|
Ordin nr. 1754 din 17/12/2008 pentru aprobarea Deciziei Comisiei de proceduri fiscale nr. 2/2008 (M.Of. nr. 864 din 22/12/2008) -Ordinul aproba Decizia Comisiei de proceduri fiscale nr. 2/2008.
Decizia Comisiei de proceduri fiscale, aduce lamuriri privind:
1. Art. 231 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura
fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit
caruia: "Termenele in curs la data intrarii in vigoare a prezentului cod se
calculeaza dupa normele legale in vigoare la data cand au inceput sa curga".
Decizia Comisiei de proceduri fiscale prevede:
"Termenele in curs la data intrarii in vigoare a Ordonanta Guvernului nr.
92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se calculeaza
dupa normele legale in vigoare la data cand acestea au inceput sa curga.
Intreruperea si/sau suspendarea termenului de prescriptie se supun/supune
normelor in vigoare la data cand acestea s-au produs."
2. Art. 219 alin. (6), potrivit caruia "Sumele incasate in conditiile
prezentului titlu se fac venit la bugetul de stat sau bugetele locale, dupa caz."
a art. 221 alin. (2), potrivit caruia "Sanctiunile contraventionale prevazute la
art. 219 si 220 se aplica persoanelor fizice sau persoanelor juridice care au
calitatea de subiect in raportul juridic fiscal. In cazul asocierilor si al
altor entitati fara personalitate juridica, sanctiunile se aplica
reprezentantilor acestora. " coroborat cu art. 223 din Ordonanta Guvernului nr.
92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si a
prevederilor art. 8 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare:
Potrivit Deciziei Comisiei de proceduri fiscale,
"Sumele reprezentand amenzi contraventionale aplicate entitatilor definite la
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea
activitatilor economice
de catre persoane fizice autorizate, intreprinderile individuale si
intreprinderile familiale si/sau alte entitati stabilite potrivit legii, in
conformitate cu legislatia in
vigoare, se fac venit integral la bugetul de stat, cu exceptia celor aplicate,
potrivit legii, de autoritatile administratiei publice locale si amenzilor
privind circulatia pe
drumurile publice, care se fac venit integral la bugetele locale."
3. Art. 149 alin. (12) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia "In masura in care este
necesar, pentru achitarea sumei datorate la data sesizarii bancii, ..., sumele
existente, precum si cele viitoare provenite din incasările zilnice in conturile
in lei si in valuta sunt indisponibilizate. Din momentul indisponibilizarii,
respectiv de la data si ora primirii adresei de infiintare a popririi asupra
disponibilitatilor banesti, bancile nu vor proceda la decontarea documentelor de
plata primite, respectiv la debitarea conturilor debitorilor, si nu vor accepta
alte plati din conturile acestora pana la achitarea integrala a obligatiilor
fiscale inscrise in adresa de infiintare a popririi, cu exceptia sumelor
necesare platii drepturilor salariale" coroborat cu art. 150 alin. (2) din Legea
nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si
completarile ulterioare:
Decizia Comisiei de proceduri fiscale prevede:
Sumele datorate autorilor de catre debitorul poprit, ca urmare a utilizarii
operelor lor, nu sunt exceptate de la masura indisponibilizarii prevazuta de
art. 149 alin. (12) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare.
4. Art. 141 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare, care face referire la "Titlul executoriu si
conditiile pentru inceperea executarii silite":
Potrivit Deciziei Comisiei fiscale de proceduri,
"Pentru sumele care nu reprezinta venituri proprii ale institutiilor publice
finantate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau
bugetele fondurilor speciale, dupa caz, recuperarea prin executare silita se
efectueaza in baza titlurilor executorii obtinute ca urmare a unor actiuni la
instantele judecatoresti competente, care urmeaza a fi transmise spre executare
organului fiscal competent."
5. Art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia "Controlul fiscal la
sediul, domiciliul ori resedinta contribuabilului sau la sediul organului de
control fiscal ori, după caz, la sediul serviciilor de specialitate ale
autoritatilor administratiei publice locale, se efectueaza o singura data pentru
fiecare impozit si pentru fiecare perioada supusa impozitarii. Prin exceptie de
la prevederile alin. 1, conducatorul organului de control fiscal competent sau,
dupa caz, al serviciilor de specialitate ale autoritatilor administratiei
publice locale poate decide reverificarea unei anumite perioade, daca de la data
incheierii controlului fiscal si pana la implinirea termenului de prescriptie
prevazut de prezenta ordonanta apar date suplimentare, necunoscute organului de
control fiscal sau, dupa caz, serviciilor de specialitate ale autoritatilor
administratiei publice locale la data efectuarii controlului, care influenteaza
sau modifica rezultatele acestuia" si
a art. 105 alin. (3) coroborat cu art. 213 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
Decizie Comisiei fiscale de proceduri prevede:
"In situatia contestatiilor formulate impotriva actelor de inspectie fiscala
prin care au fost reverificate aceeasi perioada si acelasi tip de obligatie
fiscala si pentru care s-a
constatat ca nu au existat date suplimentare necunoscute organelor fiscale la
data efectuarii verificarii anterioare potrivit art. 105 alin. (3) din Codul de
procedura fiscala, se
vor mentine obligatiile fiscale stabilite prin actele de inspectie fiscala
anterioare."
6. Art. 115 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare, referitoare la ordinea stingerii datoriilor:
Decizia Comisiei fiscale de proceduri prevede:
"Pentru contribuabilii aflati in procedura insolventei, stingerea creantelor
fiscale se realizeaza in ordinea stabilita de judecatorul-sindic, pentru toata
perioada in care contribuabilul se afla in aceasta procedura, indiferent de
modalitatea de stingere a obligatiilor fiscale."
7. Aplicarea art. 61 alin. (3) din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al
Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare:
Potrivit prezentei decizii,
"Pentru operatiunile vamale inscrise in declaratiile vamale inregistrate la
autoritatea vamala pana la data de 31 decembrie 2006, majorarile de intarziere
aferente diferentelor de taxe vamale stabilite la controlul vamal ulterior se
calculeaza potrivit reglementarilor vamale in vigoare la momentul inregistrarii
acestora."