FISA DE POST INSPECTOR SCOLAR DE SPECIALITATE
1
1. Denumirea compartimentului:
2. Denumirea postului:
Inspector scolar de specialitate
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Inspector scolar general si inspector scolar general adjunct pentru
Evaluare, prognoze si dezvoltare institutionala
Directorul general / directorul / inspectorii din M.Ed.C.
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
cadrele didactice de specialitate din teritoriu
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
- cu personalul directiilor de specialitate din M.Ed.C., C.N.D.I.P.T.,
C.N.F.P.P.
- cu inspectorii din inspectoratul scolar, C.C.D., conducerile
unitatilor de �nvatam�nt
9. Pregatirea si experienta:
* Studii superioare de lunga durata cu diploma de licenta sau
diploma echivalenta
* Titular �n �nvatam�ntul preuniversitar, cu gradul didactic II si o
vechime �n / la catedra de cel putin 8 ani
* Calificativul �Foarte bine� �n ultimii 3 ani si recomandarea
Consiliului de administratie al unitatii de �nvatam�nt / Consiliul
de administratie al inspectorului scolar / organului de conducere al
institutiei �n care �si desfasoara activitatea
* Perfectionari obligatorii corespunzatoare etapei de cariera
* Cunostinte operare computer
* Cunoasterea unei limbi moderne de circulatie internationala
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Complexitatea operatiunilor specifice postului:
* Cunoasterea aprofundata a domeniului sau specific de �ncadrare;
* Cunoasterea actelor normative specifice inspectiei scolare;
* Cunoasterea si aplicarea legislatiei �nvatam�ntului preuniversitar:
management educational, managementul resurselor umane, evaluare si
dezvoltare institutionala, calitatea educatiei, descentralizarea
sistemului de �nvatam�nt s.a.;
* Acordarea de consultanta de specialitate;
* Desfasurarea, monitorizarea si controlul activitatilor si
actiunilor la nivelul domeniului sau specific la nivel local,
judetean si national;
* Utilizarea competentelor de analiza � diagnoza � prognoza si de
evaluare a starii �nvatam�ntului.
Responsabilitate implicata de post privind:
* organizarea, managementul, controlul � verificarea si comunicarea
�n domeniul de competenta;
* corectitudinea si aplicabilitatea documentelor elaborate si
corectitudine �n aplicarea prevederilor actelor normative;
* solutionarea starilor conflictuale;
* propuneri decizionale.
I. Dezvoltare institutionala
-Stabilirea strategiei de dezvoltare institutionala la nivel local
si judetean. Identifica nevoile de dezvoltare ale fiecarei unitati
de �nvatam�nt colabor�nd cu organismele abilitate si cu factorii de
decizie la nivel local si judetean;
-Consiliaza conducerile unitatilor de �nvatam�nt �n vederea
elaborarii de proiecte si programe de dezvoltare institutionala,
inclusiv realizarea ofertei educationale si a cartii de identitate a
fiecarei unitati scolare;
-Asigurarea dezvoltarii curriculum-ului �n functie de nevoile de
formare locala, zonala si judeteana Proiecteaza curriculum-ul la
nivel local si consiliaza conducerile unitatilor de �nvatam�nt pe
probleme de proiectare a curriculum-ului la decizia scolii;
-Asigurarea concordantei alocarii resurselor (umane, materiale,
financiare, informationale etc.) �n functie de programele de
dezvoltare institutionala Sustine si fundamenteaza, impreuna cu alte
compartimente de specialitate ale inspectoratului scolar, programele
de dezvoltare institutionala, prin alocarea resurselor necesare
pentru realizarea lor;
-Consiliaza si sprijina dezvoltarea culturii organizationale a
unitatii de �nvatam�nt �n asigurarea transparentei procesului
educational, pentru dezvoltarea capacitatii de relationare a
unitatii de �nvatam�nt cu mediul cultural, social si economic
specific comunitatii
II. Evaluare institutionala
-Evaluarea activitatilor din cadrul compartimentului / specialitatii
Elaboreaza graficul inspectiilor scolare si efectueaza cel putin 9
zile lunar de inspectie �n domeniul curricular / domeniul sau de
competenta la unitatile de �nvatam�nt de stat si particulare;
-Elaboreaza criterii de monitorizare si evaluare a calitatii
managementului educational si asigura consiliere pentru dezvoltarea
capacitatii de autoevaluare a unitatii de �nvatam�nt;
-Redacteaza rapoarte, informari, procese verbale, studii si programe
de masuri de valorificare a activitatii de evaluare institutionala;
-Coordoneaza activitatea de evaluare a activitatii directorilor
unitatilor de �nvatam�nt preuniversitar si asigura evaluarea
acestora, conform legislatiei �n vigoare;
-Participa �n comisiile pentru acordarea salariilor si gradatiilor
de merit, a recompenselor (ordine, distinctii, decoratii) si �n cele
de ancheta constituite �n vederea cercetarii abaterilor sav�rsite de
cadre didactice, personal de conducere, �ndrumare si control;
-Asigurarea calitatii �n �nvatam�ntul preuniversitar. �ndruma si
verifica activitatea comisiilor de asigurare a calitatii din scoli
si �ntocmeste sinteze, analize, recomandari privind autoevaluarea
unitatilor de �nvatam�nt preuniversitar;
-Monitorizeaza si evalueaza strategiile si procedurile de asigurare
a calitatii din unitatile de �nvatam�nt, �n conformitate cu politica
M.Ed.C. si ARACIP, si �n consens cu strategia ISJ de asigurare a
calitatii.
III. Management
-Monitorizarea functionalitatii structurilor institutionale,
administrative si manageriale din scoli Realizeaza baza de date si
valorifica informatiile cuprinse �n cadrul acesteia �n vederea
luarii deciziilor �n concordanta cu realitatile specifice mediului
educational;
-�ndruma, asista, monitorizeaza si evalueaza procesul de predare �
�nvatare � evaluare sau din activitatea din domeniul sau de
competenta din unitatile de �nvatam�nt preuniversitar �n vederea
asigurarii calitatii actului educational;
-Monitorizeaza progresul si disfunctiile aparute �n desfasurarea
activitatilor proiectate
-Verifica respectarea �n teritoriu a legislatiei generale si
specifice, a ordinelor si instructiunilor M.Ed.C. si ISJ, propune
masuri pentru asigurarea legalitatii.
IV. Relatii � Comunicare
-Mentinerea legaturilor inspectoratului scolar cu M.Ed.C. si cu
unitatile scolare;
Optimizeaza fluxul informational �ntre M.Ed.C. si unitatile scolare
si transmite directiilor de specialitate din M.Ed.C. propunerile si
masurile de �mbunatatire a activitatii din teritoriu;
-Reprezentarea inspectoratului scolar �n relatii publice Dezvolta si
mentine legaturile cu autoritatile si partenerii sociali precum si
cu organizatii neguvernamentale si institutii de specialitate;
-Consilierea si facilitarea schimbului de informatii Consiliaza si
consulta personalul din subordine, cadrele didactice din unitatile
de �nvatam�nt �n vederea �mbunatatirii performantelor de comunicare;
-Solutioneaza prompt si eficient corespondenta primita (sesizari,
reclamatii, memorii)
-Mediaza conflictele si starile tensionate din subsistemul
�nvatam�ntului preuniversitar judetean.
V. Formare profesionala
-Perfectionarea activitatii proprii Participa la programele de
formare continua �n management educational, inspectie scolara si de
specialitate, alese pe baza nevoilor proprii;
-Asigurarea dezvoltarii / formarii profesionale a personalului din
subordine Identifica si analizeaza nevoia de formare a personalului
didactic;
-Elaboreaza politica de dezvoltare a resursei umane din subordine.
Creeaza cadrul formarii continue a personalului didactic si a
managerilor de unitati de �nvatam�nt, propune / faciliteaza accesul
cadrelor didactice la programe / activitati de perfectionare /
formare;
-Asigura realizarea si dezvoltarea culturii organizationale prin
schimburi de experienta, stagii, module de formare pentru manageri
de proiect, personal de conducere, �ndrumare si control si asigura
transferul de bune practici.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: