FISA DE POST DIRECTOR INGRIJIRI MEDICALE
1
1. Denumirea compartimentului:
conducere
2. Denumirea postului:
Director ingrijiri medicale
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
MANAGERULUI SPITALULUI
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Asistentele sefe si coordonatoarele de compartimente din spital
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
cu managerul, directorul medical, serviciul administrativ, serviciul
RU, serviciul aprovizionare
9. Pregatirea si experienta:
studii medii de specialitate (Scoala postliceala Sanitara)
CURSURI DE PREGATIRE: Management, Resurse Umane,– constituie un
avantaj
CERTIFICARI:
Studii medii de specialitate;
training specific in managementul unitatilor sanitare;
training specific in managementul deseurilor;
EXPERIENTA:
IN SPECIALITATE: experienta in domeniu min. 5 ani
PE POST: experienta pe un post asemanator (constituie un avantaj)
CUNOSTINTE NECESARE:
Limba engleza (citit, scris, vorbit) – nivel mediu
Operare PC (MS Office, Internet Explorer)
Cunoasterea legislatiei in vigoare
Cunoasterea structurii spitalului
Cultura generala buna
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Propune masuri de optimizare a modalitatilor de lucru specifice
cadrelor medii si personalului auxiliar;
Utilizeaza echipamente, consumabile si alte materiale puse la
dispozitie de spital;
Solicita informatii privind situatiile sau rapoartele solicitate de
catre managerul spitalului;
11. Responsabilitati si sarcini:
ATRIBUTII PRINCIPALE :
1. Selectarea potentialilor parteneri:
-Identifica si centralizeaza toate informatiile legate de
potentialii parteneri
-Selecteaza impreuna cu managerul firmei partenerii pe care urmeaza
sa ii contacteze;
2. Prezentarea serviciilor spitalului:
-Contacteaza partenerii in vederea stabilirii unei intalniri de
afaceri;
-Prezinta sintetic scopul discutiei si serviciile de baza ale
spitalului;
-Raspunde oricarei intrebari legate de serviciile spitalului sau de
specificul -acesteia;
3. Raportare:
-Intocmeste rapoarte conform procedurilor interne si a solicitarilor
managerului;
-Redacteaza si centralizeaza documente specifice departamentului de
ingrijiri: rapoarte, memo-uri;
-Raporteaza de urgenta managerului orice incident critic care poate
prejudicia activitatea spitalului;
4. Asistenta manageriala:
-Stabileste impreuna cu managerul spitalului obiectivele saptaminale
si lunare care ii revin;
-Sustine organizarea diverselor evenimente si servicii contractate
ale firmei;
-Intocmeste copii ale materiallelor necesare pentru diverse
evenimente din cadrul spitalului;
-Sesizeaza si propune masuri de simplificare a mijloacelor si
metodelor de lucru;
-Pastreaza in ordine a toate documentele, corespondenta specifica;
-Pastreaza confidentialitatea datelor si a informatiilor la care are
acces;
-Preia mesajele de la clienti(pacienti) si le transmite persoanelor
autorizate.
RESPONSABILITATILE POSTULUI:
Legat de activitatile specifice:
1. Organizeaza, coordoneaza, controleaza si raspunde de activitatea
de ingrijiri in cadrul institutiei.
2. Coordoneaza, controleaza si raspunde de activitatea asistentilor
medicali sefi de sectie si deleaga sarcini acestora.
3. Controleaza si evalueaza periodic calitatea activitatii
asistentilor medicali si a altor categorii de personal cu pregatire
medic sanitara si elaboreaza programe si propuneri de imbunatatire a
acesteia.
4. Stabileste, pentru personalul din subordine, impreuna cu
asistentii medicali sefi de sectie necesarul si continutul
programelor de perfectionare organizate pe plan local.
5. Stabileste nevoile de participare la programele de educatie
continua organizate in institutiei sau in afara ei pentru personalul
din subordine.
6. Stabileste criteriile de evaluare a cunostintelor profesionale si
a calitatii activitatii, pentru personalul din subordine.
7. Controleaza si evalueaza periodic activitatea personalului din
subordine, propune si participa la acordarea calificativelor
profesionale, pe care le avizeaza.
8. Analizeaza impreuna cu asistentii medicali sefi de sectie,
sesizarile privind abaterile de la normele etice si profesionale ale
personalului din subordine, propune masuri de sanctionare si le
prezinta in Consiliul de Administratie.
9. Stabileste necesarul de personal (impreuna cu serviciul RU),
asistenti medicali si alte categorii de personal cu pregatire medie
sanitara si face parte din comisia de concurs privind angajarea,
promovarea si specializarea acestora.
10. Stabileste impreuna cu asistentii medicali sefi de sectie
programul de activitate, in functie de specificul sectiei.
11. Participa la luarea deciziilor si este membru al Comitetului
Director.
12. Participa la elaborarea proiectului de buget annual al unitatii
si face propuneri privind repartizarea acestuia in functie de
prioritati (activitati de ingrijire, programe de educatie continua,
dotare cu echipamente, instrumentar, materiale consumabile,
reparatii, etc). Este membru al Comisiei de Aparatura
Medicala.
13. Participa la elaborarea normelor de ordine interioara a
institutie.
14. Se ocupa de modernizarea si optimizarea activitatii personalului
din subordine si face in acest sens propuneri concrete conducerii
institutiei.
15. Prezinta periodic Consiliului de Administratie, note informative
privind activitatea asistentilor medicali si a altor categorii de
personal cu pregatire medie sanitara.
16. Participa si initiaza activitati de cercetare in domeniul ingrijirilor.
17. Organizeaza saptamanal si ori de cate ori este nevoie, intalniri
de lucru cu asistentii medicali sefi de sectie, in care se
analizeaza activitatea din saptamana anterioara si stabilesc
activitatile urmatoare.
18. Coordoneaza si controleaza prin sondaj indeplinirea atributiilor
profesionale, de catre asistentii medicali si alte categorii de
personal cu pregatire medie sanitara, privind:
-indeplinirea atributiilor ce decurg din rolul propriu, conform
competentelor profesionale;
-indeplinirea atributiilor ce revin in cadrul rolului delegate,
conform prescriptiei medicului;
-respectarea normelor privind prevenirea si combaterea infectiilor
nozocomiale;
-asigurarea primirii in conditii optime a pacientilor/clientilor;
-corectitudinea inregistrarii datelor in dosarul de ingrijire a
pacientului;
-comportamentul etic fata de membrii echipei, fata de pacient si
apartinatorii acestuia;
-repartizarea personalului pe sectii, pentru asigurarea calitatii
activitatilor de ingrijire si in concordanta cu nevoile institutiei;
-respectarea programului de activitate;
-corectitudinea predarii/preluarii serviciului;
-modul de desfasurare a pregatirii practice a viitorilor asistenti
medicali;
-respectarea normelor de protectia muncii si prevederilor
regulamentului de ordine interioara;
-organizarea si desfasurarea activitatilor de educatie pentru
sanatate;
-respectarea realizarii obiectivelor propuse in planul de activitate;
-starea de igiena a pacientilor, sectiilor, compartimentelor si a
spatiilor aferente serviciilor de ingrijire din institutie;
-asigurarea si utilizarea eficienta si in bune conditii a
instrumentarului, echipamentelor, mobilierului si a inventarului
moale existent in dotarea institutiei, sectiilor, saloanelor, etc.
19. Confirma sau infirma sanctiunile propuse de asistentii medicali
sefi de sectie, propune spre solutionare contestatiile personalului
sanctionat si informeaza Consiliul de Administratie.
20. Solutioneaza reclamatiile personalului din subordine.
21. Intocmeste actele necesare pentru evaluarea spitalului de catre
CJAS
Legat de disciplina muncii, raspunde de:
-imbunatatirea permanenta a pregatirii sale profesionale;
-pastrarea confidentialitatii informatiilor si a documentelor firmei;
-respectarea prevederilor ROI si a procedurilor de lucru privitoare
la postul sau;
-utilizarea resurselor existente exclusiv in interesul spitalului;
-adoptarea in permanenta a unui comportament in masura sa promoveze
imaginea si interesele spitalului;
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: