.

05 Mai 2008
contabilitateafirmei.ro
 

INDREPTAREA ERORILOR MATERIALE DIN DOCUMENTELE DE PLATA

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


ORDIN NR. 1311 din 25/04/2008 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale- Monitorul Oficial nr. 340 / 02 MAI 2008

 Ordinul aproba PROCEDURA de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale precum si formularele necesare in acest caz.

Potrivit procedurii, indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori se va face pe baza unei cereri depuse la organul fiscal competent, potrivit legii, conform prevederilor art. 114 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Procedura de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata se aplica in urmatoarele cazuri:

a) plata obligatiilor fiscale s-a efectuat in alt cont bugetar decat cel corespunzator ori utilizand un cod fiscal eronat;

b) in contul bugetar, inclusiv in contul unic, au fost achitate si alte obligatii fiscale decat cele prevazute a se achita in contul respectiv;

Atentie: Prezenta procedura se refera numai la platile efectuate in conturi bugetare administrate de Ministerul Economiei si Finantelor - Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


Cererea ce se depune in vederea indreptarii erorilor materiale aparute in documentele de plata trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

a) datele de identificare ale debitorului;

b) indicarea erorii ce urmeaza a fi indreptata;

c) modul in care va fi reconsiderata aceasta plata;

d) numarul si data documentelor prin care s-au stabilit ori s-au individualizat sumele de plata (titlurile de creanta) pentru care se solicita corectarea erorii materiale din documentul de plata;

e) numarul si data documentului prin care s-a efectuat plata initiala;

f) suma totala achitata prin documentul de plata initial;

g) data platii.

In mod obligatoriu, la cerere vor fi atasate: o copie a ordinului de plata, o copie a extrasului de cont, copii de pe titlurile de creanta si orice alte documente ce atesta eroarea produsa.

In baza cererii, organul fiscal va verifica in evidentele fiscale existenta erorilor semnalate de contribuabili, indeplinirea conditiilor de creditare a contului bugetar si de debitare a contului platitorului, urmand a se intocmi un referat cu propuneri de solutionare a cererii debitorului, respectiv de indreptare a erorilor din documentul de plata. Referatul va fi aprobat de catre conducatorul organului fiscal competent in administrarea contribuabilului, potrivit legii.

Dupa aprobarea referatului prevazut la pct. 3.3, organul fiscal competent va intocmi Nota privind corectia erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori (fisier .pdf) prin care s-au achitat obligatii fiscale, in 3 exemplare. Nota privind corectia erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale se aproba de conducatorul unitatii fiscale.

Nota privind corectia erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale se transmite unitatii de trezorerie si contabilitate publica, in vederea operarii corectiei in conturile bugetare corespunzatoare.

Unitatea de trezorerie si contabilitate publica efectueaza stornarea platii eronate si inregistrarea sumei in conturile bugetare corespunzatore cu data platii , inscrie pe cele 3 exemplare ale notei prevazute anterior data la care s-a efectuat aceasta operatiune si retine un exemplar, restituind organului fiscal competent doua exemplare.

Dupa solutionarea cererii contribuabilului, organul fiscal competent va transmite acestuia un exemplar al notei privind corectia erorilor materiale din documentele de plata intocmite de debitori prin care s-au achitat obligatii fiscale.

In situatia in care, in cazul erorilor materiale constand in virarea eronata a obligatiilor de plata la alta unitate de trezorerie si contabilitate publica decat cea la care trebuie achitata suma, cererea prevazuta la pct. 3.1 se depune la organul fiscal in a carui raza s-a efectuat plata eronata. Organul fiscal la care s-a efectuat plata eronata va transmite o copie a cererii depuse de debitor, inclusiv a anexelor la cerere, organului fiscal competent in administrarea debitorului, procedand la intocmirea referatului cu propuneri de solutionare a cererii debitorului.

Dupa efectuarea operatiunii de corectie in evidenta analitica pe platitori, organul fiscal competent va comunica debitorului, in cel mai scurt termen, modul de solutionare a cererii de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata.

Cererea debitorului de indreptare a erorilor materiale din documentele de plata se va solutiona in termen de 45 de zile de la inregistrarea acesteia, conform prevederilor art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In scopul anularii distribuirii sumelor achitate in contul unic, aferente unui ordin de plata, organele fiscale vor transmite unitatilor Trezoreriei Statului nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic (fisier .pdf)), al carei model este prevazut in anexa nr. 3. Nota privind anularea operatiunilor de distribuire si de stingere a sumelor platite in contul unic se intocmeste in doua exemplare, dintre care un exemplar se pastreaza la unitatea Trezoreriei Statului, iar un exemplar ramane la organul fiscal.

Pe baza notei prevazute anterior, unitatile Trezoreriei Statului vor reconstitui integral suma inscrisa in ordinul de plata initial, in contul din care s-a realizat distribuirea, prin stornarea operatiunii de distribuire a acestuia.

Odata cu intrarea in vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.089/2006 pentru aprobarea Procedurii de indreptare a erorilor din documentele de plata intocmite de debitori privind obligatiile fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.043 din 29 decembrie 2006, se abroga.




 

 

Categorii: contributii salariale | contabilitate | formulare

Cuvinte cheie: corectare erori materiale din documentele de plata | ordin nr. 1311 din 25 aprilie 2008 | monitorul oficial nr.340 din 2 mai 2008

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics