.

01 Aprilie 2008
contabilitateafirmei.ro
 

DEPUNEREA DECLARATIILOR PRIN MIJLOACE ELECTRONICE DE TRANSMITERE LA DISTANTA

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


ORDIN NR. 858 din 19 / 03 / 2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta- Monitorul Oficial nr. 242 DIN 28 / 03 / 2008

 Ministerul Finantelor reia "discutia" privind depunerea declaratiilor prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:

- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod 14.13.01.99/bs;

- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cod 14.13.01.40;

- Declaratia privind accizele, cod 14.13.01.03/a;

- Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;

- Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;

- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;

- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;

- Decontul privind accizele, cod 14.13.01.03;

- Decontul privind impozitul la titeiul din productia interna, cod 14.13.01.05.

Platitorii de impozite, taxe si contributii pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor prevazute la alin. (1) prin mijloace electronice de transmitere la distanta, ca metoda alternativa de depunere a declaratiilor fiscale.

Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor fiscale, contribuabilii utilizeaza serviciul "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

Completarea si transmiterea declaratiilor fiscale prevazute anterior se efectueaza in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line", utilizandu-se formularele de declaratii fiscale existente pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Data depunerii declaratiei fiscale este data inregistrarii acesteia pe site-ul de internet al Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, astfel cum a fost comunicata contribuabilului prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaratiei.

Atentie: Pentru declararea unei obligatii de plata, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se utilizeaza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale.

In situatia in care platitorul de impozite, taxe si contributii a utilizat pentru aceeasi obligatie bugetara si aceeasi perioada de raportare mai multe cai de transmitere a declaratiei fiscale, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii. Orice corectie ulterioara a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaratii fiscale rectificative, in conditiile legii.

Declaratia depusa prin mijloace electronice de transmitere la distanta se prezuma a fi semnata de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, a carei semnatura a fost atasata declaratiei, conform certificatului digital utilizat.

Semnarea declaratiilor fiscale poate fi efectuata prin utilizarea certificatului digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Solicitarea certificatelor digitale emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala

Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, contribuabilii pot solicita un certificat digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin inregistrarea persoanei imputernicite pentru semnarea declaratiilor ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" si depunerea formularului 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Puteti vizualiza Modelul si continutul formularului 140 "Cerere pentru obtinerea certificatului digital".

Cererea pentru obtinerea certificatului digital se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line". Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, intr-un interval de 30 de zile lucratoare de la transmiterea electronica a cererii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.


Foarte important: Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:

-documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;

-documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

Important: Certificatul digital emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala este valabil pe o perioada de un an.

In cazul in care se doreste revocarea certificatului digital se solicita de titularul acestuia prin completarea si transmiterea formularului 141 "Cerere pentru revocarea certificatului digital", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Cererea pentru revocarea certificatului digital se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".

In situatia in care revocarea certificatului digital se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acesta a fost eliberat, cererea pentru revocarea certificatului digital se depune in format hartie, semnat si stampilat, de catre contribuabil, conform legii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:

-documentul de identitate a persoanei care solicita revocarea certificatului digital, in original si in copie;

-documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul persoanei solicitante de a revoca certificatul digital.

Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise in conditiile Legii nr. 455/2001

In vederea depunerii declaratiilor fiscale, prevazute la art. 1, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acestea pot fi semnate si de persoane care detin certificate digitale calificate, eliberate de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001.

Pentru utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre persoanele prevazute la art. 6, se vor efectua urmatoarele operatiuni:

a) inregistrarea persoanei care detine certificat digital calificat, imputernicita de catre contribuabil pentru semnarea declaratiilor fiscale, ca utilizator al serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

b) depunerea formularului 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat", insotit de documentul de confirmare a certificatului digital calificat, existente pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Documentul de confirmare se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".

Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente:

-documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie;

-documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.

Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere, iar copia documentului de identitate a solicitantului si documentul privind dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale se anexeaza la cerere.

Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line", existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, semnata electronic prin utilizarea unui certificat digital calificat, emis de catre un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001, se transmite persoanei solicitante, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.

Revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se solicita de titularul certificatului calificat, prin completarea si transmiterea formularului 151 "Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line", aflat pe site-ul Ministerului Economiei si Finantelor, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line" se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".

In situatia in care revocarea dreptului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line" se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acest drept a fost obtinut, "Cererea pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line" se depune in format hartie, semnat si stampilat, de catre contribuabil, conform legii, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:

-documentul de identitate a persoanei care solicita revocarea certificatului digital, in original si in copie;

-documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul persoanei solicitante de a revoca dreptul de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".

Important: Dispozitiile cap. II "Solicitarea certificatelor digitale emise de Agentia Nationala de Administrare Fiscala" isi inceteaza aplicabilitatea incepand cu data de 1 mai 2008. Incepand cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale vor putea fi solicitate numai de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001.

Dispozitiile cap. III "Utilizarea certificatelor digitale calificate, emise in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica" se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2008.

 

Categorii: fiscalitate | declaratii fiscale | contabilitate

Cuvinte cheie: depunerea declaratiilor prin mijloace electronice | cerere pentru obtinerea certificatului digital | cererea pentru revocarea certificatului digital

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics