.

FISA DE POST

INSPECTOR SCOLAR DE SPECIALITATE

Modele fise de post

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

 

Toata lista fise de post

 

<< Fisa de post anterioara   /   Fisa de post urmatoare >>

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


FISA DE POST INSPECTOR SCOLAR DE SPECIALITATE


1

1. Denumirea compartimentului:


2. Denumirea postului:
Inspector scolar de specialitate

3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT

4. Se subordoneaza:
Inspector scolar general si inspector scolar general adjunct pentru Evaluare, prognoze si dezvoltare institutionala
Directorul general / directorul / inspectorii din M.Ed.C.

5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC

6. Subordoneaza:
cadrele didactice de specialitate din teritoriu

 

7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:

8. Relatii functionale:

- cu personalul directiilor de specialitate din M.Ed.C., C.N.D.I.P.T., C.N.F.P.P.
- cu inspectorii din inspectoratul scolar, C.C.D., conducerile unitatilor de �nvatam�nt

9. Pregatirea si experienta:
* Studii superioare de lunga durata cu diploma de licenta sau diploma echivalenta
* Titular �n �nvatam�ntul preuniversitar, cu gradul didactic II si o vechime �n / la catedra de cel putin 8 ani
* Calificativul �Foarte bine� �n ultimii 3 ani si recomandarea Consiliului de administratie al unitatii de �nvatam�nt / Consiliul de administratie al inspectorului scolar / organului de conducere al institutiei �n care �si desfasoara activitatea
* Perfectionari obligatorii corespunzatoare etapei de cariera
* Cunostinte operare computer
* Cunoasterea unei limbi moderne de circulatie internationala

10. Autoritate si libertate organizatorica:

Daca este cazul

11. Responsabilitati si sarcini:
Complexitatea operatiunilor specifice postului:
* Cunoasterea aprofundata a domeniului sau specific de �ncadrare;
* Cunoasterea actelor normative specifice inspectiei scolare;
* Cunoasterea si aplicarea legislatiei �nvatam�ntului preuniversitar: management educational, managementul resurselor umane, evaluare si dezvoltare institutionala, calitatea educatiei, descentralizarea sistemului de �nvatam�nt s.a.;
* Acordarea de consultanta de specialitate;
* Desfasurarea, monitorizarea si controlul activitatilor si actiunilor la nivelul domeniului sau specific la nivel local, judetean si national;
* Utilizarea competentelor de analiza � diagnoza � prognoza si de evaluare a starii �nvatam�ntului.
 

Responsabilitate implicata de post privind:
* organizarea, managementul, controlul � verificarea si comunicarea �n domeniul de competenta;
* corectitudinea si aplicabilitatea documentelor elaborate si corectitudine �n aplicarea prevederilor actelor normative;
* solutionarea starilor conflictuale;
* propuneri decizionale.
 

I. Dezvoltare institutionala
-Stabilirea strategiei de dezvoltare institutionala la nivel local si judetean. Identifica nevoile de dezvoltare ale fiecarei unitati de �nvatam�nt colabor�nd cu organismele abilitate si cu factorii de decizie la nivel local si judetean;
-Consiliaza conducerile unitatilor de �nvatam�nt �n vederea elaborarii de proiecte si programe de dezvoltare institutionala, inclusiv realizarea ofertei educationale si a cartii de identitate a fiecarei unitati scolare;
-Asigurarea dezvoltarii curriculum-ului �n functie de nevoile de formare locala, zonala si judeteana Proiecteaza curriculum-ul la nivel local si consiliaza conducerile unitatilor de �nvatam�nt pe probleme de proiectare a curriculum-ului la decizia scolii;
-Asigurarea concordantei alocarii resurselor (umane, materiale, financiare, informationale etc.) �n functie de programele de dezvoltare institutionala Sustine si fundamenteaza, impreuna cu alte compartimente de specialitate ale inspectoratului scolar, programele de dezvoltare institutionala, prin alocarea resurselor necesare pentru realizarea lor;
-Consiliaza si sprijina dezvoltarea culturii organizationale a unitatii de �nvatam�nt �n asigurarea transparentei procesului educational, pentru dezvoltarea capacitatii de relationare a unitatii de �nvatam�nt cu mediul cultural, social si economic specific comunitatii

II. Evaluare institutionala
-Evaluarea activitatilor din cadrul compartimentului / specialitatii Elaboreaza graficul inspectiilor scolare si efectueaza cel putin 9 zile lunar de inspectie �n domeniul curricular / domeniul sau de competenta la unitatile de �nvatam�nt de stat si particulare;
-Elaboreaza criterii de monitorizare si evaluare a calitatii managementului educational si asigura consiliere pentru dezvoltarea capacitatii de autoevaluare a unitatii de �nvatam�nt;
-Redacteaza rapoarte, informari, procese verbale, studii si programe de masuri de valorificare a activitatii de evaluare institutionala;
-Coordoneaza activitatea de evaluare a activitatii directorilor unitatilor de �nvatam�nt preuniversitar si asigura evaluarea acestora, conform legislatiei �n vigoare;
-Participa �n comisiile pentru acordarea salariilor si gradatiilor de merit, a recompenselor (ordine, distinctii, decoratii) si �n cele de ancheta constituite �n vederea cercetarii abaterilor sav�rsite de cadre didactice, personal de conducere, �ndrumare si control;
-Asigurarea calitatii �n �nvatam�ntul preuniversitar. �ndruma si verifica activitatea comisiilor de asigurare a calitatii din scoli si �ntocmeste sinteze, analize, recomandari privind autoevaluarea unitatilor de �nvatam�nt preuniversitar;
-Monitorizeaza si evalueaza strategiile si procedurile de asigurare a calitatii din unitatile de �nvatam�nt, �n conformitate cu politica M.Ed.C. si ARACIP, si �n consens cu strategia ISJ de asigurare a calitatii.

III. Management
-Monitorizarea functionalitatii structurilor institutionale, administrative si manageriale din scoli Realizeaza baza de date si valorifica informatiile cuprinse �n cadrul acesteia �n vederea luarii deciziilor �n concordanta cu realitatile specifice mediului educational;
-�ndruma, asista, monitorizeaza si evalueaza procesul de predare � �nvatare � evaluare sau din activitatea din domeniul sau de competenta din unitatile de �nvatam�nt preuniversitar �n vederea asigurarii calitatii actului educational;
-Monitorizeaza progresul si disfunctiile aparute �n desfasurarea activitatilor proiectate
-Verifica respectarea �n teritoriu a legislatiei generale si specifice, a ordinelor si instructiunilor M.Ed.C. si ISJ, propune masuri pentru asigurarea legalitatii.

IV. Relatii � Comunicare
-Mentinerea legaturilor inspectoratului scolar cu M.Ed.C. si cu unitatile scolare;

Optimizeaza fluxul informational �ntre M.Ed.C. si unitatile scolare si transmite directiilor de specialitate din M.Ed.C. propunerile si masurile de �mbunatatire a activitatii din teritoriu;
-Reprezentarea inspectoratului scolar �n relatii publice Dezvolta si mentine legaturile cu autoritatile si partenerii sociali precum si cu organizatii neguvernamentale si institutii de specialitate;
-Consilierea si facilitarea schimbului de informatii Consiliaza si consulta personalul din subordine, cadrele didactice din unitatile de �nvatam�nt �n vederea �mbunatatirii performantelor de comunicare;
-Solutioneaza prompt si eficient corespondenta primita (sesizari, reclamatii, memorii)
-Mediaza conflictele si starile tensionate din subsistemul �nvatam�ntului preuniversitar judetean.

V. Formare profesionala
-Perfectionarea activitatii proprii Participa la programele de formare continua �n management educational, inspectie scolara si de specialitate, alese pe baza nevoilor proprii;
-Asigurarea dezvoltarii / formarii profesionale a personalului din subordine Identifica si analizeaza nevoia de formare a personalului didactic;
-Elaboreaza politica de dezvoltare a resursei umane din subordine. Creeaza cadrul formarii continue a personalului didactic si a managerilor de unitati de �nvatam�nt, propune / faciliteaza accesul cadrelor didactice la programe / activitati de perfectionare / formare;
-Asigura realizarea si dezvoltarea culturii organizationale prin schimburi de experienta, stagii, module de formare pentru manageri de proiect, personal de conducere, �ndrumare si control si asigura transferul de bune practici.


12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:

Daca este cazul

13. Semnaturi:

14. Data semnarii:

  

Cuvinte cheie: Modele fise de post | Fise de post gratuite

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics