.

15 Iulie 2004
contabilitateafirmei.ro
 

Pensii ocupationale

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...



Data intrarii in vigoare: 01.01.2005


Def. (art.2, alin.(1)):

- administratorul este o societate pe actiuni constituita in conformitate cu dispozitiile legislatiei comerciale si cu prevederile prezentei legi, care are ca obiect exclusiv de activitate colectarea, administrarea si investirea resurselor financiare ale unui fond de pensii ocupationale, precum si plata pensiilor ocupationale;
- Consiliul de coordonare este organul de reprezentare a participantilor la fondul de pensii ocupationale in relatia cu administratorul;
- fondul de pensii ocupationale reprezinta fondul constituit prin contract de societate civila, incheiat intre toti participantii la schema facultativa de pensii ocupationale, in conformitate cu prevederile Codului civil referitoare la societatea civila particulara si cu dispozitiile prezentei legi;
- pensia ocupationala reprezinta suma platita periodic, pe viata, unui participant in mod suplimentar si distinct de cea furnizata de sistemul public;
- schema facultativa de pensii ocupationale reprezinta un sistem de termene, conditii si reguli pe baza caruia administratorul colecteaza, investeste resursele financiare ale fondului de pensii ocupationale si plateste pensii ocupationale.
- activele financiare reprezinta fonduri monetare, actiuni, obligatiuni, titluri de valoare si valori mobiliare;
- activul personal reprezinta suma din contul unui participant care cuprinde contributiile platite si veniturile

Administratorii, in sensul definitiei de mai sus, sunt cei care furnizeaza schemele facultative de pensii ocupationale si administreaza un fond de pensii ocupationale (art.1, alin.4 si art.30, alin.1).

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor emite norme privind schemele facultative de pensii ocupationale si fondurile de pensii ocupationale, fondul de rezerva, administrator, depozitar, reglementeaza, coordoneaza si controleaza activitatea entitatilor implicate in domeniul pensiilor ocupationale (art.3, alin.2 , art.36, alin.1, art.74, art.93).

A. Participantii la schemele facultative de pensii ocupationale - trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii cumulative pentru a beneficia de pensie ocupationala (art.70):
a) varsta de pensionare prevazuta in Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) daca au fost platite minimum 60 de contributii lunare (5 ani);
c) activul personal este cel putin egal cu suma necesara obtinerii pensiei ocupationale minime prevazute prin normele CSA. Activul personal este folosit numai pentru obtinerea unei pensii ocupationale viagere.

Se excepteaza situatiile in care (art.71):
a) participantul nu indeplineste una dintre conditiile prevazute la lit. b) si c) de mai sus, caz in care primeste suma existenta in contul sau ca plata unica sau plati esalonate in rate pe o durata de maximum 5 ani, la alegerea sa;
b) participantul este pensionat de invaliditate pentru afectiuni care nu mai permit reluarea activitatii definite potrivit Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, caz in care poate obtine:
1. suma existenta in contul sau ca plata unica sau plati esalonate in rate pe o durata de maximum 5 ani, daca nu indeplineste conditia prevazuta la art. 70 alin. (2) lit. c), conform normelor CSA;
2. o pensie ocupationala, ale carei conditii si termene sunt stabilite prin lege speciala privind organizarea si functionarea sistemului de plata a pensiilor ocupationale, daca indeplineste conditia prevazuta la lit. c) de mai sus;
c) decesul participantului a survenit inainte de depunerea cererii pentru obtinerea unei pensii ocupationale, caz in care suma din cont se plateste beneficiarilor in conditiile si cuantumul stabilite prin actul de aderare si actul de succesiune;
d) decesul participantului a survenit dupa deschiderea dreptului la pensia ocupationala si acesta a ales un tip de pensie ocupationala cu componenta de supravietuitor, caz in care sumele aferente se platesc catre persoana nominalizata.

Suma totala cuvenita pentru pensia ocupationala nu poate fi mai mica decat valoarea contributiilor platite, ajustate cu indicele de consum al preturilor intervenit intre data platii contributiei respective si data retragerii si a transferurilor de disponibilitati catre contul participantului, care se diminueaza cu comisioanele percepute de administrator si se majoreaza cu un profit minim anual real, stabilit de Comisie, care nu poate fi mai mic de 1% (art.72).
Pensia ocupationala se supune reglementarilor legale privind impozitarea pensiilor si executarea silita (art.73).


B. Schemele facultative de pensii ocupationale
In functie de existenta/inexistenta unui contract colectiv de munca si/sau in lipsa sindicatului la nivel de unitate, grup de unitati sau ramura, dreptul de a propune o shema facultativa de pensii ocupationale (art.1, alin 2) apartine:
a) angajatorului si sindicatului sau reprezentantilor salariatilor, prin contractul colectiv de munca iar in lipsa sindicatului de catre angajator prin consultarea angajatilor.
b) angajatorului, singur sau prin asociere cu alti angajatori, in lipsa unui contract colectiv de munca si/sau in lipsa sindicatului, in baza unui protocol.

! Important (art.1, alin.3): NU pot contribui la scheme facultative de pensii ocupationale
a) angajatorii, agenti economici care inregistreaza obligatii bugetare neachitate la scadenta la sfarsitul anului fata de:
• bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si fondurile sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;
• la furnizorii de energie si combustibil de orice fel;
b) institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare.

Elementele definitorii ale unei scheme facultative de de pensii ocupationale
(art.3, alin.1):
- cuantumul si periodicitatea contributiilor,
- modul de impartire a contributiilor intre angajat si angajator,
- regulile de investire a activelor,
- metodele pentru efectuarea platii pensiilor ocupationale, a frecventei, duratei si actualizarii acestor plati.

Pentru contributiile angajatilor care au calitatea de participant la o schema facultativa de pensii ocupationale, obligatia retinerii si virarii revine angajatorului lor care raspunde penal – potrivit reglementarilor CSA, ajungandu-se chiar pana la aplicarea masurilor de executare silita asupra angajatorului la solicitarea administratorului - de neplata contributiilor sau de plata lor incompleta conform termenelor, conditiilor si regulilor schemei cu privire la plata contributiilor (art.5, alin 1).

Administratorul unei scheme facultativa de pensii ocupationale este obligat sa notifice platitorului, Consiliului de coordonare si participantului neindeplinirea obligatiei fata de fondul de pensii ocupationale (art.5, alin 3).

! Schemele facultative de pensii ocupationale trebuie sa obtina autorizarea prealabila a CSA , conform normelor CSA (art.6).

Procedura de urmat de catre administratori in vederea obtinerii de la CSA a autorizarii unei scheme facultative de pensii ocupationale (art.6 – art.9):
- transmite CSA documentatia necesara in vederea autorizarii fiecarei scheme facultative de pensii ocupationale.
Continutul documentatiei contine obligatoriu urmatoarele date si reguli:
a) numele si sediul administratorului;
b) numele si sediul angajatorului sau angajatorilor si denumirea si sediul sindicatului sau sindicatelor, dupa caz, care au propus schema respectiva;
c) conditiile de eligibilitate a participantilor pentru aderarea la schema facultativa de pensii ocupationale;
d) principiile investitionale ale schemei facultative de pensii ocupationale;
e) dreptul de proprietate al participantilor la schema facultativa de pensii ocupationale asupra sumei existente in conturile lor;
f) conditiile inceperii si periodicitatea platii pensiilor ocupationale;
g) conditiile de acordare a pensiei ocupationale de invaliditate;
h) metoda da actualizare a pensiilor ocupationale;
i) nivelul comisioanelor platite administratorului;
j) periodicitatea si procedura de raportare catre participanti;
k) conditiile si procedurile de incetare a participarii si de transfer la o alta schema facultativa de pensii ocupationale;
l) suma fixa prevazuta in normele CSA, reprezentand suma totala cuvenita pentru pensia ocupationala, potrivit art. 72 alin. (1) si (2);
m) forma de garantare a contributiilor si a pensiilor ocupationale.
- in 30 de zile de la depunerea documentatiei, Comisia emite autorizatia sau respinge cererea de autorizare, dupa caz.
- Orice modificare a schemei facultative de pensii ocupationale se face de comun acord intre administrator si Consiliul de coordonare a fondului respectiv, fara a aduce atingere drepturilor participantilor si devin aplicabile numai dupa autorizarea lor de catre Comisie.

Procedura de urmat la retragerea autorizarii CSA ului unei scheme facultative de pensii ocupationale si a unui plan de remediere care nu este satisfacator (art.10 – art.12):
a) administratorul schemei facultative de pensii ocupationale nu mai accepta contributii si nu mai percepe comisioane, sub sanctiunea retragerii autorizatiei de functionare a administratorului;
b) Comisia desemneaza un administrator special al schemei facultative de pensii ocupationale, care nu poate fi persoana afiliata administratorului, angajatorului, sindicatului sau depozitarului;
c) Comisia emite norme cu privire la administratorul special, atributiile acestuia, precum si procedurile de selectare si plata ale administratorilor speciali;
d) administratorul special evalueaza activele si pasivele fondului de pensii ocupationale si trimite CSA si Consiliului de coordonare rapoarte preliminare;
e) in termen de 3 luni de la desemnare, administratorul special transmite CSA si Consiliului de coordonare raportul final al evaluarii prevazute la lit. d), auditat de un auditor financiar, avizat de Comisie, precum si o propunere de lichidare a schemei facultative de pensii ocupationale; propunerea de lichidare prevede modalitatea si programul transferului de disponibilitati catre alt administrator de fonduri de pensii ocupationale;
f) in perioada de evaluare administratorul special poate efectua transferuri de disponibilitati la date pe care le stabileste, cu exceptia cazului in care constata ca acestea nu sunt in interesul participantilor;
g) angajatorul, Consiliul de coordonare si sindicatul, dupa caz, pot transmite CSA obiectii la propunerea de lichidare prevazuta la lit. e), in termen de 30 de zile de la primirea acesteia;
h) Comisia analizeaza propunerea de lichidare si obiectiile formulate si se pronunta in termen de 60 de zile de la primirea acesteia;
i) in situatia respingerii propunerii de lichidare, Comisia poate cere administratorului special o noua propunere de lichidare, in termen de 30 de zile de la data respingerii, pe baza recomandarilor din decizia de respingere;
j) Comisia analizeaza noua propunere de lichidare si decide in termen de 30 de zile de la primirea acesteia;
k) dupa aprobarea propunerii, administratorul special procedeaza la lichidarea schemei facultative de pensii ocupationale si instiinteaza Comisia despre finalizarea operatiunilor, printr-un raport.

Prin normele emise de CSA, sunt permise participantilor transferurile intre schemele facultative de pensii ocupationale (art.15), astfel:
a) participantul poate sa-si transfere conturile individuale de la vechile fonduri de pensii ocupationale la noul fond;
b) participantul poate sa-si pastreze calitatea de participant la toate schemele facultative de pensii ocupationale, urmand a le cumula la momentul deschiderii dreptului de pensie.

Aderarea la o schema facultativa de pensii ocupationale este facultativa, si se incheie prin actul de aderare care este un contract scris, incheiat direct intre persoana fizica si administratorul schemei respective si contine:
- principalele prevederi ale schemei facultative de pensii ocupationale,
- principalele prevederi ale contractului de administrare,
- riscurile financiare, tehnice sau de alta natura si modul de repartizare a acestora,
- contributii, pensii ocupationale, investitii si nivelul comisioanelor (art.18 alin.3, art.19, alin.1).

Contributiile participantilor la un fond de pensii ocupationale (art.20):
1. Se stabilesc conform regulilor acelei scheme facultative de pensii ocupationale si se vireaza o data cu contributiile de asigurari sociale obligatorii, adica pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributia.
2. In procedura de definitivare a impunerii anuale a participantului, contributia in limita echivalentului in lei a 200 Euro pe an din venitul salarial se deduce din venitul salarial brut al acestuia, in completarea deducerii contributiilor de asigurari sociale datorate potrivit legii.
3. Cheltuielile angajatorului cu contributiile datorate de acesta la fondul de pensii ocupationale, in suma de pana la echivalentul in lei a 200 euro pe an pentru fiecare participant, sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
4. Pot fi modificate, suspendate, incetate, oprite de participanti in orice moment fara nici un fel de sanctiune, instiintand in scris administratorul si angajatorul cu cel putin 30 de zile inainte de data suspendarii sau incetarii contributiilor.

C. Fondurile de pensii ocupationale (art.28 – art.31):
- Trebuie sa aiba minim 100 de participanti, ponderea fiecaruia fiind data de activul sau personal;
- Are drept resurse sumele provenite din contributiile facute de participanti si din investrea lor in scopul maximizarii veniturilor si in beneficiul exclusiv al participantilor.
- Poate fi administrat numai de un administrator avand autorizare de functionare pentru fondurile de pensii ocupationale, eliberata de Comisie, care il reprezinta in raporturile cu tertii, inclusiv in fata instantelor judecatoresti (actiunile si cererile introduse in instanta in legatura cu administrarea fondului de pensii ocupationale sunt scutite de taxa judiciara de timbru).
- Activele si pasivele fondului de pensii ocupationale sunt evidentiate si tinute separat de cele ale administratorului.
- Sediul fondului de pensii ocupationale va fi acelasi cu cel al administratorului.
- Denumirea fondului de pensii ocupationale contine sintagma "fond de pensii ocupationale".
- Valoarea activelor nete si valoarea unitatii de cont ale unui fond de pensii ocupationale, sunt calculate de catre depozitar la fiecare data de evaluare, si sunt supuse auditarii unui auditor independent avizat de CSA. Auditorul financiar nu poate fi persoana afiliata angajatorului, sindicatului, administratorului sau depozitarului.

Fondul de pensii ocupationale trebuie autorizat, in prealabil, de CSA(art.36) care elibereaza autorizatia in baza unei cereri formulate de administratorul care urmeaza sa administreze fondul de pensii ocupationale, la care se anexeaza urmatoarele documente:
a) actul constitutiv al administratorului;
b) proiectul contractului de administrare;
c) proiectul contractului de depozitare;
d) contractul de societate civila incheiat intre participantii initiali ai fondului de pensii ocupationale;
e) proiectul actului individual de aderare la fondul de pensii ocupationale;
f) dovada platii taxei pentru cererea de autorizare;
g) alte documente cerute de normele CSA in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii de autorizare a fondului de pensii ocupationale.
Comisia analizeaza cererea de autorizare a unui fond de pensii ocupationale si procedeaza, in termen de 30 de zile de la data primirii ultimului set de documente si informatii de la Consiliul de coordonare, fie la aprobarea, fie la respingerea cererii.

CSA respinge cererea de autorizare a unui fond de pensii ocupationale, daca (art.38):
a) cererea nu este conforma cu dispozitiile prezentei legi sau ale altor legi cu incidenta in domeniu;
b) organizarea fondului de pensii ocupationale nu este conforma cu dispozitiile prezentei legi si ale celorlalte legi cu incidenta in domeniu;
c) documentele prezentate contin clauze sau, dimpotriva, nu contin anumite clauze, fapt ce poate avea ca efect prejudicierea intereselor participantilor la fondul de pensii ocupationale sau nu protejeaza in mod adecvat interesele participantilor;
d) exista posibilitatea ca administrarea fondului de pensii ocupationale sa nu fie desfasurata in conformitate cu practica administrarii solide si prudente a fondurilor de pensii ocupationale, potrivit normelor CSA

Administratorul unui fond de pensii ocupational respecta principiile de investitie elaborate de CSA si prevederile operatiunilor valutare elaborate de BNR si investeste in
(art.44 si art.45, alin.1) :

a) instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei la o banca, persoana juridica romana, sau la o sucursala a unei institutii de credit straine autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei si care nu se afla in procedura de supraveghere speciala ori administrare speciala sau a carei autorizatie nu este retrasa – cel mult 20% din valoarea totala a activelor fondului;
b) titluri de stat emise de Ministerul Finantelor Publice - cel mult 70% din valoarea totala a activelor fondului;
c) obligatiuni si alte valori mobiliare emise de autoritatile administratiei publice locale din Romania - cel mult 30% din valoarea totala a activelor fondului;
d) valori mobiliare tranzactionate pe o piata reglementata si supravegheata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare - cel mult 50% din valoarea totala a activelor fondului;
e) obligatiuni si alte valori mobiliare emise de alte state, care indeplinesc cerintele prevazute de normele CSA - cel mult 10% din valoarea totala a activelor fondului;
f) obligatiuni si alte valori mobiliare ale organismelor straine neguvernamentale, daca aceste instrumente sunt cotate la burse de valori autorizate si indeplinesc cerintele de rating si alte cerinte prevazute de normele CSA - - cel mult 10% din valoarea totala a activelor fondului;
g) titluri de participare emise de organisme de plasament colectiv in valori mobiliare din Romania sau din alte tari, care indeplinesc cerintele de rating si alte cerinte prevazute de normele CSA - cel mult 5% din valoarea totala a activelor fondului;
h) alte forme de investitii prevazute de normele CSA.

Reguli de dispersie
(art.45, alin.2 – 4 si art.46, art.47):
CSA poate diminua temporar procentul maxim al activelor care poate fi investit in categoriile de active. Procentele maxime admise sunt:
a) 5% din activele unui fond pot fi investite intr-o singura societate comerciala sau in fiecare categorie de active ale acesteia;
b) 5% din activele unui fond pot fi investite in activele unui singur emitent, grup de emitenti si persoanele afiliate lor;
c) 10% din activele unui singur emitent pot face obiectul investitiilor unui fond.

Administratorul nu poate investi activele fondului de pensii ocupationale in (art.47):
a) active care nu pot fi instrainate prin lege;
b) actiuni, obligatiuni si alte valori mobiliare emise de actionarii administratorului;
c) actiuni, obligatiuni si alte valori mobiliare emise de administrator, daca este cazul;
d) actiuni, obligatiuni si alte valori mobiliare emise de angajator;
e) actiuni, obligatiuni si alte valori mobiliare emise de depozitar;
f) actiuni, obligatiuni si alte valori mobiliare emise de orice persoana afiliata in raport cu entitatile prevazute la lit. b)-e);


D. Fondul de rezerva (art.74, art.75):
 este infiintat de administrator in scopul asigurarii solvabilitatii fondurilor de pensii ocupationale administrate.
 trebuie sa acopere cel putin pensiile ocupationale in plata si cele previzibile pe termen mediu, obligatiile de majorare a acestor drepturi, precum si sa asigure profitul minim anual stabilit de Comisie.
 se plaseaza in activele prevazute la art. 44 lit. a), b) si c).
 se recalculeaza anual de catre un actuar si este supus auditarii de catre un auditor financiar avizat de CSA.


E. Obligatii de raportare si transparenta pentru administrator (art.81 – art.85):
 Pana la data de 31 mai a fiecarui an, administratorul publica o brosura informativa cu informatii corecte si complete despre activitatea desfasurata in anul calendaristic precedent pusa la dispozitie CSA - ului, Consiliului de coordonare si oricarui participant la schema facultativa de pensii ocupationale (art.81).

Brosura informativa contine urmatoarele informatii cu privire la administrator si la fondul de pensii ocupationale pe care il administreaza (art.82):

a) componenta consiliului de administratie si a comitetului de directie, daca este cazul;
b) numele si adresa actionarilor care detin mai mult de 5% din totalul actiunilor si procentul detinut de acestia din totalul actiunilor;
c) denumirea si sediul depozitarului;
d) orice alte informatii cerute de normele CSA.

 transmite lunar CSA un raport privind investitiile fiecarui fond de pensii ocupationale.
 informeaza anual, in scris, pe fiecare participant, la ultima adresa comunicata, despre activul personal, despre transferurile de disponibilitati si datele la care s-au efectuat in perioada respectiva, precum si despre convertirea contributiilor si a transferurilor de disponibilitati in unitati de cont.
 informeaza anual Consiliul de coordonare despre valoarea si procentul investitiilor in diverse categorii de active corespunzatoare ultimei date de evaluare din ultima luna, incluzand referinte despre emitentii valorilor mobiliare care reprezinta cel putin 1% din valoarea activelor financiare.
 transmite, anual sau ori de cate ori este necesar, CSA si Consiliului de coordonare:
a) situatiile activelor si pasivelor, ale veniturilor si cheltuielilor pentru fiecare fond de pensii ocupationale administrat, precum si raportul unui auditor financiar avizat de Comisie;
b) situatiile activelor si pasivelor si contul de profit si pierdere privind activitatea proprie;
c) situatia comisioanelor platite pentru depozitar, administrator si alte situatii privind cheltuielile solicitate de Comisie;
d) numarul de participanti la fiecare schema facultativa de pensii ocupationale;

Drepturile cuvenite participantilor sunt garantate prin intermediul Fondului de garantare a pensiilor ocupationale (art.104).

Incalcarea prevederilor legale atrage raspunderea civila, contraventionala sau penala a administratorului sau angajatorului fata de participanti pentru prejudiciile rezultate din neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiilor ce le revin (art.106, alin.1 si 2).

Constituite contraventii (art.107):
Contraventii Sanctiuni:
a)conditionarea incadrarii in munca sau dobandirea calitatii de membru de sindicat de participarea ori continuarea participarii la o schema facultativa de pensii ocupationale (art. 3 alin. (3)); amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
b) Nerespectarea obligatiei administratorului de a notifica platitorului, Consiliului de Coordonare si participantului neindeplinirea obligatiei fata de fondul de pensii ocupationale (art. 5 alin. (3)); amenda de la 30.000.000 lei la 70.000.000 lei;
c) Nerespectarea obligatiei administratorului de informare a participantilor despre datele si regulile din documentatia necesara autorizarii in momentul aderarii si a modificarilor in termen de 30 zile (art. 8 alin. (4)); amenda de 1.000.000 lei pentru fiecare act de aderare incheiat.
d. nerespectarea unuia dintre termenele:
- de 30 zile prevazute pentru efectuarea de catre administratorul fostei scheme facultative de pensii a transferului de disponibilitati catre administratorul noii scheme (art. 17 alin. (1)),
- de 30 zile pentru transmiterea de catre administrator participantilor a unei copii semnate a actului de aderare (art. 19 alin. (6)),
- de adaptare a activitatii de investitii in cel mult 6 luni de la data aparitiei unor schimbari sau modificari (cart. 48 alin. (2))
- de 31 mai a fiecrui an pentru publicarea de catre administrator a unei brosuri informative referitoare la anul precedent (art. 81 alin. (1))
- de transmitere lunara catre CSA de catre administrator a unui Raport privind investitiile fiecarui fond de pensii ocupationale (art. 83 alin. (1)),
- de informare anuala in scris de catre administrator a fiecarui participant despre activul personal, transferurile de disponibil si alte informatii (art. 84 alin. (1))
- pentru transmiterea anuala sau de cate ori este nevoie de catre administrator catre CSA si Consiliul de coordonare a situatiilor activelor si pasivelor, veniturilor si cheltuielilor, comisioanelor platite depozitarului, administratorului, nr.de participanti, altele (art. 85); amenda de la 30.000.000 lei la 70.000.000 lei;
e) nerespectarea obligatiei administratorului de a furniza informatii Consiliului de coordonare despre activitatea desfasurata, prevazuta la art. 33 alin. (3); amenda de la 5.000.000 lei la 20.000.000 lei;
f) nedepunerrea de administrator a unei cereri pentru autorizare de functionare in 30 zile de la primirea autorizatiei de constituire sau daca CSA nu ii acorda autorizatia de functionare, neschimbarea denumirii, in sensul schimbarii sintagmei “societate de administrare a fondurilor de pensii”(art. 51 alin. (3)); amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
g) nerespectarea prevederilor art. 68 privind metoda de calcul si de percepere a comisioanelor; amenda de la 30.000.000 lei la 70.000.000 lei;
h) nerespectarea prevederilor art. 99 lit. c) privind incompatibilitatea presedintelui, a membrilor Consiliului Comisiei si a angajatilor Comisiei de a fi participanti la un fond de pensii ocupationale amenda de la 30.000.000 lei la 70.000.000 lei;

 

 

Categorii: nerezidenti | contributii salariale | contabilitate

Cuvinte cheie: pensii ocupationale | comisia da supraveghere a asigurarilor | scheme facultative de pensii ocupationale

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics