12 Septembrie 2008
contabilitateafirmei.ro
Procedura privind cesiunea creantelor fiscale
|
Ordin nr. 1173 din 22/08/2008 - M.O. nr. 642 din 08/09/2008
pentru aprobarea Procedurii privind cesiunea creantelor fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de Agentia
Nationala de Administrare Fiscala si organele sale subordonate incepe din
initiativa Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceasta fiind cea care
stabileste categoriile de creante fiscale ce urmeaza a face obiectul cesiunii,
specificand si valoarea nominala a acestora.
Art. 2. (1) Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de Agentia
Nationala de Administrare Fiscala are ca obiect numai creantele fiscale cuprinse
in:
a) titluri executorii provenite din transformarea titlurilor de creanta fiscala
(declaratii fiscale, decizii de impunere, definitive in sistemul cailor
administrative de atac);
b) hotarari judecatoresti definitive sau irevocabile, dupa caz;
c) tabloul definitiv al creantelor, aprobat in conditiile Legii nr. 64/1995
privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, sau ale Legii nr. 85/2006 privind
procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, dupa caz;
d) alte titluri executorii.
(2) Sumele pentru care se initiaza procedura de cesiune a creantelor fiscale
trebuie sa fie confirmate printr-un certificat de atestare fiscala.
Art. 3. (1) Pentru creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane
lei competenta pentru efectuarea procedurii de cesiune apartine comisiei
constituite la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a
municipiului Bucuresti, iar pentru creantele fiscale in cuantum mai mare de 10
milioane lei, precum si pentru creantele fiscale datorate de marii contribuabili,
indiferent de cuantumul acestora, competenta apartine comisiei constituite la
nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(2) Pentru creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei
initierea procedurii de cesiune a creantelor fiscale are loc dupa avizarea
acesteia de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pe baza unei
documentatii care va prezenta situatia juridica a debitoarei si stadiul
masurilor de executare efectuate.
Art. 4. - Componenta comisiilor prevazute la art. 3 si regulamentul de
functionare al acestora se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscala. Comisia este formata din 5 membri, din care un membru
are si calitatea de presedinte.
Art. 5. (1) Valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate
reprezinta valoarea creantelor fiscale ce se intentioneaza a fi cesionate,
astfel cum sunt acestea individualizate in titlurile executorii.
(2) Obligatiile fiscale accesorii aferente creantelor bugetare care fac obiectul
cesiunii de creanta, calculate pana la data la care are loc semnarea
contractului de cesiune, raman in sarcina debitorului fiscal, art. 119-123 din
Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare, aplicandu-se in mod corespunzator.
(3) In situatia in care nu se realizeaza cesiunea creantelor fiscale sau
intervine rezolutiunea contractului de cesiune de creanta, obligatiile fiscale
raman in sarcina debitorului fiscal.
CAPITOLUL II
Procedura de atribuire a contractului de cesiune a creantelor fiscale
Art. 6. (1) Atribuirea contractului de cesiune a creantelor fiscale se
realizeaza prin cerere de oferte sau prin licitatie, dupa caz.
(2) In cazul in care, ca urmare a anuntului publicat in cadrul procedurii de
cerere de oferta, se depune o singura oferta de preluare a creantei fiscale,
care indeplineste toate conditiile prevazute de prezenta procedura, aceasta
oferta este declarata castigatoare.
(3) In cazul in care exista mai multi ofertanti pentru preluarea creantelor
fiscale si 2 sau mai multi dintre acestia depun oferte financiare cu valoarea
cea mai mare, care sunt egale, cesiunea de creanta se va realiza ca urmare a
unei licitatii.
Art. 7. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale este organizata de comisia
constituita potrivit art. 3.
Art. 8. - Intentia de cesionare a creantei fiscale se va notifica debitorului
fiscal cedat de catre comisia constituita potrivit art. 3, cu minimum 15 zile
inainte de data publicarii anuntului privind cesiunea creantelor fiscale.
Art. 9. - Nerealizarea cesiunii creantelor fiscale se va notifica debitorului
fiscal de catre comisia constituita potrivit art. 3, in termen de 3 zile de la
data incheierii procesului-verbal prevazut la art. 27.
Art. 10. - In cazul in care exista mai multi ofertanti pentru preluarea
creantelor fiscale care prezinta oferte financiare egale, licitatia creantelor
fiscale este organizata de comisia constituita potrivit art. 3, in termen de
maximum 3 zile de la data deschiderii ofertelor.
Art. 11. - Pentru atribuirea contractului de cesiune de creante fiscale comisia
este obligata sa efectueze publicitatea cesiunii cu cel putin 30 de zile inainte
de data fixata pentru deschiderea ofertelor.
Art. 12. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale administrate de Agentia
Nationala de Administrare Fiscala incepe prin publicarea unui anunt intr-un
cotidian de circulatie nationala si locala, precum si pe pagina de internet a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 13. - Anuntul privind cesiunea creantelor fiscale cuprinde urmatoarele
elemente:
a) denumirea organului fiscal care administreaza creantele fiscale ce urmeaza a
fi cesionate;
b) data la care au fost emise titlurile executorii in care sunt individualizate
creantele fiscale principale si accesorii care se intentioneaza a fi cesionate;
c) creantele fiscale principale si accesorii care urmeaza a fi cesionate si
descrierea lor sumara;
d) pretul minim al cesiunii care nu poate fi mai mic decat valoarea nominala a
creantelor fiscale, prevazuta la art. 5;
e) indicarea, atunci cand este cazul, daca creantele sunt garantate, cu
mentionarea valorii creantelor garantate din totalul creantelor;
f) data, ora si locul la care se va tine sedinta de deschidere a ofertelor;
g) invitatia catre toti cei interesati in cumpararea creantelor fiscale de a
depune la directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului
Bucuresti, respectiv la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in termenul
de depunere a ofertelor si la locul fixat in acest scop, oferte de cumparare, in
plic inchis, sub sanctiunea descalificarii;
h) invitatia catre toti cei interesati in cumpararea creantelor fiscale de a se
prezenta, personal sau prin imputernicit, la data, ora si locul unde se va
desfasura sedinta de deschidere a ofertelor;
i) mentiunea ca ofertantii sunt obligati sa depuna, pana la termenul prevazut
pentru depunerea ofertelor, o taxa de participare ori o scrisoare de garantie
bancara, reprezentand 2% din valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a
fi cesionate;
j) mentiunea ca cei interesati in cumpararea creantelor fiscale trebuie sa
prezinte certificatul de atestare fiscala emis de organele fiscale, din care sa
rezulte ca ofertantul nu are obligatii fiscale restante fata de bugetele
administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin intermediul
organelor fiscale; ofertantii persoane fizice straine vor depune o declaratie pe
propria raspundere referitoare la obligatiile pe care ofertantul le are catre
bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
k) mentiunea ca cei interesati in cumpararea creantelor fiscale trebuie sa
prezinte documentele prevazute la art. 16 lit. j) si k).
Art. 14. - Data, ora-limita si locul de depunere a ofertelor, precum si data,
ora si locul la care se va tine sedinta de deschidere a ofertelor vor fi
stabilite de comisie si vor fi mentionate in anuntul privind cesiunea creantelor
fiscale. Orice modificare a datei, orei sau locului de depunere a ofertelor,
precum si a datei, orei sau locului la care se va tine sedinta de deschidere a
ofertelor va fi publicata intr-un cotidian de circulatie nationala si locala,
precum si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 15. - Taxa de participare in valoare de 2% din valoarea nominala a
creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate se plateste in lei la unitatea de
trezorerie si contabilitate publica ce deserveste organul fiscal unde este
inregistrat debitorul fiscal cedat. Ofertantii pot constitui si garantii, in
conditiile legii, sub forma scrisorii de garantie bancara emisa in favoarea
organului fiscal unde este inregistrat debitorul fiscal cedat, emisa de o
institutie de credit cu sediul in Romania.
Art. 16. - Pentru participarea la procedura de atribuire a contractului de
cesiune de creanta, pana la expirarea termenului de depunere a ofertelor
stabilit de comisie, ofertantii vor depune urmatoarele documente:
a) o prezentare sintetica a ofertantului, care va cuprinde datele de
identificare si datele de contact, inclusiv un numar de fax si o adresa de
e-mail pe care pot fi facute comunicarile;
b) oferta financiara de cumparare care nu poate cuprinde un pret mai mic decat
valoarea nominala a creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate - oferta
financiara trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente: suma oferita,
termenul in care se poate face plata si modalitatea de plata;
c) dovada platii taxei de participare sau a constituirii garantiei sub forma
scrisorii de garantie bancara, reprezentand 2% din valoarea nominala a
creantelor fiscale ce urmeaza a fi cesionate;
d) imputernicirea persoanei care il reprezinta pe ofertant;
e) pentru persoanele juridice romane, copie certificata de pe certificatul unic
de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului, precum si copii
certificate de pe inregistrarile existente la registrul comertului, actualizate
cu cel putin 10 zile inainte de data depunerii documentatiei;
f) pentru persoanele juridice straine, copie certificata de pe actul de
inmatriculare, de pe certificatul de rezidenta fiscala din tara de origine,
precum si copii certificate de pe inregistrarile existente la registrul
comertului sau un alt registru corespunzator in tara de origine, actualizate cu
cel putin 10 zile inainte de data depunerii documentatiei - toate aceste
documente vor fi prezentate in traducere autorizata;
g) pentru persoanele fizice romane, copie certificata de pe actul de identitate;
h) pentru persoanele fizice straine, copie certificata de pe pasaport;
i) certificatul de atestare fiscala, din care sa rezulte ca ofertantul nu are
obligatii fiscale restante fata de bugetele administrate de Agentia Nationala de
Administrare Fiscala; ofertantii persoane fizice straine vor depune o declaratie
pe propria raspundere referitoare la obligatiile pe care ofertantul le are catre
bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
j) o scrisoare de bonitate prin care sa se ateste faptul ca ofertantul are
capacitatea financiara de a cumpara creantele fiscale pentru care depune oferta;
k) declaratie pe propria raspundere cu privire la faptul ca ofertantul nu se
afla in procedura insolventei.
Art. 17. (1) Documentatia va fi depusa in doua exemplare, unul original si cel
de-al doilea copie, indosariata in dosar cu sina, in plicuri sigilate, toate
paginile fiind numerotate, initializate si stampilate. Pe plic se vor inscrie
obligatoriu mentiunea "original" sau "copie", dupa caz, precum si numele/denumirea
si adresa/sediul social ale ofertantului.
(2) Plicul cu mentiunea "original" si cel cu mentiunea "copie" vor fi sigilate
intr-un plic pe care se vor mentiona numele/denumirea si adresa/sediul social
ale ofertantului, precum si textul "Oferta pentru procedura cesiunii creantelor
fiscale. Oferta se va deschide in sedinta din data de ... de catre comisia
constituita in cadrul ...".
Art. 18. - Oferta va fi descalificata in urmatoarele situatii:
a) oferta nu cuprinde datele de contact ale ofertantului, iar acesta nu este
prezent sau nu are un imputernicit in sala la sedinta de deschidere a ofertelor;
b) oferta financiara are un pret mai mic decat valoarea nominala a creantelor
fiscale, este facuta pentru un termen mai mare decat cel prevazut de prezenta
procedura sau se face prin alte modalitati de plata decat cele prevazute de
prezenta procedura;
c) nu se face dovada platii taxei de participare sau a constituirii garantiei
sub forma scrisorii de garantie bancara ori taxa achitata, respectiv scrisoarea
de garantie este pe o valoare mai mica decat cea prevazuta de prezenta procedura,
este prezentata in alta forma sau nu este valabila;
d) oferta nu contine, pentru persoanele juridice romane, copia certificata de pe
certificatul unic de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului;
e) oferta nu contine, pentru persoanele juridice straine, copia certificata de
pe actul de inmatriculare, de pe certificatul de rezidenta fiscala din tara de
origine sau copiile certificate de pe inregistrarile existente la registrul
comertului ori un alt registru corespunzator in tara de origine, actualizate cu
cel putin 10 zile inainte de data depunerii documentatiei, prezentate in
traducere autorizata;
f) oferta nu contine, pentru persoanele fizice romane, copia certificata de pe
actul de identitate;
g) oferta nu contine, pentru persoanele fizice straine, copia certificata de pe
pasaport;
h) oferta nu contine certificatul de atestare fiscala din care sa rezulte ca
ofertantul nu are obligatii fiscale restante fata de bugetele administrate de
Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau contine un certificat de atestare
fiscala prin care se atesta obligatii catre bugetele administrate de Agentia
Nationala de Administrare Fiscala;
i) pentru ofertantii persoane fizice straine, oferta nu contine declaratia pe
propria raspundere referitoare la obligatiile pe care ofertantul le are catre
bugetele administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sau contine o
declaratie prin care se recunosc datorii catre bugetele administrate de Agentia
Nationala de Administrare Fiscala;
j) oferta nu contine scrisoarea de bonitate prin care sa se ateste faptul ca
ofertantul are capacitatea financiara de a cumpara creantele fiscale pentru care
depune oferta;
k) oferta nu contine declaratia pe propria raspundere cu privire la faptul ca
ofertantul nu se afla in procedura insolventei sau ofertantul se afla in
procedura insolventei;
l) oferta a fost depusa dupa termenul de depunere a ofertelor indicat in anuntul
prevazut la art. 13;
m) oferta a fost depusa la alta adresa decat cea indicata in anuntul prevazut la
art. 13;
n) oferta nu este depusa in conditiile mentionate la art. 17 din prezenta
procedura.
Art. 19. - Despre data, ora si locul sedintei de deschidere a ofertelor va fi
instiintat si debitorul fiscal cedat. Debitorul fiscal cedat poate participa la
sedinta de deschidere a ofertelor si la sedintele de licitatie.
Art. 20. - Sedinta de deschidere a ofertelor se tine la data, ora si locul
stabilite de comisie, astfel cum sunt acestea mentionate in anuntul privind
cesiunea creantelor fiscale.
Art. 21. - In data, la ora si in locul stabilite de comisie in vederea
deschiderii ofertelor, comisia va proceda la inventarierea ofertelor depuse si
la deschiderea exemplarelor originale ale acestora. Ofertantii pot participa la
procedura de deschidere a exemplarelor originale ale ofertelor.
Art. 22. - Dupa deschiderea ofertelor comisia verifica si analizeaza documentele
de participare, stabilind care dintre ofertele depuse se incadreaza in vreuna
dintre situatiile reglementate de dispozitiile art. 18.
Art. 23. -
(1) In cazul in care va fi depusa o singura oferta calificata, aceasta va fi
declarata castigatoare daca pretul oferit de acesta este cel putin egal cu
valoarea nominala a creantelor fiscale stabilita potrivit art. 5.
(2) In cazul in care exista mai multe oferte calificate, este declarata
castigatoare oferta cu valoarea cea mai mare.
(3) In cazul in care exista mai multe oferte calificate si 2 sau mai multi
ofertanti au ofertele financiare cu valoarea cea mai mare, care sunt egale, este
declarata castigatoare oferta cu valoarea cea mai mare si cu termenul cel mai
scurt de plata.
(4) In cazul in care exista mai multe oferte calificate si doua sau mai multe
dintre acestea au valoarea cea mai mare, sunt egale si au acelasi termen de
plata, comisia va stabili data licitatiei, in termen de maximum 3 zile de la
data deschiderii ofertelor. La licitatie vor putea participa numai ofertantii
care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.
(5) Pana la data licitatiei, ofertantii declarati calificati care au depus
ofertele financiare egale cu valoarea cea mai mare vor depune noi oferte
financiare, in plic inchis. In cazul in care 2 sau mai multi ofertanti au
ofertele financiare cu valoarea cea mai mare si acestea sunt egale, este
declarata castigatoare oferta financiara cu valoarea cea mai mare si cu termenul
cel mai scurt de plata. In cazul in care exista doua sau mai multe oferte
financiare care au valoarea cea mai mare, sunt egale si au acelasi termen de
plata, comisia va stabili data licitatiei, in termen de maximum 3 zile de la
data deschiderii ofertelor. La licitatie vor putea participa numai ofertantii
care au depus ofertele financiare cu valoarea cea mai mare.
(6) In cazul in care nici dupa a doua licitatie nu se pot departaja ofertele, se
organizeaza noi licitatii pana cand va fi depusa o oferta cu valoarea cea mai
mare sau cu valoarea cea mai mare si termenul de plata cel mai scurt.
Art. 24. - Adjudecarea se face in favoarea ofertantului care a oferit cel mai
mare pret, pret care trebuie sa fie cel putin egal cu valoarea nominala a
creantelor fiscale stabilita potrivit art. 5. In cazul in care 2 sau mai multi
ofertanti au ofertele cu valoarea cea mai mare si acestea sunt egale, este
declarata castigatoare oferta cu valoarea cea mai mare si cu termenul cel mai
scurt de plata.
Art. 25. - Daca nu se prezinta ofertanti calificati sau nu se obtine cel putin
valoarea nominala a creantelor fiscale stabilita potrivit art. 5, comisia nu
atribuie contractul de cesiune de creanta.
Art. 26. - Procedura de cesiune a creantelor fiscale se poate relua intr-un
termen stabilit de comisie.
Art. 27. - La finalizarea procedurii se intocmeste un proces-verbal privind
desfasurarea si rezultatul procedurii.
Art. 28. - In termen de doua zile de la data intocmirii procesului-verbal
privind desfasurarea si rezultatul procedurii, o copie a acestuia va fi
comunicata prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si ofertantilor
care nu au fost prezenti la deschiderea ofertelor.
Art. 29. - In termen de 5 zile de la data intocmirii procesului-verbal, organul
fiscal va restitui taxa de participare participantilor care au depus oferte de
cumparare si care nu au fost declarati adjudecatari, iar in cazul adjudecarii,
taxa se retine in contul pretului. Taxa de participare nu se restituie
ofertantului declarat adjudecatar care a refuzat semnarea contractului de
cesiune de creanta, precum si adjudecatarului care nu a platit pretul. Taxa de
participare care nu se restituie se face venit la bugetul de stat.
Art. 30. - Scrisoarea de garantie bancara, constituita in conditiile art. 15 se
valorifica de organul fiscal competent in cazul in care ofertantul este declarat
adjudecatar si/sau in situatiile prevazute la art. 29 teza a doua.
CAPITOLUL III
Contestarea procedurii
Art. 31. - Procesul-verbal prevazut la art. 27 poate fi atacat la instanta
judecatoreasca de contencios administrativ competenta.
CAPITOLUL IV
Incheierea contractului de cesiune a creantelor fiscale
Art. 32. - Dupa adjudecarea creantei fiscale, se va proceda la semnarea
contractului de cesiune de creante fiscale de catre parti in termen de 7 zile de
la data incheierii procesului-verbal privind desfasurarea si rezultatul
procedurii.
Art. 33. - Contractul de cesiune de creanta va fi semnat din partea creditorului
fiscal de directorul executiv al directiei generale a finantelor publice
judetene sau a municipiului Bucuresti ori de inlocuitorul sau de drept pentru
creantele fiscale in cuantum mai mic sau egal cu 10 milioane lei, respectiv de
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ori de o persoana
imputernicita de catre acesta, prin ordin, pentru creantele fiscale in cuantum
mai mare de 10 milioane lei, precum si pentru creantele fiscale datorate de
marii contribuabili, indiferent de cuantumul acestora.
Art. 34. - Prin contractul de cesiune al creantelor fiscale, incheiat intre
Agentia Nationala de Administrare Fiscala/directiile generale ale finantelor
publice judetene sau a municipiului Bucuresti se transmit cesionarului toate
garantiile ce insotesc creantele fiscale cedate.
Art. 35. - Contractul de cesiune de creanta se incheie in 3/4 exemplare, cu
valoare de original, cate un exemplar pentru fiecare parte si cate un exemplar
care va fi comunicat de cedent in termen de 3 zile de la plata pretului Biroului
de Carte Funciara si/sau Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare, dupa
caz, in vederea efectuarii mentiunii privind noul titular al garantiei
corespunzatoare creantelor fiscale cesionate. Exemplarul organului fiscal va fi
arhivat, in original, la dosarul fiscal.
CAPITOLUL V
Dispozitii privind plata pretului cesiunii creantelor fiscale
Art. 36. - Adjudecatarul este obligat sa plateasca pretul, diminuat cu
contravaloarea taxei de participare, in lei, in numerar la unitatea de
trezorerie si contabilitate publica ce deserveste organul fiscal unde este
inregistrat debitorul fiscal cedat sau prin decontare bancara, in cel mult 5
zile de la data semnarii contractului, urmand ca transferul dreptului de
proprietate sa se realizeze la data platii pretului.
Art. 37. - Daca adjudecatarul nu plateste pretul in termenul prevazut la art.
36, acesta va fi obligat la plata de majorari de intarziere, in conditiile
prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, care vor fi stipulate in contractul de cesiune de
creanta.
Art. 38. - Sumele reprezentand diferenta de pret intre valoarea nominala a
creantelor si pretul de adjudecare a creantelor fiscale se fac venit la bugetul
de stat, in conditiile art. 75 din Legea nr. 500/2002 privind finantale publice,
cu modificarile ulterioare.
Art. 39. - La data platii pretului organul fiscal va remite cesionarului
titlurile executorii si titlurile de creanta, in original.
Art. 40. - In cazul in care cesionarul nu isi poate indeplini obligatiile
prevazute in contractul de cesiune de creanta, din orice motive, suma datorata
va fi repusa de organul fiscal in sarcina debitorului fiscal cedat sau a
succesorilor sai.
CAPITOLUL VI
Dispozitii privind plata in rate a pretului cesiunii creantelor fiscale
Art. 41. - In conditiile in care debitoarea se afla in procedura reglementata de
Legea nr. 85/2006, adjudecatarului i se va putea accepta plata pretului in rate.
Art. 42. - Plata in rate a pretului cesiunii de creanta se va realiza numai cu
conditia unui avans de minimum 30% din pretul cesiunii platit inainte de
semnarea contractului, iar diferenta urmeaza sa fie platita in cel mult 6 luni
de la data semnarii contractului de cesiune de creanta pentru creantele fiscale
in cuantum mai mic sau egal cu 100 milioane lei sau in cel mult 12 luni de la
data semnarii contractului de cesiune de creanta pentru creantele fiscale in
cuantum mai mare de 100 milioane lei, in termenele stabilite prin oferta
financiara.
Art. 43. - Graficul de plata a pretului cesiunii creantelor fiscale se
intocmeste in conformitate cu prevederile art. 42 si constituie anexa la
contractul de cesiune de creante fiscale.
Art. 44. - In cazul platii pretului cesiunii creantelor fiscale in rate, dreptul
de proprietate asupra creantelor fiscale ce au facut obiectul procedurii de
cesiune, inclusiv garantiile ce insotesc aceste creante, se transfera la data
platii in intregime a pretului.
Art. 45. (1) In cazul neplatii avansului prevazut la art. 42, dispozitiile art.
29 teza a doua se aplica in mod corespunzator.
(2) In situatia in care cesionarul nu plateste toate ratele in termenele
prevazute in contract, comisia il va notifica pe cesionar cu privire la
rezolutiunea contractului de cesiune de creanta, informandu-l ca rezolutiunea
contractului da dreptul la restituirea pretului platit, cu exceptia taxei de
participare, care se face venit la bugetul de stat. Restituirea acestor sume se
face in conditiile stabilite de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL VII
Dispozitii privind stingerea obligatiilor fiscale apartinand
debitorului fiscal cedat
Art. 46. - Dupa data de 1 a lunii urmatoare lunii in care s-a facut notificarea
debitorului fiscal cedat si pana la data realizarii cesiunii de creanta, orice
plata facuta de acesta se considera a fi efectuata in contul creantelor sale
fiscale curente sau viitoare.
Art. 47. - In situatia in care nu se realizeaza cesiunea creantelor fiscale
odata cu notificarea debitorului fiscal cedat asupra faptului nerealizarii
cesiunii, va fi instiintat si organul fiscal in a carui evidenta sunt
inregistrate creantele fiscale ale debitorului fiscal asupra faptului
nerealizarii cesiunii, in vederea aplicarii corespunzatoare a prevederilor art.
114 si 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|