.

29 Iunie 2008
contabilitateafirmei.ro
 

SUSTINEREA IMM-URILOR PENTRU INSTRUIRE SI CONSULTANTA

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


Ordin nr. 791 din 12/06/2008 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului national multianual pe perioada 2006-2011 pentru sustinerea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la servicii de instruire si consultanta- Monitorul Oficial nr.475 din 27/06/2008

 Redam mai jos principalele elemente prevazute in PROCEDURA de implementare a Programului national multianual pe perioada 2006-2011 pentru sustinerea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la servicii de instruire si consultanta

1. Obiectivul Programului

Obiectivul Programului national multianual pe perioada 2006-2011 pentru sustinerea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la servicii de instruire si consultanta, denumit in continuare Program, este constituirea unei scheme de vouchere, in vederea afirmarii si valorificarii potentialului de productie si de servicii al intreprinderilor mici si mijlocii, prin instruirea personalului lor cu functii de decizie si/sau de executie si facilitarea accesului acestora la servicii de consultanta pentru a face fata recentei integrari in Uniunea Europeana.

Programul urmareste:

- dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoasterea si gestionarea optima a resurselor, in vederea adaptarii rapide la rigorile determinate de globalizarea pietelor si recenta integrare a Romaniei in Uniunea Europeana;

- imbunatatirea performantelor economice si tehnice ale intreprinderilor, prin cresterea gradului de pregatire a personalului acestora si utilizarea serviciilor specializate de instruire;

- promovarea investitiilor in productie si servicii prin cresterea potentialului de accesare a surselor de finantare;

- cresterea competitivitatii, inclusiv la export;

- imbunatatirea accesului intreprinderilor romanesti la servicii de consultanta de calitate;

- dezvoltarea pietei locale de consultanta si instruire.

Prezenta procedura instituie o schema de ajutor de minimis. Acordarea ajutoarelor de minimis in cadrul Programului se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis, prevazute de Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 si 88 ale Tratatului CE la ajutorul de minimis.


3. Beneficiarii eligibili
- Societatile comerciale, beneficiari directi, cu indeplinirea urmatoarelor conditii:

a) sunt organizate in baza Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) sunt definite conform art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare: au o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro la finele anului fiscal anterior (prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans); au un numar mediu anual de salariati cuprins intre 1 si 249 inclusiv, in anul fiscal anterior;
c) au capital social integral privat;
d) au cel putin un an de la data infiintarii, in momentul depunerii cererii de acord de principiu pentru finantare;
e) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale;
f) au sediul, sunt inregistrate si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
g) au ca obiect de activitate productia de bunuri si/sau prestari de servicii;
h) au incheiat anul fiscal 2007 cu profit operational;
i) nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile "Instructiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004.
- Societatile cooperative, beneficiari directi, cu indeplinirea urmatoarelor conditii:
a) sunt organizate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei;
b) indeplinesc conditiile de incadrare in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, potrivit dispozitiilor Legii nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare; realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate. Prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans; au un numar mediu anual de salariati cuprins intre 1 si 249 inclusiv, in anul fiscal anterior;
c) au capital social integral privat;
d) au cel putin un an de la infiintare in momentul depunerii cererii de acord de principiu pentru finantare;
e) nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale;
f) au sediul, sunt inregistrate si isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei;
g) au ca obiect de activitate productia de bunuri si/sau prestari de servicii;
h) au incheiat anul fiscal 2007 cu profit operational;
i) nu sunt in dificultate, in conformitate cu prevederile "Instructiunilor privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate", publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004;
De asemenea, programul se aplica si beneficiarilor indirecti, adica furnizorii de servicii de instruire si consultanta, respectiv:
- operatorii economici care au ca obiect de activitate principal activitati de instruire, respectiv consultanta specifica, si isi desfasoara activitatea in Romania;
- camerele de comert si industrie, organizatiile patronale sau organizatiile neguvernamentale in care functioneaza centre de consultanta si/sau care organizeaza cursuri de instruire si consultanta, au ca scop sustinerea mediului de afaceri si care au inregistrate in statut, cu cel putin 6 luni inainte de depunerea cererii de finantare de catre solicitant, activitati de instruire, respectiv consultanta specifica, si isi desfasoara activitatea in Romania;

 
Tipurile de ajutor financiar                                                                        
Prin Program se sustin, prin alocatie financiara nerambursabila (voucher pentru instruire si/sau consultanta), urmatoarele:
a) instruirea personalului intreprinderilor mici si mijlocii avand functii de decizie si/sau de executie pe tematici prioritare: management (inclusiv managementul financiar, managementul resurselor umane), marketing, strategie si planificare, surse si metode de finantare a investitiilor si in alte domenii prioritare pentru desfasurarea activitatii intreprinderii;
b) participarea la cursuri de specializare/perfectionare profesionala a personalului angajat, pentru:
- dobandirea de competente profesionale suplimentare;
- aprofundarea cunostintelor de specialitate: metode moderne de conducere; tehnici moderne de vanzare; managementul unitatilor comerciale; managementul calitatii marfurilor si serviciilor si alte cursuri cu tematici adecvate;
- instruirea teoretico-practica pentru dobandirea de cunostinte si deprinderi privind utilizarea tehnicii de calcul si informatizarea activitatilor specifice derulate de operatorul economic;
c) servicii de consultanta acordata pentru elaborarea urmatoarelor: Analiza/planul/strategia afacerii; Analiza/planificarea/strategia proiectelor de investitii; Studiu privind politica de preturi; Analiza/planul/strategia pozitiei pe piata/benchmarking; Analiza/planul/strategia organizationala; Organizarea sistemului de management al informatiilor; Analiza/planul/strategia sistemului de control; Analiza/planul/strategia comunicarii; Analiza/planul/fluxul operatiilor, proceselor, activitatii; Analiza/planificarea/strategia financiara; planificarea atragerii de fonduri; Evaluarea/planificarea/strategia/nevoilor de angajare si instruire a personalului; Cercetarea pentru aplicarea si inregistrarea de marci si brevete; Strategia de inovare.
Anexat se gaseste lista cu SERVICIILE SI CHELTUIELILE ELIGIBILE aferente care constituie obiectul finantarii


 

 

Categorii: situatii financiare | formulare | contabilitate

Cuvinte cheie: beneficiri eligibil | obiectivul programului de finantare | tipuri de ajutor financiar

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics