Home > Uncategorized > Declaratie privind optiunea pentru depunerea lunara a declaratiei unice 112

Declaratie privind optiunea pentru depunerea lunara a declaratiei unice 112

September 26th, 2011 Adauga un comentariu Comentarii



Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Asa cum precizam intr-un material anterior, incepand cu 1 Octombrie 2011, se aplica procedeul depunerii, de catre anumite categorii de contribuabili, a declaratiei 112 – trimestrial.

Cum depunerea trimestriala este o facilitate si nu o obligatie, contribuabilii care indeplinesc conditiile pentru depunerea trimestriala a declaratiei dar opteaza pentru depunerea in acelasi regim ca si pana acum (lunar) au posibilitatea sa opteze pentru depunerea lunara. In acest sens, ei au obligatia de a instiinta organul fiscal de optiunea pentru depunerea lunara a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Astfel, ANAF a aprobat modelul şi conţinutul formularului “Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”

Model declaratie privind optiunea pentru depunerea lunara a declaratiei 112

Asadar, formularul “Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” se completează de către plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor prevăzuţi la art. 58 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care au obligaţia depunerii trimestriale a declaraţiei 112, dar care optează pentru depunerea lunară a acesteia, potrivit art. II alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

Momentan, nu putem insa decat sa vorbim la timpul trecut despre declaratia in cauza, atat timp cat potrivit ordinului, Formularul “Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.

Totusi, desi pentru aceasta perioada termenul este deja trecut, declaratia urmeaza a fi utilizata, pentru doritori, in 2012, mai exact pana in 31 Ianuarie, termenul limita pana la care se poate declara optiunea pentru depunerea lunara a declaratiei 112, pe parcursul anului 2012.

Reamintim totusi contribuabilii care, incepand cu data de 1 Octombrie 2011, vor depune 112 trimestrial:

a) asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, persoane juridice, cu excepţia instituţiilor publice, care în anul anterior au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv;
b) persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro şi au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv;
c) persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale, precum şi persoanele fizice care exercită profesii libere şi asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de muncă.

Totodata, “Persoanele şi entităţile prevăzute la alin. (11), cu excepţia persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi persoanelor fizice care exercită profesii libere, precum şi a asocierilor fără personalitate juridică constituite între persoane fizice care, potrivit legii, folosesc personal angajat, care se înfiinţează în cursul anului, aplică regimul trimestrial de declarare începând cu anul înfiinţării dacă, odată cu declaraţia de înregistrare fiscală, declară că în cursul anului estimează un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv şi, după caz, urmează să realizeze un venit total de până la 100.000 euro.

In ceea ce priveste declaratia pentru ptiune, prezentam mai jos

Instructiunile de completare a formularului “Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”
Formularul “Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” se completează de către plătitorii de venituri din salarii şi asimilate salariilor prevăzuţi la art. 58 alin. (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care au obligaţia depunerii trimestriale a declaraţiei 112, dar care optează pentru depunerea lunară a acesteia, potrivit art. II alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.
Formularul “Declaraţie privind opţiunea pentru depunerea lunară a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” se depune la organul fiscal competent, până la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.
Formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute:
- un exemplar, semnat şi ştampilat conform legii, se depune la unitatea fiscală, direct la registratură sau la poştă, prin scrisoare recomandată;
- un exemplar se păstrează de către contribuabil.
Completarea formularului se face astfel:
Rubrica “I. Date de identificare a contribuabilului”
Caseta “Cod de identificare fiscală” se completează cu codul de identificare fiscală utilizat pentru completarea şi depunerea formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”.
Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.
Caseta “Denumire/Nume, Prenume” se completează cu denumirea contribuabilului.
Caseta “Domiciliu fiscal” se completează cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
ATENŢIE!
În cazul în care declaraţia este completată de către împuternicitul/reprezentantul legal/reprezentantul fiscal al contribuabilului, se vor trece datele de identificare ale contribuabilului pe care îl reprezintă.
Rubrica “II. Reprezentare prin”
Se marchează cu “X” în cazul în care, în relaţiile cu organul fiscal, contribuabilul este reprezentat prin împuternicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal şi se înscriu numărul şi data înregistrării la organul fiscal, de către împuternicit, a actului de împuternicire, în formă autentică şi în condiţiile prevăzute de lege, sau numărul şi data înregistrării deciziei de aprobare a calităţii de reprezentant fiscal, după caz.
Caseta “Date de identificare” se completează cu datele de identificare ale împuternicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal.


Google analytics