FISA DE POST DIRECTOR DAUNE
1
1. Denumirea compartimentului:
administrativ
2. Denumirea postului:
Director daune
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
directorului general
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Serviciul lichidari daune auto;
Serviciul lichidari daune cladiri, bunuri si pierderi financiare;
Serviciul lichidari daune externe;
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
cu intreg personalul din societate in probleme de daune
9. Pregatirea si experienta:
a) studii superioare tehnice;
b) vechime: minimum 5 ani in activitatea de lichidari daune
rezultate din riscurile cuprinse in asigurarile generale;
c) alte cerinte specifice: profesionale: competenta profesionala;
capacitate de organizare a activitatii; abilitate de comunicare cu
sefii ierarhici superiori si cu colaboratorii din subordine;
capacitate de analiza si sinteza;
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Specifice:
a) Organizeaza si verifica activitatea de constatare a evenimentelor
asigurate, evaluarea pagubelor, stabilire si plata a despagubirilor
de catre serviciile daune din cadrul sucursalelor;
b) Verifica si propune spre aprobare la plata despagubirile in cazul
dosarelor de dauna care depasesc limita de competenta a sucursalelor
sau a celor care prezinta aspecte deosebite;
c) Aproba normele tehnice interne de constatare a evenimentelor
asigurate, evaluare a pagubelor si de stabilire a platii
despagubirilor pentru formele de asigurari practicate, elaborate de
sefii de servicii daune auto, cladiri, bunuri si pierderi financiare
si daune externe iar in lipsa acestora le elaboreaza si le supune
aprobarii Consiliului de Administratie;
d) Perfectioneaza pregatirea profesionala a tuturor angajatilor care
au ca activitate lichidarea dosarelor de dauna;
e) Adapteaza normele tehnice interne de constatare si evaluare a
pagubelor cu conditiile de asigurare, elaborate de departamentul
asigurari;
f) Urmareste distribuirea acestora in teritoriu, cunoasterea si
aplicarea cat mai corecta de catre personalul angrenat in
activitatea de lichidare a daunelor;
g) In cazul solicitarii sucursalelor participa efectiv la
constatarea pagubelor produse de evenimente asigurate;
h) In cazul pagubelor la care stabilirea realitatii, datei, locului,
cauzelor si a cuantumului acestora prezinta dificultati tehnice
deosebite, da acordul, cu aprobarea prealabila a conducerii
societatii de asigurari, pentru efectuarea de expertize tehnice, de
catre experti tehnici autorizati;
i) Rezolva dosarele de dauna in cazurile de raspundere civila cand
sunt pagubite persoane straine si poarta corespondenta cu firmele de
regularizare care rezolva aceste cazuri, dupa caz;
j) Doteaza sucursalele cu cataloage de specialitate, normative de
timp pentru autovehicule de productie autohtona;
k) Asigura consultanta permanenta in cazul dosarelor de dauna cu
aspecte deosebite, atat din punct de vedere tehnic cat si a modului
de incadrare in conditiile de asigurare si a Legii 136/1996;
l) Urmareste rezolvarea in termen util a sesizarilor si
reclamatiilor adresate conducerii societatii de asigurare cu privire
la solutionarea dosarelor de dauna si a modului de lucru al
inspectorilor de daune din teritoriu;
m) Intocmeste conventii cadru privind modul de colaborare intre
societatea de asigurari si societati care sunt specializate in
activitatea de service auto si comercializare de piese auto;
n) Intocmeste situatii centralizatoare cu privire la numarul
daunelor avizate si situatia valorica a daunelor pe forme de
asigurari practicate, pentru informarea conducerii societatii de
asigurare cu privire la nivelul despagubirilor si pentru
constituirea rezervei de daune;
o) Urmareste cresterea eficientei activitatii in domeniul lichidarii
daunelor, prin analiza unor indicatori care reflecta rezultatele
activitatii, pe forme de asigurare: rata daunei, rata fizica a
daunei, durata medie de lichidare a daunelor, gradul de acoperire al
daunei sau rata despagubirii, dauna medie etc.
p) Analizeaza evolutia despagubirilor pe categorii de bunuri, pe
categorii de asigurati si pe sucursale;
q) Organizeaza, supravegheaza activitatea de perfectionare a
pregatirii profesionale a inspectorilor de daune din cadrul
societatii de asigurare;
r) Colaboreaza cu departamentul asigurari-metodologie pentru
promovarea asigurarilor si adaptarea conditiilor de asigurare in
functie de aspectele aparute si sesizate cu ocazia producerii
evenimentelor asigurate;
s) Colaboreaza cu informaticienii societatii pentru realizarea
sistemului informational pentru evidenta datelor referitoare la
activitatea din cadrul directiei de daune;
t) Colaboreaza cu controlul financiar intern pentru sesizarea si
rezolvarea aspectelor aparute in activitatea de lichidare a
dosarelor de dauna;
u) Asigura folosirea integrala a timpului de munca;
v) Executa alte sarcini repartizate de conducerea societatii
w) Pana la asigurarea retelei de lichidatori cu personal de
specialitate, preia atributiile personalului lipsa.
Generale:
a) Organizarea activitatii proprii;
b) Perfectionarea activitatii profesionale;
c) Aplicarea si respectarea prevederilor legislatiei;
d) Aproba planificarea concediilor de odihna ale salariatilor din
subordine si urmareste efectuarea lor;
e) Aproba deplasarea in afara localitatii, in interesul serviciului,
a salariatilor din subordine;
f) Stabileste, pentru salariatii din subordine, relatiile ierarhice,
atributiile si responsabilitatile ce le revin;
g) Stabileste si asigura respectarea traseelor de circulatie a
informatiei;
h) Aplicarea cerintelor Regulamentului de Organizare si Functionare;
a Regulamentului de Ordine Interioara si a Regulamentului intern pe
anul 2003 (nr. 69/21.04.2003) emis in baza Legii nr.53/2003;
i) Manifestarea unei conduite profesionale (ce include obligatoriu
politete, solicitudine) in relatiile cu colegii, cu toate persoanele
cu care intra in contact;
j) Aplicarea si respectarea normelor, procedurilor cu privire la
elaborarea, avizarea, aprobarea, evidenta, difuzarea, modificarea,
arhivarea tuturor documentelor ce se utilizeaza;
k) Respectarea normelor de tehnica securitatii muncii si a normelor
de prevenire si stingere a incendiilor, a celor privind paza
securitatii sediului; asigura securitatea documentelor aflate asupra
sa si respectarea normelor legale privind disciplina in munca;
l) Respectarea prevederilor legale si a normelor proprii privind
pastrarea secretului de serviciu.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: