|
Fisiere de utilizat:
-
Lista de inventariere (model 1) -
(Fisier .pdf)
-
Lista de inventariere (model 2) -
(Fisier .pdf)
1. Serveste ca:
- document pentru inventarierea bunurilor aflate in gestiunile
unitatii;
- document pentru stabilirea lipsurilor si plusurilor de bunuri
(imobilizari, stocuri materiale) si a altor valori (elemente de
trezorerie etc.);
- document justificativ de inregistrare in evidenta magaziilor
(depozitelor) si in contabilitate a plusurilor si minusurilor
constatate;
- document pentru intocmirea registrului-inventar;
- document pentru stabilirea provizioanelor pentru deprecieri;
- document centralizator al operatiunilor de inventariere.
2. Se intocmeste intr-un exemplar, la locurile de depozitare,
anual sau in situatiile prevazute de dispozitiile legale, de comisia
de inventariere, pe gestiuni, conturi de valori materiale, eventual
grupe sau subgrupe, separat pentru bunurile unitatii si separat
pentru cele apartinand altor unitati, aflate asupra personalului
unitatii la data inventarierii, primite pentru prelucrare etc., si
se semneaza de catre membrii comisiei de inventariere si de catre
gestionar.
In cazul bunurilor primite in custodie si/sau consignatie, pentru
prelucrare etc., se intocmeste in doua exemplare, iar copia se
inainteaza unitatii in a carei evidenta se afla bunurile respective.
In cazul unei gestiuni colective, cu mai multe schimburi, listele de
inventariere se semneaza de catre toti gestionarii, iar in cazul
predarii-primirii gestiunii, acestea trebuie semnate atat de
persoana (persoanele) care preda (predau) gestiunea, cat si de
gestionarul (gestionarii) care primeste (primesc) gestiunea.
In listele de inventariere a bunurilor aflate in ambalaje originale
intacte, a lichidelor a caror cantitate efectiva nu se poate stabili
prin transvazare si masurare sau a materialelor de masa, in vrac
etc., a caror inventariere prin cantarire sau masurare ar necesita
cheltuieli importante ori ar conduce la degradarea bunurilor
respective, se vor atasa notele de calcul privind inventarierea,
precum si datele tehnice care au stat la baza calculelor.
Materiile prime, materialele, prefabricatele, piesele de schimb,
semifabricatele etc., aflate in sectiile de productie si nesupuse
prelucrarii, se inscriu separat in listele de inventariere.
Materialele, obiectele de inventar, produsele finite si ambalajele
se inscriu in listele de inventariere pe feluri, indicandu-se codul,
unitatea de masura, unii indici calitativi (tarie alcoolica, grad de
umiditate la cereale etc.).
Listele de inventariere intocmite pentru bunurile apartinand altor
unitati trebuie sa contina, pe langa elementele comune (felul
materialului sau produsul finit, cantitatea, valoarea etc.), numarul
si data actului de predare-primire.
Pentru stocurile fara miscare, de calitate necorespunzatoare,
depreciate, fara desfacere asigurata, se intocmesc liste de
inventariere separate, la care se anexeaza procesele-verbale in care
se arata cauzele nefolosirii, caracterul si gradul deteriorarii sau
deprecierii, daca este cazul, cauzele care au determinat starea
bunurilor respective, precum si persoanele vinovate, dupa caz.
Constatarile facute se solutioneaza de conducerea unitatii in
conformitate cu dispozitiile legale.
3. Circula:
- la comisia de inventariere, pentru stabilirea minusurilor,
plusurilor si a deprecierilor constatate la inventar, precum si
pentru consemnarea in procesul-verbal a rezultatelor inventarierii;
- la gestionar, prin semnarea fiecarei file, mentionand pe ultima
fila a listei de inventariere ca toate cantitatile au fost stabilite
in prezenta sa, ca bunurile respective se afla in pastrarea si
raspunderea sa;
- la compartimentul financiar-contabil, pentru calcularea
diferentelor valorice si semnarea listei de inventariere privind
exactitatea soldului scriptic, precum si pentru verificarea
calculelor efectuate;
- la conducatorul compartimentului financiar-contabil si la
compartimentul juridic, impreuna cu procesele-verbale cuprinzand
cauzele degradarii sau deteriorarii bunurilor, inclusiv persoanele
vinovate, precum si cu procesul-verbal al rezultatelor inventarierii
pentru avizarea propunerilor facute de comisia de inventariere;
- la conducatorul unitatii, impreuna cu procesul-verbal al
rezultatelor inventarierii, pentru a decide asupra solutionarii
propunerilor facute;
- la unitatea careia ii apartin valorile materiale primite in
custodie, pentru prelucrare etc., in scopul comunicarii eventualelor
nepotriviri (exemplarul 2).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului*)
este urmatorul:
- denumirea formularului;
- data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- denumirea unitatii;
- gestiunea; locul de depozitare;
- numarul curent;
- denumirea bunurilor inventariate;
- codul sau numarul de inventar;
- unitatea de masura;
- cantitati: stocuri faptice, stocuri scriptice, diferente in plus,
diferente in minus;
- pretul unitar;
- valoarea contabila: valoarea, diferente in plus, diferente in
minus;
- valoarea de inventar;
- deprecierea: valoarea, motivul;
- comisia de inventariere: numele si prenumele, semnatura;
- contabilitate: numele si prenumele, semnatura.