FISA DE POST RESPONSABIL MANAGEMENTUL CALITATII
1
1. Denumirea compartimentului:
Managementul calitatii
2. Denumirea postului:
Responsabil managementul calitatii
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Administratorului societatii , Directorului General
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
Intretine relatii functionale cu salariatii subordonati in mod
direct precum si din celelalte compartimente ale societatii;
Intretine relatii de colaborare cu directorii si sefii de
compartimente din cadrul societatii.
9. Pregatirea si experienta:
Studii:- superioare tehice
Vechime: ………. ani in domeniu;
Cunostinte:
- operare calculator – Microsoft office;
- cursuri de managementul calitatii ;
- cursuri de perfectionare ISO.
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Obiectivele postului:
- planifica si coordoneaza activitatea Serviciului Asigurarea
Calitatii in cadrul societatii;
- urmareste arhivarea tinerea evidentei cartilor tehnice, a
certificatelor de calitate a materialelor;
- urmareste intocmirea, distribuirea si tinerea la zi a listei
subcontractantilor acceptati;
- urmareste implementarea actiunilor corective luate ca urmare a
rapoartelor de neconformitate intocmite de organismele de
certificare si raportarea rezolvarii acestor neconformitati
organismului care a intomit raportul respectiv;
- urmareste intocmirea programului de instruire a personalului din
serviciul asigurarea calitatii;
- coordoneaza activitatea de evaluare a subcontractantilor folosind
chestionare de autoevaluare si tine evidenta chestionarele
subcontractantilor acceptati ;
- reprezentarea sectorul propriu in relatiile cu alte sectoare
precum si in relatiile cu organele de control;
Atributii, sarcini, lucrari si responsabilitati:
- asigura conducerea operativa, planificarea si executia intregii
activitati de managementul calitatii in cadrul societatii si duce la
indeplinire toate deciziile Administratorului si ale Directorului
General;
- analizeaza si avizeaza din punct de vedere a cerintelor de
asigurare a calitatii, conform standardelor ISO;
- coordoneaza si urmareste intocmirea programului de audit anual,
chestionare de audit, rapoarte de audit/rapoartelor de
neconformitate audit;
- urmareste efectuarea de auditari si implementarea actiunilor
corective;
- urmareste intocmirea programelor de de pregatire audituri
supraveghere si/sau audituri de certificare/recertificare,
autorizare/reautorizare, completarea chestionarelor conform
cerintelor codurilor/standardelor aplicabile si verificari privind
respectarea cerintelor programelor de pregatire;
- prelucreaza informatiile si le interpreteaza;
- creaza si exploateaza sistemul informational propriu;
- participa la auditarile efectuate de reprezentantii organismelor
de certificare/autorizare ;
- urmareste implementarea in documentele de calitate specifice
serviciului asigurarea calitatii a modificarilor rezultate in urma
auditarii;
- participa la instuirea auditorilor interni;
- urmareste implementarea actiunilor corective/preventive, rapoarte
de actiuni corective/preventive;
- anunta si prezinta documentatia tehnica, in fata inspectorilor
beneficiarului;
- coordoneaza si urmareste intocmirea conform contractului si
proiectului
de executie a cartilor tehnice pentru fiecare comanda;
- coordoneaza si urmareste intocmirea, revizuirea, distribuirea
controlata, mentinerea reviziilor a Manualului Calitatii (ISO),
Manualul de Control al Calitatii (ASME), procedurilor de sistem,
instructiunilor generale, instructiunilor de lucru si al altor
documente specifice serviciului asigurarea calitatii;
- tine evidenta instruirii personalului serviciului asigurarea
calitatii, personalului de conducere, auditorilor interni;
- tine evidenta documentelor ce atesta efectuarea analizei bianuale
a managementului privind eficienta sistemului calitatii;
- tine evidenta rapoartelor de actiuni corective/preventive
intocmite in cadrul serviciului de asigurare a calitatii;
- isi asuma intreaga responsabilitate privind derularea proiectelor
in cadrul servicului de asigurare a calitatii;
- urmareste intocmirea pentru fiecare comanda, difuzarea la sectia
productie a inregistrarilor si reviziilor de inspectii si testari;
- coordoneaza si urmareste intocmirea planului de inspectie si
testare pe toate tipurile de produse;
- transmite spre aprobare punctele de inspectie conform cerintelor
contractuale ale clientului /reprezentantului clientului;
- arhiveaza planurile de inspectie si testare intocmite;
Raspunderi
- despre tot ce este in sarcina sa ca obligatie;
- raspunde de corectitudinea intomirii si predarii la termen a
documentelor elaborate in cadrul serviciului conform contractului,
proiectului de executie, documentatiei tehnologice, instruirilor si
procedurilor, normelor, codurilor, conform standardelor ISO;
- de indeplinirea tuturor sarcinilor de serviciu de catre personalul
din subordine pentru desfasurararea in cele mai bune conditii a
activitatii societatii;
-are obligatia sa-si duca la indeplinire toate sarcinile de serviciu
stabilite prin fisa postului, in cadrul timpului normal de lucru,
lucrul peste program nefiind considerat suplimentar;
-in cazul incetarii contractului de munca din diferite motive, nu
are voie sa lucreze la o societate concurenta, o perioada de un an
de la data incetarii contractului;
Responsabilitati suplimentare :
- executarea tuturor altor sarcini trasate de catre conducerea
societatii.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Titularul postului raspunde dupa caz, civil, disciplinar, material
sau penal, in cazul nerespectarii atributiilor, sarcinilor sau
lucrarilor ce-i revin, precum si a legislatiei in vigoare.
- raspunde material pentru orice distrugere , degradare, disparitie a
tuturor obiectelor de inventar din culpa sa, situatie in care va fi
obligat sa repare integral paguba produsa.
- raspunde civil sau dupa caz penal pentru divulgarea sau admiterea
scurgerii de date sau informatii catre firme concurente sau care pot
deveni concurente, in ceea ce priveste politica economico-comerciala
a societatii, lansarea de produse noi, contracte comerciale interne
si externe;
- are obligatia de a aduce imediat la cunostinta conducerii
societatii situatiile in care este implicat direct, ori prin
persoane interpuse , si care considera ca pot dauna renumelui
socieatii sau o pot afecta in politica comerciala practicata;
- raspunde personal material si disciplinar pentru orice
neindeplinire, indeplinire defectuoasa sau cu intarziere a
sarcinilor stabilite prin fisa postului, regulamentul de ordine
interioara si contractul individual de munca. despre tot ce este in
sarcina sa ca obligatie;
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: