Home > Uncategorized > Ghid pentru depunerea on-line a declaratiilor

Ghid pentru depunerea on-line a declaratiilor




Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...





Aceste instructiuni descriu etapele necesare pentru transmiterea prin Internet a declaratiilor fiscale, conform Ordinului ministrului finantelor publice nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare. Se pot depune in acest mod urmatoarele declaratii:

1. 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
2. 101 Declaratie privind impozitul pe profit
3. 102 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale
4. 103 Declaratie privind accizele
5. 120 Decont privind accizele
6. 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna
7. 200 Declaratie privind veniturile realizate
8. 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata
9. 301 Decont special de taxa pe valoarea adaugata
10. 390 Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri
11. 710 Declaratie rectificativa

 
ETAPELE PE SCURT

1. Obtineti un certificat de semnatura electronica de la o firma autorizata.
2. Instalati programul Adobe Reader 8.2. sau Adobe Reader 9.3.
3. Descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completati-l (dvs. si furnizorul certificatului) si transmiteti-l la ANAF (prin optiunea inregistrare certificate calificate din modulul Declaratii electronice).
4. Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
5. Prezentati documentele necesare la orice unitate fiscala (imputernicirea, act identitate, formularul 150).
6. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal. Dupa acest termen puteti incerca sa utilizati serviciul de depunere declaratii chiar daca nu ati primit confirmarea pe mail. Daca intampinati probleme, va rugam sa trimiteti mesajul de eroare pe adresa de mail Admin.Portal@mfinante.ro
7. Descarcati formularele electronice de pe portalul ANAF.
8. Completati formularele de declaratii.
9. Transmiteti declaratiile.
10. Examinati starea declaratiilor transmise.
 

CERINTE DE SISTEM

Sistemul de transmitere prin Internet a declaratiilor fiscale functioneaza pe majoritatea calculatoarelor cu sistem de operare Windows.
Inainte de orice operatie, va recomandam sa creati un folder cu numele DECEL (declarare electronica, unde veti salva toate fisierele necesare acestei aplicatii.

Pentru a citi tot continutul ghidului mergi pe site ANAF.

Sursa: www.anaf.ro



Google analytics