05 Martie 2007
contabilitateafirmei.ro
MODIFICAREA NORMELOR DE APLICARE A CODULUI FISCAL
|
HOTARAREA nr. 213 / 2007 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571 / 2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44 / 2004- Monitorul Oficial nr. 153 / 2 Martie 2007
Art. I. - Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu
modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
A. Titlul II - Impozitul pe profit
1. Punctul 701 va avea urmatorul cuprins:
"701. Pentru determinarea profitului impozabil incepand cu anul fiscal 2007,
nivelul ratei dobanzii pentru imprumuturile in valuta este de 7%."
B. Titlul VI - Taxa pe valoarea adaugata
1. Alineatele (13) si (16) ale punctului 2 vor avea urmatorul cuprins:
"(13) Prevederile art. 126 alin. (8) lit. b) din Codul fiscal se aplica pentru
livrarea de bunuri efectuata de catre un furnizor care este inregistrat in
scopuri de TVA in primul stat membru catre un cumparator revanzator care este
inregistrat in scopuri de TVA in al doilea stat membru, altul decat cel din care
incepe transportul efectiv al bunurilor,
si care este urmata de livrarea acelorasi bunuri de catre cumparatorul
revanzator catre beneficiarul livrarii, care este inregistrat in scopuri de TVA
in al treilea stat membru, daca se indeplinesc urmatoarele conditii:
a) bunurile sunt expediate sau transportate direct din primul stat membru al
furnizorului catre al treilea stat membru al beneficiarului livrarii; si
b) relatia de transport al bunurilor din Romania in al treilea stat membru
trebuie sa existe intre furnizor si cumparatorul revanzator, oricare dintre
acestia putand fi responsabil pentru transportul bunurilor, in conformitate cu
conditiile Incoterms sau in conformitate cu prevederile contractuale. (...)
(16) Daca in situatia prevazuta la alin. (13) Romania este al treilea stat
membru al beneficiarului livrarii, achizitia intracomunitara de bunuri efectuata
de cumparatorul revanzator, care ar avea locul in Romania conform art. 1321 alin.
(1) din Codul fiscal, nu este operatiune impozabila in Romania, daca se
indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) cumparatorul revanzator nu este stabilit in Romania, ci in al doilea stat
membru;
b) achizitia intracomunitara de bunuri este efectuata de cumparatorul revanzator,
in vederea efectuarii unei livrari ulterioare a acestor bunuri in Romania;
c) beneficiarul livrarii este o persoana impozabila sau o persoana juridica
neimpozabila, inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 sau
1531 din Codul fiscal;
d) beneficiarul livrarii este obligat, conform art. 150 alin. (1) lit. e) din
Codul fiscal, la plata taxei pentru livrarea efectuata de cumparatorul
revanzator care nu este inregistrat in scopuri de TVA in Romania;
e) beneficiarul livrarii inscrie achizitia efectuata in rubrica «Achizitii
intracomunitare» din decontul de taxa prevazut la art. 1562 sau la art. 1563 din
Codul fiscal, precum si in declaratia recapitulativa pentru achizitii
intracomunitare de bunuri, prevazuta la art. 1564 alin. (2) din Codul fiscal."
2. Alineatul (1) al punctului 22 va avea urmatorul cuprins:
"22. (1) In contractele incheiate intre parti trebuie mentionat daca pentru
decontari va fi utilizat cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a
Romaniei sau cursul de schimb al unei banci comerciale. In cazul incasarii de
avansuri inainte de livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, altele decat
cele pentru achizitii intracomunitare sau livrari intracomunitare de bunuri,
cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea bazei de impozitare a
taxei pe valoarea adaugata la data incasarii avansurilor va ramane neschimbat la
data definitivarii operatiunii.
Exemplu: O persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153
din Codul fiscal incaseaza 1.000 euro drept avans pentru livrarea unui automobil
de la o alta societate B. A va emite o factura catre B la cursul de 3,5
lei/euro, valabil la data incasarii avansului.
Baza de impozitare a TVA = 1.000 euro x 3,5 lei/euro = 3.500 lei.
Taxa pe valoarea adaugata aferenta avansului = 3.500 x 19% = 665 lei.
Dupa o perioada de 3 luni are loc livrarea automobilului, care costa 5.000 euro.
Cursul din data livrarii bunului este de 3,6 lei/euro. Baza de impozitare TVA se
determina astfel:
[(1.000 euro x 3,5 lei/euro) + (4.000 euro x 3,6 lei/euro)] x 19% = 17.900 x 19%
= 3.401 lei."
3. Exemplele 1 si 2 cuprinse in alineatul (8) al punctului 54 vor avea urmatorul
cuprins:
"Exemplul 1: O persoana impozabila cumpara un mijloc fix a carui durata normala
de functionare este de 7 ani, la data de 30 noiembrie 2007, in valoare de 10.000
lei + TVA (19% = 1.900), si deduce 1.900 lei.
La data de 2 decembrie 2009, mijlocul fix este casat. In acest caz, exista o
ajustare in favoarea statului, in valoare de doua cincimi din 1.900 lei,
respectiv 760 lei.
Exemplul 2: O persoana impozabila cumpara un mijloc fix a carui durata de
functionare este de 3 ani, la data de 30 noiembrie 2007, in valoare de 10.000
lei + TVA (19% = 1.900 lei), si deduce 1.900 lei. La data de 2 decembrie 2009,
mijlocul fix este casat. In acest caz, exista o ajustare in favoarea statului,
in valoare de doua cincimi din 1.900 lei, respectiv 760 lei."
4. Punctul 60 va avea urmatorul cuprins:
"60. Obligatiile beneficiarului prevazute la art. 1512 alin. (1) din Codul
fiscal nu afecteaza exercitarea dreptului de deducere in conditiile prevazute la
art. 145 din Codul fiscal."
5. Alineatul (2) al punctului 63 se abroga.
6. La punctul 71 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA acordat de
autoritatile fiscale din alt stat membru persoanei impozabile care realizeaza
transferul, precum si adresa exacta a locului in care au fost transferate
bunurile."
7. Alineatele (1) si (2) ale punctului 72 vor avea urmatorul cuprins:
"72. (1) Factura prevazuta la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal va fi
intocmita in orice limba oficiala a statelor membre ale Uniunii Europene, dar la
solicitarea organelor de control trebuie asigurata traducerea in limba romana.
Baza de impozitare poate fi inscrisa in valuta, dar daca operatiunea nu este
scutita de taxa, suma taxei trebuie inscrisa si in lei. Pentru inregistrarea in
jurnalele de vanzari, baza impozabila va fi convertita in lei utilizand cursul
de schimb prevazut la art. 1391 din Codul fiscal.
(2) In situatia in care denumirea bunurilor livrate/serviciilor prestate nu
poate fi inscrisa pe o singura pagina, elementele prevazute la art. 155 alin.
(5), cu exceptia informatiilor prevazute la lit. k), m), n) si p), din Codul
fiscal se inscriu numai pe prima pagina a facturii. In aceasta situatie este
obligatorie inscrierea pe prima pagina a facturii a numarului de pagini pe care
le contine factura si a numarului total de pozitii cuprinse in factura
respectiva. Pe facturile emise si achitate prin numerar pe baza de bonuri
fiscale emise conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind
obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,
republicata, cu modificarile ulterioare, nu este necesara mentionarea bunurilor
livrate sau a serviciilor prestate, fiind suficienta mentiunea «conform bon
fiscal nr./data»."
8. La punctul 80 alineatul (2), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
"(2) In sensul art. 1561 alin. (7) din Codul fiscal, organele fiscale competente
pot aproba, la solicitarea justificata a persoanei impozabile, o alta perioada
fiscala, respectiv:".
9. Punctul 81 va avea urmatorul cuprins:
"81.(1) In scopul aplicarii prevederilor art. 157 alin. (4) din Codul fiscal,
organele vamale nu vor solicita plata taxei pe valoarea adaugata pentru
importuri de bunuri persoanelor care fac dovada ca sunt inregistrate in scopuri
de TVA conform art. 153 din Codul fiscal. Nu se aplica aceste prevederi in cazul
persoanelor care sunt inregistrate in scopuri de TVA pentru achizitii
intracomunitare conform art. 1531 din Codul fiscal, care fac plata taxei in
conformitate cu prevederile art. 157 alin. (3) din Codul fiscal.
(2) In cursul perioadei fiscale, importatorii care sunt persoane impozabile
inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal reflecta taxa
pe valoarea adaugata aferenta acestor importuri in jurnalele pentru cumparari pe
baza declaratiei vamale de import sau, dupa caz, a actului constatator emis de
autoritatea vamala. Contabil, taxa aferenta importului se inregistreaza
concomitent atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila. In decontul de
taxa pe valoarea adaugata, taxa se evidentiaza atat ca taxa colectata, cat si ca
taxa deductibila, in limitele si in conditiile prevazute la art. 145, 146, 147
si 1471 din Codul fiscal.
(3) In situatia in care organele fiscale competente, cu ocazia verificarilor
efectuate, constata ca nu s-au indeplinit obligatiile prevazute la art. 157 alin.
(2) sau, in cazul importurilor, la art. 157 alin. (5) din Codul fiscal, vor
proceda astfel:
a) daca achizitiile sunt destinate exclusiv realizarii de operatiuni care dau
drept de deducere, dispun aplicarea prevederilor art. 157 alin. (2) din Codul
fiscal sau, in cazul importurilor, dispun aplicarea prevederilor art. 157 alin.
(5) din Codul fiscal, in perioada fiscala in care s-a finalizat controlul;
b) daca achizitiile sunt destinate realizarii de operatiuni care sunt supuse
pro-rata, vor calcula diferenta dintre taxa colectata si taxa dedusa potrivit
pro-rata aplicabila la data efectuarii operatiunii. In cazul in care controlul
are loc in cursul anului fiscal in care operatiunea a avut loc, pentru
determinarea diferentei mentionate se va avea in vedere pro-rata provizorie
aplicata. Daca controlul are loc intr-un alt an fiscal decat cel in care a avut
loc operatiunea, pentru determinarea diferentei mentionate se va avea in vedere
pro-rata definitiva calculata pentru anul in care a avut loc operatiunea.
Diferentele astfel stabilite vor fi achitate in termenele prevazute de normele
procedurale in vigoare;
c) daca achizitiile sunt destinate realizarii de operatiuni care nu dau drept de
deducere, vor stabili taxa datorata bugetului de stat, care va fi achitata in
termenele prevazute de normele procedurale in vigoare.
(4) Pentru sumele evidentiate in actele constatatoare emise de organele vamale
dupa data de 1 ianuarie 2007 pentru importuri realizate anterior acestei date,
se aplica prevederile art. 157 alin. (4) si (5) din Codul fiscal."
C. Titlul VII - Accize si alte taxe speciale
1. Dupa alineatul (2) al punctului 22 se introduce un nou alineat, alineatul
(3), cu urmatorul cuprins:
"(3) Acciza se considera suspendata atunci cand produsele supuse accizelor
provin din sau sunt destinate unor terte tari sau unor teritorii mentionate la
art. 1631 din Codul fiscal."
2. Dupa punctul 42 se introduce un nou punct, punctul 43, cu urmatorul cuprins:
"Codul fiscal:
Produse energetice
Art. 175. - [...]
(2) Intra sub incidenta prevederilor sectiunilor a 4-a si a 5-a ale cap. I din
prezentul titlu doar urmatoarele produse energetice:
[...]
c) produsele cu codurile NC de la 2710 11 la 2710 19 69. Pentru produsele cu
codurile NC 2710 11 21, 2710 11 25 si 2710 19 29, prevederile sectiunii a 5-a se
vor aplica numai circulatiei comerciale in vrac;
Norme metodologice:
43. In intelesul prezentelor norme, prin circulatie comerciala in vrac se
intelege transportul produsului in stare varsata fie prin cisterne, rezervoare
sau alte containere similare, care fac parte integranta din mijlocul de
transport - camion-cisterna, vagon-cisterna, nave petroliere etc. -, fie prin
tancuri ISO. De asemenea, circulatia comerciala in vrac include si transportul
produselor in stare varsata efectuat prin alte containere mai mari de 210 litri
in volum."
3. Dupa alineatul (1) al punctului 51.1 se introduce un nou alineat, alineatul
(2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Intra sub incidenta prevederilor alin. (1) si operatorii economici care
efectueaza achizitii intracomunitare sau importa astfel de produse,
exigibilitatea accizelor luand nastere la momentul livrarii produselor
respective catre beneficiari."
4. Punctul 51.3 va avea urmatorul cuprins:
"Codul fiscal:
Exceptii
Art. 1754. - (1) Prevederile privind accizarea nu se vor aplica pentru: [...]
2. urmatoarele utilizari de produse energetice si energie electrica:
a) produsele energetice utilizate in alte scopuri decat in calitate de
combustibil pentru motor sau combustibil pentru incalzire;
b) utilizarea duala a produselor energetice. [...]
d) energia electrica, atunci cand reprezinta mai mult de 50% din costul unui
produs, potrivit prevederilor din norme;
e) procesele mineralogice, potrivit prevederilor din norme.
(2) Nu se considera productie de produse energetice:
a) operatiunile pe durata carora sunt obtinute accidental mici cantitati de
produse energetice, potrivit prevederilor din norme; [...]
Norme metodologice:
51.3 (1) Operatorii economici care achizitioneaza produse energetice de natura
celor prevazute la art. 175 alin. (2) din Codul fiscal, in vederea utilizarii in
unul dintre scopurile prevazute la art. 1754 alin. (1) pct. 2 lit. a), b) si e)
din Codul fiscal vor depune in vederea inregistrarii o cerere la autoritatea
fiscala teritoriala. Autoritatea fiscala elibereaza o autorizatie de utilizator
final, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 20, in care va fi mentionat ca
temei legal art. 1754 din Codul fiscal. Circulatia acestor produse de la
antrepozitul fiscal la utilizator va fi insotita de documentul administrativ de
insotire, potrivit procedurii prevazute la pct. 14.
(2) Autorizatia de utilizator final are o valabilitate de un an de la data
emiterii. Cantitatea de produse accizabile inscrisa intr-o autorizatie de
utilizator final poate fi suplimentata in situatii bine justificate, in cadrul
aceleiasi perioade de valabilitate a autorizatiei.
(3) Operatorii economici care achizitioneaza produse energetice, altele decat
cele prevazute la alin. (2) al art. 175 din Codul fiscal, in vederea utilizarii
in unul dintre scopurile prevazute la art. 1754 alin. (1) pct. 2 lit. a), b) si
e) se inregistreaza la autoritatea fiscala teritoriala prin depunerea unei
declaratii pe propria raspundere, intocmita in 3 exemplare, privind scopul in
care urmeaza a fi achizitionate produsele respective. Din cele 3 exemplare, cu
numarul de inregistrare la autoritatea fiscala, unul se pastreaza de catre
beneficiar, altul de catre furnizor, iar al treilea de catre autoritatea fiscala.
(4) Atat in cazul autorizatiei de utilizator final, cat si al declaratiei pe
propria raspundere, numarul autorizatiei sau declaratiei atribuit de catre
autoritatea fiscala teritoriala va fi precedat de indicativul RO urmat de
indicativul judetului. Acest numar este cel care, in cazul prevazut la alin.
(1), se comunica antrepozitului fiscal furnizor de catre beneficiar, in vederea
inscrierii in casuta 4 a documentului administrativ de insotire.
(5) Autoritatile fiscale teritoriale vor tine o evidenta a operatorilor
economici prevazuti la alin. (1) si (3) prin inscrierea acestora in registre
speciale. De asemenea, vor asigura publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor
Publice a listei cuprinzand acesti operatori economici, lista care va fi
actualizata lunar pana la data de 15 a fiecarei luni.
(6) In intelesul prezentelor norme, prin costul unui produs se intelege suma
tuturor achizitiilor de bunuri si servicii la care se adauga cheltuielile de
personal si consumul de capital fix la nivelul unei activitati, asa cum este
definita la pct. 51.4. Acest cost este calculat ca un cost mediu pe unitate. In
intelesul prezentelor norme, prin costul energiei electrice se intelege pretul
efectiv de cumparare al energiei electrice sau costul de productie al energiei
electrice, daca este realizata in activitate.
(7) In intelesul prezentelor norme, prin procese mineralogice se intelege
procesele clasificate in nomenclatura CAEN sub codul DI 26 «fabricarea altor
produse din minerale nemetalice», in conformitate cu Regulamentul Consiliului
nr. 3037/90 din 9 octombrie 1990 privind clasificarea statistica a activitatilor
economice in Comunitatea Europeana.
(8) In intelesul prezentelor norme nu se considera productie de produse
energetice operatiunile pe durata carora sunt obtinute mici cantitati de produse
energetice."
5. Dupa alineatul (1) al punctului 7 se introduce un nou alineat, alineatul
(11), cu urmatorul cuprins:
"(11) Intra sub incidenta regimului de antrepozitare productia si/sau
depozitarea de arome alimentare; extracte si concentrate alcoolice care au o
concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum."
6. La punctul 7 alineatul (5), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera
d), cu urmatorul cuprins:
"d) livrarile de produse energetice in scopurile prevazute la art. 1754 alin.
(1) pct. 2 din Codul fiscal."
7. Dupa alineatul (5) al punctului 8 se introduce un nou alineat, alineatul
(51), cu urmatorul cuprins:
"(51) Persoanele care intentioneaza sa fie autorizate ca antrepozitari de
depozitare si care efectueaza operatiuni exclusive de imbuteliere bauturi
spirtoase trebuie sa detina in proprietate sau sa detina contracte de leasing
pentru instalatiile de imbuteliere."
8. La punctul 9 alineatul (1), litera h) va avea urmatorul cuprins:
"h) produse energetice - 2.500.000 kg. Aceasta cantitate minima nu este
obligatorie in cazul antrepozitelor fiscale de depozitare destinate exclusiv
aprovizionarii aeronavelor si, respectiv, a navelor si a ambarcatiunilor."
9. La punctul 9 alineatul (1), dupa litera h) se introduce o noua litera, litera
i), cu urmatorul cuprins:
"i) arome alimentare, extracte si concentrate alcoolice - 1.500 litri de alcool
pur."
10. Alineatul (3) al punctului 9 va avea urmatorul cuprins:
"(3) In situatia unui antrepozitar autorizat de depozitare, care pe durata unei
perioade continue de 6 luni nu respecta prevederile alin. (1), autorizatia se
revoca. Revocarea autorizatiei se face de catre autoritatea fiscala centrala."
11. Dupa alineatul (4) al punctului 9 se introduce un nou alineat, alineatul
(5), cu urmatorul cuprins:
"(5) Antrepozitarii autorizati pentru depozitare vor inregistra in evidentele
proprii toate operatiunile efectuate privind achizitiile si livrarile de produse
accizabile si vor depune lunar la autoritatea fiscala teritoriala in raza careia
isi au domiciliul fiscal cate o situatie centralizatoare a acestor operatiuni,
pana pe data de 15 a lunii urmatoare celei la care se refera situatia. Modelul
situatiei centralizatoare este similar celui prevazut in anexa nr. 14."
12. La alineatul 6 al punctului 91, fraza a doua se abroga.
13. Alineatul (3) al punctului 12 se abroga.
14. Alineatele (1), (5) si (7) ale punctului 121 vor avea urmatorul cuprins:
"121. (1) Masura suspendarii - cu exceptia cazului de la alin. (4) -, a
revocarii sau a anularii autorizatiilor se va dispune de catre Comisia
instituita in cadrul autoritatii fiscale centrale, in baza actelor de control
emise de organele de specialitate, prin care s-au consemnat incalcari ale
prevederilor legale care atrag aplicarea acestor masuri.
[...]
(5) Atunci cand deficientele care atrag masura revocarii nu au consecinte
fiscale si sunt remediate in termen de 10 zile lucratoare de la data comunicarii
actului de control de catre organele cu atributii in acest sens, acestea vor
comunica operativ comisiei instituite in cadrul autoritatii fiscale centrale
faptul ca deficientele au fost remediate, situatie in care aceasta comisie nu va
mai dispune masura de revocare.
[...]
(7) In toate situatiile privind suspendarea, revocarea sau anularea autorizatiei,
aceasta atrage suspendarea activitatii si, dupa caz, aplicarea sigiliilor pe
instalatiile de productie, operatiune care va fi efectuata de autoritatea
fiscala teritoriala in raza careia isi desfasoara activitatea antrepozitarul
autorizat."
15. La punctul 121, alineatul (6) se abroga.
16. Dupa alineatul (9) al punctului 121 se introduc doua noi alineate,
alineatele (10) si (11), cu urmatorul cuprins:
"(10) In cazul anularii sau revocarii autorizatiei, cererea pentru o noua
autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de 5 ani, respectiv 6 luni de
la data la care decizia de anulare sau revocare a autorizatiei devine definitiva
in sistemul cailor administrative de atac sau de la data hotararii judecatoresti
definitive si irevocabile.
(11) Cererea de renuntare la un antrepozit fiscal, in care se vor mentiona si
motivele acesteia, se depune la organul fiscal teritorial. Organul fiscal
teritorial are obligatia de a verifica daca la data depunerii cererii
antrepozitarul autorizat detine stocuri de produse accizabile si daca au fost
respectate prevederile legale in materie. Dupa verificare, cererea de renuntare,
insotita de actul de verificare, va fi transmisa autoritatii fiscale centrale."
17. Alineatul (15) al punctului 122 va avea urmatorul cuprins:
"(15) Autorizatia de operator inregistrat are valabilitate 5 ani, cu incepere de
la data de 1 a lunii urmatoare celei in care operatorul inregistrat face dovada
constituirii garantiei in cuantumul si in forma aprobate de autoritatea fiscala
competenta."
18. Alineatul (3) al punctului 13 va avea urmatorul cuprins:
"(3) In cazul deplasarii in regim suspensiv a produselor accizabile dintr-un
antrepozit fiscal din Romania catre un stat membru, inclusiv in cazul deplasarii
catre un birou vamal de iesire din teritoriul comunitar, containerele in care se
deplaseaza produsele respective trebuie sa poarte si sigiliile aplicate de
reprezentantul desemnat de autoritatea fiscala teritoriala din raza careia
pleaca produsul sau de autoritatea competenta dintr-un alt stat membru, in
situatiile in care se impun desigilarea si resigilarea containerelor. In
situatia in care vamuirea se efectueaza la un birou vamal din teritoriul
comunitar, sigiliile aplicate de reprezentantul autoritatii fiscale vor fi
inlocuite, dupa caz, cu sigiliile vamale."
19. Dupa alineatul (5) al punctului 13 se introduce un nou alineat, alineatul
(6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Prevederile alin. (2) al art. 186 din Codul fiscal se aplica si circulatiei
intracomunitare a produselor supuse accizelor cu o cota zero care nu au fost
eliberate in consum."
20. Dupa alineatul (11) al punctului 14 se introduc doua noi alineate,
alineatele (12) si (13), cu urmatorul cuprins:
"(12) Prevederile alin. (1) al art. 187 din Codul fiscal nu sunt aplicabile in
cazul prevazut la alin. (2) si (3) ale pct. 22.
(13) Circulatia intracomunitara a produselor accizabile supuse marcarii potrivit
prevederilor art. 202 din Codul fiscal, dintr-un alt stat membru catre Romania,
produse care sunt destinate vanzarii in Romania, va fi insotita de documentul
administrativ de insotire."
21. Dupa alineatul (1) al punctului 142 se introduce un nou alineat, alineatul
(11), cu urmatorul cuprins:
"(11) Obligatiile de a instiinta autoritatea fiscala competenta de neprimirea in
termen de catre antrepozitul fiscal expeditor a documentului administrativ de
insotire certificat, precum si de a plati accizele corespunzatoare revin
antrepozitarului autorizat."
22. Dupa punctul 182 se introduce un nou punct, punctul 182.1, cu urmatorul
cuprins:
"Codul fiscal:
Produse cu accize platite, utilizate in scopuri comerciale in Romania
Art. 1924. - [...]
(3) Acciza este datorata, dupa caz, de catre comerciantul din Romania sau de
persoana care primeste produsele pentru utilizare in Romania.
Norme metodologice:
182.1. - (1) Pentru aromele alimentare, extractele si concentratele alcoolice,
accizele platite de catre comerciantul din Romania ca urmare a achizitiei de la
un furnizor dintr-un alt stat membru pot fi restituite la cererea comerciantului
care s-a conformat cerintelor prevazute la alin. (5) al art. 1924 din Codul
fiscal.
(2) Cererea de restituire va fi insotita de:
a) documentul care sa ateste ca acciza a fost platita; si
b) copia documentelor care atesta ca livrarea s-a efectuat catre un antrepozit
fiscal de productie bauturi alcoolice la preturi fara accize; sau
c) copia documentelor care atesta ca livrarea s-a efectuat catre un operator
economic producator de bauturi nealcoolice ori produse alimentare, in care sa
fie inscrisa mentiunea «scutit de accize»."
23. La punctul 185, alineatul (2) litera B), punctul 4) va avea urmatorul
cuprins:
"4) bere - 110 litri."
24. Alineatele (5) si (7) ale punctului 20 vor avea urmatorul cuprins:
"(5) Garantia poate fi sub forma de depozit in numerar si/sau de garantii
personale.
[...]
(7) In cazul garantiei personale se aplica urmatoarele reguli:
a) garantul trebuie sa fie o societate bancara din teritoriul comunitar;
b) sa existe o scrisoare de garantie bancara in favoarea autoritatii fiscale la
care operatorul economic este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si alte
contributii."
25. Dupa alineatul (8) al punctului 20 se introduc trei noi alineate, alineatele
(81), (82) si (83), cu urmatorul cuprins:
"(81) Prin exceptie de la prevederile alin. (8), un antrepozitar autorizat
pentru productie, transformare si/sau depozitare de tutunuri prelucrate are
obligatia de a depune o garantie corespunzatoare unei cote de 8,33% din suma
accizelor aferente mediei iesirilor anuale de produse accizabile din
antrepozitul fiscal, in ultimii 3 ani calendaristici.
(82) In toate situatiile, valoarea accizelor care constituie baza de calcul
pentru stabilirea garantiei se determina prin aplicarea cotelor de acciza in
vigoare la momentul constituirii garantiei.
(83) In situatiile prevazute la alin. (8) si (81), nivelul garantiei se reduce
dupa cum urmeaza:
a) cu 50%, in cazul in care Comisia instituita in cadrul autoritatii fiscale
centrale stabileste ca in ultimii 3 ani consecutivi de activitate in calitate de
antrepozitar autorizat s-a conformat prevederilor legale privind accizele;
b) cu 75%, in cazul in care Comisia instituita in cadrul autoritatii fiscale
centrale stabileste ca in ultimii 5 ani consecutivi de activitate in calitate de
antrepozitar autorizat s-a conformat prevederilor legale privind accizele."
26. Alineatele (9)-(12) si (18) ale punctului 20 vor avea urmatorul cuprins:
"(9) Orice antrepozitar autorizat prevazut la alin. (8) si (81) are obligatia
constituirii unei garantii corespunzatoare unei cote de 2,5% din suma accizelor
aferente cantitatilor de produse accizabile deplasate in regim suspensiv catre
un alt stat membru in anul anterior constituirii garantiei.
(10) In situatia in care suma garantiei constituite potrivit prevederilor alin.
(8) si (81) este mai mare decat suma garantiei constituite potrivit prevederilor
alin. (9), aceasta din urma se va considera deja constituita.
(11) Orice operator inregistrat are obligatia de a depune o garantie
corespunzatoare unei cote de 6% sau de 8,33% in cazul tutunului prelucrat, din
suma totala a accizelor aferente produselor achizitionate in anul anterior.
(12) In situatia unui nou antrepozitar autorizat sau a unui nou operator
inregistrat, garantia va reprezenta 6% sau 8,33% in cazul tutunului prelucrat,
din accizele estimate, aferente produselor ce urmeaza a fi realizate ori
achizitionate pe parcursul unui an.
[...]
(18) Nivelul garantiei se analizeaza anual de catre autoritatea fiscala
teritoriala, in vederea actualizarii in functie de schimbarile intervenite in
volumul afacerii, in activitatea antrepozitarului/operatorului inregistrat sau
in nivelul accizei datorate. In acest sens, antrepozitarul autorizat/operatorul
inregistrat trebuie sa depuna anual, pana la data de 15 ianuarie a anului
urmator, la autoritatea fiscala teritoriala o declaratie privind informatiile
necesare analizei. Cuantumul garantiei stabilit prin actualizare se va comunica
antrepozitarului autorizat/operatorului inregistrat prin decizie emisa de
autoritatea fiscala teritoriala, care va face parte integranta din autorizatia
de antrepozit fiscal. Termenul de constituire a garantiei astfel stabilite va fi
de cel mult 30 de zile de la data comunicarii."
27. Alineatul (13) al punctului 20 se abroga.
28. Dupa alineatul (5) al punctului 21.3 se introduc sase noi alineate,
alineatele (6)-(11), cu urmatorul cuprins:
"(6) Scutirea de la plata accizelor se acorda direct beneficiarilor scutirilor
in baza certificatului de scutire prevazut in anexa nr. 17 si in cazul
produselor accizabile achizitionate de la un importator pentru care accizele au
fost platite de acesta in vama.
(7) Certificatul de scutire se intocmeste de beneficiar in doua exemplare vizate
de autoritatea fiscala care deserveste beneficiarul, pentru fiecare operatiune
in parte.
(8) Un exemplar al certificatului de scutire de accize insoteste transportul
produselor accizabile de la importator catre beneficiar si se pastreaza de catre
acesta, iar al doilea exemplar se pastreaza de catre importator.
(9) Importatorul livreaza beneficiarului scutirii produsele accizabile la
preturi fara accize si va solicita compensarea/restituirea accizelor aferente
cantitatilor astfel livrate, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.
(10) In vederea restituirii sumelor reprezentand accizele, importatorul va
depune pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita
restituirea, la autoritatea fiscala teritoriala la care este inregistrat ca
platitor de impozite si taxe, urmatoarele documente:
a) cererea de restituire de accize;
b) copia facturilor de livrare catre beneficiarul scutirii, in care este
inscrisa mentiunea "scutit de accize";
c) dovada platii accizelor in vama;
d) copia certificatului de scutire, aferent fiecarei operatiuni.
(11) Modelul cererii de restituire a accizei este cel din anexa nr. 19."
29. La punctul 22 alineatul (8), litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) operatiunea de denaturare se consemneaza intr-un registru special, care se
pastreaza in antrepozitul fiscal, in care se vor inscrie: data efectuarii
operatiunii, cantitatea denaturata, substantele si cantitatile utilizate pentru
denaturare, precum si numele si semnatura reprezentantului autoritatii fiscale."
30. La punctul 22 alineatul (13), litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) situatiile prevazute la art. 200 alin. (1) lit. a), b), d), f) si g) din
Codul fiscal;".
31. La punctul 22 alineatul (18), litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) dovada constituirii unei garantii in favoarea autoritatii fiscale, care sa
reprezinte 3% din accizele aferente cantitatii aprobate. Aceasta dovada se
depune la autoritatea fiscala emitenta in termen de 15 zile de la data aprobarii
autorizatiei. Forma si modul de constituire a garantiei sunt cele prevazute la
pct. 20 alin. (5), (6) si (7). Garantia nu se constituie in cazul
antrepozitarilor autorizati care functioneaza in sistem integrat."
32. Alineatul (20) al punctului 22 va avea urmatorul cuprins:
"(20) Dupa eliberarea autorizatiilor, autoritatile fiscale teritoriale vor tine
o evidenta stricta a acestora prin inscrierea in registrele speciale ale
autorizatiilor de utilizatori finali eliberate in domeniul alcoolului etilic si
produselor alcoolice. De asemenea, vor asigura publicarea pe site-ul
Ministerului Finantelor Publice a listei cuprinzand acesti operatori economici,
lista care va fi actualizata lunar pana la data de 15 a fiecarei luni."
33. Alineatele (2), (4), (5) si (8) ale punctului 23.1 vor avea urmatorul
cuprins:
"(2) Se pot aproviziona cu produse energetice destinate exclusiv utilizarii
drept combustibil pentru motor pentru aeronave la preturi de livrare fara accize:
a) operatorii economici care detin certificate de autorizare ca distribuitor
expres pentru produse aeronautice civile si/sau de contracte de prestari de
servicii cu societati detinatoare de certificate de autorizare ca distribuitor
expres pentru produse aeronautice civile;
b) persoana care detine certificat de autorizare ca operator aerian.
[...]
(4) Se pot aproviziona cu produse energetice destinate exclusiv utilizarii drept
combustibil pentru motor pentru navigatia in apele comunitare si pentru
navigatia pe caile navigabile interioare la preturi de livrare fara accize:
a) operatorii economici care detin autorizatii ca distribuitori de combustibil
pentru motor pentru navigatie;
b) persoana care detine certificat de autorizare pentru navigatie.
(5) Operatorii economici prevazuti la alin. (2) lit. a) si alin. (4) lit. a)
trebuie sa se autorizeze ca antrepozite fiscale de depozitare. Aceasta obligatie
revine operatorilor economici care dispun de spatii de depozitare
corespunzatoare si efectueaza operatiuni de alimentare cu combustibil pentru
motor a aeronavelor, precum si a navelor si ambarcatiunilor.
[...]
(8) Operatorii economici prevazuti la alin. (5) vor inregistra zilnic toate
cantitatile intrate si iesite in jurnalele privind intrarile si iesirile de
combustibil pentru motor destinate utilizarii exclusive pentru aeronave si nave,
intocmite potrivit modelului prevazut in anexa nr. 22."
34. Alineatele (1)-(7), (14), (18) si (19) ale punctului 23.2 vor avea urmatorul
cuprins:
"23.2 (1) In situatiile prevazute la art. 201 alin. (1) lit. c), d) si h) din
Codul fiscal, scutirea se acorda direct, cu conditia ca energia electrica sa
provina de la operatori economici autorizati de Autoritatea Nationala de
Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE), iar produsele energetice sa fie
aprovizionate direct de la un antrepozit fiscal, de la un operator inregistrat,
de la un importator, din operatiuni proprii de import, de la companii de
extractie a carbunelui sau alti operatori economici care comercializeaza acest
produs ori de la un distribuitor autorizat, in cazul gazului natural.
(2) Pentru aplicarea scutirii, titularii centralelor de productie de energie
electrica, ai centralelor combinate de energie electrica si termica, precum si
operatorii economici utilizatori ai produselor energetice prevazute la art. 201
alin. (1) lit. h) din Codul fiscal vor solicita autoritatii fiscale teritoriale
in raza careia isi au sediul autorizatii de utilizator final pentru produse
energetice.
(3) Nu intra sub incidenta prevederilor alin. (2) energia electrica si gazul
natural.
(4) Autorizatiile de utilizator final se elibereaza la cererea scrisa a
beneficiarului, insotita de:
a) actul de constituire - in copie si original - din care sa rezulte ca
societatea desfasoara o activitate de productie de energie electrica sau
productie combinata de energie electrica si termica;
b) fundamentarea cantitatilor ce urmeaza a fi achizitionate in regim de scutire
de plata accizelor.
(5) Autorizatiile de utilizator final se emit de autoritatea fiscala teritoriala,
potrivit modelului prevazut in anexa nr. 20, si au o valabilitate de 3 ani.
(6) Autorizatiile de utilizator final se emit in 3 exemplare, cu urmatoarele
destinatii:
a) primul exemplar se pastreaza de catre utilizatorul final;
b) al doilea exemplar se pastreaza de catre autoritatea fiscala teritoriala
emitenta;
c) al treilea exemplar se pastreaza de catre antrepozitul fiscal expeditor, de
catre operatorul inregistrat sau de catre importator.
(7) Cantitatile de produse scutite de plata accizelor, inscrise intr-o
autorizatie pentru fiecare an de valabilitate a acesteia, vor reprezenta media
anuala a cantitatilor utilizate in ultimii 3 ani. Pentru operatorii economici
care nu au activitate de minimum 3 ani, cantitatile vor fi estimate pe baza
normelor de consum si a productiei preconizate a se realiza.
[...]
(14) Daca in termen de 45 de zile lucratoare de la expedierea produsului
antrepozitul fiscal expeditor nu primeste copia documentului administrativ de
insotire certificat, va instiinta despre acest fapt autoritatea fiscala emitenta
a autorizatiei in termen de 5 zile. Autoritatea fiscala emitenta va verifica in
urmatoarele 3 zile realitatea informatiei si in cazul in care aceasta se va
dovedi reala, va analiza motivele care au generat acest fapt si va dispune
incasarea accizelor aferente cantitatilor inscrise in document.
[...]
(18) Operatorii inregistrati, importatorii sau operatorii economici care
achizitioneaza produse energetice in vederea livrarii in regim de scutire
directa catre centralele de productie de energie electrica sau productie
combinata de energie electrica si termica vor livra produsele catre aceste
centrale la preturi fara accize si vor solicita autoritatii fiscale competente
restituirea accizelor aferente cantitatilor livrate cu aceasta destinatie, care
au fost platite la momentul receptiei, importului sau al achizitiei. Nu intra
sub incidenta acestor prevederi beneficiarii scutirilor care utilizeaza produse
energetice provenite din operatiuni proprii de import, pentru care scutirea se
acorda direct.
(19) In vederea restituirii accizelor in situatia prevazuta la alin. (18),
operatorul inregistrat, importatorul sau operatorul economic va depune la
autoritatea fiscala competenta la care a efectuat plata o cerere de scutire de
accize al carei model va fi aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.
Cererea va fi insotita de copia autorizatiei de utilizator final a centralei
beneficiare a scutirii si de documentul care atesta plata accizelor de catre
operatorul inregistrat, importator sau operatorul economic."
35. Alineatul (22) al punctului 23.2 se abroga.
36. Alineatul (4) al punctului 23.3 va avea urmatorul cuprins:
"(4) In cazul organizatiilor de caritate, scutirea se acorda in baza
autorizatiei de utilizator final emise de autoritatea fiscala teritoriala la
care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe beneficiarul scutirii, mai
putin in cazul gazului natural, pentru care nu este obligatorie detinerea
acestei autorizatii."
37. Alineatul (2) al punctului 23.7 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Scutirea se acorda in baza autorizatiei de utilizator final emise de
autoritatea fiscala teritoriala la care este inregistrat ca platitor de impozite
si taxe beneficiarul scutirii, mai putin in cazul gazului natural, pentru care
nu este obligatorie detinerea acestei autorizatii."
38. Dupa punctul 23.10 se introduce un nou punct, punctul 23.11, cu urmatorul
cuprins:
"23.11. (1) In toate situatiile in care se elibereaza autorizatii de utilizator
final, autoritatile fiscale teritoriale vor tine o evidenta stricta a acestora
prin inscrierea in registrele speciale a autorizatiilor de utilizator final
eliberate in domeniul produselor energetice. De asemenea, vor asigura publicarea
pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a listei cuprinzand acesti operatori
economici, lista care va fi actualizata lunar pana la data de 15 a fiecarei luni.
(2) Cantitatea de produse accizabile inscrisa intr-o autorizatie de utilizator
final de produse energetice poate fi suplimentata in situatii bine justificate
in cadrul aceleiasi perioade de valabilitate a autorizatiei.
(3) In toate situatiile in care scutirea de la plata accizelor este conditionata
de constituirea garantiei, forma si modul de constituire a garantiei sunt cele
prevazute la alin. (5), (6) si (7) de la pct. 20."
39. La punctul 24 alineatul (1), dupa litera e) se introduce o noua litera,
litera f), cu urmatorul cuprins:
"f) aromele alimentare, extractele si concentratele alcoolice."
40. Alineatul (9) al punctului 26 va avea urmatorul cuprins:
"(9) Fiecarui operator economic cu drept de marcare i se atribuie un cod de
marcare de 13 caractere. In cazul antrepozitarilor autorizati si al operatorilor
inregistrati, codul de marcare este codul de acciza. In cazul importatorilor
autorizati si al operatorilor neinregistrati, codul de marcare este format din
doua caractere alfanumerice aferente codului de tara, conform standardului ISO
3166, din care se face importul sau achizitia intracomunitara, dupa caz, urmate
de codul de identificare fiscala format din 11 caractere alfanumerice. Atunci
cand codul de identificare fiscala nu contine 11 caractere alfanumerice, acesta
va fi precedat de cifra «0», astfel incat numarul total de caractere sa fie de
11. Codul de marcare se va regasi inscriptionat pe marcajele tiparite ce vor fi
aplicate pe produsele destinate comercializarii pe teritoriul Romaniei."
41. Dupa alineatul (2) al punctului 27 se introduce un nou alineat, alineatul
(21), cu urmatorul cuprins:
"(21) Orice importator are obligatia de a constitui o garantie corespunzatoare
unei cote de 6% sau de 8,33%, in cazul tutunului prelucrat, din suma totala a
accizelor aferente produselor importate in anul anterior. In situatia unui nou
importator autorizat, garantia va reprezenta 6% sau 8,33%, in cazul tutunului
prelucrat, din accizele estimate, aferente produselor ce urmeaza a fi importate
pe parcursul unui an. Forma si modul de constituire a garantiei sunt cele
prevazute la alin. (5), (6) si (7) de la pct. 20."
42. Alineatele (3) si (4) ale punctului 28 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) In cazul antrepozitarului autorizat, operatorului inregistrat si al
importatorului autorizat, fiecare nota de comanda se aproba - total sau partial
- de catre autoritatea fiscala competenta prevazuta la alin. (1), in functie de:
a) datele din situatia lunara privind evidenta achizitionarii, utilizarii si
returnarii marcajelor, prezentata de solicitant la autoritatea fiscala, potrivit
alin. (9);
b) livrarile de produse accizabile marcate, efectuate in ultimele 60 de zile
fata de data solicitarii unei noi note de comanda;
c) garantia stabilita la autorizare, in cazul bauturilor alcoolice supuse
marcarii, care trebuie sa acopere valoarea accizelor aferente cantitatilor de
produse pentru care s-au comandat banderole. Pentru antrepozitarul autorizat si
operatorul inregistrat, nivelul garantiei stabilite la autorizare este cel
determinat potrivit alin. (8), (11) si (12) ale pct. 20, iar pentru importatorul
autorizat, nivelul garantiei stabilite la autorizare este cel determinat
potrivit alin. (21) al pct. 27. Valoarea accizelor care trebuie sa fie acoperita
de garantie reprezinta valoarea accizelor care se fac venit la bugetul de stat,
determinata potrivit prevederilor pct. 1 alin. (4). Atunci cand valoarea acestor
accize depaseste garantia stabilita la autorizare, nota de comanda poate fi
aprobata integral numai cu conditia constituirii de catre solicitantul
banderolelor a unei garantii suplimentare care sa acopere diferenta de accize.
(4) In situatia in care se solicita o cantitate de marcaje mai mare decat media
lunara a livrarilor din ultimele 60 de zile, se va depune un memoriu
justificativ in care vor fi explicate motivele care au generat necesitatile
suplimentare."
43. Alineatul (5) al punctului 302 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Autorizatia de operator economic pentru achizitii intracomunitare are
valabilitate 3 ani, cu incepere de la data de 1 a lunii urmatoare celei in care
operatorul economic face dovada constituirii garantiei in cuantumul si in forma
aprobate de autoritatea fiscala competenta. Orice astfel de operator are
obligatia de a depune o garantie corespunzatoare unei cote de 3% din suma totala
a accizelor aferente produselor achizitionate in anul anterior. In cazul unui
nou operator, garantia va reprezenta 3% din accizele estimate, aferente
produselor ce urmeaza a se achizitiona pe parcursul unui an. Forma si modul de
constituire a garantiei sunt cele prevazute la alin. (5), (6) si (7) de la pct.
20."
44. Dupa punctul 31 se introduce un nou punct, punctul 31^a, cu urmatorul
cuprins:
"Codul fiscal:
Exigibilitatea
Art. 211. - [...]
(3) In cazul persoanelor fizice care achizitioneaza produse de natura celor
prevazute la art. 207 lit. h), exigibilitatea ia nastere la momentul
inregistrarii la autoritatile competente, potrivit legii.
Norme metodologice:
31^a. Persoanele fizice care achizitioneaza din teritoriul comunitar arme de
natura celor prevazute la art. 207 lit. h) din Codul fiscal efectueaza plata
accizelor la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul unitatilor fiscale in
raza carora isi au domiciliul, iar in cazul importului, la organul vamal sau la
unitatea Trezoreriei Statului in raza careia functioneaza primul birou vamal de
intrare in tara."
45. Alineatul (1) al punctului 311 va avea urmatorul cuprins:
"311. (1) Taxa speciala se aplica atat autoturismelor si autovehiculelor
comerciale noi, cat si celor rulate."
46. Punctul 32 va avea urmatorul cuprins:
"32. Impozitul la titeiul din productia interna se plateste la bugetul de stat
pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care impozitul devine
exigibil."
47. Dupa alineatul (2) al punctului 58 se introduc trei noi alineate, alineatele
(3), (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(3) In cazul scutirilor directe de la plata accizelor, pentru care s-au
eliberat autorizatii de utilizator final in anul 2006, iar de la data de 1
ianuarie 2007 au intrat sub incidenta prevederilor art. 1754 alin. (1) pct. 2
lit. a) din Codul fiscal, valabilitatea autorizatiilor fiind prelungita pana la
data de 1 martie 2007, dupa aceasta data se aplica prevederile pct. 51.3.
Beneficiarii regimului de neaccizare care au achizitionat produsele energetice
la preturi cu accize au dreptul la restituirea accizelor platite catre furnizori.
(4) Beneficiarii scutirilor directe de la plata accizelor prevazuti la pct. 23,
care dupa data de 1 ianuarie 2007 si pana la data obtinerii autorizatiei de
utilizator final au achizitionat produse energetice la preturi cu accize, pot
solicita restituirea accizelor platite catre furnizori. De asemenea, pot
solicita restituirea accizelor si operatorii economici care au achizitionat dupa
data de 1 ianuarie 2007 produse energetice la preturi cu accize pe care le-au
livrat la preturi fara accize, pana la obtinerea autorizatiei de utilizator
final de catre beneficiarul scutirii.
(5) In cazurile prevazute la alin. (3) si (4), restituirea accizelor se face
potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala, in baza unei cereri depuse
la autoritatea fiscala teritoriala, insotita de:
a) copia facturii de achizitie a produselor energetice in care acciza este
evidentiata distinct, dovada platii accizelor catre furnizor si, dupa caz, copia
facturii de livrare a produselor respective la preturi fara accize;
sau
b) documentul de plata a accizelor la momentul importului si copia facturilor de
livrare a produselor energetice la preturi fara accize."
48. Punctul 61 va avea urmatorul cuprins:
"61. (1) Toti antrepozitarii autorizati pana la data de 31 decembrie 2006, care
detin autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia ca pana la
data de 31 martie 2007, inclusiv, sa comunice Comisiei instituite in cadrul
autoritatii fiscale centrale nivelul garantiei determinate potrivit alin. (8) si
(81) ale pct. 20 si datele care au stat la baza stabilirii acestui nivel, in
vederea actualizarii garantiilor deja constituite. Comisia va stabili pentru
fiecare antrepozitar autorizat nivelul garantiei actualizate si, dupa caz, al
garantiei reduse, precum si diferenta de constituit ce va fi comunicata
antrepozitarului. Diferenta de garantie astfel stabilita va fi constituita de
antrepozitarul autorizat in termen de 30 de zile de la data aducerii la
cunostinta acestuia de catre Comisie.
(2) Importatorii autorizati de produse accizabile supuse marcarii, care detin
autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia ca pana la data
de 31 martie 2007, inclusiv, sa comunice Comisiei instituite in cadrul
autoritatii fiscale centrale nivelul garantiei determinate potrivit alin. (21)
al pct. 27 si datele care au stat la baza calculului acestui nivel, in vederea
stabilirii nivelului garantiei de constituit. Garantia stabilita va fi
constituita de importatorul autorizat in termen de 30 de zile de la data
aducerii la cunostinta acestuia de catre Comisie.
(3) Antrepozitarii autorizati pana la data de 31 decembrie 2006, exclusiv pentru
activitatea de imbuteliere a bauturilor alcoolice, care detin autorizatii
valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia de a se conforma
prevederilor alin. (3) al pct. 2 pana la data de 30 septembrie 2007.
(4) Toti antrepozitarii autorizati pana la data de 31 decembrie 2006, care detin
autorizatii valabile dupa data de 1 ianuarie 2007, au obligatia de a se conforma
prevederilor pct. 8 alin. (5) si (51) pana la data de 30 septembrie 2007."
49. Dupa alineatul (3) al punctului 62 se introduc doua noi alineate, alineatele
(4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(4) Marcajele achizitionate de la Compania Nationala «Imprimeria Nationala» -
S.A. de catre antrepozitarii autorizati si importatorii autorizati pentru
produse accizabile supuse marcarii, in baza notelor de comanda aprobate de
autoritatea fiscala competenta in anul 2006, vor putea fi utilizate pana la
epuizare, dar nu mai tarziu de 30 iunie 2007. Intra sub incidenta acestor
prevederi si banderolele destinate marcarii buteliilor sau cutiilor cu o
capacitate ce depaseste 3 litri si, implicit, comercializarea de catre
producatori si importatori a bauturilor alcoolice astfel marcate. Dupa aceasta
data se interzice comercializarea de catre producatori si importatori a
bauturilor alcoolice astfel marcate, iar banderolele neutilizate vor fi predate
catre Compania Nationala «Imprimeria Nationala» - S.A. in vederea distrugerii.
Cheltuielile legate de distrugere se suporta de catre antrepozitarul autorizat
sau importatorul autorizat.
(5) Antrepozitarii autorizati pentru productie de bauturi alcoolice, precum si
importatorii de astfel de produse, care la data intrarii in vigoare a
prezentelor norme detin in stoc banderole neutilizate sau au expediate catre
furnizorul extern banderole destinate marcarii buteliilor ori cutiilor cu o
capacitate ce depaseste 3 litri, au obligatia ca in termen de 15 zile de la
aceasta data sa prezinte autoritatii fiscale teritoriale la care sunt
inregistrati ca platitori de impozite si taxe o situatie care sa cuprinda
numarul de banderole neutilizate/expediate, precum si stocul de produse marcate
si imbuteliate in butelii mai mari de 3 litri inregistrat de catre producator/importator,
inclusiv cel existent la furnizorul extern."
Art. II. - In masura in care aplicarea prevederilor titlului VII «Accize si alte
taxe speciale» va impune precizari suplimentare, acestea vor fi emise prin ordin
al ministrului finantelor publice.
Art. III. - Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta
hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se
textelor o noua numerotare.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|