeaza potrivit bilantului pentru ultimul an fiscal incheiat)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul detine active imobilizate de peste 10.000.000 lei;
10 puncte - antrepozitarul detine active imobilizate intre 5.000.001 si 10.000.000 lei;
50 de puncte - antrepozitarul detine active imobilizate intre 1.000.001 si 5.000.000 lei;
100 de puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu exista date pentru calcularea indicatorului.
11. Variatii ale rezultatelor fiscale anuale - profit/pierdere (se calculeaza potrivit bilanturilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali incheiati)
Punctaj:
0 puncte - daca a inregistrat profit in ultimii 2 ani fiscali incheiati, pentru care exista bilant depus, sau in cazul in care antrepozitarul este nou-infiintat, daca a incheiat primul an fiscal avand profit;
30 de puncte - daca a inregistrat profit in ultimul an si pierdere in anul anterior;
50 de puncte - daca a inregistrat in ultimul an fiscal pierdere si profit in anul anterior;
70 de puncte - daca a inregistrat pierdere in ultimii 2 ani consecutivi;
100 de puncte - daca a inregistrat pierdere in ultimii 3 ani consecutivi sau nu exista date pentru calcularea indicatorului.
12. Variatii ale cifrei de afaceri in ultimii 2 ani (se calculeaza potrivit bilanturilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali incheiati)
Se calculeaza:
Variatia = [(CA din ultimul an - CA din penultimul an)/CA din penultimul an] x 100
Punctaj:
0 puncte - daca a inregistrat o variatie pozitiva a cifrei de afaceri in ultimii 2 ani consecutivi de peste 25%;
30 de puncte - daca a inregistrat o variatie pozitiva a cifrei de afaceri in ultimii 2 ani consecutivi intre 0-25%;
100 de puncte - daca a inregistrat o variatie negativa a cifrei de afaceri in ultimii 2 ani consecutivi sau nu exista date pentru calcularea indicatorului.
13. Gradul de indatorare = (datorii totale/total active imobilizate) x 100 (se calculeaza potrivit bilantului pentru ultimul an fiscal incheiat)
Punctaj:
0 puncte - gradul de indatorare este sub 100%;
50 de puncte - gradul de indatorare este intre 101% si 150%;
100 de puncte - gradul de indatorare este peste 150% sau nu exista date pentru calcularea indicatorului.
II.2 . Indicatori calculati la nivel central
Indicatorii se calculeaza pentru prima data in termen de 10 zile de la intrarea in vigoare a prezentei proceduri si apoi semestrial incepand cu data de 5 august 2007, intr-un termen maxim de 5 zile.
Inainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, Directia generala a tehnologiei informatiei va lua masuri in vederea actualizarii la zi a tuturor bazelor de date care furnizeaza informatii utilizate in aplicarea procedurii.
Dupa calcularea indicatorilor, punctajele obtinute impreuna cu punctajele calculate pentru indicatorii mentionati la pct. II.1 si comunicati de catre autoritatea fiscala de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor vor fi pastrate intr-o baza de date.
Indicatorii urmariti si punctajul aferent acestora sunt:
14. Istoricul activitatii antrepozitarului
Punctaj:
0 puncte - data autorizarii antrepozitarului depaseste 3 ani, iar in aceasta perioada a functionat fara intreruperi de nicio natura (suspendarea autorizatiei unui antrepozit, incetarea activitatii);
20 de puncte - data autorizarii antrepozitarului este intre 1 si 3 ani, iar in aceasta perioada a functionat fara intreruperi de nicio natura (suspendarea autorizatiei unui antrepozit, incetarea activitatii);
50 de puncte - data autorizarii antrepozitarului depaseste un an, iar in aceasta perioada activitatea antrepozitarului a suferit intreruperi (incetarea activitatii urmata de o noua autorizare, suspendarea autorizatiei unui/unor antrepozit/antrepozite);
70 de puncte - data autorizarii antrepozitarului este intre un an si 6 luni;
100 de puncte - data autorizarii antrepozitarului nu depaseste 6 luni.
15. Schimbarea recenta a proprietarilor (potrivit ultimelor date comunicate de registrul comertului):
Punctaj:
0 puncte - acelasi actionar majoritar in ultimele 12 luni;
100 de puncte - actionarul majoritar a fost schimbat in ultimele 12 luni.
III. Indicatori care reflecta riscul prezentat de livrarea de produse accizabile in regim suspensiv
La momentul receptionarii exemplarului 5 al DAI, in format electronic, de catre autoritatea fiscala in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal expeditor, acesta va fi transmis in aceeasi zi lucratoare Directiei generale a tehnologiei informatiei, intr-o baza de date centrala.
DAI-urile receptionate dupa ora 18,00 vor fi transmise a doua zi lucratoare pana cel tarziu la ora 10,00.
Calcularea punctajelor indicatorilor de mai jos se va realiza la nivel central pe baza datelor din DAI.
Indicatorii urmariti si punctajul aferent acestora sunt:
16. Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor in functie de codul de accize completat in casuta 15 din DAI (se urmareste codul de accize al antrepozitarului roman si codul din Nomenclatorul activitatilor desfasurate in cadrul antrepozitului fiscal)
Punctaj:
0 puncte - antrepozite de productie si depozitare vin si bauturi fermentate, altele decat bere si vin (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsele autorizate in SEED au codurile W2 si W3);
20 de puncte - antrepozite de productie si depozitare bere (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsul autorizat in SEED are codul B);
30 de puncte - antrepozite de productie tigari si tigari de foi, tutun destinat rularii in tigarete si alt tutun de fumat (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt PP, iar produsele autorizate in SEED au codurile T3, T4 sau T5);
40 de puncte - antrepozite de productie si depozitare tigarete (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsul autorizat in SEED are codul T2);
50 de puncte - antrepozite de productie si depozitare produse intermediare (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsul autorizat in SEED are codul I);
70 de puncte - antrepozite de productie si depozitare produse energetice (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsele autorizate in SEED au codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 si E9.2);
80 de puncte - antrepozite de productie/depozitare alcool etilic si bauturi spirtoase (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt PP sau DD, iar produsele autorizate in SEED au codurile S2, S3, S4 si S5);
90 de puncte - antrepozite de depozitare produse energetice (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si produsele autorizate in SEED au codurile E4.1-E4.9);
100 de puncte - antrepozite de productie produse energetice (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt PP si produsele autorizate in SEED au codurile E4.1-E4.9).
17. Tipul de autorizare a operatorului destinatar (se urmareste codul de accize al primitorului din casuta 7 din DAI)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitar autorizat;
50 de puncte - operator inregistrat;
100 de puncte - operator neinregistrat.
18. Tipul de autorizare atribuit locului livrarii produselor conform datelor declarate in casuta 7a din DAI (se verifica in baza de date SEED si se urmareste pentru ce este autorizat conform nomenclatorului de activitati din SEED)
Punctaj:
0 puncte - vin si bauturi fermentate, altele decat bere si vin (codurile W2 si W3);
20 de puncte - bere (codul B);
40 de puncte - produse din tutun (codurile T2, T3, T4 sau T5);
50 de puncte - produse intermediare (codul I);
70 de puncte - produse energetice (codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 si E9.2);
80 de puncte - alcool etilic si bauturi spirtoase (codul S2, S3, S4 si S5);
100 de puncte - produse energetice (coduri E4.1 - E4.9) sau nu exista nicio codificare.
19. Produsele accizabile care fac obiectul transportului in regim suspensiv (casutele 19a, 19b si 19c)
Punctaj:
0 puncte - vinuri (NC 2204, 2205), bere (NC 2203 00 sau orice produs care contine un amestec de bere si de bauturi nealcoolice, incadrat la codul NC 2206 00), precum si alte coduri NC care nu se regasesc la punctajele de mai jos;
20 de puncte - tutun prelucrat (NC 2400, 2401, 2402, 2403);
50 de puncte - benzina cu plumb (NC 2710 11 31, 2710 11 51, 2710 11 59), benzina fara plumb (NC 2710 11 31, NC 2710 11 41, NC 2710 11 45, 2710 11 49, 2710 11 70 si 2710 11 90), motorina (NC de la 2710 1941 pana la 2710 19 49), petrol lampant (kerosen) - 2710 19 21 si 2710 19 25, gaz petrolier lichefiat cu codurile NC de la 2711 12 11 pana la 2711 19 00, gaz natural cu codurile NC 2711 11 00 si 2711 21 00, pacura cu codurile NC de la 2710 19 61 pana la 2710 19 69, carbune si cocs cu codurile NC 2701, 2702 si 2704;
100 de puncte - alcool etilic (NC 2207, 2208, 2204, 2205 si 2206).
20. Cantitatea sau greutatea neta a produselor accizabile livrate in regim suspensiv
Plafon cantitativ:
• NC 2207 alcool etilic nedenaturat cu o concentratie alcoolica mai mare sau egala cu 80% in cantitate de 20 Hl alcool pur (20°C);
• NC 2208 bauturi spirtoase in cantitate de 12 Hl volum de bauturi;
• NC 2402.20 tigarete in cantitate de 500.000 unitati.
Punctaj:
10 puncte - antrepozitarul livreaza cantitati sub plafonul cantitativ mai sus mentionat;
50 de puncte - antrepozitarul livreaza cantitati care nu depasesc cu mai mult de 20% plafonul cantitativ mai sus mentionat;
100 de puncte - antrepozitarul livreaza cantitati care depasesc cu mai mult de 20% plafonul cantitativ mai sus mentionat.
IV. Ponderea punctajelor indicatorilor de risc
Punctajul final (CRT) se calculeaza prin insumarea punctajelor aferente fiecaruia dintre indicatorii mentionati la pct. II si III, ponderate cu procentele prevazute in tabelul de mai jos:
........
Daca prin ponderare CRT nu este numar intreg, acesta va fi rotunjit.
Calculul CRT aferent unui DAI receptionat se realizeaza automat de catre sistemul informatic, la primirea DAI in baza de date centrala.
V. Utilizarea rezultatelor analizei de risc
Dupa calcularea CRT pentru DAI-urile primite intr-o zi lucratoare, Serviciul central de legaturi, cu suportul Directiei generale a tehnologiei informatiei, va lua urmatoarele masuri:
- va transmite DAI-urile impreuna cu CRT aferent compartimentului de schimb international de informatii din cadrul autoritatii competente in a carei raza isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal expeditor, in vederea asigurarii evidentei la nivel judetean;
- va transmite DAI-urile cu risc ridicat Directiei supraveghere produse accizabile si tranzite din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, in vederea supravegherii transporturilor ce se desfasoara pe teritoriul national pentru a asigura legalitatea miscarii produselor accizabile in regim suspensiv;
- va transmite un mesaj de alerta catre statul membru, de destinatie al transportului, atunci cand CRT este cuprins intre 61-100 de puncte ponderate;
- atunci cand CRT este cuprins intre 11-60 de puncte ponderate, va analiza DAI-urile respective si va decide asupra oportunitatii transmiterii unui mesaj de informare catre statul membru, de destinatie al transportului.
Baza de date cu DAI-uri intracomunitare clasificate in functie de nivelul de risc va fi disponibila pentru consultare Serviciului central de legaturi, in vederea indeplinirii angajamentelor ce revin Romaniei conform legislatiei nationale si comunitare in ceea ce priveste schimbul de informatii si cooperarea administrativa pe linie de accize.

 

Categorii: declaratii fiscale | accize | formulare

Cuvinte cheie: gestionare documente adiministrative de insotire | formular 121 | monitorul oficial nr.121 din 19 februarie 2007

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics