|
Lege nr. 139 din 04/07/2008 privind ratificarea Conventiei dintre Romania si Islanda pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 19 septembrie 2007- Monitorul Oficial nr.589 din 06 / 08 / 2008
A fost ratificata conventia dintre Romania si Islanda pentru evitarea
dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe
venit, semnata la Bucuresti la 19 septembrie 2007.
Din cuprinsul acesteia, redam cele mai importante aspecte, si anume:
Venituri din proprietati imobiliare
1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati
imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere)
situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de
legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate.
Expresia include, in orice caz, proprietatile accesorii proprietatii imobiliare,
inventarul viu si echipamentul utilizate in agricultura si exploatari forestiere,
drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la
proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la
rente variabile sau fixe pentru exploatarea ori concesionarea exploatarii
zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele
si aeronavele nu sunt considerate proprietati imobiliare.
3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din folosirea
directa, din inchirierea sau din folosirea sub orice alta forma a proprietatii
imobiliare.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind
din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati
imobiliare utilizate pentru exercitarea unor profesii independente.
Profiturile intreprinderii
1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai
in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de
afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo.
Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile
intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care
este atribuita acelui sediu permanent.
2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat
contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un
sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat contractant,
acelui sediu permanent, profiturile pe care acesta le-ar fi putut realiza daca
ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati
identice sau similare, in conditii identice ori similare, si tratand cu toata
independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise ca deductibile
cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de
sediul permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de
administrare efectuate, indiferent daca s-au efectuat in statul in care se afla
situat sediul permanent sau in alta parte.
4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se
atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului
total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nicio prevedere a
paragrafului 2 nu impiedica acel stat contractant sa determine profitul
impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata
trebuie sa fie totusi aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta
cu principiile enuntate in prezentul articol.
5. Niciun profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca
acest sediu permanent cumpara bunuri sau marfuri pentru intreprindere.
6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se
atribuie sediului permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in
afara de cazul in care exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte
articole ale prezentei conventii, atunci prevederile acelor articole nu sunt
afectate de prevederile prezentului articol.
Transporturi navale si aeriene
1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor sau
aeronavelor sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul
conducerii efective a intreprinderii.
2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se
afla la bordul unei nave, atunci acesta se considera a fi situat in statul
contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista
un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care
exploateaza nava.
3. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din
participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie
internationala de transport.
Intreprinderi asociate
1. Cand
a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la
conducerea, controlul ori la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat
contractant; sau
b) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul ori
la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si a unei intreprinderi
a celuilalt stat contractant,
si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in
relatiile lor comerciale sau financiare de conditii acceptate ori impuse care
difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente,
atunci profiturile care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de una dintre
intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt din cauza acestor conditii,
pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi a acelui
stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a
celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in celalalt stat si
profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii
primului stat mentionat daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi
ar fi fost acelea care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente,
atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei
impozitului stabilit asupra acelor profituri. La efectuarea acestei modificari
se tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este
necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta
reciproc.
Dividende
1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat
contractant unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in
celalalt stat.
2. Totusi, astfel de dividende sunt, de asemenea, impozabile in statul
contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si
potrivit legislatiei acelui stat, dar daca beneficiarul efectiv al dividendelor
este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va
depasi:
a) 5% din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate
(alta decat un parteneriat) care detine in mod direct cel putin 25% din
capitalul societatii platitoare de dividende;
b) 10% din suma bruta a dividendelor in toate celelalte cazuri.
Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord
modul de aplicare a acestor limitari.
Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii cu privire la profiturile
din care se platesc dividendele.
3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna venituri provenind din
actiuni, din parti miniere, din parti de fondator sau alte drepturi, care nu
sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din
alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile
din actiuni de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea
distribuitoare.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al
dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de
afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende
este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in
celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar
detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele
sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa.
In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau
venituri din celalalt stat contractant, celalalt stat nu poate percepe niciun
impozit asupra dividendelor platite de societate, cu exceptia cazului in care
asemenea dividende sunt platite unui rezident al celuilalt stat sau cand
detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele
sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa
situata in celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale
societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite ale societatii, chiar
daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime
ori in parte profituri sau venituri provenind din celalalt stat.
Dobanzi
1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al
celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
2. Totusi, astfel de dobanzi sunt, de asemenea, impozabile in statul contractant
din care provin si potrivit legislatiei acelui stat, dar daca beneficiarul
efectiv al dobanzilor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul
astfel stabilit nu va depasi 3% din suma bruta a dobanzilor. Autoritatile
competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord modul de
aplicare a acestor limitari.
3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat
contractant sunt scutite de impozit in acel stat daca sunt obtinute si detinute
efectiv de guvernul celuilalt stat contractant, de o subdiviziune politica, de o
autoritate locala ori de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia sau de
orice agentie ori unitate bancara sau institutie a acelui guvern, subdiviziuni
politice, autoritati locale sau unitati administrativ-teritoriale ori daca
creantele unui rezident al celuilalt stat contractant sunt garantate, asigurate
sau finantate de o institutie financiara apartinand in intregime guvernului
celuilalt stat contractant.
4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna
venituri din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii
ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului si, in
special, venituri din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni,
inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau
obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi
in sensul prezentului articol.
5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al
dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de
afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile printr-un sediu
permanent situat acolo sau presteaza in celalalt stat profesii independente
printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite
dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In
aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul
este un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este
sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un
sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta
generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent ori
baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant
in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
7. Cand, datorita unei relatii speciale existente intre platitor si beneficiarul
efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de
creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre
platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile
prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest
caz, partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui
stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
Redevente
1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si detinute efectiv de un
rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
2. Totusi, astfel de redevente sunt, de asemenea, impozabile in statul
contractant din care provin si potrivit legislatiei acelui stat, dar daca
beneficiarul efectiv al redeventelor este rezident al celuilalt stat contractant,
impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a redeventelor.
Autoritatile competente ale statelor contractante vor stabili de comun acord
modul de aplicare a acestor limitari.
3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice fel
primite pentru folosirea sau dreptul de a folosi orice drept de autor asupra
unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra programelor de
calculator, filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor pentru emisiunile
de radio ori de televiziune, transmisiune de orice fel catre public, orice
patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta ori procedeu de
fabricatie sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul
industrial, comercial ori stiintific.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al
redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate
de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele printr-un
sediu permanent situat acolo sau presteaza in celalalt stat profesii
independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea
pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu
permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau
ale art. 14, dupa caz.
5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul
este un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca
este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant
un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati
redeventele si acestea sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza
fixa, atunci aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in
care este situat sediul permanent sau baza fixa.
6. Cand, datorita unei relatii speciale existente intre platitor si beneficiarul
efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere
utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care
ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel
de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima
suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila
potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte
prevederi ale prezentei conventii.
Castiguri de capital
1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din
instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, care
sunt situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte
din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant
il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o
baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat
contractant pentru exercitarea unor profesii independente, inclusiv castigurile
provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga
intreprindere) ori a unei asemenea baze fixe, sunt impozabile in celalalt stat.
3. Castigurile provenind din instrainarea navelor sau aeronavelor exploatate in
trafic international ori a proprietatilor mobiliare necesare exploatarii unor
asemenea nave sau aeronave sunt impozabile numai in statul contractant in care
este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
4. Castigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea
actiunilor sau a altor participari la capitalul unei societati ale carei active
sunt formate in totalitate ori in principal din proprietati imobiliare situate
in celalalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
5. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat
cele la care se face referire in paragrafele 1-4, sunt impozabile numai in
statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
6. Prevederile paragrafului 5 nu afecteaza dreptul fiecarui stat contractant de
a percepe, in conformitate cu propria legislatie, un impozit pe castigurile din
instrainarea actiunilor sau drepturilor intr-o companie al carei capital este in
intregime ori in parte format din actiuni si care, potrivit legislatiei acelui
stat, este rezidenta a acelui stat, iar aceste castiguri sunt obtinute de o
persoana fizica ce este rezidenta a celuilalt stat contractant si care a fost
rezidenta a primului stat mentionat in cursul ultimilor 5 ani anteriori
instrainarii actiunilor sau drepturilor.
Profesii independente
1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea
unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt
impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care acesta are in mod
obisnuit o baza fixa la dispozitia sa in celalalt stat contractant in scopul
exercitarii activitatilor sale. Daca acesta are o astfel de baza fixa, este
impozabila in celalalt stat contractant numai acea parte din venit care este
atribuita acelei baze fixe.
2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente
cu caracter stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si
exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect,
dentist si contabil.
Profesii dependente
1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18 si 19, salariile si alte remuneratii
similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate
salariata sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care
activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca
activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite sunt
impozabile in celalalt stat.
2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un
rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in
celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade
care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni incepand sau
sfarsind in anul calendaristic vizat; si
b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care
angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe
care cel care angajeaza le are in celalalt stat.
3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile
primite de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata
exercitata la bordul unei nave sau aeronave exploatate in trafic international
sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii
efective a intreprinderii.
Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat
contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei
societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant sunt impozabile in
celalalt stat.
Artisti si sportivi
1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident
al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii
de teatru, de film, de radio sau televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca
sportivi, din activitatile personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt
stat contractant, sunt impozabile in celalalt stat.
2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un
artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de
spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de
prevederile art. 7, 14 si 15, sunt impozabile in statul contractant in care sunt
exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din
activitatile mentionate la paragraful 1, in cadrul schimburilor culturale sau
sportive aprobate de guvernele celor doua state contractante si care nu sunt
exercitate in scopul de a obtine profituri, sunt scutite de impozit in statul
contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
Pensii
Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii
similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata
desfasurata in trecut sunt impozabile numai in acel stat.
Functii publice
1. a) Salariile si alte remuneratii similare, altele decat o pensie, platite de
un stat contractant, de o subdiviziune politica, de o autoritate locala sau de o
unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru
serviciile prestate acelui stat, subdiviziuni, autoritati sau unitati, sunt
impozabile numai in acel stat.
b) Totusi, astfel de salarii si alte remuneratii similare sunt impozabile numai
in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si
persoana fizica este rezidenta a acelui stat si:
(i) este un national al acelui stat; sau
(ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
2. a) Orice pensie platita de sau din fonduri create de un stat contractant, de
o subdiviziune politica, de o autoritate locala sau de o unitate
administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile
prestate acelui stat, subdiviziuni, autoritati sau unitati sunt impozabile numai
in acel stat.
b) Totusi, o astfel de pensie este impozabila numai in celalalt stat contractant
daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat.
3. Prevederile art. 15, 16, 17 si 18 se aplica salariilor si altor remuneratii
similare si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o
activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o subdiviziune
politica, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a
acestuia.
Studenti si practicanti
Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student
ori un practicant care este sau a fost imediat anterior venirii sale intr-un
stat contractant un rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent
in primul stat mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale nu sunt
impozabile in acel stat, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse
aflate in afara acelui stat.
Alte venituri
1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de
unde provin, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei
Conventii, sunt impozabile numai in acel stat.
2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat
veniturile provenind din proprietatile imobiliare, asa cum sunt definite in
paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind rezident
al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat
contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in celalalt stat
profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau
proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un
asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica
prevederile art. 7 sau ale art. 14, dupa caz.
Eliminarea dublei impuneri
1. In cazul Romaniei dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
Cand un rezident al Romaniei realizeaza venituri care, in conformitate cu
prevederile prezentei conventii, sunt impozitate in Islanda, Romania va acorda
ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident o suma egala cu impozitul
pe venit platit in Islanda.
Totusi, aceasta deducere nu va putea depasi in niciun caz acea parte a
impozitului pe venit, astfel cum este calculata inainte ca deducerea sa fie
acordata, care este atribuita venitului care poate fi impozitat in Islanda.
2. In cazul Islandei dubla impunere va fi evitata dupa cum urmeaza:
Cand un rezident al Islandei realizeaza venituri care, in conformitate cu
prevederile prezentei conventii, sunt impozitate in Romania, Islanda va acorda
ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident o suma egala cu impozitul
pe venit platit in Romania.
Totusi, aceasta deducere nu va putea depasi in niciun caz acea parte a
impozitului pe venit, astfel cum este calculata inainte ca deducerea sa fie
acordata, care este atribuita venitului care poate fi impozitat in Romania.
Cand, in conformitate cu orice prevedere a prezentei conventii, venitul realizat
de un rezident al Islandei este scutit de impozit in Islanda, cu toate acestea
Islanda poate sa ia in considerare venitul scutit cand calculeaza valoarea
impozitului pe venitul ramas al acelui rezident.