Home > Fiscalitate, Noutati legislative, Plata defalcata a TVA, Taxa pe valoarea adaugata > Split TVA – 47 raspunsuri ale ANAF la intrebarile contribuabililor

Split TVA – 47 raspunsuri ale ANAF la intrebarile contribuabililor

September 18th, 2017


ANAF a raspuns pe pagina de Facebook proprie intrebarilor adresate de catre contribuabili cu privire la SPLIT TVA. Am ales, dintre acestea, 47 intrebari si raspunsuri care te-ar putea interesa.





Intrebare: In cazul unor nerezidenti care nu sunt stabiliti si nici inregistrati in scopuri de TVA in Romania, dar primesc facturi cu TVA romanesc, au obligatia de a efectua plata defalcata a bazei impozabile si a TVA? Daca nu in baza caror prevederi din ordonanta sunt exceptati?
Raspuns ANAF: Plata defalcata a TVA se aplica pentru toate livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile din punctul de vedere al TVA conform prevederilor Codului fiscal, pentru care locul, conform prevederilor art. 275 sau art. 278 din Codul fiscal, se considera a fi in Romania.

Intrebare: Doresc sa intreb cum se aplica Split TVA in cazul incasarii facturilor prin factoring si compensare?
Raspuns ANAF: Plata defalcata a TVA nu se aplica in cazul compensarilor.

Intrebare: In cazul in care un furnizor decide sa aplice sistemul in perioada optionala, iar beneficiarul nu face plata corect in 2 conturi separate, beneficiarul va fi susceptibil de amenzi chiar daca el nu aplica Optional sistemul? Sau amenzile sunt aplicabile dupa 1 ian 2018?
Raspuns ANAF: Prin exceptie, in perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2017, contul de TVA se poate debita cu TVA achitata in alt cont decat contul de TVA al furnizorului/prestatorului, daca acesta nu a optat pentru aplicarea mecanismului privind plata defalcata a TVA. Persoanele care au optat pentru aplicarea sistemului au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii TVA care nu a fost platita in contul de TVA de catre beneficiarii care nu au optat pentru aplicarea mecanismului privind plata defalcata a TVA. Sunctiunile se aplica doar persoanelor care au optat pentru aplicarea meceasimului incepand cu 1 octombrie 2017.

Intrebare: Cand trebuie sa deschid cont pentru tva defalcat, daca nu optez pentru aplicarea sistemului de la 1 octombrie?
Raspuns ANAF: De la data aplicarii sistemului privind plata defalcata a TVA, optional sau obligatoriu, trebuie sa detineti un cont de TVA care trebuie sa fie comunicat contribuabililor.

Intrebare: Split TVA se aplica numai pentru facturi sau pentru orice documente de vanzare (de exemplu vanzari cu casele de marcat)? In Art. 22(1) scrie ca prevederile art 1-15 (adica tot ce inseamna split) se aplica pentru FACTURILE emise dupa data de 1 ian. Dupa mine, nu ar rezulta ca s-ar aplica si la vanzari cu amanuntul? Cum comentati legatura/contradictia dintre art. 22(1) si art. 15(3) ? Sau cu alte cuvinte, daca o firma cu tva la facturare are facturi din perioada anterioara pe care le incaseaza dupa 1 ian, va trebui sa-si vireze TVA-ul in contul de TVA, desi a fost declarat si (teoretic) platit? Credeti ca este posibil se se intample (in mod corect) acest lucru dat fiind faptul ca nu cred ca a tinut cineva evidenta incasarilor partiale defalcat pe baza si TVA, cerintele legislative in acest sens fiind doar pentru facturile cu TVA la incasare?
Raspuns ANAF: 1. In conturile de TVA trebuie sa fie depuse şi sume reprezentand TVA incasata in numerar. 2. Potrivit prevederilor legale persoanele impozabile, inregistrate in scopuri de TVA au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de 7 zile lucratoare de la incasare, TVA aferent facturilor emise inainte de data de 1 ianuarie 2018 sau dupa caz
inainte de data de la care aplica optional plata defalcata a TVA si achitate dupa aceasta data.

Intrebare: Cei care platesc impozit pe venituri din activitati independente nu beneficiaza de facilitati daca se inscriu optional in acest sistem? In Ordonanta scrie doar de impozitul pe profit si de cel micro.
Raspuns ANAF: Facilitatile de care puteti beneficia sunt doar cele prevazute de OG 23/2017.

Intrebare: Un contribuabil care nu aplica in 2017 split TVA, trebuie sa faca plati defalcate furnizorilor care opteaza pentru acest sistem inainte de 01.01.2018? Plata/incasarea cu numerar la robotul bancii, in contul contribuabilului care opteaza pentru acest sistem, se considera plata/incasare cu numerar direct catre contribuabil? Dar plata/incasarea prin intermediul firmelor de curierat?
Raspuns ANAF: In situatia in care clientul nu opteaza pentru aplicarea mecanismului de TVA defacata in perioada 01 octombrie -31 decembrie, nu are obligatia efectuarii platii defalcate a TVA catre furnizor.

Intrebare: Va rugam sa ne precizati daca din contul de TVA de la banca/trezorerie se pot face plati de TVA si taxe vamale catre vama pentru importuri de bunuri.
Raspuns ANAF: Avand in vedere art. 9, potrivit caruia Conturile de TVA se debiteaza cu TVA achitata la bugetul de stat, se poate plati si TVA aferenta importurilor.

Intrebare: O societate de asigurari ce plateste catre service-uri facturile de reparatii emise pe numele asiguratilor are obligatia de a efectua plata defalcat? Din perspectiva societatii de asigurare plata reprezinta o despagubire catre asigurat si este platita direct catre service deoarece este mai facil. Asiguratii pe numele carora este emisa factura de reparatii pot fi persoane neimpozabile sau impozabile.
Raspuns ANAF: Plata de catre asigurator direct catre service a reparatiei unui mijloc de transport nu se incadreaza in operatiunile pentru care nu se aplica plata defalcata a TVA prevazute la art.2 lit. a si lit. b din O.G. nr. 23/2017. Taxa din factura emisa de service trebuia achitata in contul dedicat incasarii si platii TVA indicat in factura.

Intrebare: Daca platesc o factura (cu tva) in data de 10.01.2018 iar factura este emisa in anul 2017, aplic plata defalcata a tva?
Raspuns ANAF: Nu este obligatorie plata defalcata a TVA pentru facturi emise inainte de data de 1 ianuarie 2018 si achitate dupa aceasta data.

Intrebare: Ce se intampla cu tva ul de recuperat al firmelor aflat la 31.12.2017?
Raspuns ANAF: Rambursarea sumelor negative de TVA cuprinse in deconturi cu optiune de rambursare se efectueaza in alt cont decat contul de TVA, cu exceptia situatiei in care titularul solicita rambursarea in contul de TVA.

Intrebare: Neplatitorii de TVA sunt obligati sa achite facturile primite de la furnizorii platitori de TVA separat – suma fara tva intr-un cont si tva-al aferent in alt cont comunicat de furnizor ?
Raspuns ANAF: Da, in situatia descrisa de dvs. exista obligatia efectuarii platii defalcate a T.V.A. in contul de TVA comunicat de furnizor sau publicat pe site-ul ANAF/MFP.

Intrebare: Pana la ce data se depune notificarea la ANAF pentru optiunea pentru inregistrare in sistemul de plata defalcata TVA la 1 octombrie 2017?
Raspuns ANAF: Optiunea pentru inregistrare in sistemul de plata defalcata a TVA incepand cu data de 01.10.2017 se poate depune dupa publicarea in Monitorul Oficial a formularului 086 „Notificare privind optiunea de aplicare a mecanismului de plata defalcata a TVA”.

Intrebare: O factura platita in numerar de un angajat, anexata la un decont de cheltuieli, cum se procedeaza cu split tva?
Raspuns ANAF: TVA se plateste defalcat de catre persoana care incaseaza sumele in numerar (va rugam sa aveti in vedere art. 15 din OG 23/2017).

Intrebare: Cum se procedeaza cu Tva-ul aferent restituirilor de sume catre clientii magazinelor cu vanzare on-line, in cazul produselor returnate? Este necesara aprobare ANAF, tinand cont ca sunt foarte multe operatiuni de acest gen zilnic? Dorim precizari daca toate operatiunile ce implica acest TVA Split de la deschidere cont, cereri catre ANAF ,cu trezoreria,etc se poate face exclusiv on-line.
Raspuns ANAF: Transferurile ce se se efectueaza in urma verificarii efectuate de organul fiscal sunt prevazute la art. 9 alin. (1) lit. e), g), h), j), k) şi l) din O.G. nr. 23/2017.

Intrebare: Cand se vor deschide conturile de TVA de catre Trezorerie?
Raspuns ANAF: Conturile persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA deschise la unitatile Trezoreriei Statului vor fi afisate pe site-ul ANAF si al MFP.

Intrebare: Ce se intampla in situatia in care clientul plateste in mod eronat intreaga valoare in contul curent si nu se plateste taxa in contul de TVA si nu face corectia in cele 7 zile? Furnizorul are obligatia sa vireze din contul sau curent in contul de TVA, suma virata eronat de client? Daca da, in acelasi termen de 7 zile?
Raspuns ANAF: In situatia in care clientul nu efectueaza corectia, respectiv nu efectueaza plata TVA in contul de TVA al furnizorului/prestatorului, acesta va fi sanctionat potrivit art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA.

Intrebare: In interiorul celor sapte zile se pot face compensare in sensul ca daca in una din zile din incasarile si platile in numerar rezulta tva de plata iar in urmatoarea zi, de exemplu reiese tva de recuperat?
Raspuns ANAF: Nu se accepta compensari. Diferenta de TVA se calculeaza pentru fiecare zi.

Intrebare: Ce se intampla cu incasarile in cont curent ale Biletelor la Ordin / Cec-urilor primite de la clienti si care au termen de decontare dupa 01.10.2017 ? sau chiar 01.01.2018? Acestea nu pot fi schimbate fiind girate de clientul partenerului nostru?
Raspuns ANAF: Persoanele impozabile au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, TVA aferenta instrumentelor de plata emise anterior datei de 1 ianuarie 2018 şi incasate dupa aceasta data.

Intrebare: Contul de tva poate fi executat prin poprire si pentru alte debite in afara de tva?
Raspuns ANAF: Contul de TVA poate fi executat silit pentru plata TVA datorate bugetului de stat, precum si pentru plata altor obligatii bugetare restante existente in evidentele fiscale ale organelor fiscale centrale. Contul de TVA poate fi executat silit si in baza unor titluri executorii, potrivit legii, pentru TVA aferenta unor achizitii de bunuri si/sau servicii.

Intrebare: Intreprinderile individuale platitoare de tva si care tin contabilitatea simplificat sunt asimilate societatilor comerciale in ceea ce priveste acest mecanism?
Raspuns ANAF: Toate persoanele impozabile, fizice sau juridice, au obligatia sa plateasca contravaloarea TVA aferenta achizitiilor de bunuri şi servicii intr-un cont de TVA al furnizorului/prestatorului.

Intrebare: Ce se intampla cu tva-ul facturilor aflate in sold la 01.01.2018 pentru platitorii de tva la incasare? Evident, aplicand tva defalcat de la 01.01.2018.
Raspuns ANAF: Mecanismul privind plata defalcata a T.V.A nu schimba regula privind stabilirea obligatiilor de plata la bugetul de stat a TVA.

Intrebare: In perioada de 7 zile lucratoare sunt permise compensari in interiorul firmei pt tva? In sensul ca daca am incasat numerar o factura pe data de 1 a lunii si efectuez o plata cu op pe data de 2 a lunii, presupunand ca incasarea este mai mare decat plata, cat tva colecat sunt obligat sa virez? Diferenta sau platesc in totalitate tva-ul colectat pe data de 01 si pt. ce am platit furnizorului depun cerere de restituire?
Raspuns ANAF: Persoanele impozabile care efectueaza incasari in numerar au obligatia sa depuna in numerar/sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, diferenta intre TVA aferenta incasarilor in numerar şi TVA aferenta platilor in numerar efectuate intr-o zi.

Intrebare: Lucrez foarte mult cu facturi proforme emise / primite : avand in vedere ca in cele mai multe cazuri factura fiscala difera de proforma, in plus sau in minus, cum se procedeaza in acest caz?
Raspuns ANAF: Plata defalcata a TVA se aplica si sumelor platite/incasate in avans.

Intrebare: Societatile cu cod de TVA anulat vor fi supuse sistemului SPLIT TVA ? Daca da, reglementarile sunt identice cu cele ale societatilor platitoare de TVA?
Raspuns ANAF: Persoanele impozabile si institutiile publice, indiferent daca sunt sau nu inregistrate in scopuri de TVA, au obligatia sa plateasca contravaloarea TVA aferente achizitiilor de bunuri si
servicii intr-un cont de TVA al furnizorului/prestatorului.

Intrebare: In cazul inregistrarii Split TVA cu data de 01.10.2017, se plateste TVA defalcat doar facturilor emise incepand cu data de 01.10.2017, pentru cele mai vechi regulile raman neschimbate? Deoarece, avem furnizori care au scadente de 90/120 de zile, pentru aceste facturi (emise inainte de 01.10.2017) platile lor vor fi neschimbate (nu vor intra in incidenta acestei OG)?
Raspuns ANAF: Pentru facturile emise anterior datei de 1 octombrie 2017, persoanele impozabile au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasare, TVA aferenta facturilor emise inainte de data de 1 ianuarie 2018 sau, dupa caz, inainte de data de la care aplica optional plata defalcata a TVA şi achitate dupa aceasta data.

Intrebare: Daca optez in luna noiembrie pentru plata defalcata de TVA mai beneficiez de reducerea de 5% din impozitul pe profit aferent trimestrului IV?
Raspuns ANAF: Potrivit prevederilor in vigoare, daca optati incepand cu luna noiembrie 2017, beneficiati de facilitatea mentionata.

Intrebare: Daca un partener al meu opteaza pentru sistemul de split TVA de la 01.10.2017 sunt obligata si eu sa am un cont special de TVA chiar daca nu optez pentru acest sistem?
Mai exact:
1. in ce cont o sa imi faca plata pentru baza respectiv pentru TVA un client care a optat pentru split TVA?
2. din ce cont o sa platesc eu baza respectiv TVA-ul unui furnizor care a optat pentru split TVA?
Raspuns ANAF: In situatia in care nu optati pentru aplicarea mecanismului in perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2017 nu aveti obligatia utilizari unui cont de TVA.
Incasarile/platile se vor efectua in/din contul curent pentru intreaga suma.

Intrebare: Ce se intampla cu TVA-ul cu drept de deducere aferent achizitiilor pentru care plata s-a facut cu cardul, on line? Avand in vedere ca in prezent exista reglementare doar pentru cei care incaseaza cu cardul, ce reglemantari vor fi pentru platile on line, efectuate cu cardul ?
Raspuns ANAF: Referitor la intrebarea dvs., mecanismul platii defalcate a TVA nu schimba decat modalitatile de efectuare a platilor TVA intre furnizori, clienti şi bugetul de stat, celelalte reguli de stabilire a TVA colectat şi deductibil sunt cele prevazute in Codul Fiscal.

Intrebare: In contextul in care o firma este inregistrata cu tva normal si vine scadenta, ce se intampla daca la data de 25 nu fac plata tva-ului integral, mai putin cu tva-ul neincasat efectiv ?
Raspuns ANAF: Conform dispozitiilor art. 273 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor fiscale principale, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.

Intrebare: In cazul unei societati care este in permanenta pozitie de recuperare a TVA de la stat (exportator, proiecte imobiliare aflate in fata de investitii, etc ) si care sporadic are vanzari pe teritoriul Romaniei, pentru care colecteaza TVA, cum se va proceda la transferul sumei colecate in contul de TVA , avand in vedere ca societatea are in permanenta de recuperat TVA si nu doreste sa opteze pentru rambursare?
Raspuns ANAF: In O.G. nr. 23 /2017 nu se prevad exceptii pentru situatia descrisa de dvs. Ca urmare transferurile din contul de TVA in contul curent se efectueaza in urma verificarii facute de organul fiscal, chiar daca aveti deconturi cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata fara optiune de rambursare.

Intrebare: Procesatorul platilor on line, cu cardul, are vreo obligatie referitor la TVA-ul split ?
Raspuns ANAF: Plata defalcata a T.V.A se aplica pentru toate livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile din punctul de vedere al TVA conform prevederilor Codului fiscal.

Intrebare: Cum se procedeaza avansurile incasate respectiv platite pentru care nu a fost emisa inca o factura? Din ce cont se va face plata?
Raspuns ANAF: Plata se va face in/din contul de TVA al furnizorului/prestatorului/beneficiarului.

Intrebare: Se poate utiliza contul de TVA pentru plata TVA in vama?
Raspuns ANAF: Şi plata TVA in vama se poate face din contul de TVA avand in vedere prevederile O.G. nr. 23/2017, art. 9, alin. (1), lit b) potrivit caruia conturile de TVA se debiteaza cu TVA achitata la bugetul de stat.

Intrebare: Conform Art. 15. – (1) Persoanele impozabile şi institutiile publice, inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, au obligatia sa vireze in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii: TVA aferenta incasarilor prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar; Dar in acest caz platitorul are vreo obligatie? In sensul ca plata va fi debitata din contul curent a furnizorului, toata suma platita inclusiv tva se va face din contul curent.
Raspuns ANAF: In cazul platii contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, platitorul nu are obligatia platii distincte a TVA.

Intrebare: Cum vom proceda in cazul compensarilor intre clienti si furnizori? Cumpar ingrasaminte de miliarde si le dau griu de miliarde. In septembrie firma de la care cumpar ingrasaminte imi vine cu ordin de compensare de 7 sau 10 miliarde. Eu efectiv nu incasez nimic.
Raspuns ANAF: Mecanismul platii defalcate a TVA nu se aplica in cazul compensarilor clienti- furnizori.

Intrebare: De exemplu luni am avut o incasare numerar de 595 lei, din care 95 lei tva. Marti am avut doar plati cu numerar bonuri fiscale in valoare de 238 lei, din care tva 38 lei. Asta inseamna ca peste 7 zile, lunea viitoare cel tarziu, trebuie sa depun in contul de tva 95 lei si marti sa fac cerere de restituire pentru 38 lei? Sau depun luni doar diferenta 95-38=57 lei?
Raspuns ANAF: Calculul obligatiei de a vira in contul de TVA propriu, in termen de maximum 7 zile lucratoare de la incasarea in numerar a contravalorii livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii se face zilnic. In cazul expus, lunea viitoare cel tarziu, trebuie sa depuneti in contul de tva 95 lei.

Intrebare: In cazul in care am TVA de recuperat pot folosi banii din contul deschis pentru TVA, pentru alte plati, si cum se va proceda?
Raspuns ANAF: Nu. Contul de TVA este un cont dedicat incasarii şi platii TVA, sumele existente in cont pot fi utilizate doar pentru plata TVA sau se pot transfera in contul curent in urma verificarii efectuate de organul fiscal ca urmare a cererii depuse de dvs.

Intrebare: Reguli tranzitorii: Emitere factura inainte de 1 ianuarie, incasare dupa 1 ianuarie 2018. Ce reguli se aplica pentru plata acestei facturi?
Raspuns ANAF: TVA aferenta facturilor emise inainte de data de 1 ianuarie 2018 sau, dupa caz, inainte de data de la care aplica optional plata defalcata a TVA si incasata dupa aceasta data, se vireaza de catre beneficiar in contul de TVA propriu, in termen de 7 zile lucratoare de la incasare.

Intrebare: Plata intregii sume facuta gresit in contul curent. Cine suporta penalitatile? (clientul/furnizorul) Furnizorul are obligatia sa il notifice pe client privind aceasta eroare? Care este procedura de corectie?
Raspuns ANAF: Potrivit art 18 din O.G. nr. 23/2017 constituie contraventie plata TVA de catre persoanele impozabile in alt cont decat contul de TVA al furnizorului/prestatorului. Deci sanctiunea este suportata de catre clientul ce efectueaza plata eronat.

Intrebare: Sunt situatii in care, la scadenta avem mai multe plati de tva da facut decat tva-ul incasat, din acest cont separat de tva. Cum se procedeaza in acest caz, se vireaza din contul curent in contul de tva al furnizorului si ulterior, dupa ce incasez tva in acest cont separat, pot transfera in contul curent, diferenta de tva? La compensari prin ordinele de compensare, cum se procedeaza? Nu este dat niciun exemplu pe pagina ANAF.Comisioanele pentru aceste plati multiple de TVA, se pot deconta bugetului? Obligatia pe cheltuieli a firmei creste nejustificat.
Raspuns ANAF: Referitor la situatiile prezentate de dvs. facem urmatoarele precizari:
– in cazul in care sumele din contul de TVA sunt insuficiente pentru plata TVA-ului aferent unor facturi la scadenta, acest cont se crediteaza cu sume transferate din contul curent al titularului;
– transferurile din contul de TVA in contul curent se efectueaza in urma verificarii efectuate de organul fiscal. Transferul se aproba de catre ANAF in termen de maximum 3 zile lucratoare de la depunerea cererii;
– mecanismul platii defalcate a TVA nu se aplica in cazul compensarilor clienti-furnizori.

Intrebare: Avand in vedere costurile de administrare suplimentare care se v-or impune la implamentarea Split Tva, costuri pe care micii antreprenori care au contabilitatea externalizata nu si le permit, ati luat in calcul majorarea plafonului de la care devii obligatoriu platitor de TVA? Ar fi singura solutie pentru supravietuirea micilor afaceri ….
Raspuns ANAF: Prevederile OG 23/2017 trebuie sa fie aplicate in mod corespunzator atat de catre contribuabili cat şi de catre organul fiscal. Aspectele prezentate de dumneavoastra vor fi supuse atentiei Ministerului Finantelor Publice.

Intrebare: Ce se va intampla in cazul in care se efectueaza compensari intre societati? Va afecta acest lucru contul de TVA? Sumele de TVA compensate trebuie sa treaca prin conturile de TVA?
Raspuns ANAF: Mecanismul platii defalcate a TVA nu se aplica compensarilor intre societati.

Intrebare: Se va putea face direct debit pentru contul de TVA (sa se faca automat plati de TVA)?
Raspuns ANAF: Pentru utilizarea serviciului de plati direct debit pentru contul de TVA este necesar sa va adresati institutiei de credit la care este deschis contul de TVA indeplinind conditiile prevazute la art 5 din O.G. nr. 23/2017.

Intrebare: Caz ipotetic:
– cont curent la banca comerciala
– cont TVA la trezorerie
Avem de plata o factura de 25 lei cu TVA inclus
Platim baza 21 lei din contul curent de la banca comerciala.
Pentru TVA-ul de 4 lei, trebuie sa mergem personal la trezorerie cu ordinul de plata?
Daca da, in cat timp, de la data platii sumei de baza?
Daca da, unde este eficienta procesului, cand pierzi minim 2h (birou – trezorerie – birou) pentru a merge personal la trezorerie pentru o astfel de plata.
Pentru ca, Trezoreria NU are internet banking.
Raspuns ANAF: Plata TVA din contul de TVA al beneficiarului in contul de TVA al furnizorului/prestatorului, aferent achizitiilor de bunuri/servcii, inclusiv taxa aferenta avansurilor, se face in acelaşi timp cu plata reprezentand valoarea serviciilor (baza de impozitare a TVA), Se poate deschide cont pentru TVA şi la banca comerciala unde aveti contul curent daca sunt respectate prevedrile art 5 din OG 23/2017.

Intrebare: Nerezidentii inregistrati in scopuri de TVA folosesc conturi din Romania pentru incasarea si plata TVA? Nu pot folosi conturi din afara Romaniei?
Raspuns ANAF: In situatia in care persoana nerezidenta este inregistrata in scopuri de TVA in Romania aceasta are obligati incasarii/platii TVA prin intermediul contului de TVA.

Intrebare: Va rugam sa explicati daca optarea pentru plata defalcata a TVA de la 01.10.2017 anuleaza penalitatile de intarziere a obligatiilor principale-TVA- regasite in fisa sintetica totala a fiecarei societati (penalitati de intarziere calculate) sau se refera la alte penalitati.
Raspuns ANAF: Obligatiile care se anuleaza sunt penalitatile de intarziere aferente obligatiilor fiscale principale reprezentand TVA. restante la 30 septembrie 2017, inclusiv.



Google analytics