Home > Uncategorized > Finantele propun o noua lege a inspectiei economico-financiare

Finantele propun o noua lege a inspectiei economico-financiare




Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





In cadrul Ministerului Finantelor Publice se infiinteaza si se organizeaza Directia generala de inspectie economico-financiara prin preluarea activitatii, numarului de posturi si a personalului Directiei generale de control financiar din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Personalul care se preia are statut de functionari publici.

Cine urmeaza sa fie supus controlului

Inspectia economico-financiara se efectueaza la urmatorii operatori economici:
a) regiile autonome aflate in subordinea sau sub autoritatea unor institutii ale statului sau ale unor unitati administrativ-teritoriale;
b) companiile, societatile nationale si societatile comerciale la care o institutie a statului sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic;
c) societatile comerciale la care o institutie a statului, sau o unitate administrativ-teritoriala detine o participatie majoritara;
d) societatile comerciale si regiile autonome la care persoanele juridice de la lit. a) – c) detin participatii majoritare;
e) institutele nationale de cercetare-dezvoltare, altele decât cele care functioneaza ca institutii publice;
f) alti operatori economici, indiferent de forma de proprietate, pentru fundamentarea si justificarea utilizarii subventiilor, transferurilor sau a altor sume acordate de la bugetul general consolidat

Criterii de selectie

Entitatile ce urmeaza a fi incluse in programele proprii de activitate ar urma sa fie selectate, folosindu-se analiza de risc, in principal, pe baza urmatoarelor criterii:
a) importanta operatorului economic (regionala, locala);
b) situatia economico-financiara (pierderi, arierate, creante s.a.);
c) facilitati acordate (subventii/transferuri, credite interne si externe cu garantia statului etc.);
d) raportarea si indeplinirea indicatorilor economico-financiari aprobati prin bugetele de venituri si cheltuieli;
e) perioada de la precedenta verificare de aceeasi natura si cu aceleasi obiective si pâna la implinirea termenului de prescriptie;
f) solicitari ale unor institutii/autoritati publice

Alte prevederi ale proiectului de lege:
– Organul de inspectie economico-financiara are obligatia sa instiinteze operatorul economic in legatura cu actiunea care urmeaza sa se desfasoare, inainte de inceperea inspectiei, prin transmiterea avizului de inspectie economico financiara
– Operatorul economic poate solicita o singura data, pentru motive justificate, amânarea datei de incepere a inspectiei economico-financiare, in termen de 5 zile de la primirea avizului de inspectie economico-financiara
– Decizia de reverificare a unei anumite perioade, se poate lua daca, de la data incheierii inspectiei economico-financiare si pâna la data implinirii termenului de prescriptie, apar date suplimentare necunoscute la data efectuarii inspectiei economico-financiare, care influenteaza rezultatele acesteia
– Termenul de plata pentru creantele bugetare inscrise in dispozitia obligatorie, se stabileste in functie de data comunicarii acesteia, astfel:

a) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1 – 15 din luna, termenul de plata este pâna la data de 5 a lunii urmatoare;

b) daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16 – 31 din luna, termenul de plata este pâna la data de 20 a lunii urmatoare



Google analytics