21 Februarie 2007
contabilitateafirmei.ro
GESTIONAREA DOCUMENTELOR ADMINISTRATIVE DE INSOTIRE IN CAZUL DEPLASARII PRODUSELOR ACCIZABILE
|
ORDIN NR. nr. 110 / 2007 privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv- Monitorul Oficial nr.121 / 19 Februarie 2007
Art. 1. - Se aproba Procedura de gestionare a documentelor
administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile
in regim suspensiv, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc
fiscal in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv,
pe teritoriul comunitar, prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Se aproba formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente
diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", cod M.F.P.
14.13.01.03/d, prevazut in anexa nr. 3.
(2) Formularul 121 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexa nr.
4.
(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale
formularului 121 sunt prevazute in anexa nr. 5.
Art. 4. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se infiinteaza, in
cadrul fiecarei unitati fiscale teritoriale in a carei raza teritoriala isi
desfasoara activitatea antrepozite fiscale, o structura de gestiune a
documentelor administrative de insotire a produselor accizabile, organizata la
nivel de serviciu, birou sau compartiment.
(2) Regulamentul de organizare si functionare al unitatilor fiscale teritoriale
se completeaza in mod corespunzator.
(3) Numarul de posturi necesar functionarii structurii organizatorice se va
asigura prin redistribuire din numarul de posturi vacante/ocupate, din cadrul
structurii de administrare, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat
pentru fiecare directie generala a finantelor publice prin ordin al ministrului
finantelor publice.
Art. 6. - Serviciul/biroul/compartimentul de gestiune a documentelor
administrative de insotire a produselor accizabile are ca atributii principale
urmatoarele:
a) procesarea si organizarea evidentei exemplarului 5 al documentelor
administrative de insotire primite de la expeditorii produselor accizabile in
format electronic;
b) procesarea si organizarea evidentei exemplarului 4 al documentelor
administrative de insotire sau a documentului unic vamal, dupa caz, transmise de
primitorii produselor accizabile;
c) verificarea formala a datelor inscrise in documentele administrative de
insotire;
d) colaborarea cu organul de control competent in scopul verificarii
neconcordantelor sesizate in documentele administrative de insotire, precum si
in circuitul acestora;
e) incheierea circuitului documentelor administrative de insotire, prin
verificarea existentei exemplarelor 4 si 5 ale documentelor administrative de
insotire in evidenta organelor fiscale;
f) stabilirea si identificarea gradului de risc fiscal in cazul transporturilor
de produse accizabile in regim suspensiv;
g) transmiterea documentelor administrative de insotire pentru tranzactiile
intracomunitare Serviciului central de legaturi din cadrul Directiei de
metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala;
h) acordarea aprobarii pentru necompletarea casutelor din documentul
administrativ de insotire in cazurile prevazute de normele metodologice de
aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile
ulterioare;
i) orice alte sarcini ce ii revin din procedurile privind gestiunea documentelor
administrative de insotire si administrare a accizelor.
Art. 7. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se infiinteaza, in
cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si in cadrul Directiei generale de administrare a marilor
contribuabili, compartimentul de schimb international de informatii.
Compartimentul de schimb international de informatii functioneaza in subordinea
directorului executiv adjunct coordonator al Activitatii de Control Fiscal si
este coordonat si indrumat metodologic de catre Serviciul central de legaturi
din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala din
Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(2) Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale ale
finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si al Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili se completeaza in mod
corespunzator.
(3) Numarul de posturi necesar functionarii structurii organizatorice se va
asigura prin utilizarea a 130 de posturi dintre cele prevazute pentru Ministerul
Finantelor Publice, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2006
privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei
pentru integrarea in Uniunea Europeana, repartizate astfel:
a) cate 3 posturi pentru fiecare directie generala a finantelor publice judetene
si a municipiului Bucuresti;
b) 4 posturi pentru Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Art. 8. - Compartimentul de schimb international de informatii are ca atributii
principale urmatoarele:
a) transmite catre Serviciul central de legaturi, periodic sau la cerere,
informatii si date necesare gestionarii activitatii de cooperare administrativa
intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si administratiile fiscale ale
statelor membre ale Uniunii Europene;
b) primeste informatiile si datele transmise de Serviciul central de legaturi,
referitoare la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
c) organizeaza si gestioneaza evidenta solicitarilor, informatiilor si datelor
primite si a celor transmise de la/catre Serviciul central de legaturi;
d) efectueaza sau solicita structurilor competente, cu avizul sefului ierarhic
superior si al directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea de actiuni
de inspectie fiscala, in vederea solutionarii solicitarilor primite de la
Serviciul central de legaturi;
e) asigura si urmareste respectarea termenelor de solutionare a solicitarilor
primite de la Serviciul central de legaturi;
f) asigura comunicarea dintre Serviciul central de legaturi si structurile
teritoriale competente in gestionarea documentelor administrative de insotire a
produselor accizabile;
g) colaboreaza cu compartimentele de inspectie fiscala in pregatirea si
desfasurarea actiunilor de inspectie fiscala la contribuabilii care efectueaza
tranzactii intracomunitare;
h) participa la elaborarea tematicilor si metodologiilor de inspectie fiscala in
domeniul inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare;
i) verifica modul de aplicare, de catre organele de inspectie fiscala, a
metodologiilor si procedurilor din domeniul inspectiei fiscale a operatiunilor
intracomunitare;
j) indruma activitatea organelor de inspectie fiscala in cazul inspectiei
fiscale la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
k) primeste din partea compartimentelor de inspectie fiscala solicitari
destinate altor state membre ale Uniunii Europene, pentru verificarea unor
tranzactii intracomunitare ale contribuabililor romani, si le transmite
Serviciului central de legaturi;
l) intocmeste periodic raportari catre Serviciul central de legaturi si/sau
catre conducerea directiei.
Art. 9. - Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului
Finantelor Publice asigura realizarea si implementarea aplicatiilor informatice
suport pentru aplicarea procedurilor prevazute in prezentul ordin.
Art. 10. - Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor,
Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala si Directia de
organizare si resurse umane din cadrul Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei si Directia generala a
politicilor si resurselor umane din cadrul Ministerului Finantelor Publice,
Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile
generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua
masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 11. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I.
ANEXA Nr. 4
INSTRUCTIUNI pentru completarea Declaratiei privind accizele aferente
diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv
1. In temeiul dispozitiilor art. 194, coroborat cu art. 1891 din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,
declaratia privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile
transportate in regim suspensiv se depune de catre antrepozitarul autorizat, in
cazul neprimirii exemplarului 3 al documentului administrativ de insotire de la
antrepozitul fiscal primitor, in situatia livrarilor de produse accizabile in
regim suspensiv, in maximum 5 zile de la expirarea termenului de 45 de zile
lucratoare de la data expedierii produsului accizabil.
2.1. Declaratia se depune in format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la posta, prin scrisoare recomandata;
- prin SEN, de catre marii contribuabili.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de
formularul pe suport hartie, semnat si stampilat, conform legii.
Formularul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la organul fiscal, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar se pastreaza de catre antrepozitar.
Formatul electronic al declaratiei se obtine prin folosirea programului de
asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice si se transmite organului
competent pe suport electronic.
Programul de asistenta este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de
unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului
Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
Modul de completare a declaratiei
Declaratia depusa initial se poate rectifica prin depunerea unei noi declaratii,
pe acelasi format, bifand casuta corespunzatoare de pe formular.
Cartusul A. "Date de identificare ale platitorului" contine:
1. Cod de identificare fiscala - se inscrie codul primit la inregistrarea in
evidentele fiscale, inscris in certificatul de inregistrare fiscala.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
2. "Denumire" - se inscrie denumirea contribuabilului.
Se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social,
sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al contribuabilului.
Cartusul B. "Diferente de accize"
"Documentul administrativ de insotire" - se completeaza prin inscrierea seriei
si numarului documentului administrativ de insotire.
"Codul de accize al expeditorului" - se completeaza cu codul de inregistrare
pentru accize atribuit expeditorului de catre autoritatea fiscala competenta.
"Data expedierii produselor accizabile" - se completeaza cu data inscrisa pe
exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
"Tipul accizei" - se completeaza conform Nomenclatorului din anexa la declaratie.
"Codul bugetar" - se completeaza cu codul aferent accizei de plata.
"Suma datorata" - se va inscrie suma de plata aferenta operatiunii. Suma va fi
inscrisa in lei.
ANEXA Nr. 5
CARACTERISTICI de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare
ale formularelor
1. Denumire: Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse
accizabile transportate in regim suspensiv
1.1. cod: 14.13.01.03/d;
1.2. format: A4/t1;
1.3. U.M.: seturi;
1.4. caracteristici de tiparire: se utilizeaza echipament informatic pentru
completare si editare, cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie
gratuit de Ministerul Finantelor Publice.
1.5. se difuzeaza: gratuit;
1.6. se utilizeaza la: declararea diferentelor rezultate din neprimirea de catre
antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil in regim suspensiv, in
termen de 45 de zile lucratoare, a exemplarului 3 al documentului administrativ
de insotire, certificat de organul fiscal competent;
1.7. se intocmeste de catre contribuabil in doua exemplare;
1.8. circula:
- originalul la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara
activitatea antrepozitarul expeditor;
- copia la contribuabil;
1.9. se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
Procedura de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in
cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv
A. Documentul administrativ de insotire
1. Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv este permisa numai atunci
cand transportul este insotit de documentul administrativ de insotire, in
conditiile titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in
continuare Codul fiscal, si ale normelor metodologice pentru aplicarea acestuia,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile
ulterioare.
2. In cazul deplasarii produselor accizabile intre doua antrepozite fiscale in
regim suspensiv sau intre un antrepozit fiscal si un birou vamal de iesire din
teritoriul comunitar, in cazul in care antrepozitul expeditor isi desfasoara
activitatea pe teritoriul Romaniei, acest document se intocmeste in 5 exemplare,
care se utilizeaza potrivit dispozitiilor art. 187 alin. (2) din Codul fiscal.
3. In cazul deplasarii produselor accizabile intre un antrepozit fiscal care isi
desfasoara activitatea intr-un alt stat membru al Uniunii Europene, in calitate
de expeditor, si un antrepozit fiscal, operator inregistrat sau neinregistrat,
care isi desfasoara activitatea in Romania, in calitate de primitor, documentul
administrativ de insotire sau un alt document comercial prevazut in legislatia
acelui stat membru se intocmeste in 4 exemplare, care se utilizeaza conform pct.
14 alin. (3) din normele metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul
fiscal.
4. In cazul deplasarii produselor accizabile intre un birou vamal de intrare in
teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal care isi desfasoara activitatea in
Romania, in calitate de primitor, cele 3 exemplare ale documentului
administrativ unic reglementat de legislatia vamala vor fi folosite cu rol de
document administrativ de insotire, conform pct. 15 alin. (5) din normele
metodologice pentru aplicarea titlului VII din Codul fiscal.
B. Organizarea evidentei documentelor administrative de insotire
1. Documentele administrative de insotire primite de organele fiscale competente
se inregistreaza in urmatoarele evidente, organizate in format electronic,
potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1a) la prezenta procedura:
a) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, depuse de
antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele expediate in regim suspensiv pe
teritoriul Romaniei;
b) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depuse de
antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite in regim suspensiv pe
teritoriul Romaniei;
c) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 5, pentru
tranzactiile intracomunitare, care fac obiectul analizei de risc efectuate de
Serviciul central de legaturi;
d) evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul 4, depus de
antrepozitul fiscal, operatorul inregistrat sau operatorul neinregistrat pentru
produsele primite in regim suspensiv din Uniunea Europeana.
2. Evidentele se organizeaza si se gestioneaza de compartimentele cu atributii
in gestiunea documentelor administrative de insotire.
C. Deplasarea produselor accizabile, in regim suspensiv, intre doua antrepozite
fiscale situate pe teritoriul Romaniei
I. Gestiunea documentului administrativ de insotire, transmis de catre
antrepozitul fiscal expeditor (exemplar 5)
1.1. Antrepozitul fiscal expeditor transmite, la momentul expedierii produselor,
exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire catre organul fiscal
teritorial in a carui raza isi desfasoara activitatea, denumit in continuare
organ fiscal competent.
1.2. Exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire se depune in format
electronic, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat conform legii.
1.3. Formatul electronic al documentului administrativ de insotire se obtine
prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor
Publice.
1.4. Programul de asistenta este pus la dispozitie contribuabililor gratuit, de
catre unitatile fiscale, sau poate fi descarcat de pe serverul de web al
Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.
1.5. La aceeasi adresa pot fi consultate si conditiile tehnice care trebuie
indeplinite pentru utilizarea programului de asistenta.
2. Zilnic, compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire,
denumit in continuare compartiment de specialitate, preia de la registratura
organului fiscal, pe baza de nota de predare-primire, documentele administrative
de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor administrative de
insotire exemplar 5, depuse de antrepozitul fiscal expeditor pentru produsele
expediate in regim suspensiv pe teritoriul Romaniei.
3.1. In maximum o zi de la preluare, compartimentul de specialitate efectueaza o
verificare formala a documentelor administrative de insotire primite si
urmareste daca:
a) datele de identificare inscrise in documentul administrativ de insotire,
referitoare atat la antrepozitul expeditor, cat si la cel primitor, sunt valide,
inclusiv valabilitatea autorizatiilor de antrepozit fiscal;
b) produsele inscrise in documentul administrativ de insotire sunt incluse in
listele de produse ce au fost autorizate in prealabil pentru cele doua
antrepozite fiscale (expeditor si primitor);
c) garantiile sunt depuse la organele fiscale in conditiile legii.
3.2. In cazul in care din verificari se constata neconcordante, compartimentul
de specialitate solicita organului de control competent verificarea
conformitatii datelor inscrise in exemplarul 5 al documentului administrativ de
insotire.
3.3. In acest scop, compartimentul de specialitate transmite, in termen de
maximum o zi de la verificare, organului de control competent, o lista a
documentelor administrative de insotire care au prezentat neconcordante.
3.4. Pentru fiecare pozitie din lista se comunica in mod obligatoriu urmatoarele
informatii:
- persoana care a expediat produsul accizabil si codul de identificare fiscala
al acesteia;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- seria si numarul documentului administrativ de insotire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire;
- neconcordantele constatate.
4. Formatul hartie al documentelor prelucrate se arhiveaza de catre
compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire.
II. Gestiunea documentului administrativ de insotire transmis de catre
antrepozitul fiscal primitor (exemplar 4)
1. Antrepozitul fiscal primitor transmite, la momentul primirii produselor,
exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire, care insoteste
transportul, catre organul fiscal competent in a carui raza isi desfasoara
activitatea.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratura, pe baza de
nota de predare-primire, documentele administrative de insotire si le
inregistreaza in evidenta documentelor administrative de insotire - exemplarul
4, depuse de antrepozitul fiscal primitor pentru produsele primite in regim
suspensiv pe teritoriul Romaniei.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire se preiau in baza
de date informatiile cuprinse in macheta prevazuta in anexa nr. 1b) la prezenta
procedura.
4. A doua zi dupa primirea exemplarului 4 al documentului administrativ de
insotire, informatiile din acesta, preluate potrivit pct. 3, se transmit
organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla antrepozitul expeditor,
prin intermediul suportului informatic pus la dispozitie de Directia generala a
tehnologiei informatiei.
5. Formatul hartie al documentelor inregistrate se arhiveaza de catre
compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire.
III. Inchiderea circuitului documentelor administrative de insotire
1.1. Circuitul documentelor administrative de insotire se inchide, la nivelul
fiecarui compartiment de specialitate, daca unui exemplar 5 al documentului
administrativ de insotire i se aloca un exemplar 4 corespunzator aceluiasi
transport de produse accizabile, documentele cu regim special avand elemente de
identificare identice (numar si serie, antrepozit expeditor, antrepozit primitor,
produse accizabile transportate).
1.2. In acest caz, aplicatia genereaza un mesaj care confirma inchiderea
circuitului documentului administrativ de insotire. Exemplarul tiparit al
mesajului generat de sistemul informatic se arhiveaza de catre compartimentul de
specialitate, impreuna cu exemplarul 5 al documentului administrativ de insotire.
1.3. In situatia in care, informatiile cuprinse in exemplarul 5 nu coincid cu
informatiile cuprinse in exemplarul 4, documente cu regim special avand acelasi
numar si aceeasi serie, circuitul documentelor nu poate fi inchis.
1.4. Atat inchiderea circuitului, cat si orice alta faza intermediara prin care
trec documentele administrative de insotire se inregistreaza in evidentele
documentelor administrative de insotire.
2. Daca, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii produselor
accizabile, exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire nu i-a fost
alocat, la nivelul compartimentului de specialitate, exemplarul 4 cu elemente de
identificare identice, circuitul documentului administrativ de insotire nu poate
fi inchis.
3. Bilunar, la datele de 1 si 16 ale fiecarei luni, compartimentul de
specialitate transmite organului de control competent:
a) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost
inchis, ca urmare a lipsei exemplarului 4, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- copia exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire;
b) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost
inchis, intrucat exemplarul 4 prezenta diferente, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- informatiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire care
prezinta diferentele prevazute la cap. C pct. II alin. 3;
c) situatia documentelor administrative de insotire al caror circuit nu a fost
inchis, intrucat pentru exemplarul 4 nu a putut fi gasit un exemplar 5
corespondent, care cuprinde:
- nr. si seria documentului administrativ de insotire;
- informatiile din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire,
prevazute la cap. C pct. II alin. 3.
IV. Obligatii declarative ale antrepozitarilor expeditori
1. Daca antrepozitul fiscal care a expediat produsul accizabil in regim
suspensiv nu primeste, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii,
exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire, certificat de organul
fiscal competent, acesta este obligat sa instiinteze compartimentul de
specialitate din cadrul organului fiscal in a carui raza teritoriala isi
desfasoara activitatea, in termen de 5 zile, potrivit dispozitiilor art. 1891
din Codul fiscal.
2. Totodata, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune,
in termenul prevazut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul
121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile
transportate in regim suspensiv", intocmita potrivit modelului aprobat prin
anexa nr. 3 la ordin.
V. Gestiunea documentelor administrative de insotire in cazul antrepozitarilor
autorizati pentru productia de alcool etilic si pentru prelucrarea acestuia
1. Documentele administrative de insotire intocmite de antrepozitarii autorizati
pentru productia de alcool etilic si pentru prelucrarea acestuia vor fi vizate,
pe toate cele 5 exemplare, de catre reprezentantul desemnat de organul fiscal in
a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitarul expeditor.
2. Daca antrepozitele fiscale de productie pentru alcoolul etilic si de
prelucrare a acestuia se afla in localitati diferite, gestiunea documentelor
administrative de insotire se face potrivit cap. C pct. I sau II, dupa caz.
3. Daca antrepozitele fiscale de productie pentru alcoolul etilic si de
prelucrare a acestuia se afla in acelasi loc, documentul administrativ de
insotire se intocmeste in 3 exemplare, in conditiile pct. 14 alin. (8) din
normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale"
din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu
modificarile si completarile ulterioare. In aceasta situatie, antrepozitul
fiscal de prelucrare, ca antrepozit primitor, transmite exemplarul 3 al
documentului administrativ de insotire certificat compartimentului de
specialitate din cadrul organului fiscal in a carui raza teritoriala isi
desfasoara activitatea.
D. Deplasarea produselor accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar
I. Gestiunea documentelor administrative de insotire (exemplarul 4) sau a altor
documente comerciale cu rol de document administrativ de insotire in cazul
produselor accizabile primite in Romania in regim suspensiv dintr-un alt stat
membru al Uniunii Europene
1. In situatia in care produsele accizabile sunt deplasate in regim suspensiv
dintr-un antrepozit fiscal aflat intr-un alt stat membru al Uniunii Europene
intr-un antrepozit fiscal la un operator inregistrat sau neinregistrat aflat in
Romania, primitorul transmite organului fiscal in a carui raza teritoriala isi
desfasoara activitatea exemplarul 4 certificat al documentului administrativ de
insotire a produsului accizabil.
2. Zilnic, compartimentul de specialitate preia de la registratura documentele
administrative de insotire si le inregistreaza in evidenta documentelor
administrative de insotire - exemplarul 4 pentru produse primite din Uniunea
Europeana.
3. Din exemplarul 4 al documentului administrativ de insotire care prezinta
diferente se preiau in baza de date informatiile cuprinse in macheta prevazuta
in anexa nr. 1b) la prezenta procedura si se trateaza potrivit cap. D pct. II
lit. A.
4. Formatul hartie al exemplarului 4 al documentului administrativ de insotire
se arhiveaza de compartimentul de specialitate.
II. Gestiunea documentelor administrative de insotire - exemplarul 4 care
prezinta lipsuri si nereguli pe parcursul circulatiei in regim suspensiv a
produselor accizabile
A. In cazul in care Romania este statul de destinatie
1. Compartimentul de specialitate care primeste exemplarul 4 al unui document
administrativ de insotire, care contine pierderi sau lipsuri de produse
intervenite pe parcursul transportului si constatate de autoritatea competenta a
unui stat membru, aplica procedura prevazuta la pct. 182 alin. (2)-(4) din
normele de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul
fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare.
2.1. Compartimentul de specialitate intocmeste un referat care cuprinde in mod
obligatoriu:
- numarul si seria documentului administrativ de insotire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competenta a
statului membru respectiv;
- incadrarea pierderilor sau lipsurilor de produse constatate de autoritatea
competenta a statului membru respectiv in situatiile prevazute la art. 192 alin.
(4) din Codul fiscal, cu mentionarea temeiului legal;
- stabilirea bazei de impozitare a accizelor, potrivit prevederilor titlului VII
"Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
2.2. Referatul se vizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se
aproba de catre conducatorul unitatii fiscale, seful adjunct de administratie
sau directorul executiv adjunct coordonator, dupa caz.
3. In baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate emite o
instiintare care cuprinde:
- numarul si seria documentului administrativ de insotire;
- datele de identificare ale antrepozitului fiscal expeditor;
- autoritatea competenta a statului membru care a constatat pierderile sau
lipsurile de produse;
- pierderile sau lipsurile de produse constatate de autoritatea competenta a
statului membru care se incadreaza in situatiile prevazute la art. 192 alin. (4)
din Codul fiscal;
- baza de impozitare a accizelor stabilita potrivit prevederilor titlului VII "Accize
si alte taxe speciale" din Codul fiscal.
4. Compartimentul de specialitate transmite instiintarea prevazuta la pct. 3
impreuna cu exemplarul de returnat al documentului administrativ de insotire
Serviciului central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri
pentru inspectia fiscala, prin intermediul compartimentului de schimb
international de informatii din cadrul directiilor generale ale finantelor
publice.
5. Instiintarea prevazuta la pct. 3 impreuna cu exemplarul de returnat al
documentului administrativ de insotire se transmit de catre Serviciul central de
legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia
fiscala autoritatii fiscale competente care a stabilit sau a constatat lipsurile
ori pierderile de produse accizabile.
B. In cazul in care Romania este statul in care au fost stabilite sau constatate
lipsurile ori pierderile de produse accizabile
1. Documentul prin care sunt stabilite lipsurile sau pierderile de produse
accizabile, scutite potrivit legislatiei din statul de destinatie, precum si
baza de calcul a accizei, impreuna cu exemplarul de returnat al documentului
administrativ de insotire, primite de la autoritatea competenta a statului
membru de destinatie al transportului de produse accizabile, se transmite
Serviciului de administrare a contribuabililor nerezidenti din cadrul Directiei
Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
2. Dupa primirea documentatiei prevazute la pct. 1, Serviciul de administrare a
contribuabililor nerezidenti calculeaza acciza datorata, pe baza cotelor
aplicabile in Romania la data cand s-au produs pierderile sau a fost
inregistrata pierderea.
3. Serviciul de administrare a contribuabililor nerezidenti emite Decizia
privind stabilirea obligatiei de plata a accizelor datorate in cazul pierderilor
sau lipsurilor stabilite sau constatate pe parcursul circulatiei intracomunitare
in regim suspensiv al produselor accizabile, prevazuta in anexa nr. 1c) la
prezenta procedura.
4. In vederea recuperarii accizelor stabilite, Serviciul de administrare a
contribuabililor nerezidenti va aplica, potrivit competentelor, masurile pentru
recuperarea intr-un alt stat membru a creantelor stabilite prin titluri de
creanta in Romania.
III. Gestiunea documentelor administrative de insotire (exemplarul 5) in cazul
produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, intr-un alt
stat membru al Uniunii Europene
1. Pentru gestiunea exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire
transmis de antrepozitul fiscal expeditor din Romania, dispozitiile cap. C pct.
I sunt aplicabile in mod corespunzator.
2. Dupa inregistrarea in evidenta documentelor administrative de insotire -
exemplarul 5, pentru tranzactiile intracomunitare, compartimentul de
specialitate va efectua analiza de risc.
3. Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul
produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul
comunitar este prevazuta in anexa nr. 2 la ordin.
IV. Obligatii declarative
1. Daca antrepozitul fiscal expeditor al produsului accizabil in regim suspensiv
nu primeste, in termen de 45 de zile lucratoare de la data expedierii,
exemplarul 3 al documentului administrativ de insotire certificat de autoritatea
fiscala in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozitul
fiscal primitor, antrepozitul fiscal expeditor este obligat sa instiinteze
despre aceasta compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal in a
carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile.
2. Totodata, antrepozitarul autorizat care a expediat produsul accizabil depune,
in termenul prevazut la pct. IV alin. 1, la organul fiscal competent Formularul
121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile
transportate in regim suspensiv", intocmita potrivit modelului aprobat prin
anexa nr. 3 la ordin.
E. Deplasarea produselor accizabile intre un antrepozit fiscal din Romania si un
birou vamal de iesire din teritoriul comunitar sau intre un birou vamal de
intrare in teritoriul comunitar si un antrepozit fiscal din Romania
1. In situatia in care produsele accizabile sunt transportate in regim suspensiv
de la un birou vamal de intrare in teritoriul comunitar catre un antrepozit
fiscal situat pe teritoriul Romaniei, primitorul transmite catre organul fiscal
in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul 3 al
documentului administrativ unic reglementat de legislatia vamala.
2. Pentru gestionarea exemplarului 3 al documentului administrativ unic vamal
sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile cap. D pct. I sau II, dupa caz.
3. In situatia in care produsele accizabile sunt transportate in regim suspensiv
de la un antrepozit fiscal situat pe teritoriul Romaniei catre un birou vamal de
iesire de pe teritoriul comunitar, antrepozitul fiscal expeditor transmite catre
organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea exemplarul
5 al documentului administrativ de insotire.
4. Pentru gestionarea exemplarului 5 al documentului administrativ de insotire
sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile cap. D pct. III.
Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul
produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul
comunitar
I. Aspecte generale
Procedura prevazuta in aceasta anexa se aplica in vederea determinarii gradului
de risc pe care il comporta toate livrarile de produse accizabile transportate
in regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Analiza de risc se realizeaza in doua etape, asa cum sunt descrise la cap. II si
III:
- stabilirea punctajului indicatorilor care reflecta comportamentul fiscal al
antrepozitarului autorizat;
- stabilirea punctajului indicatorilor care reflecta riscul prezentat de
livrarea de produse accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Dupa parcurgerea acestor etape se va obtine Coeficientul de risc al
transportului (CRT). Coeficientul de risc al transportului (CRT) reprezinta o
suma obtinuta automat in urma analizei de risc, clasificata ulterior pe 3
niveluri de risc, indicand proportional si in ordine crescatoare riscul
dezvoltat:
- CRT stabilit este sub valoarea de 10 puncte ponderate - fara risc;
- CRT stabilit este intre valorile de 11-60 de puncte ponderate - risc scazut;
- CRT stabilit este intre valorile 61-100 de puncte ponderate - risc ridicat.
Un CRT se va acorda fiecarui DAI aferent unui transport pe teritoriul comunitar
si va fi determinat la momentul primirii exemplarului 5 din DAI de catre
Serviciul central de legaturi, cu suportul Directiei generale a tehnologiei
informatiei, in baza de date centrala.
Se va identifica un grad de risc al transportului respectiv, pe baza datelor
detinute despre antrepozitarul autorizat si antrepozitul fiscal expeditor si a
celor din documentul administrativ de insotire. Fiecarui indicator de risc i se
acorda o pondere la calcularea CRT, care reprezinta procentul ariei de risc in
cadrul riscului general.
Valoarea CRT reprezinta ponderea punctajelor indicatorilor de risc care reflecta
comportamentul fiscal al antrepozitarului si a celor asociati livrarii de
produse accizabile in regim suspensiv pe teritoriul comunitar.
Exceptie vor face de la analiza de risc urmatoarele categorii de operatiuni care
se vor califica in mod automat ca avand un risc ridicat:
- operatiuni avand ca obiect tranzactiile cu tigarete, alcool etilic si bauturi
spirtoase provenind sau avand ca destinatie o tara terta;
- livrari de produse accizabile realizate de antrepozitarii aflati in stare de
insolvabilitate;
- livrarile de produse accizabile realizate de antrepozitarii care se afla in
prima luna de activitate;
- operatiuni realizate de antrepozitari care au fost declarati inactivi.
II. Indicatori care reflecta comportamentul fiscal al antrepozitarului autorizat
expeditor
II.1 . Indicatori calculati de catre autoritatea fiscala teritoriala in a carei
administrare se afla antrepozitarul expeditor
Indicatorii se calculeaza pentru prima data in termen de 10 zile de la intrarea
in vigoare a prezentei proceduri si apoi semestrial, incepand cu data de 5
august 2007, intr-un termen de maximum 5 zile.
Inainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, compartimentul de
specialitate din cadrul autoritatii fiscale de administrare a antrepozitarului
autorizat expeditor va solicita in scris compartimentelor de specialitate
implicate confirmarea actualizarii la zi a tuturor bazelor de date care
furnizeaza informatii utilizate in aplicarea procedurii.
Dupa calcularea indicatorilor, compartimentul de specialitate din cadrul
autoritatii fiscale de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor va
comunica punctajele catre Serviciul central de legaturi.
Indicatorii urmariti si punctajul aferent acestora sunt:
1. Marimea contribuabilului
Punctaj:
0 puncte - mari contribuabili;
50 de puncte - contribuabili mijlocii si mici.
2. Antecedente fiscale
Punctaj:
0 puncte - nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
100 de puncte - are fapte inscrise in cazierul fiscal.
3. Modul de verificare a antrepozitarului (sumele reprezinta rezultatele
cumulate ale tuturor inspectiilor fiscale efectuate in perioada de referinta)
Punctaj:
0 puncte - a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani si au fost calculate sume
suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 10.000 lei;
50 de puncte - a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani si au fost calculate
sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 10.000 lei si
pana la 100.000 lei;
70 de puncte - a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani si au fost calculate
sume suplimentare pentru accize, inclusiv accesorii mai mari de 100.000 lei;
100 de puncte - nu a avut inspectii fiscale in ultimii 3 ani.
4. Sanctiuni aplicate
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul nu a primit nicio sanctiune contraventionala la
regimul produselor accizabile, prevazuta in Codul de procedura fiscala, in
ultimele 12 luni;
50 de puncte - antrepozitarul a primit pana la 3 sanctiuni contraventionale la
regimul produselor accizabile, prevazute in Codul de procedura fiscala, in
ultimele 12 luni;
100 de puncte - antrepozitarul a primit mai mult de 3 sanctiuni contraventionale
la regimul produselor accizabile, prevazute in Codul de procedura fiscala, in
ultimele 12 luni.
5. Documente administrative de insotire neinchise
Punctaj:
0 puncte - nu are documente administrative de insotire neinchise in ultimele 12
luni;
100 de puncte - are documente administrative de insotire neinchise in ultimele
12 luni.
6. Gradul de conformare la indeplinirea obligatiilor declarative prevazute de
vectorul fiscal
Punctaj:
0 puncte - indeplinirea voluntara si la termen a tuturor obligatiilor
declarative in ultimele 12 luni;
50 de puncte - indeplinirea tuturor obligatiilor declarative in ultimele 12 luni,
dar fara respectarea termenelor legale;
100 de puncte - neindeplinirea partiala sau totala a obligatiilor declarative in
ultimele 12 luni (cel putin un impozit sau o taxa nedeclarata in ultimele 12
luni).
7. Executari silite inregistrate
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul nu a fost supus unei executari silite de la
autorizarea sa;
50 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executari silite mai vechi de un
an;
100 de puncte - antrepozitarul a fost supus unei executari silite in ultimul an.
8. Nivelul datoriilor nete la bugetul general consolidat (total datorat - total
de rambursat/restituit)
Punctaj:
0 puncte - contribuabili care nu au datorii;
10 puncte - contribuabili mari care au datorii sub 500.000 lei, contribuabili
mici si mijlocii care au datorii sub 350.000 lei;
50 de puncte - contribuabili mari care au datorii intre 500.001 lei si 1.000.000
lei, contribuabili mici si mijlocii care au datorii intre 350.001 lei si
1.000.000 lei;
100 de puncte - contribuabilii care au datorii ce depasesc 1.000.000 lei.
9. Nivelul capitalurilor totale (se calculeaza potrivit bilantului pentru
ultimul an fiscal incheiat)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale de peste 10.000.000 lei;
10 puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale intre 5.000.001 si
10.000.000 lei;
50 de puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale intre 1.000.001 si
5.000.000 lei;
100 de puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu
exista date pentru calcularea indicatorului.
10. Active imobilizate (se calculeaza potrivit bilantului pentru ultimul an
fiscal incheiat)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitarul detine active imobilizate de peste 10.000.000 lei;
10 puncte - antrepozitarul detine active imobilizate intre 5.000.001 si
10.000.000 lei;
50 de puncte - antrepozitarul detine active imobilizate intre 1.000.001 si
5.000.000 lei;
100 de puncte - antrepozitarul detine capitaluri totale sub 1.000.000 lei sau nu
exista date pentru calcularea indicatorului.
11. Variatii ale rezultatelor fiscale anuale - profit/pierdere (se calculeaza
potrivit bilanturilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali incheiati)
Punctaj:
0 puncte - daca a inregistrat profit in ultimii 2 ani fiscali incheiati, pentru
care exista bilant depus, sau in cazul in care antrepozitarul este nou-infiintat,
daca a incheiat primul an fiscal avand profit;
30 de puncte - daca a inregistrat profit in ultimul an si pierdere in anul
anterior;
50 de puncte - daca a inregistrat in ultimul an fiscal pierdere si profit in
anul anterior;
70 de puncte - daca a inregistrat pierdere in ultimii 2 ani consecutivi;
100 de puncte - daca a inregistrat pierdere in ultimii 3 ani consecutivi sau nu
exista date pentru calcularea indicatorului.
12. Variatii ale cifrei de afaceri in ultimii 2 ani (se calculeaza potrivit
bilanturilor depuse pentru ultimii 2 ani fiscali incheiati)
Se calculeaza:
Variatia = [(CA din ultimul an - CA din penultimul an)/CA din penultimul an] x
100
Punctaj:
0 puncte - daca a inregistrat o variatie pozitiva a cifrei de afaceri in ultimii
2 ani consecutivi de peste 25%;
30 de puncte - daca a inregistrat o variatie pozitiva a cifrei de afaceri in
ultimii 2 ani consecutivi intre 0-25%;
100 de puncte - daca a inregistrat o variatie negativa a cifrei de afaceri in
ultimii 2 ani consecutivi sau nu exista date pentru calcularea indicatorului.
13. Gradul de indatorare = (datorii totale/total active imobilizate) x 100 (se
calculeaza potrivit bilantului pentru ultimul an fiscal incheiat)
Punctaj:
0 puncte - gradul de indatorare este sub 100%;
50 de puncte - gradul de indatorare este intre 101% si 150%;
100 de puncte - gradul de indatorare este peste 150% sau nu exista date pentru
calcularea indicatorului.
II.2 . Indicatori calculati la nivel central
Indicatorii se calculeaza pentru prima data in termen de 10 zile de la intrarea
in vigoare a prezentei proceduri si apoi semestrial incepand cu data de 5 august
2007, intr-un termen maxim de 5 zile.
Inainte de stabilirea punctajelor acestor indicatori, Directia generala a
tehnologiei informatiei va lua masuri in vederea actualizarii la zi a tuturor
bazelor de date care furnizeaza informatii utilizate in aplicarea procedurii.
Dupa calcularea indicatorilor, punctajele obtinute impreuna cu punctajele
calculate pentru indicatorii mentionati la pct. II.1 si comunicati de catre
autoritatea fiscala de administrare a antrepozitarului autorizat expeditor vor
fi pastrate intr-o baza de date.
Indicatorii urmariti si punctajul aferent acestora sunt:
14. Istoricul activitatii antrepozitarului
Punctaj:
0 puncte - data autorizarii antrepozitarului depaseste 3 ani, iar in aceasta
perioada a functionat fara intreruperi de nicio natura (suspendarea autorizatiei
unui antrepozit, incetarea activitatii);
20 de puncte - data autorizarii antrepozitarului este intre 1 si 3 ani, iar in
aceasta perioada a functionat fara intreruperi de nicio natura (suspendarea
autorizatiei unui antrepozit, incetarea activitatii);
50 de puncte - data autorizarii antrepozitarului depaseste un an, iar in aceasta
perioada activitatea antrepozitarului a suferit intreruperi (incetarea
activitatii urmata de o noua autorizare, suspendarea autorizatiei unui/unor
antrepozit/antrepozite);
70 de puncte - data autorizarii antrepozitarului este intre un an si 6 luni;
100 de puncte - data autorizarii antrepozitarului nu depaseste 6 luni.
15. Schimbarea recenta a proprietarilor (potrivit ultimelor date comunicate de
registrul comertului):
Punctaj:
0 puncte - acelasi actionar majoritar in ultimele 12 luni;
100 de puncte - actionarul majoritar a fost schimbat in ultimele 12 luni.
III. Indicatori care reflecta riscul prezentat de livrarea de produse accizabile
in regim suspensiv
La momentul receptionarii exemplarului 5 al DAI, in format electronic, de catre
autoritatea fiscala in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea
antrepozitul fiscal expeditor, acesta va fi transmis in aceeasi zi lucratoare
Directiei generale a tehnologiei informatiei, intr-o baza de date centrala.
DAI-urile receptionate dupa ora 18,00 vor fi transmise a doua zi lucratoare pana
cel tarziu la ora 10,00.
Calcularea punctajelor indicatorilor de mai jos se va realiza la nivel central
pe baza datelor din DAI.
Indicatorii urmariti si punctajul aferent acestora sunt:
16. Tipul de autorizare atribuit locului de expediere a produselor in functie de
codul de accize completat in casuta 15 din DAI (se urmareste codul de accize al
antrepozitarului roman si codul din Nomenclatorul activitatilor desfasurate in
cadrul antrepozitului fiscal)
Punctaj:
0 puncte - antrepozite de productie si depozitare vin si bauturi fermentate,
altele decat bere si vin (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt DD si
PP, iar produsele autorizate in SEED au codurile W2 si W3);
20 de puncte - antrepozite de productie si depozitare bere (caracterele 10 si 11
din codul de accize sunt DD si PP, iar produsul autorizat in SEED are codul B);
30 de puncte - antrepozite de productie tigari si tigari de foi, tutun destinat
rularii in tigarete si alt tutun de fumat (caracterele 10 si 11 din codul de
accize sunt PP, iar produsele autorizate in SEED au codurile T3, T4 sau T5);
40 de puncte - antrepozite de productie si depozitare tigarete (caracterele 10
si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsul autorizat in SEED are
codul T2);
50 de puncte - antrepozite de productie si depozitare produse intermediare (caracterele
10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsul autorizat in SEED are
codul I);
70 de puncte - antrepozite de productie si depozitare produse energetice (caracterele
10 si 11 din codul de accize sunt DD si PP, iar produsele autorizate in SEED au
codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 si E9.2);
80 de puncte - antrepozite de productie/depozitare alcool etilic si bauturi
spirtoase (caracterele 10 si 11 din codul de accize sunt PP sau DD, iar
produsele autorizate in SEED au codurile S2, S3, S4 si S5);
90 de puncte - antrepozite de depozitare produse energetice (caracterele 10 si
11 din codul de accize sunt DD si produsele autorizate in SEED au codurile
E4.1-E4.9);
100 de puncte - antrepozite de productie produse energetice (caracterele 10 si
11 din codul de accize sunt PP si produsele autorizate in SEED au codurile
E4.1-E4.9).
17. Tipul de autorizare a operatorului destinatar (se urmareste codul de accize
al primitorului din casuta 7 din DAI)
Punctaj:
0 puncte - antrepozitar autorizat;
50 de puncte - operator inregistrat;
100 de puncte - operator neinregistrat.
18. Tipul de autorizare atribuit locului livrarii produselor conform datelor
declarate in casuta 7a din DAI (se verifica in baza de date SEED si se urmareste
pentru ce este autorizat conform nomenclatorului de activitati din SEED)
Punctaj:
0 puncte - vin si bauturi fermentate, altele decat bere si vin (codurile W2 si
W3);
20 de puncte - bere (codul B);
40 de puncte - produse din tutun (codurile T2, T3, T4 sau T5);
50 de puncte - produse intermediare (codul I);
70 de puncte - produse energetice (codurile E2, E3, E5, E6, E7, E8, E9.1 si
E9.2);
80 de puncte - alcool etilic si bauturi spirtoase (codul S2, S3, S4 si S5);
100 de puncte - produse energetice (coduri E4.1 - E4.9) sau nu exista nicio
codificare.
19. Produsele accizabile care fac obiectul transportului in regim suspensiv (casutele
19a, 19b si 19c)
Punctaj:
0 puncte - vinuri (NC 2204, 2205), bere (NC 2203 00 sau orice produs care
contine un amestec de bere si de bauturi nealcoolice, incadrat la codul NC 2206
00), precum si alte coduri NC care nu se regasesc la punctajele de mai jos;
20 de puncte - tutun prelucrat (NC 2400, 2401, 2402, 2403);
50 de puncte - benzina cu plumb (NC 2710 11 31, 2710 11 51, 2710 11 59), benzina
fara plumb (NC 2710 11 31, NC 2710 11 41, NC 2710 11 45, 2710 11 49, 2710 11 70
si 2710 11 90), motorina (NC de la 2710 1941 pana la 2710 19 49), petrol lampant
(kerosen) - 2710 19 21 si 2710 19 25, gaz petrolier lichefiat cu codurile NC de
la 2711 12 11 pana la 2711 19 00, gaz natural cu codurile NC 2711 11 00 si 2711
21 00, pacura cu codurile NC de la 2710 19 61 pana la 2710 19 69, carbune si
cocs cu codurile NC 2701, 2702 si 2704;
100 de puncte - alcool etilic (NC 2207, 2208, 2204, 2205 si 2206).
20. Cantitatea sau greutatea neta a produselor accizabile livrate in regim
suspensiv
Plafon cantitativ:
• NC 2207 alcool etilic nedenaturat cu o concentratie alcoolica mai mare sau
egala cu 80% in cantitate de 20 Hl alcool pur (20°C);
• NC 2208 bauturi spirtoase in cantitate de 12 Hl volum de bauturi;
• NC 2402.20 tigarete in cantitate de 500.000 unitati.
Punctaj:
10 puncte - antrepozitarul livreaza cantitati sub plafonul cantitativ mai sus
mentionat;
50 de puncte - antrepozitarul livreaza cantitati care nu depasesc cu mai mult de
20% plafonul cantitativ mai sus mentionat;
100 de puncte - antrepozitarul livreaza cantitati care depasesc cu mai mult de
20% plafonul cantitativ mai sus mentionat.
IV. Ponderea punctajelor indicatorilor de risc
Punctajul final (CRT) se calculeaza prin insumarea punctajelor aferente
fiecaruia dintre indicatorii mentionati la pct. II si III, ponderate cu
procentele prevazute in tabelul de mai jos:
........
Daca prin ponderare CRT nu este numar intreg, acesta va fi rotunjit.
Calculul CRT aferent unui DAI receptionat se realizeaza automat de catre
sistemul informatic, la primirea DAI in baza de date centrala.
V. Utilizarea rezultatelor analizei de risc
Dupa calcularea CRT pentru DAI-urile primite intr-o zi lucratoare, Serviciul
central de legaturi, cu suportul Directiei generale a tehnologiei informatiei,
va lua urmatoarele masuri:
- va transmite DAI-urile impreuna cu CRT aferent compartimentului de schimb
international de informatii din cadrul autoritatii competente in a carei raza
isi desfasoara activitatea antrepozitul fiscal expeditor, in vederea asigurarii
evidentei la nivel judetean;
- va transmite DAI-urile cu risc ridicat Directiei supraveghere produse
accizabile si tranzite din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, in vederea
supravegherii transporturilor ce se desfasoara pe teritoriul national pentru a
asigura legalitatea miscarii produselor accizabile in regim suspensiv;
- va transmite un mesaj de alerta catre statul membru, de destinatie al
transportului, atunci cand CRT este cuprins intre 61-100 de puncte ponderate;
- atunci cand CRT este cuprins intre 11-60 de puncte ponderate, va analiza DAI-urile
respective si va decide asupra oportunitatii transmiterii unui mesaj de
informare catre statul membru, de destinatie al transportului.
Baza de date cu DAI-uri intracomunitare clasificate in functie de nivelul de
risc va fi disponibila pentru consultare Serviciului central de legaturi, in
vederea indeplinirii angajamentelor ce revin Romaniei conform legislatiei
nationale si comunitare in ceea ce priveste schimbul de informatii si cooperarea
administrativa pe linie de accize.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|